Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bdab

Signum, na co zwrócić szczególną uwagę

Recommended Posts

Witam,

Zarejestrowałem się na tym forum bo zainteresowała mnie jedna vectra a potem signum, wiele informacji juz znalazłem, ale prosiłbym o informacje odnośnie tego, na co zwrócić uwagę przy oględzinach tego

Please login or register to see this link.

signuma.

Ponoć przebieg prawdziwy (zweryfikuje to w Oplu), rozrządniby wymieniany w 2010r. przy 92000. 2.2 direct, w wersji ELEGANCE, bardzo zadbany w środku prócz dziury na fotelu, odpalił na dotyk po kilku tygodniowym pobycie w salonie (stoi na zimówkach), ze wstępnych rzeczy to zauważyłem małe przepocenia na silniku i nie działąjące przyciski od komputera i radia na kierownicy.

Jadę go niedługo oglądać w warunkach warsztatowych i nie chciałbym byśmy tam coś przegapili ze spraw techniczych, to nie jest w końcu popularna jednostka.

PS. w ogłoszeniu jest błąd, wiem. nie jest to diesel tylko beznynka.

Z góry dzięki za pomoc!

Edited by bdab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to dziwny sprzedawca który nawet nie zadaje sobie trudu żeby sprawdzić poprawność zamieszczonego ogłoszenia. Diesel a benzyna to duża różnica.

Jak na 166 kkm to mocno zmęczone wnętrze, ale chyba ktoś nie dbał bo oczywiście wszystkie listewki dolne w nawiewach połamane. Dziura w skórze to już mistrzostwo.

Silnik wg. mnie osobiście to dobra jednostka. Z rzeczy do sprawdzenia to obowiązkowo rozrząd (to czy był wymieniany to wiesz....), można spróbować podłączyć komputer i zweryfikować stan pompy wysokiego ciśnienia, do tego klapki wirowe na kolektorze. Zerknąć czy cięgno jeszcze jest na miejscu.

Niedziałające przyciski mogą wskazywać, że kierownica była zdejmowana (tylko po co?) i przy ponownym zakładaniu coś nie zostało podpięte. A może zmieniany był CIM?

I oczywiście wiesz, że takie bajery jak nawigacja są bezużyteczne w Polsce? Brak map do NCDC 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema,

Powiem ci że to jakiś strasznie skatowany model Directa patrząc po gałce zmiany biegów, skórach i boczkach od drzwi.

Co do silnika, zaraz wszyscy będą hejtować że to najgorsza jednostka napędowa w historii Opla, najczęściej się psuje blablabla. Ale według mnie: jak kto dba, tak ma więc jeśli ktoś ci będzie odradzał ten silnik to szkoda brać takie uwagi pod rozwage.

Przede wszystkim, Z22YH swoje główne usterki ma w czterech punktach które niestety są rzeczywiście słabymi mankamentami tego silnika:

