Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

koleb83

Problem z radiem

Recommended Posts

Witam mam problem z radiem oryginalnym philips car 400.

Mianowicie zostal odlaczony aku i chce wpisac kod z radia i na wyswietlaczu pisze SAFE to wciskam AS i trzymam go wcisniety dobre kilka minut i nic sie nie zmienia! o co chodzi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzymaj as i jednoczesnie przycisk on/off radia ten na potencjometrze wtedy wyskocza ci kreseczki na ekranie wpisz kod i zatwierdz as

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety ale ten sposób też nie działa 😳

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wiem czemu ja mam te samo radio w swojej i w ten sposób rozkodowuje je i to w miare czesto bo aku mam slaby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też niewiem czemu nie idzie nic zrobić. Dodam tylko ze radio było rok w szafie ale to raczej nie powód

Też niewiem czemu nie idzie nic zrobić. Dodam tylko ze radio było rok w szafie ale to raczej nie powód

Share this post


Link to post
Share on other sites

To właśnie jest powód.

Radio ma swoją wewnętrzną pamięć która jest podtrzymywana na "baterii" jak radio stało rok w szafie to się ta pseudobateria rozładowała i przez to radyjko wskoczyło w tryb dodatkowego zabezpieczenie. na tzw. level drugi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po 3 błędnych próbach (lub rozładowaniu pamięci radia Twój przypadek) przed ponownym wprowadzeniem kodu musisz poczekać ok 25-30 minut, auto w tym czasie musi być na zapłonie włączone, po upłynięciu tego czasu i naciśnięciu sekwencji pozwoli Ci na wpisanie kodu.

Jak się jednak pomylisz to będziesz musiał czekać godzinę, przy kolejnej błędnej 2 i tak dalej aż do 10 pomyłek, po tym radio blokuje się już na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli auto na zapłon bez odpalania i radio na ON i czekam te 25-30 minut?

Edited by koleb83

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i niestety z tej proby tez nici

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:"> radio bylo 40 min tak jak pisales,potem 5 minut wcisniety AS i dalej nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

mam ten sam problem tzn. zasilanie głowne jest lecz nie można odblokować sposobem przycisk zasilania + AS.
Jakiś czas temu wymieniałem stacyjke i mniej więcej w tym samy czasie pojawił się problem z odkodowaniem radia.
Z tego co wycztałem to główne zasilanie idzie z akumulatora a z stacyjki te które odpowiedzialne jest za pamięć radia (podtrzymywanie pamięci).

Możliwe, że coś pomieszałem .... Czy zmiana stacyjki mogła wpłynąć na brak możliwośći odblokowania radia?

Próbowałem kombinacji klawiczy 2-4, 1-3 jak gdzies wyczytałem na forum ale wygląda to tak jakby te przyciski nie działały.
Przełożyłem radio do Astry znajomego i radio odblokowałem.

Z góry dzięki za każdą wskazówkę, radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilanie jest odwrotnie jak napisałeś, ale prawdopodobnie nie masz prądu po stacyjce. Sprawdź czy dochodzi do radia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jestem pocztkującym więc proszę o wyrozumiałość, czy chodzi o sprawdzenie napięćnp. multimetrem w kostce od radia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Nie pamiętam na którym pinie. Musiałbyś sprawdzić na jakimś schemacie w necie. Na 1 przewodzie będzie prąd na stałe a na drugim powinien pojawiać się po przekręceniu stacyjki w pozycję I. Pamiętaj że w oplu te przewody są zamienione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche późno odpowiadam ale zawsze coś wyskakuje.
Sprawdziłem prądy i na znalezionym w google schemacie powinienem mieć zasilanie +12V, masę oraz +12V po stacyjce.
Zasilanie główne pokazało mi 24V a po stacyjce 0V. Szukałem gdzie skąd wchodzą do kostki te kable i znalazłem gdzieś głęboko sklejone czarna taśmą chyba wszystkie razem. Ciężko tam się ogólnie dostać.

Jakaś rada? Nie za bardzo wiem jak się teraz zabrać za jakieś dalsze sprawdzanie nie mówiąc o naprawie.

EDIT: Zapomniałem dodać, że sprawdzane było przy przekręconej stacyjce na I.

Edited by MaronXP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możesz mieć 24V bo niby skąd? Jeśli jesteś pewien że brakuje prądu po stacyjce to zacznij od kostki stacyjki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zastanawiałem ale kilka razy sprawdzałem i tak samo pokazywało. Jest weekend to zobaczę jak to wygląda.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może masz uszkodzony miernik. Na jakim zakresie mierzysz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli dobrze pamietam bo nie mammam pod ręka to tam było chyba 200 V~

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli źle bo to prąd zmienny. Musi być 20V dcv lub symbol ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem po części go rozwiązałem ale nie do końca. U mnie brakuje zasilania po stacyjce sprawdź czy też masz zasilanie +12V jest to trzeci przewód "czerwony" w kostce radia, na krótko go zwarłem z pierwszym przewodem czyli zasilaniem stałym bodejrze "brązowy" przewód i radio dało się odblokować. Wciskasz teraz przyciski 1i 3 i równocześnie przycisk zasilania wpisujesz kolejny raz kod i radio odblokowane wyjmujesz zworę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Teraz problem którego nie udało mi się rozwiązać czyli jak przywrócić zasilanie po stacyjce doszedłem po schematach że kabel idzie do bezpiecznika nr 21 dalej do zacisku "W" stacyjki zmierzyłem omomierzem od radia do zacisku W stacyjki czy jest przejście i jest ok, zatem przewód dobry, natomiast brak jest napięcia w stacyjce na zacisku W nie wiem czy powinno tam być bo ze schematu kostki stacyjki wynika że to przewód do centralnego zamka i alarmu i do radia. Może ktoś pomóc jak to jest z napięciami w stacyjce? a ha i wymieniłem kostkę stacyjki na nową i jest tak samo więc to nie kostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka poprawnie założona? Na tym styku musi pojawić się prąd po przekręceniu stacyjki w poz. I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź widać problem tkwi w kostce skoro powinno być tam napięcie, rozkręce kostkę jeszcze raz jutro i będę coś wiedział więcej ,możliwe że źle ją założyłem choć wielkiej trudności tam nie ma i pasuje tylko w jeden sposób może jakieś styki zaśniedziały na tym plastiku z pinami co się w kostkę wsadza, no nic sprawdzę jak jutro się do tego dobiorę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy demontażu rozpięła się na zatrzaskach. Może u ciebie jest podobnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe, uzupełniam jeszcze swój wcześniejszy post bo znalazłem opis pinów kostki ISO radia na forum głównym i jest inny rozkład niż u mnie tam jest 2 pin zasilanie po stacyjce a 8 zasilanie stałe także najlepiej popatrz sobie na rozpiskę na radiu i tam będzie wszystko wiadome, ja mam rado CCR600 ze zmieniarką więc może być to powód innego rozmieszczenia pinów. Co do odblokowania radia to oczywiście pozbawiasz się tzw. blokady antykradzieżowej ale zawsze w ten sam sposób możesz ją przywrócić no i wyłaczanie radia masz tylko z wyłacznika radia natomiast nie masz logiki zapłonu czyli wyłaczania po wyciągnięciu kluczyka (jak nie masz zasilania po stacyjce).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ISO Opla są zamienione właśnie te przewody, więc to normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...