Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

james007pl

Błąd B1462 AFL Przedlift - Po czyszczeniu lampy : (

Recommended Posts

Witam,

Przejrzałem już chyba wszystkie możliwe tematy o AFLu w przelifcie gdzie mógł pojawić się ten problem z błędem B-1462 Zablokowany włącznik prawego dynam. światła jazdy po łuku i nadal nie mogę dotrzeć do informacji co na 100 % powoduje ten błąd. Jeśli ktoś może to niech mnie poprawi że powodem pojawiania się tego błędu może być:

  1. Niesprawny moduł sterujący AFL montowany z boku lewej lampy
  2. Moduł AFL montowany pod obydwoma lampami
  3. Niesprawny silniczek sterujący lampą xenonową
  4. Niesprawna wiązka elektryczna od modułu silniczka

Co jeszcze może być powodem tego błędu? W moim przypadku ikonka od błędu AFLu zaczyna migać po przełączeniu na światła mijania i przejechaniu kilkuset metrów i przekroczeniu 40 km/h. Wyłącza się wtedy statyczne i dynamiczne doświetlanie zakrętów aż do ponownego uruchomienia silnika. Test soczewek przechodzi bez problemu (soczewki xenonów robią zeza do środka i w dół a potem wracają do położenia początkowego, wewnętrzne żarówki doświetlające robią ruch dół-góra i wracają do położenia równowagi). Wiem że jeden z kolegów z forum nadal boryka się z takim problemem ale chyba sobie jeszcze nie poradził.

Dodatkowo powiem że problem pojawił się po tym jak oddałem lampy do regeneracji do firmy i zamontowali we wnętrzu lampy dodatkowe moduły LED jako światła dzienne. Możliwe że przy okazji albo coś stało się z wiązką, albo rzeczywiście zablokowali jakieś mechaniczne elementy poziomowania ale chce też wykluczyć inne powody tego błędu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z góry dzięki za pomoc


Czy ktoś może mi przy okazji zarzucić namiary gdzie można dostać używany albo sprawny silniczek od AFLu do tych lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Buluś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak crazy pisze, Buluś ma wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pewnie zagadam z kolegą Bulusiem jak się upewnie że to silniczek, szczególnie że widzimy się czasami przelotem u Zbigosa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale narazie wszystko wskazuje na to że coś się dostało w mechanizm xenona w prawej lampie, bo w lewą stronę obraca się do samego końca, ale po obróceniu w prawo do granicy obrotu, lampa się blokuje i wyskakuje błąd. Czyli coś blokuje ruch lampy pod sam koniec ruchu w prawo.

Sprawdzę jeszcze wszystkie moduły podmieniając je na sprawne ale wychodzi na to że to jednak mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozklej lampę i sprawdź zanim cokolwiek kupisz bo pewno wystarczy przeczyścić /podpiłować zęby jak jeszcze nie zmasakrowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak mówiłem, oddam narazie lampy do serwisu żeby poukładali wszystkie przewody które mogą o coś zachaczać i przy okazji żeby wyczyścili mechanizmy.

Boję się że po rozklejeniu nie uszczelnię dobrze tej lampy i będzie parować tak jak przed oddaniem do serwisu.

To tutaj takie dodatkowe pytanie: czego pewnego używać do klejenia lamp? Słyszałem że w serwisach używają kleju butylowego jako odpowiedniego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście nie polecam kleju do szyb. Jak skleisz czymś takim, a zajdzie potrzeba ponownej rozbiórki lampy to będzie mega problem z odklejeniem klosza.
W necie i na alledrogo są specyfiki którymi można skleić a w razie "w" podgrzać opalarką i spoina puszcza.

Ja u siebie rozbierałem dwie lampy. Jedną skleiłem czymś takim i lekko paruje, druga założona bez kleju, ale dobrze przyciśnięta i nie łapie ni grama pary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisze i tu bo chyba tylko tu o tym nie pisałem:
Masa uszczelniająco-klejąca np. APP i po rozgrzaniu robi się elastyczna, co pozwala na ponowne rozklejenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crazy dobrze mówi. Takiego właśnie używałem. Były dwa kolory - czarny i biały. Po podgrzaniu można łatwo rozkleić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wziąłem oczywiście czarną, szkoda, że bezbarwnej nie robią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W serwisach zajmujących się regeneracją lamp kleją klosz i obudowę za pomocą kleju butylowego. Zachowuje się podobnie jak ta masa poliuretanowa, więc chyba można i czymś takim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak przyjdą lampy z serwisu i nie poradzą sobie z tymi mechanizmami AFLa, to wezmę się sam za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klej butylowy jak najbardziej się sprawdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No i oczywiście nie ma problemu z ewentualnym późniejszym rozebraniem lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

