Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

skalniak

Tarcze Zimmermann - wytrzymały tylko 56 000(!)

Polecane posty

Witajcie!

chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami: Vectrusia C GTS Y22DTR

(więc demonem prędkości nie jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

komplet (Tarcze i klocki przód+tył) wymieniane przy przebiegu 125000 km- zażyczyłem sobie właśnie Zimmermann`y jako że miały być wytrzymalsze lepsze i ogólnie super...

dumny z siebie po zaświeceniu się kontrolki klocków (przebieg 181 000 km) pojechałem do mechanika myśląc że pewnie (jak to zwykle bywa) nieszczęsny czujnik zastrajkował

opinia mechanika druzgocąca - tarcze przednie na zewnętrznej stronie ok - od wewnątrz przegrzane i cieniutkie jak żyletka! (1/3 wyjściowej grubości) Klocki adekwatnie - na zewnątrz tarczy klocek ok. 50% grubości, od wewnątrz ok. 20-25%.

O ile ścieranie klocków mnie nie zaskoczyło, o tyle tarcze już tak!

Tył też szału nie robił (tarcza jeszcze da radę ale klocków zostało ok 20%...)

uprzedzając komentarze - nie jeżdżę jak rajdowiec, nie ścigam się spod świateł, ale dziadkiem za kółkiem też nie jestem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Główne przebiegi miasto, ok 20% jazdy trasa

tarcze przednie jakie miałem to chyba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, tył

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, klocki też tej firmy ale nie pamiętam oznaczenia (posiałem już fakturę z uwagi na to że było to 5 lat temu).

Podsumowując - wydaje mi się że tarcze raczej powinny dotrwać do ok. 100 000 km przebiegu?, poprzednia vectra właśnie tak miała tarcze co druga wymiana klocków - ok. 100 000 tarcze, 50 000 klocki.

Czyżby firma zaczęła schodzić na psy?

Obecnie komplet TRW przód i tył - zobaczymy jak długo popracują...

Edytowano przez skalniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może klocek Ci się blokował od wew strony i dlatego tak się stało bo jeśli by tarczę były szrot to z czego by nie były wykonane mniej wiecej rowno powinny się ścierać zarówno od zew jak i wew

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

układ hamulcowy sprawdzony (bo takie też było podejrzenie mechanika) - działa ok. tłoczki się nie blokują, myślę że gdyby się blokowały to pewnie z jednej strony a nie z obu w jednym czasie?. tez szukalismy przyczyny w działaniu hamulców ale problemów nie znaleziono...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

100 tyś km na jednym kpl tarcz?

Mistrzostwo świata.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To ty tego hamulca na prawdę chyba nie używałes, pewnie hamowanie silnikiem było na porządku dziennym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście! jestem kierowcą starej szkoły jeżdżenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> hamowanie silnikiem w każdym możliwym momencie żeby mieć cały czas kontrolę nad autem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. drugie auto Mazda 323C - tarcze wymiana przy 130 000 km - więc chyba to nie jakiś "światowy" wynik osiągnąć 100 000 na tarczach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez skalniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też schodze z prędkości biegami, ale hamulca też używam.

Mimo wszystko 100 tyś na jednych tarczach to głównie bym powiedział ze raczej 100% jazdy to trasa i to autostradowa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie mówię ze nie wierze, bo wiem, ze sie da, ale już raczej obawiał bym się po takim przebiegu pęknięcia tarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no ja przecież tez używam hamulca!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie mam zwyczaju z 5 wyrzucać na luz i heble do spodu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mimo wszystko uważam że od firmy z czołówki producentów można chyba wymagać odrobinę więcej... jeżdżę już trochę lat i ogólnie wymiana tarcz w użytkowanych autach oscylowała w granicach 80 000 - 100 000 km. Dlatego te 56 000 mnie zaskoczyło negatywnie - a szczególnie to przegrzanie i zużycie wewnętrznej części tarcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wewnętrzna strona tarcz hamulcowych i klocków zużywa się szybciej niż zewnętrzna to nie jest to wina materiału tylko układu hamulcowego...

