Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

szoferak111

Opadajace zegary vectra c 3.0cdti

Polecane posty

Witam. Wiele było już mówione na ten temat ale mój przypadek jest jakiś dziwny. A więc opadają mi zegary i czasem zapalają się wszystkie kontrolki jakbym wyłączył i włączył zapłon po zczytaniu błędów ogólnie brak komunikacji can prawie we wszystkich centralkach. Pierwszy mechanik niby naprawił zegary i wykluczył cim bo nie ma typowych błędów dla cima 2 dni było ok i znowu temat wrócił. Mechanik numer 2 tez wykluczył cim i wymienił zegary na drugie i tu o dziwo 2 tygodnie było ok i nadal wszystko wróciło. Miał ktoś może taki przypadek? Teraz jeden jak i drugi chce wymienić cim ale czy warto bo to jakieś 2tys i nie wydaje mi się ze pomoże skoro nie ma błędów typowych dla cima. A zapomniałem dodać że na komputerze zamiast litrów pokazuje się litera f po włączeniu zapłonu znów jest ok. Ma ktoś może jakaś rade na ta chorobę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko CIM bym podmienil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdź prywatną wiadomosć, na pewno nie wychodzi to 2.000zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będzie raczej problem w instalacji na silniku,może złącza ,kostki na początek posprawdzaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jeszcze temat podobny na VKP

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle były jakieś konkretne błędy w CIMie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem teraz za granica ale jak wrócę to ogarnę pierw sam ten samochód. W planie mam przeswietlic wszystkie kable can od modułu do modułu może coś znajdę juz dawno chciałem to zrobić ale powiem szczerze nie chciało mi sie i dawałem zarobić mechanika jeżeli nic nie znajdę wymienię cima. Dam znać co było dla potomnych.

Zapomniałem dodać że ten pierwszy mechanik to był typowy Pan od cima i go wykluczył. A potrafi ktoś mi powiedzieć jaka jest kolejność podłączenia can czyli gdzie się zaczyna a gdzie kończy przez jakie moduły przechodzi? I czy też idzie do webasta? Bo webasto przestało mi chodzić jakby razem z tym jak zaczęły opadać te zegary. Czy ono latem się nie włącza żeby dogrzac silnik?dodam że z pilota tez nie odpala słychać jakby coś tam zaczynało odpalać ale ostatecznie nie włącza się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

3 cdti czyli raczej cim polift jak sie nie mylę wiec cima bym wykluczył przy tych błędach ale daj znać ktury masz rocznik jak 2005+ to cim moim zdaniem odpada i nawet nie brał bym go pod uwagę bo byłbyś chyba pierwszy z taką usterką cima

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik zaśniedziały?
Jak ci padną zegary włącz / ''mignij'' raz awaryjnymi i sprawdź czy wróciły zegary do 'życia'.

Ja wyczyściłem bezpieczniki przy kierownicy i jakoś pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak polift. A w cimie 8 błędów i wszystkie związane z brakiem komunikacji can z różnymi modułami. A o których bezpiecznikach kolego piszesz? Przy kierownicy? Czyli te od strony drzwi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno te koło drzwi po otwarciu, bo tylko tam są w okolicach kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zapodaj te błędy tylko raport co w czym i opis cały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko tylko ze będę miał dostęp do auta dopiero w środę. Wtedy z czytam błędy i tu napisze.

Spoko tylko ze będę miał dostęp do auta dopiero w środę. Wtedy z czytam błędy i tu napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędy w Cimie będą jak zegary padły. Can to magistrala szeregowa wiec jak jakies ogniwo szwankuje to bedzie brak komunikacji. Do poprawy luty wtyczki w zegarach i sprawdzenie masy i zasilania.

wy Tap ane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z umowa podaje wszystkie bledy

Source Address: CIM

Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:6

B3715 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Nie występuje

B3925 - Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
(00) - Obecny

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Nie występuje

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje


Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: TPMS_GEN02


Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

Source Address: IPC

Ilość zapisanych kodów błędów:10

B3902 - Otrzymano nieprawidłowy identyfikator immobilisera
(00) - Obecny

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F) - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(7F) - Nie występuje

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)
(7F) - Nie występuje

U2112 - Brak komunikacji magistrali CAN z CDC (ciągła kontrola amortyzacji)
(7F) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)
(7F) - Nie występuje

U2140 - Brak komunikacji CAN z . centralką elektr. w kom. silnika (UEC)
(00) - Nie występuje


Source Address: AIRBAG SDM

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje

U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)
(00) - Nie występuje

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)
(00) - Nie występuje



Source Address: PAS


Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje


Source Address: BCM


Ilość zapisanych kodów błędów:4

U2103 - Usterka CAN-BUS
(00) - Nie występuje

U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Nie występuje

B3901 - Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje

B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie
(05) - Obecny



Source Address: DDM

Code Index and version:

Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje


Source Address: PDM


Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje


Source Address: SLM


Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Nie występuje

U2141 - Brak komunikacji CAN z tyln. centralką elektr. (REC)
(00) - Nie występuje



Source Address: DIS


Ilość zapisanych kodów błędów:4

U2103 - <Nieznany kod błędu>
(7F) - Nie występuje

U2116 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników
(00) - Nie występuje

U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
(71) - Nie występuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kopiąc forum:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

cytat:

Opadające zegary - poprawiłem zimne luty na wtyczce od zegarów i problem znikł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jeszcze jedna kwestia: gniazdo na grodzi za ABS-em -> rozłączyć -> wyczyścić -> zabezpieczyć -> złączyć -> sprawdzić.

Edytowano przez Robinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie szukania. Skasowalem wszystkie błędy które podałem i zostaje jeden w skrzyni biegów automatycznej dobieram się właśnie do niej bo może gdzieś w niej się sygnał gubi.

Tylko skrzynia biegów teraz generuje błąd brak komunikacji can

I nie mogę go skasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złącze na grodzi moze mieć kluczowe znaczenie

wy Tap ane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łącze grodziowe sprawdzone tak jak pompa ABS skrzynia biegów i reszta w komorze silnika . Liczniki wymienione na stare i póki co liczniki nie opadają ale jest błąd 2103 w skrzyni biegów i nie można go skasować. Zastanawiające jest ze nadal wyświetla się i ginie litera f w BC. Wyczytałem na innym poście ze ktoś to miał po wymontowaniu webasta a u mnie w wyświetlaczu pokazuje błąd ogrzewacza.

I webasto nie odpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a po wymontowaniu webasta nie trzeba go dezaktywować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

musi być dezaktywowane to znaczy zmieniony index w wyświetlaczu bo inaczej będzie literka F zamiast zasięgu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak też właśnie myślałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wymontowane. Jest w aucie tylko ze nie odpala

I ten zasięg raz jest raz nie ma ewidentnie gdzieś gubi sygnał ale powoli juz wymiekam

Wszystko sprawdzone wszystkie złącza wtyczki zmieniam liczniki bo mam drugie i dalej to samo zostaje chyba tylko cim lub liczniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w końcu te zimne luty w zegarach były sprawdzane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zimne luty nie były sprawdzane. Miałem drugie liczniki i zmieniłem. Podoginalem blaszki we wtyczce liczników i zrobiłem juz 100km i na razie ok. Oby tak dalej. Ale nadal wyświetla mi się od czasu do czasu litera F w BC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×