Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
bdab

Signum, na co zwrócić szczególną uwagę

Polecane posty

Witam,

Zarejestrowałem się na tym forum bo zainteresowała mnie jedna vectra a potem signum, wiele informacji juz znalazłem, ale prosiłbym o informacje odnośnie tego, na co zwrócić uwagę przy oględzinach tego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

signuma.

Ponoć przebieg prawdziwy (zweryfikuje to w Oplu), rozrządniby wymieniany w 2010r. przy 92000. 2.2 direct, w wersji ELEGANCE, bardzo zadbany w środku prócz dziury na fotelu, odpalił na dotyk po kilku tygodniowym pobycie w salonie (stoi na zimówkach), ze wstępnych rzeczy to zauważyłem małe przepocenia na silniku i nie działąjące przyciski od komputera i radia na kierownicy.

Jadę go niedługo oglądać w warunkach warsztatowych i nie chciałbym byśmy tam coś przegapili ze spraw techniczych, to nie jest w końcu popularna jednostka.

PS. w ogłoszeniu jest błąd, wiem. nie jest to diesel tylko beznynka.

Z góry dzięki za pomoc!

Edytowano przez bdab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to dziwny sprzedawca który nawet nie zadaje sobie trudu żeby sprawdzić poprawność zamieszczonego ogłoszenia. Diesel a benzyna to duża różnica.

Jak na 166 kkm to mocno zmęczone wnętrze, ale chyba ktoś nie dbał bo oczywiście wszystkie listewki dolne w nawiewach połamane. Dziura w skórze to już mistrzostwo.

Silnik wg. mnie osobiście to dobra jednostka. Z rzeczy do sprawdzenia to obowiązkowo rozrząd (to czy był wymieniany to wiesz....), można spróbować podłączyć komputer i zweryfikować stan pompy wysokiego ciśnienia, do tego klapki wirowe na kolektorze. Zerknąć czy cięgno jeszcze jest na miejscu.

Niedziałające przyciski mogą wskazywać, że kierownica była zdejmowana (tylko po co?) i przy ponownym zakładaniu coś nie zostało podpięte. A może zmieniany był CIM?

I oczywiście wiesz, że takie bajery jak nawigacja są bezużyteczne w Polsce? Brak map do NCDC 2013.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema,

Powiem ci że to jakiś strasznie skatowany model Directa patrząc po gałce zmiany biegów, skórach i boczkach od drzwi.

Co do silnika, zaraz wszyscy będą hejtować że to najgorsza jednostka napędowa w historii Opla, najczęściej się psuje blablabla. Ale według mnie: jak kto dba, tak ma więc jeśli ktoś ci będzie odradzał ten silnik to szkoda brać takie uwagi pod rozwage.

Przede wszystkim, Z22YH swoje główne usterki ma w czterech punktach które niestety są rzeczywiście słabymi mankamentami tego silnika:

