Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kociniak08

Brak ładowania alternator?

Recommended Posts

Miałem dziś taki problem w powrocie z pracy zatrzymałem się na 10min w sklepie. Auto już nie chciało odpalić objawy wskazują na aku. Miałem kable więc poprosiłem o pomoc próbowałem odpalić od vw b5 1.9 tdi lecz nic z tego nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Myślę, że pewnie coś poważnego bo aku nowe i żadna kontrolka nie zapaliła się od braku ładowania. A przez taki krótki czas się sam nie rozładował wcześniej nie było żadnych problemów. Kontrolka o braku ładowania może nie była widoczna bo świeci mi się na lewym wyswietlaczu bład modułu xenona? Wezwałem ADAC auto odpaliło od przenośnego aku od strzała. Sprawdzili ładowanie było 12,1V. Przejechałem autem ok 30km na parkingu pod domem przestało działać wspomaganie zgasiłem auto i ponownie nie da się odpalić. Czy te objawy to uszkodzony alternator i co z tym wspomaganiem nagle wszystko naraz się sypie? I czy możliwe jest to, że jeździłem bez ładowania i żaden komunikat sie nie wyświetlił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa wspomagania jest elektryczna, czyli skoro niema ładowania, to niema prądu, a skoro niema prądu to pompa nie działa

chyba ze sie myle to poprawcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

norma że kontrolka nie świeci od ładowania i uszkodzony masz alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jak te kontrolki są wadliwe czy w czym jest problem, że nie świecą? Z ładowaniem sprawa rozwiązana niedługo naprawa alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kontrolka świeci jak już aku sie rozładuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To niezbyt dobre rozwiązanie wtedy to sam się zorientuję, że coś jest nie tak. Inni producenci lepiej do tego podchodzą. Chce kupić używany alternator i oddać go do regeneracji. Tylko mam pytanie czy były różne alternatory w z20net? Czy wystarczy, że kupię od tego silnika i na pewno będzie pasować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie prawda że kontrolka się zapala jak się rozładuje akumulator,kontrolka się zapala jak nie ma ładowania.Sam przerabiałem awarię alternatora kontrolka się świeciła a samochód normalnie odpalał i jeździł mi mo że nie było ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem awarie alternatora, co prawda 2 lata temu i mogę już dokładnie nie pamiętać jak to było.
Auto odpaliłem po dłuższym postoju z świeżo naładowanego aku, pomimo braku ładowania na początku wszystko działało, a kontrolka nie świeciła.
Wraz z spadkiem napięcia zaczęły wszystkie odbiorniki prądu zanika (w tym wspomaganie) i póżniej zapaliła się dopiero kontrolka.
Poprawne napięcie podczas ładowania powinno chyba być w granicach 13,8-14,1 (?).
Alternator BOSCH ma 120A i taki sam powinien być, pasuje również współzamiennie od Z22SE.

Nie lepiej oddać swój do wymiany regulatora napięcia lub ewentualnie kupić drugi cały sprawny i go zamontować, a w międzyczasie swój naprawić na przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym kupić używany sprawny lecz wiadomo, że różnie to jest. Można sprawdzić czy alternator jest sprawny bez wkładania go do auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo regulator pewno ci poszedł i ładowanie miałeś a kontrolka świeciła bo tez się tak zdarza ale tylko przeważnie na już remontowanym altku z wymienionym regulatorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam odswieze temat. Zdechł mi alternator a jestem w Sosnowcu potrzebuje mechanika elektryka co mi go naprawi na wczoraj. Macie może jakieś namiary na sprawdzone warsztaty. Jeśli nie ten temat to przepraszam.

Please login or register to see this quote.

Edit . Już sprawa załatwiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Panowie a ja mam taki problem. Po wymianie alternatora (altek po generalnym remoncie). Gdy odpalę samochód po przerwie ładowanie mam 14.2 do 14.0. Gdy zaś juz trochę złapie temperatury silnik ładowanie spada do 13.5 13.2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> . To właśnie pchnęło mnie do wymiany altka. Akumulator nie doładowywał się. Teraz jestem po podroży aku naładowany pojawiło się zielone oczko zamiast czarnego, ale ładowanie tak jak piszę powyżej. Błędów brak, klemy się nie grzeją. Jaki możne być powód powyższego? Akumulator ma trzeci rok, bo jeszcze jego podejrzewam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to samo dziś miałem jak wracałem z wczasów po kilku dniach auto nie odpaliło

odpaliłem z kabli ładowanie około 14 po krótkim odcinku ładowanie spadło do 13-13,2 i tak przez 360 km do samego domu

i też nie wiem czy wina alternatora czy aku ale jak piszesz ze masz alternator po remoncie to mi troszkę pomogłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

jutro jadę po akumulator i zobaczymy chyba ze pożyczę na 15 min i sprawdzę jak się zachowuje to dam znać

EDIT:

na razie się wstrzymuję z zakupem aku ....pomogło odkręcenie i lekkie przeczyszczenie klem , ładowanie teraz na poziomie po odpaleniu 14 i schodzi do 13,8 - 13,6

Edited by SEMPIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę zakładał nowego tematu tylko tutaj się dopiszę, sprawdzałem dzisiaj ładowanie i jest pomiędzy 13 - 13.3 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, więcej niż 13.3 nie było nawet przy dodawaniu gazu, na moje bardzo słabo, czy w tym alternatorze łatwo się dobrać i sprawdzić szczotki? Czy trzeba najpierw wyjąć alternator?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Edited by Marek_83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kable-regulator jak nie oryginał to tu problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem żeby jeszcze sprawdzić przy alternatorze napięcie, tzn? Plus do śruby a minus?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem że trzeba sprawdzić i przeczyścić klemy oraz kabel masowy. W którym miejscu jest przytwierdzony ten kabel masowy?

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

U mnie podobnie. Jak auto zimne ładuje ok, a jak ciepłe to ładowanie 13,6 lub 13,5. Klemy wyczyszczone, aku podmieniany i nic, wyczytałem gdzieś, że problem może być w kablu masowym idącym od aku do altka. W wolnej chwili prze czyszczę końcówki Jak nie pomoże to dołożę drugi kabel masowy i zobaczę czy sie poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyścić sobie możesz ale nic ci to i tak nie da bo masz lipny regulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile może kosztować taki regulator do alternatora w Viki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel masowy na alternatorze potrafił nie kontaktować. Była kiedyś taka partia alternatorów co kabelki z nich odpadały bo były na swuki i regulator przestawał pracować. Później poprawili to na porządną blaszkę przykręcaną na śrubę.

Na wszelki wypadek sprawdź taki cienki kabelek na alternatorze i przesmaruj go wazeliną.

Koszt samego regulatora to jakieś 100 zł +- 50. Zależy od jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem na alternatorze ładowanie i wynosiło 13.8 na włączonym, a na aku jest 13.1. Sprawdzę jeszcze ten kabel.

Edited by Marek_83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no tylko by nie ładował a koledze ładuje a błąd jest więc to samo co miałem ja i regulator obstawiam na 98%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

radzisz przeczyścić, dołożyć?

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...