Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hudy1481

Stukanie w okolicy turbiny z20net

Recommended Posts

Na zimnym silniku stuka przez pół minuty i cichnie macie jakiś pomysł co może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łańcuch rozrządu obija o obudowę. Po chwili napinacz hydrauliczny napełnia się olejem i powinno być lepiej.

Polecam temat:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być to przez olej mam 5w40


świeżo zmieniony

Share this post


Link to post
Share on other sites

a robiłeś płukanke?

przed wymianą też było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko wymiana


może napinacz na rozgrzanym chodzi jak nówka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak poprzednicy pisali zapewne napinacz głównego łańcucha już niedomaga i zaczynaja sie klekotania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś sprawdziłem i chyba kolektor wydechowy puszcza powietrze jak zejdzie z ssania jest ok myślę że jak się rozgrzeje to puchnie i nie puszcza.

Rano po odpaleniu pociągnąłem turbo ręką w stronę silnika i też się wyciszyło a jak puściłem znowu puszcza .

Może być to uszczelka ? No chyba że kolektor pękł. Napiszcie czy ciężko jest wymienić te uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne poluzowały się śruby od kolektora. Ten typ tak ma, u mnie same odkręciły się na 1 i 4 cylindrze, po dokręceniu było już ok.

Uszczelka jest metalowa i raczej ciężko wymienić bez zdejmowania turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to wpłynąć na pracę silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie strasznie szarpało na LPG, po dokręceniu od razu zaczął jeździć normalnie. Na BP było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mieć wpływ jak każda nieszczelność

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymiana uszczelki tylko po demontaż turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szarpało w całym zakresie czy tylko na wysokich obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynało szarpać od jakiś 2200rpm i nie dało się dynamicznie rozpędzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem kolektor od saaba B207R Aero czekam za dostawą i będzie wymiana uszczelki chyba zamówię w opel szpot .


U mnie szarpie na gazie ale od 4500rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalna uszczelka w ASO ok.19zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubogo się robi to i szarpie, trzeba dostroić lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupię chyba wszystkie 3.

Pod kolektor,turbo i katalizator.

Czy jeszcze jakąś powinienem kupić?


Lpg chcę wysterować na AFR w przyszłym tygodniu.

Może pomoże.


Please login or register to see this link.


Aukcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do turbiny dostępny jest cały zestaw uszczelek chyba erlinga za ok.50zł, są tam wszystkie potrzebne uszczelki.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki po co strzykawka w zestawie


Od OPEL ASTRA H 1.7 CDTI 04 pasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba nie jest zestaw od z20net bo widzę że na stronie IC mają lekki bałagan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha.


Czy można rozkręcić turbo ciepłą stronę z zimną te 4 śruby?


Czy tylko sprawdzić czy są dokręcone śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betonixx a może zalany jest a może coś innego jeszcze. Warto podchodzi do wypowiedzi z dystansem.

Elring 746.450.

Strzykawka służy do zalania turbiny. Jeśli tego nie robiłeś to może zostaw to komuś kto to zrobi poprawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalewa się olejem ale nie trzeba strzykawką kręcąc delikatnie wirnik aby niebyło suchego startu


Jeśli to możliwe obracać wałem korbowym silnika przez 10-15 sek. bez jego uruchomienia lub uruchom silnik na kilka sekund, w celu pełnego zalania olejem przewodów oraz samej turbosprężarki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale po to dali strzykawkę by nie kombinować. No kręcić wirnikiem na suchej to słabo.. Po zalaniu kręcimy rozrusznikiem i nie odpalamy by przepompować olej przez turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację lepiej rozrusznikiem bez odpalania.

Myślę że powinienem to ogarnąć .


Będę robił to prawdopodobnie u znajomego mechanika ale chciałbym zrobić to osobiście.

Taka satysfakcja z własnej pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...