  • Pompa wysokiego ciśnienia - Żeby wyeliminować ewentualne naprawy w niedalekiej przyszłości, polecam sprawdzić na Op-COMie albo Techu czy ciśnienie na listwie wtryskowej odczytywane jest bliskie zadanemu i nie ma nagłych spadków ciśnień np do 700 Bar. Dodatkowo sprawdź czy pompa jest od Siemensa czy Continentala. Jeśli Siemensa, oznacza to że pompa jest w tym samochodzie od nowości i niedługo może pożegnać się z życiem (mam Signuma z tego samego rocznika i pompę wymieniałem 1.5 roku temu)
  • Kolektor dolotowy - Bardzo często psuje się układ prowadzenia klap kolektora dolotowego w postaci listwy prowadzącej i "koralików" które znajdują się w jej wnętrzu. Dodatkowo przez EGR, kolektor często jest zawalony sadzą i nagarem, co powoduje wyskakiwanie błędów związanych z blokowaniem klap wirowych. Dlatego polecam sprawdzić czy nie pojawia się na kompie błąd P1112, co oznaczałoby problemy z kolektorem i jego prawdopodobną wymianę albo chociaż wyczyszczenie. Dodatkowo możesz sprawdzić wzrokowo czy listwa ma w sobie wszystkie koraliki i czy chodzi sztywno.
  • Łańcuch rozrządu głównego i balansowego + napinacze - Tutaj niewiele sprawdzisz jeśli nie rozbierzesz pokrywy zaworów i nie dostaniesz się od spodu do napinacza. Możesz jedynie wsłuchać się czy z okolic rozrządu nie słychać metalicznych stuków o obudowę podczas rozruchu zimnego silnika. To by oznaczało że prawdopodobnie rozciągnięciu uległ któryś z łańcuchów i wadliwy jest napinacz/napinacze.
  • Zawór EGR - Jeśli w tym silniku (a prawdopodobnie tak, bo to rocznik 2004) istnieje zawór EGR, to możesz mieć problem z jego pracą ze względu na kiepską jakość zębatek której pracują w jego mechaniźmie w środku. Najlepiej by było go zdemontować, wyczyścić elementy zamykające przepływ przez zawór i otworzyć pokrywę od zaworu żeby sprawdzić w jakim stanie są zębatki. Jeśli są już pocięte, to czeka cię wymiana na używany zawór (nowych już nie produkują) lub wylogowanie.

Zawieszenie i blacharkę sprawdzisz w standardowy warsztatowy sposób, także nie ma co się o tym rozpisywać. Jedź, sprawdź i oby służył

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez james007pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

\

Słusznie prawisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

2.2 Direct Ultras

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą,bardzo zaniedbany model,skóra siedzenia kierowcy wytarta totalnie,plastyk przy elektryce drzwi kierowcy także wytarty,wszystkie te rzeczy świadczą że to auto dużo jeżdziło.Osobiście myślę ze to skarbonka bez dna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czyli uważacie, że stan wskazuje na większy przebieg- też mam takei wrażenie, chociaż oglądąłem niedawno podobnego w janych skórach i był w o wiele gorszym stanie, stąd po porównaniu odniosłem wrażenie, że może nie jeździł tak dużo. Sprzedawca twierdzi, że został pare miesięcy temu zostawiony w rozliczeniu za inne droższe auto, jeździła nim kobieta głównie po Kotlinie Kodzkiej.

Edytowano przez bdab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze wypadało by sprawdzić skrzynie biegów bo to automat i naprawy tez nie sa tanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. CIM to taki ogólny układ kontrolny w kierownicy (czujnik skrętu, odpowiada za sterowanie przyciskami itp.), więcej nie wiem tak naprawdę. Ale na forum jest sporo tematów. Kierownica mogła być ściągana właśnie ze względu na awarię tego modułu (wariant optymistyczny), albo było coś z kombinowane np. z poduszką powietrzną po kolizji (wariant pesymistyczny)

2. Nie można powiedzieć, że stan wnętrza wskazuje na wyższy przebieg. Po prostu ktoś samochód traktował jak urządzenie do przemieszczania się (a kobiety tak właśnie mają). I na zużycie wnętrza nie wpływa tak bardzo ilość przejechanych kilometrów tylko to w jakich warunkach zostały przejechane. Jazda głównie miejska (dużo cykli wsiadania/wysiadania, dużo kręcenia kierownicą) zrobi znacznie większę spustoszenie niż 166 kkm przejechanych w trasie/na autostradzie.

A i przy sotusnkowo niedużych nakładach finansowych można wnętrze doprowadzić do naprawdę przyzwoitego stanu.

Także zbadaj dobrze auto pod kątem technicznym. Jeżeli będzie ok to stan wizualny jest do uratowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,

dzięki za wytłumaczenie, wstępnie wiem co i jak zatem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że cena adekwatna do stanu, albo osoba która tym jeżdziła ważyła 300 kg i wysiadała z auta dziennie po 100 razy albo przebieg to 300 tyś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zdjęcia ciemne i raczej nie da rady przyjdzec sie blacharce ogólnie dla mnie to mina...ale to tylko wrażenie, jedz i oglądaj.


teraz doczytałem, że juz oglądałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×