Gdyby się pokrzywiły, gdyby było odczuwalne bicie na kierownicy albo telepałoby budą podczas hamowania, powierzchnia tarczy gdyby nie była gładka tylko zrysowana to można wtedy mówić o wadzie materiału albo o jego przegrzaniu. Ale w tym wypadku to raczej wina układu hamulcowego.

Może być owalny/zapieczony tłoczek, tutak powinno się go obrócić w zacisku o 360 stopni, pod osłonę przeciwkurzową wstrzykuje się specjalny smar (biały, ATE), może to być także wina starego płynu hamulcowego (był wymieniany?) albo elementów suwliwych zacisku (ślizgi) czy też jarzma, w którym osadzony jest klocek (może nie był wyczyszczony)...

Nie zauważyłeś wybrzuszeń na miękkim odcinku przewodu hamulcowego ? One się rozwarstwiają i tego nie widać na pierwszy rzut oka... To także powód, że zacisk i tłoczek nie pracują tak jak powinny...


A swoją drogą prawie 60 000 km przebiegu na tarczach to nie jest przecież zły wynik !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

płyn hamulcowy co 2 lata, przewody ok, całe jarzma teraz były rozbierane żeby sprawdzić czy nie ma z nimi problemów takich jak piszesz - smar użyty (nawet wyszczególniony na fakturze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego noo 56tyś. km nie jest zbyt dobry wynikiem tym bardziej, że starasz się oszczędzać te hamulce, ale znowu nie ma co narzekać.

Niestety nie ma co się oszukiwać bo teraz każdy produkt traci na wartości. Co prawda nie w VB, ale w drugim aucie MB i silniki 3200cdi jest problem z krzywieniem się tarcz. Masa auta, cieżka noga kilka dobrych zahamowań, nie daj borze więcej wody i tarcze krzywe, że przy hamowaniu nie można utrzymac kierownicy. Kilka kpl. tarcz firm Mikoda, ATE, TRW czy nawet ASO i w każdej robi się to samo. Oczywiście z ASO wytrzymały dłużej, ale nie było to zadowalający wynik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kiedyś ATE to ATE, cena była zaporowa, ale jakość nie do powalenia. W tej chwili ceny sa bardzo zróżnicowane, produkowane w kilku gatunkach a My zwykli śmiertelnicy dostajemy najgorsze gatunki i dziwimy się, że coś się dzieje, że szybko sie zużywają itd.

Warto nawet zastanowic się również co się dzieje z oponami. Kiedyś jeździło się 3-4sezony na komplecie opon, a teraz po 2sezonach opony to śmietnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem... mimo wszystko nie skłaniałbym się ku wadzie materiałowej...

Ja mam tarcze Zimmermanna (314mm) a klocki Jurid White (ceramika) i póki co jest rewelacyjnie... Zużywa się wszystko tak jak powinno, równo, czysto i gładko.

Obserwuj co będzie się działo z heblami by TRW...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie będę szczególnie się przyglądać jak teraz będzie z hamulcami - tak przy okazji na zimmermanny były zmienione oryginały GM (to pamietam, przebieg w 90% oryginalny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - przy 125 000 były juz żyletkowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i dlatego uznałem że przecież niezła firma to z 80 000 - 100 000 wytrzymają!

a fakt jest faktem że pomimo coraz lepszej technologii żywotność podzespołów jest coraz krótsza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem przebieg ok.

Toć to masa auta też decyduje o stopniu zużycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masa auta i inne czynniki ale jeśli jedna strona o wiele bardziej się zużywa od drugiej to coś jest nie halo z zaciskami.

Mimo wszystko 56 tyś na tanich tarczach to i tak bardzo dobry wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klocek i tarcza zjechane od środka to tylko wina jarzma i tloczka.

U siebie mam 220kkm, samochód mam od 120kkm i tarcze nie były wymieniane a i nie były też nowki przy 100kkm. I jeszcze przeleca z 20-30kkm. Wiec 56 to dobry wynik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ja pragnę zauważyć, że 100 tys. to można zrobić - ale w trasie.

Jak sam napisałeś: 80% przebiegów robisz w mieście, a tam zdecydowanie szybciej zużywają się tarcze i klocki, więc na moje nie ma się co dziwić.

Jeżeli jedna strona jest bardziej zużyta od drugiej, to to co wyżej pisał Mav78.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×