Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jacekdl

Vectra nie odpala

Polecane posty

Witam wszystkich,
Zakupiłem ostatnio vectre 1.8 16V 115 KM z gazem sekwencyjnym rok 1996.
Wszystko było fajnie do czasu kiedy pojechałem na wymianę filtrów gazu.
Po wymianie silnik nie chce odpalić.
Widziałem jak to robili i raczej wykluczam żeby coś zepsuli.

Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa. Napięcie na pompie 9V, pompa podpięta pod akumulator chodzi. Czy można podpiąć ją do akumulatora i sprawdzić czy zapali??
Do cewki dochodzi napięcie 12V.
Nie ma iskry przy próbie zapalania.
Sprawdzone wszystkie czujniki i bezpieczniki.
Wymieniony czujnik położenia wału.
Nie ma alarmu.
Nie odpala na popych (nie wie dlaczego wyrzuciło trochę płynu od wspomagania)
Nie świeci się kontrolka check. Wyjąłem licznik, nie było żarówki ale po włożeniu na pewno dobrej nie świeci.
Nie mam jak sprawdzić błędów - czy da się podpiąć ją pod komp??
Czy może to być imo?? Jak go sprawdzić??

Panowie proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się podpiąć pod kompa i od tego zacznij, odnośnie kontrolki czy świeci w czasie testu kontrolek po przekręceniu zapłonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpiąć pompę pod 12V nic się jej nie stanie.

Co do objawów, to masz klasyczne uszkodzonego lub nie podpiętego czujnika wału korbowego, sprawdź wtyczkę czy nie jest odpięta oraz czy kabel idący do czujnika nie jest uszkodzony, spruchniały itd.

Jeżeli ECU nie widzi czujnika, lub widzi z niego złe odczyty odcina iskrę oraz pompę paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Czujnik wymieniłem na nowy - jutro posprawdzam przewody.

Co do kontrolki nie świeci się w czasie zapłonu - tak jakby nie było napięcia.

Podobno gaziarze lubią odpinać tą kontrolkę.

Czy da się sprawdzić czujnik??

Jakie napięcia powinien mieć na wtyczce??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie napięcie tylko wartość rezystancji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> między pinami 1-2 powinno być 450-800 ohm.


Istnieje jeszcze jedna opcja sprawdź bezpiecznik FV6 jest to główne zasilanie komputera, pompy paliwa, bez tego nie zaświeci się kontrolka nie pójdzie sygnał na cewkę jak również nie ruszy pompa paliwa. Jest to zasilanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz.

A co odcina immobilizer??


Gdzie znajdę przekaźniki k43 i k44??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

immo podaje sygnał na ECU który odcina właśnie pompę i cewkę.

Przekaźniki znajdują się nad pompą ABS różowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może być również immo.

Nie mam kontrolki check wiec nie wiem jak to sprawdze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie jest Ci potrzebna do sprawdzenia błędów jedynie informuje o jego występowaniu, posprawdzaj to co Jarek napisał, jeśli nie przyniesie to rezultatów podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy, jeśli będzie to wina imo. to na pewno jakieś będą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie elektryk z 2 kompami i nie zdołał się połączyć, twierdzi ze za stary samochód (96r)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tym bardziej wskazuje na przepalony bezpiecznik fv6, jeżeli nie ma na tym obwodzie prądu to nie działa komputer czyli się z nim nie połączy.

Chyba ten elektryk jest za stary

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> 96 r bez problemu łączy się z powszechnie używanymi interfejsami warsztatowymi, nie wspominając już o op-comie czy techu.


Na logikę...

Nie świeci kontrolka, mimo że wymieniłeś zarówkę

Nie masz iskry, nie startuje pompa paliwa

nie można się połączyć z ECU silnika

Wszystko wskazuje na brak zasilania do komputera.

Problem z immo nie odcina możłiwości połączenia się z kompem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprawa wygląda tak że autko odpaliło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzisiaj zaglądnąłem do tej 4 skrzynki z bezpiecznikiem fv6 (wcześniej jej nie zlokalizowaliśmy - nawet elektryk!! - chyba muszę go zmienić) i rzeczywiście bezpiecznik był przepalony, szybka wymiana i auto zapaliło bez zająknięcia. Zaczęła się świecić kontrolka check.

Po rozgrzaniu silnika i włączeniu gazu ruszyłem na jazdę próbną jednak dałem za mało gazu i auto zgasło, nie dało się go uruchomić - kontrolka check zgasła.

Więc do bezpieczników i znowu padł bezpiecznik - coś robiło zwarcie.

Wypieliśmy przekaźniki od pompy oraz ecu i po kolei wkładaliśmy z powrotem.

Bezpiecznik spalił się kolejny raz przy podłączeniu przekaźnika do ecu.

Szukaliśmy jakiś przerw lub zwarcia ale nie niepokojącego nie było.

Kolega wypiął dwa kable do cewki (elektromagnesu gazu) i o dziwo bezpiecznika nie wywaliło a auto normalnie zapaliło na benzynie.

Wpięliśmy z powrotem kable do cewki gazu i auto normalnie chodziło, przeszło na gaz.

Teraz normalnie pali, nie przepala bezpiecznika.

Pytanie jest czy gaz może być podpięty do tego bezpiecznika lub ecu i on powodował zwarcie??

Czy cewka (elektromagnes) mógła być przyczyną??

Czy gaziarze wymieniając filtr (tam właśnie grzebali) mogli by coś uszkodzi??

Pytam bo tak naprawdę nie jesteśmy pewni co było przyczyną.

Może ktoś z Was potkał cię z takim przypadkiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NA drodze kabla z bezpiecznika do Sterownika gazu jest gdzieś zapewne niezaizolowany przewód, podczas szarpnięcia, ruszenia zwiera przez co przepala bezpiecznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaizolowałem wszystkie przewody i narazie jest ok.

Mam mały wyciek i nie mogę go zlokalizować, pytanie jest: czy vectra posiada czujnik poziomu oleju w skrzyni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×