  • Pompa wysokiego ciśnienia - Żeby wyeliminować ewentualne naprawy w niedalekiej przyszłości, polecam sprawdzić na Op-COMie albo Techu czy ciśnienie na listwie wtryskowej odczytywane jest bliskie zadanemu i nie ma nagłych spadków ciśnień np do 700 Bar. Dodatkowo sprawdź czy pompa jest od Siemensa czy Continentala. Jeśli Siemensa, oznacza to że pompa jest w tym samochodzie od nowości i niedługo może pożegnać się z życiem (mam Signuma z tego samego rocznika i pompę wymieniałem 1.5 roku temu)
  • Kolektor dolotowy - Bardzo często psuje się układ prowadzenia klap kolektora dolotowego w postaci listwy prowadzącej i "koralików" które znajdują się w jej wnętrzu. Dodatkowo przez EGR, kolektor często jest zawalony sadzą i nagarem, co powoduje wyskakiwanie błędów związanych z blokowaniem klap wirowych. Dlatego polecam sprawdzić czy nie pojawia się na kompie błąd P1112, co oznaczałoby problemy z kolektorem i jego prawdopodobną wymianę albo chociaż wyczyszczenie. Dodatkowo możesz sprawdzić wzrokowo czy listwa ma w sobie wszystkie koraliki i czy chodzi sztywno.
  • Łańcuch rozrządu głównego i balansowego + napinacze - Tutaj niewiele sprawdzisz jeśli nie rozbierzesz pokrywy zaworów i nie dostaniesz się od spodu do napinacza. Możesz jedynie wsłuchać się czy z okolic rozrządu nie słychać metalicznych stuków o obudowę podczas rozruchu zimnego silnika. To by oznaczało że prawdopodobnie rozciągnięciu uległ któryś z łańcuchów i wadliwy jest napinacz/napinacze.
  • Zawór EGR - Jeśli w tym silniku (a prawdopodobnie tak, bo to rocznik 2004) istnieje zawór EGR, to możesz mieć problem z jego pracą ze względu na kiepską jakość zębatek której pracują w jego mechaniźmie w środku. Najlepiej by było go zdemontować, wyczyścić elementy zamykające przepływ przez zawór i otworzyć pokrywę od zaworu żeby sprawdzić w jakim stanie są zębatki. Jeśli są już pocięte, to czeka cię wymiana na używany zawór (nowych już nie produkują) lub wylogowanie.

Zawieszenie i blacharkę sprawdzisz w standardowy warsztatowy sposób, także nie ma co się o tym rozpisywać. Jedź, sprawdź i oby służył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by james007pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

\

Słusznie prawisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

2.2 Direct Ultras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak koledzy piszą,bardzo zaniedbany model,skóra siedzenia kierowcy wytarta totalnie,plastyk przy elektryce drzwi kierowcy także wytarty,wszystkie te rzeczy świadczą że to auto dużo jeżdziło.Osobiście myślę ze to skarbonka bez dna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli uważacie, że stan wskazuje na większy przebieg- też mam takei wrażenie, chociaż oglądąłem niedawno podobnego w janych skórach i był w o wiele gorszym stanie, stąd po porównaniu odniosłem wrażenie, że może nie jeździł tak dużo. Sprzedawca twierdzi, że został pare miesięcy temu zostawiony w rozliczeniu za inne droższe auto, jeździła nim kobieta głównie po Kotlinie Kodzkiej.

Edited by bdab

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze wypadało by sprawdzić skrzynie biegów bo to automat i naprawy tez nie sa tanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. CIM to taki ogólny układ kontrolny w kierownicy (czujnik skrętu, odpowiada za sterowanie przyciskami itp.), więcej nie wiem tak naprawdę. Ale na forum jest sporo tematów. Kierownica mogła być ściągana właśnie ze względu na awarię tego modułu (wariant optymistyczny), albo było coś z kombinowane np. z poduszką powietrzną po kolizji (wariant pesymistyczny)

2. Nie można powiedzieć, że stan wnętrza wskazuje na wyższy przebieg. Po prostu ktoś samochód traktował jak urządzenie do przemieszczania się (a kobiety tak właśnie mają). I na zużycie wnętrza nie wpływa tak bardzo ilość przejechanych kilometrów tylko to w jakich warunkach zostały przejechane. Jazda głównie miejska (dużo cykli wsiadania/wysiadania, dużo kręcenia kierownicą) zrobi znacznie większę spustoszenie niż 166 kkm przejechanych w trasie/na autostradzie.

A i przy sotusnkowo niedużych nakładach finansowych można wnętrze doprowadzić do naprawdę przyzwoitego stanu.

Także zbadaj dobrze auto pod kątem technicznym. Jeżeli będzie ok to stan wizualny jest do uratowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie,

dzięki za wytłumaczenie, wstępnie wiem co i jak zatem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że cena adekwatna do stanu, albo osoba która tym jeżdziła ważyła 300 kg i wysiadała z auta dziennie po 100 razy albo przebieg to 300 tyś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zdjęcia ciemne i raczej nie da rady przyjdzec sie blacharce ogólnie dla mnie to mina...ale to tylko wrażenie, jedz i oglądaj.


teraz doczytałem, że juz oglądałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...