Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szoferak111

Opadajace zegary vectra c 3.0cdti

Recommended Posts

Witam. Wiele było już mówione na ten temat ale mój przypadek jest jakiś dziwny. A więc opadają mi zegary i czasem zapalają się wszystkie kontrolki jakbym wyłączył i włączył zapłon po zczytaniu błędów ogólnie brak komunikacji can prawie we wszystkich centralkach. Pierwszy mechanik niby naprawił zegary i wykluczył cim bo nie ma typowych błędów dla cima 2 dni było ok i znowu temat wrócił. Mechanik numer 2 tez wykluczył cim i wymienił zegary na drugie i tu o dziwo 2 tygodnie było ok i nadal wszystko wróciło. Miał ktoś może taki przypadek? Teraz jeden jak i drugi chce wymienić cim ale czy warto bo to jakieś 2tys i nie wydaje mi się ze pomoże skoro nie ma błędów typowych dla cima. A zapomniałem dodać że na komputerze zamiast litrów pokazuje się litera f po włączeniu zapłonu znów jest ok. Ma ktoś może jakaś rade na ta chorobę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo wszystko CIM bym podmienil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź prywatną wiadomosć, na pewno nie wychodzi to 2.000zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie raczej problem w instalacji na silniku,może złącza ,kostki na początek posprawdzaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz jeszcze temat podobny na VKP

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w ogóle były jakieś konkretne błędy w CIMie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem teraz za granica ale jak wrócę to ogarnę pierw sam ten samochód. W planie mam przeswietlic wszystkie kable can od modułu do modułu może coś znajdę juz dawno chciałem to zrobić ale powiem szczerze nie chciało mi sie i dawałem zarobić mechanika jeżeli nic nie znajdę wymienię cima. Dam znać co było dla potomnych.

Zapomniałem dodać że ten pierwszy mechanik to był typowy Pan od cima i go wykluczył. A potrafi ktoś mi powiedzieć jaka jest kolejność podłączenia can czyli gdzie się zaczyna a gdzie kończy przez jakie moduły przechodzi? I czy też idzie do webasta? Bo webasto przestało mi chodzić jakby razem z tym jak zaczęły opadać te zegary. Czy ono latem się nie włącza żeby dogrzac silnik?dodam że z pilota tez nie odpala słychać jakby coś tam zaczynało odpalać ale ostatecznie nie włącza się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

3 cdti czyli raczej cim polift jak sie nie mylę wiec cima bym wykluczył przy tych błędach ale daj znać ktury masz rocznik jak 2005+ to cim moim zdaniem odpada i nawet nie brał bym go pod uwagę bo byłbyś chyba pierwszy z taką usterką cima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik zaśniedziały?
Jak ci padną zegary włącz / ''mignij'' raz awaryjnymi i sprawdź czy wróciły zegary do 'życia'.

Ja wyczyściłem bezpieczniki przy kierownicy i jakoś pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak polift. A w cimie 8 błędów i wszystkie związane z brakiem komunikacji can z różnymi modułami. A o których bezpiecznikach kolego piszesz? Przy kierownicy? Czyli te od strony drzwi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno te koło drzwi po otwarciu, bo tylko tam są w okolicach kierownicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapodaj te błędy tylko raport co w czym i opis cały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko tylko ze będę miał dostęp do auta dopiero w środę. Wtedy z czytam błędy i tu napisze.

Spoko tylko ze będę miał dostęp do auta dopiero w środę. Wtedy z czytam błędy i tu napisze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy w Cimie będą jak zegary padły. Can to magistrala szeregowa wiec jak jakies ogniwo szwankuje to bedzie brak komunikacji. Do poprawy luty wtyczki w zegarach i sprawdzenie masy i zasilania.

wy Tap ane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z umowa podaje wszystkie bledy

Source Address: CIM

Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:6

B3715 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Nie występuje

B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Obecny

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Nie występuje

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje


Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: TPMS_GEN02


Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

Source Address: IPC

Ilość zapisanych kodów błędów:10

B3902 - Otrzymano nieprawidłowy identyfikator immobilisera
(00) - Obecny

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F) - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(7F) - Nie występuje

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)
(7F) - Nie występuje

U2112 - Brak komunikacji magistrali CAN z CDC (ciągła kontrola amortyzacji)
(7F) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)
(7F) - Nie występuje

U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Nie występuje


Source Address: AIRBAG SDM

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)
(00) - Nie występuje

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)
(00) - Nie występuje



Source Address: PAS


Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje


Source Address: BCM


Ilość zapisanych kodów błędów:4

U2103 - Usterka CAN-BUS
(00) - Nie występuje

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

B3901 - Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje

B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie
(05) - Obecny



Source Address: DDM

Code Index and version:

Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje


Source Address: PDM


Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje


Source Address: SLM


Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje



Source Address: DIS


Ilość zapisanych kodów błędów:4

U2103 - <Nieznany kod błędu>
(7F) - Nie występuje

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Nie występuje

U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
(71) - Nie występuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kopiąc forum:

Please login or register to see this link.

cytat:

Opadające zegary - poprawiłem zimne luty na wtyczce od zegarów i problem znikł.

Please login or register to see this link.

Jeszcze jedna kwestia: gniazdo na grodzi za ABS-em -> rozłączyć -> wyczyścić -> zabezpieczyć -> złączyć -> sprawdzić.

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem w trakcie szukania. Skasowalem wszystkie błędy które podałem i zostaje jeden w skrzyni biegów automatycznej dobieram się właśnie do niej bo może gdzieś w niej się sygnał gubi.

Tylko skrzynia biegów teraz generuje błąd brak komunikacji can

I nie mogę go skasować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złącze na grodzi moze mieć kluczowe znaczenie

wy Tap ane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łącze grodziowe sprawdzone tak jak pompa ABS skrzynia biegów i reszta w komorze silnika . Liczniki wymienione na stare i póki co liczniki nie opadają ale jest błąd 2103 w skrzyni biegów i nie można go skasować. Zastanawiające jest ze nadal wyświetla się i ginie litera f w BC. Wyczytałem na innym poście ze ktoś to miał po wymontowaniu webasta a u mnie w wyświetlaczu pokazuje błąd ogrzewacza.

I webasto nie odpala

Share this post


Link to post
Share on other sites

a po wymontowaniu webasta nie trzeba go dezaktywować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

musi być dezaktywowane to znaczy zmieniony index w wyświetlaczu bo inaczej będzie literka F zamiast zasięgu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak też właśnie myślałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest wymontowane. Jest w aucie tylko ze nie odpala

I ten zasięg raz jest raz nie ma ewidentnie gdzieś gubi sygnał ale powoli juz wymiekam

Wszystko sprawdzone wszystkie złącza wtyczki zmieniam liczniki bo mam drugie i dalej to samo zostaje chyba tylko cim lub liczniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w końcu te zimne luty w zegarach były sprawdzane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimne luty nie były sprawdzane. Miałem drugie liczniki i zmieniłem. Podoginalem blaszki we wtyczce liczników i zrobiłem juz 100km i na razie ok. Oby tak dalej. Ale nadal wyświetla mi się od czasu do czasu litera F w BC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...