Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kociniak08

Brak ładowania alternator?

Polecane posty

Miałem dziś taki problem w powrocie z pracy zatrzymałem się na 10min w sklepie. Auto już nie chciało odpalić objawy wskazują na aku. Miałem kable więc poprosiłem o pomoc próbowałem odpalić od vw b5 1.9 tdi lecz nic z tego nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Myślę, że pewnie coś poważnego bo aku nowe i żadna kontrolka nie zapaliła się od braku ładowania. A przez taki krótki czas się sam nie rozładował wcześniej nie było żadnych problemów. Kontrolka o braku ładowania może nie była widoczna bo świeci mi się na lewym wyswietlaczu bład modułu xenona? Wezwałem ADAC auto odpaliło od przenośnego aku od strzała. Sprawdzili ładowanie było 12,1V. Przejechałem autem ok 30km na parkingu pod domem przestało działać wspomaganie zgasiłem auto i ponownie nie da się odpalić. Czy te objawy to uszkodzony alternator i co z tym wspomaganiem nagle wszystko naraz się sypie? I czy możliwe jest to, że jeździłem bez ładowania i żaden komunikat sie nie wyświetlił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa wspomagania jest elektryczna, czyli skoro niema ładowania, to niema prądu, a skoro niema prądu to pompa nie działa

chyba ze sie myle to poprawcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

norma że kontrolka nie świeci od ładowania i uszkodzony masz alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jak te kontrolki są wadliwe czy w czym jest problem, że nie świecą? Z ładowaniem sprawa rozwiązana niedługo naprawa alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kontrolka świeci jak już aku sie rozładuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To niezbyt dobre rozwiązanie wtedy to sam się zorientuję, że coś jest nie tak. Inni producenci lepiej do tego podchodzą. Chce kupić używany alternator i oddać go do regeneracji. Tylko mam pytanie czy były różne alternatory w z20net? Czy wystarczy, że kupię od tego silnika i na pewno będzie pasować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie prawda że kontrolka się zapala jak się rozładuje akumulator,kontrolka się zapala jak nie ma ładowania.Sam przerabiałem awarię alternatora kontrolka się świeciła a samochód normalnie odpalał i jeździł mi mo że nie było ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem awarie alternatora, co prawda 2 lata temu i mogę już dokładnie nie pamiętać jak to było.
Auto odpaliłem po dłuższym postoju z świeżo naładowanego aku, pomimo braku ładowania na początku wszystko działało, a kontrolka nie świeciła.
Wraz z spadkiem napięcia zaczęły wszystkie odbiorniki prądu zanika (w tym wspomaganie) i póżniej zapaliła się dopiero kontrolka.
Poprawne napięcie podczas ładowania powinno chyba być w granicach 13,8-14,1 (?).
Alternator BOSCH ma 120A i taki sam powinien być, pasuje również współzamiennie od Z22SE.

Nie lepiej oddać swój do wymiany regulatora napięcia lub ewentualnie kupić drugi cały sprawny i go zamontować, a w międzyczasie swój naprawić na przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym kupić używany sprawny lecz wiadomo, że różnie to jest. Można sprawdzić czy alternator jest sprawny bez wkładania go do auta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bo regulator pewno ci poszedł i ładowanie miałeś a kontrolka świeciła bo tez się tak zdarza ale tylko przeważnie na już remontowanym altku z wymienionym regulatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam odswieze temat. Zdechł mi alternator a jestem w Sosnowcu potrzebuje mechanika elektryka co mi go naprawi na wczoraj. Macie może jakieś namiary na sprawdzone warsztaty. Jeśli nie ten temat to przepraszam.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Edit . Już sprawa załatwiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie a ja mam taki problem. Po wymianie alternatora (altek po generalnym remoncie). Gdy odpalę samochód po przerwie ładowanie mam 14.2 do 14.0. Gdy zaś juz trochę złapie temperatury silnik ładowanie spada do 13.5 13.2

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> . To właśnie pchnęło mnie do wymiany altka. Akumulator nie doładowywał się. Teraz jestem po podroży aku naładowany pojawiło się zielone oczko zamiast czarnego, ale ładowanie tak jak piszę powyżej. Błędów brak, klemy się nie grzeją. Jaki możne być powód powyższego? Akumulator ma trzeci rok, bo jeszcze jego podejrzewam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to samo dziś miałem jak wracałem z wczasów po kilku dniach auto nie odpaliło

odpaliłem z kabli ładowanie około 14 po krótkim odcinku ładowanie spadło do 13-13,2 i tak przez 360 km do samego domu

i też nie wiem czy wina alternatora czy aku ale jak piszesz ze masz alternator po remoncie to mi troszkę pomogłeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

jutro jadę po akumulator i zobaczymy chyba ze pożyczę na 15 min i sprawdzę jak się zachowuje to dam znać

EDIT:

na razie się wstrzymuję z zakupem aku ....pomogło odkręcenie i lekkie przeczyszczenie klem , ładowanie teraz na poziomie po odpaleniu 14 i schodzi do 13,8 - 13,6

Edytowano przez SEMPIK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu tylko tutaj się dopiszę, sprawdzałem dzisiaj ładowanie i jest pomiędzy 13 - 13.3 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, więcej niż 13.3 nie było nawet przy dodawaniu gazu, na moje bardzo słabo, czy w tym alternatorze łatwo się dobrać i sprawdzić szczotki? Czy trzeba najpierw wyjąć alternator?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Edytowano przez Marek_83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kable-regulator jak nie oryginał to tu problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem żeby jeszcze sprawdzić przy alternatorze napięcie, tzn? Plus do śruby a minus?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że trzeba sprawdzić i przeczyścić klemy oraz kabel masowy. W którym miejscu jest przytwierdzony ten kabel masowy?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

U mnie podobnie. Jak auto zimne ładuje ok, a jak ciepłe to ładowanie 13,6 lub 13,5. Klemy wyczyszczone, aku podmieniany i nic, wyczytałem gdzieś, że problem może być w kablu masowym idącym od aku do altka. W wolnej chwili prze czyszczę końcówki Jak nie pomoże to dołożę drugi kabel masowy i zobaczę czy sie poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czyścić sobie możesz ale nic ci to i tak nie da bo masz lipny regulator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile może kosztować taki regulator do alternatora w Viki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kabel masowy na alternatorze potrafił nie kontaktować. Była kiedyś taka partia alternatorów co kabelki z nich odpadały bo były na swuki i regulator przestawał pracować. Później poprawili to na porządną blaszkę przykręcaną na śrubę.

Na wszelki wypadek sprawdź taki cienki kabelek na alternatorze i przesmaruj go wazeliną.

Koszt samego regulatora to jakieś 100 zł +- 50. Zależy od jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem na alternatorze ładowanie i wynosiło 13.8 na włączonym, a na aku jest 13.1. Sprawdzę jeszcze ten kabel.

Edytowano przez Marek_83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no tylko by nie ładował a koledze ładuje a błąd jest więc to samo co miałem ja i regulator obstawiam na 98%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

radzisz przeczyścić, dołożyć?

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×