Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jaworr

Dziwny problem rozwiazany ale jednak wrocil <moc , turbina>

Recommended Posts

Witam niedawno zakupilem auto Vectre 2.0 z 97r. Mialem problem poniewaz mial strasznego mula i chodzil jak automat po wymianie przeplywomierza bylo troche lepiej lecz jak na 2.0 nie moglem sie rozpedzic do 100km/h pojechalem do wujka mechanika popatrzyl i okazalo sie ze byly odlaczone wezyki ktore mial jeden isc do turbiny bodajze podcisnienia... Przed podlaczeniem mial na biegu jalowym max 4-4,5tys obrotow po podlaczeniu lapal 5 i czulem jak ponad 2 tys obrotow dostawal wiecej mocy jakby sie wlaczala turbina lecz problem niedawno wrocil raz ma moc raz nie.. NP.. jade trasa do pracy niby ma moc niby nie ma wrzucam na bieg jalowy daje gazu w deche ma 4,5 puszam i znow w deche tak pare razy i nieraz dostaje 5 i trzyma lecz nieraz dostaje 5 i nagle za chwile spada do 4,5 sprawdzalem wszystkie wezyki sa podlaczone jaki moze byc problem? Prosze o pomoc poniewaz juz nie wiem co robic dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od srawdzenia wydajnośći pompy vac

Please login or register to see this link.

to podstawa i bez tego ani rusz

to też się może przydać

Please login or register to see this link.

i to

Please login or register to see this link.

i to

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie bylem w aucie troche popatrzec pogrzebac nie jestem mechanikiem lecz zrobilem tak wszystkie wezyki poodlaczalem przedmuchalem czy w ogole sa drozne i owszem sa i zrobilem tak od pompy VAC odlaczylem trojnik ktory daje 1 wezyk na (czujnik czy co to jest) ktory zalacza turbine a reszte odlaczylem i byl podlaczony pod pompe tylko owy wezyk wlasnie pod turbine i odpalilem dalem gazu i normalnie lapal 5tys tak jak powinno byc lecz po ponownym podlaczeniu tak jak wszystko nalezy problem byl dalej ten sam ktory opisalem


dodam ze przyczytalem i spojrzalem na rysunki z ukladu polaczenia podcisnienia i wszystko tak jak powinno byc podlaczone do az do elektrozaworku turbiny jest jak na obrazkach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze pytanie ty piszesz z telefonu czy komputera z klawiaturą bez polskich znaków ?.

Zrób tak podłącz te wężyki prawidłowo i wtedy tobie nie będzie działać prawidłowo cały układ z tego co piszesz jak odłączysz EZty klapek i egr i dasz bezpośrednio na turbine (tego nie rozumię) czy pod EZ od turbiny ???, jeżeli pod EZ turbiny to masz gdzieś problem w EZtach klapek i egr. Jak będziesz miał prawidłowo podłączone to szukaj w ten sposób odłącz całkowicie EZ klapek od ciśnienia trójnik nr 2 zdejmij i zaślep te kolanko od strony EZ szczelnie jakąś śrubką wtedy nie będą działać klapki i sprawdź czy jest ok więcej na razie nie pisze bo się pogubisz.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

napiszę możę trochę na podstawie obrazków zamieszczonych w tym temacie "

Please login or register to see this link.

"

Od Pompy Vac odłączam trójnik 1 i pod pompę Vac podpinam tylko węzyk nr 2 <zdj nr.3>,czyli od pompy jest odłączony węzyk który idzie do siłownika klapek i zaworu ERG.. A reszta która idzie z węzyka nr2 tzn ktory idzie do elektrozaworka turbiny i zbiornika wyrównawczego jest podłączone

Czy teraz napisalem bardziej zrozumiale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wtedy masz wsio ok tak mam rozumieć ?.

Teraz podłącz ten trójnik nr 1 a odłącz i zaślep kolanko nr 3 od strony EZ i próba.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jeżeli podłacze tak jak napisałem wyżej wtedy jest ok... wporządku tylko mam zaślepić wężyk nr 3 który jest wylotem czy wężyk który wychodzi z trójnika i jest wlotem do EZ klapek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolanko nad nr 3 jest jedno to te które na wlocie podciśnienia vac EZ z szarą wtyczką jest żółty oring i zaślep te kolanko.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobiłem tak.. odłaczyłem trójnik nr2 i z tego trójnika wężyk nr 1 włożyłem do EZ klapek i było ok lecz jeżeli odłaczyłem EZ klapek a podłaczyłem EZ EGR było tak jak opisałem 4.5 tyś obrotów i nic więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli masz coś nie tak z EZ egr lub z samym egr.

Posłuchaj czy egr terkocze.

Zrób test szczelności egr.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy sprawdzę EGR np podłacze EGR pod EZ ten co daje na klapki i jeżeli będzie działać normalnie wtedy to wina EZ a jeśli nie to wina EGR... da tak radę to sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykręcasz egr zasysasz ustami przez wężyk powietrze z egr aż grzybek podejdzie do góry wtedy zatykasz językiem wężyk i patrzysz czy grzybek opada jak nie to egr sprawny.

Może zacznijmy od pomiarów wakumetrem będzie prędzej.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie za pomoc jutro po pracy sprawdzę EZ i EGR i napisze co to dało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...