Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jacekdl

Vectra nie odpala

Recommended Posts

Witam wszystkich,
Zakupiłem ostatnio vectre 1.8 16V 115 KM z gazem sekwencyjnym rok 1996.
Wszystko było fajnie do czasu kiedy pojechałem na wymianę filtrów gazu.
Po wymianie silnik nie chce odpalić.
Widziałem jak to robili i raczej wykluczam żeby coś zepsuli.

Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa. Napięcie na pompie 9V, pompa podpięta pod akumulator chodzi. Czy można podpiąć ją do akumulatora i sprawdzić czy zapali??
Do cewki dochodzi napięcie 12V.
Nie ma iskry przy próbie zapalania.
Sprawdzone wszystkie czujniki i bezpieczniki.
Wymieniony czujnik położenia wału.
Nie ma alarmu.
Nie odpala na popych (nie wie dlaczego wyrzuciło trochę płynu od wspomagania)
Nie świeci się kontrolka check. Wyjąłem licznik, nie było żarówki ale po włożeniu na pewno dobrej nie świeci.
Nie mam jak sprawdzić błędów - czy da się podpiąć ją pod komp??
Czy może to być imo?? Jak go sprawdzić??

Panowie proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się podpiąć pod kompa i od tego zacznij, odnośnie kontrolki czy świeci w czasie testu kontrolek po przekręceniu zapłonu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz podpiąć pompę pod 12V nic się jej nie stanie.

Co do objawów, to masz klasyczne uszkodzonego lub nie podpiętego czujnika wału korbowego, sprawdź wtyczkę czy nie jest odpięta oraz czy kabel idący do czujnika nie jest uszkodzony, spruchniały itd.

Jeżeli ECU nie widzi czujnika, lub widzi z niego złe odczyty odcina iskrę oraz pompę paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi.

Czujnik wymieniłem na nowy - jutro posprawdzam przewody.

Co do kontrolki nie świeci się w czasie zapłonu - tak jakby nie było napięcia.

Podobno gaziarze lubią odpinać tą kontrolkę.

Czy da się sprawdzić czujnik??

Jakie napięcia powinien mieć na wtyczce??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napięcie tylko wartość rezystancji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> między pinami 1-2 powinno być 450-800 ohm.


Istnieje jeszcze jedna opcja sprawdź bezpiecznik FV6 jest to główne zasilanie komputera, pompy paliwa, bez tego nie zaświeci się kontrolka nie pójdzie sygnał na cewkę jak również nie ruszy pompa paliwa. Jest to zasilanie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedz.

A co odcina immobilizer??


Gdzie znajdę przekaźniki k43 i k44??

Share this post


Link to post
Share on other sites

immo podaje sygnał na ECU który odcina właśnie pompę i cewkę.

Przekaźniki znajdują się nad pompą ABS różowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może być również immo.

Nie mam kontrolki check wiec nie wiem jak to sprawdze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka nie jest Ci potrzebna do sprawdzenia błędów jedynie informuje o jego występowaniu, posprawdzaj to co Jarek napisał, jeśli nie przyniesie to rezultatów podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy, jeśli będzie to wina imo. to na pewno jakieś będą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był u mnie elektryk z 2 kompami i nie zdołał się połączyć, twierdzi ze za stary samochód (96r)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tym bardziej wskazuje na przepalony bezpiecznik fv6, jeżeli nie ma na tym obwodzie prądu to nie działa komputer czyli się z nim nie połączy.

Chyba ten elektryk jest za stary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> 96 r bez problemu łączy się z powszechnie używanymi interfejsami warsztatowymi, nie wspominając już o op-comie czy techu.


Na logikę...

Nie świeci kontrolka, mimo że wymieniłeś zarówkę

Nie masz iskry, nie startuje pompa paliwa

nie można się połączyć z ECU silnika

Wszystko wskazuje na brak zasilania do komputera.

Problem z immo nie odcina możłiwości połączenia się z kompem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Sprawa wygląda tak że autko odpaliło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzisiaj zaglądnąłem do tej 4 skrzynki z bezpiecznikiem fv6 (wcześniej jej nie zlokalizowaliśmy - nawet elektryk!! - chyba muszę go zmienić) i rzeczywiście bezpiecznik był przepalony, szybka wymiana i auto zapaliło bez zająknięcia. Zaczęła się świecić kontrolka check.

Po rozgrzaniu silnika i włączeniu gazu ruszyłem na jazdę próbną jednak dałem za mało gazu i auto zgasło, nie dało się go uruchomić - kontrolka check zgasła.

Więc do bezpieczników i znowu padł bezpiecznik - coś robiło zwarcie.

Wypieliśmy przekaźniki od pompy oraz ecu i po kolei wkładaliśmy z powrotem.

Bezpiecznik spalił się kolejny raz przy podłączeniu przekaźnika do ecu.

Szukaliśmy jakiś przerw lub zwarcia ale nie niepokojącego nie było.

Kolega wypiął dwa kable do cewki (elektromagnesu gazu) i o dziwo bezpiecznika nie wywaliło a auto normalnie zapaliło na benzynie.

Wpięliśmy z powrotem kable do cewki gazu i auto normalnie chodziło, przeszło na gaz.

Teraz normalnie pali, nie przepala bezpiecznika.

Pytanie jest czy gaz może być podpięty do tego bezpiecznika lub ecu i on powodował zwarcie??

Czy cewka (elektromagnes) mógła być przyczyną??

Czy gaziarze wymieniając filtr (tam właśnie grzebali) mogli by coś uszkodzi??

Pytam bo tak naprawdę nie jesteśmy pewni co było przyczyną.

Może ktoś z Was potkał cię z takim przypadkiem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA drodze kabla z bezpiecznika do Sterownika gazu jest gdzieś zapewne niezaizolowany przewód, podczas szarpnięcia, ruszenia zwiera przez co przepala bezpiecznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, zaizolowałem wszystkie przewody i narazie jest ok.

Mam mały wyciek i nie mogę go zlokalizować, pytanie jest: czy vectra posiada czujnik poziomu oleju w skrzyni??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...