james007pl daj znać czy uporałeś się z problemem AFL-a. Jak coś to może we dwójkę coś poradzimy na to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dostałem z powrotem lampy po kolejnym przeglądzie w serwisie. Po zamontowaniu i sprawdzeniu wygląda na to że wszystko śmiga i nie pokazuje żadnych błędów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak jak mówiłem, szpece najwidoczniej zostawili syf w lampie który dostał się w mechanizm albo któryś z kabli od dodatkowego oświetlenia...

Przy okazji pochwalę się nowymi LEDami dziennymi, dają naprawdę dobrze:

f08652344d5cd392med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli podczas jazdy bez świateł zapala się kontrolka AFL, wywala błąd B-1462 wadliwe działanie silnika krokowego światła jazdy po łuku i automatycznie deaktywuje się doświetlanie zakrętów statycznie i dynamiczne, to problemu mam szukać stronie elektroniki ? np uwalony moduł główny AFL ?

Tak domniemywam, gdyż soczewka skręca tylko wtedy, gdy światła są włączone. Przy wyłączonych światłach mijania mechanika chyba nie działa ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałeś kasować błędy przed ponownym ich sprawdzeniem? Może poprostu pozostał błąd z momentu kiedy miałeś zapalone światła. Albo już przy teście świateł po uruchomieniu silnika, soczewka się zatzymuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy kasowałem już milion razy. I przed, i w trakcie. W ogóle to ten AFL wariuje. Nie tak dawno świecił non-stop. Rozebrałem lampę, złożyłem, był spókój może miesiąc.
Teraz przejadę z 50 metrów i zapala się na nowo. Wczoraj rozebrałem lampę, oddzieliłem silniczek od ślimaka by wyeliminować zawieszanie się mechanizmu soczewki, złożyłem w całość i błąd dalej wyskakuje. Zakładam więc że błąd generuje nie mechanizm soczewki tylko albo silniczek albo moduły AFL.

Nie mam ich na podmianę, więc trochę szkoda jest kasy na kupno części by dotrzeć do prawdziwej przyczyny. Ale chyba wyjścia nie będę mieć :/

A zapytam jeszcze o jedną rzecz: czy silnik do ruchu w pionie może być winowajcą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

obwody silniczków jak wszystkie w lampie są monitorowane cały czas nawet jak nie działają tak jak to jest z żarówkami nie świecisz a błąd wywali jak się spali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem z AFL-em poliftowym. Konkretnie chodzi o błąd silniczka skretu jazdy po łuku(nie pamiętam kodu) w lewej lampie.Problem pojawia się w momęcie gdy wykonam ruch kierownicą w lewą strone wyskakuje kontrolka skrętu i lewa lampa leci w dół.Wykonująć skręt w prawo nie ma żadnego problemu.Przy tym błędzie nadal działa doświetlanie zakrętów. Wyciagałem lampe juz dwa razy szukałem broblemu po stronie mechanicznej stwierdziłem brak jakichkolwiek oporów przy ruchu soczewki nic nie chaczy. Wymontowałem silniczek sprawdziłem organoleptycznie i wszystko gra

. Znalazłem jakąś wypowieć że mogą występować zimne luty jak to sprawdzić ewentualnie?

Czy mozna w jakiś sposób sprawdzić na krótko działanie silniczka?

Uzywałem szukajki lecz nie moge znalesć nic konkretnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podepnę się pod temat mam podobny problem co większość ludzi z afl ale trochę inny ostatniego czasu zaczęła mi migac kontrolka skrętnych xenonow, tylko że mój problem polega na tym że nie tak jak u innych podczas zapalenia się któraś lampa opada i działa tylko druga u mnie soczewki świecą idealnie prosto tak jak powinny przy normalnej jeździe ale nie działa doświetlanie i skręt xenonow natomiast po wyłączeniu i włączeniu silnika Problem ustaje czasami nie zapali się przed dwa dni czasami kilka razy na dzień błąd który wypaliło to  B1461 i B1462 jak sądzicie co może być nie tak podkreśle światła po zapaleniu kontroli święta idealnie prosto nie opadają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...