Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
peugeot81

VB FL X20DTH po regeneracji pompy błąd P1631.... Pomocy!!!

Recommended Posts

Witam wszystkich. Już brakuje mi pomysłów odnośnie mojego problemu. Sprawa ma sie w Vectra B FL motor X20DTH. Zacznę od początku. Na początku padł nastawnik pompy a raczej słynny tranzystor na skutek zacierającego sie tłoczka w pompie. Vectra paliła tylko na samostart/plak i gdy zapaliła nie reagowała na pedał gazu. Tranzystor wymieniłem auto jezdziło jak trzeba jeden dzień. Tranzystor spalił sie po raz drugi lecz już auto nie pokazywało żadnych oznak życia (wogóle nie paliło). Wymontowałem pompe poszła do regeneracji. Zregenerowano mechanikę pompy oraz założono drugi nastawnik. Po zamontowaniu pompy nadal jest coś nie tak. Auto pali od "strzała" (zimny czy gorący) nawet po kilkudniowym postoju, "wkręca sie" prawidłowo tylko do okolo 4tyś.obr. , jak rozgrzeje się podskoczą obroty z 850 do 900-950 obr.min przy czym też lekko falują chodz w pewnych momentach chodzi równo , wyrzuca tylko jeden błąd P1631 Pompa wtryskowa/Usterka modułu sterującego silnika. Błąd daje sie wykasować. Kasuje błąd wyłączam stacyjkę na kilka sekund po czym wystarczy przekręcić zapłon (bez uruchamiania) i błąd powraca na nowo. Teraz pytanie czy pomoże coś adaptacja pompy. Z tego co wiem tylko Opel Tech 2, i coś tam jeszcze wchodzi w gre jezeli chodzi o tą czynnośc. Z tego co orientuje sie potrzebny będzie security code do zaprogramowanie pompy. Gdyby sterownik był czysty auto by nie odpaliło wiec nastawnik był po regeneracji. Wymieniłem tez wszystkie przelewy na nowe aby wykluczyć zapowietrzanie sie. Wykluczam równiez uszczelnienia trawersów nie zapowietrza się filtr paliwa czysty ogólnie oleju z paliwie brak. Ciekawy jestem czy coś nie uszkodziło sie w sterowniku silnika lub tak zregenerowany został nastawnik. O tych nastawnikach naczytałem sie wiec wszystko możliwe. Bardzo proszę o sugestie forumowiczów bo ręce dosłownie opadają...Za wszelkie podpowiedzi z góry pięknie dziękuję. Pozdrawiam i liczę na pomoc...


Moze jeszcze dodam odnośnie początku tłoczenia pompy a wiec:

-Początek tłoczenia (bieg jałowy) 22vv do około 28vv

-Zadany początek (bieg jałowy) 4vv

-Rzeczywisty początek (bieg jałowy) 4vv

Zadany z rzeczywistym podczas dodawania gazu pokrywają sie idealnie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

już w temacie o regeneracji pompy dostałeś wskazówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest ok czyli pompa ok ale sterownik do bani w tłumaczeniu do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. Dostrzegłem jeszcze jedna kwestie.... Mianowicie ciśnienie doładowania... W logach brak jakichkolwiek zmian ciśnienia doładowania. Czy auto zgaszone czy pracuje na wolnych obrotach czy wysokich komputer wskazuje 1 bar....dziwne!! Dopiero po odłączeniu map sensora w logu wskoczy wartość 0 i oczywiście błąd map sensora.... Podmieniałem przepływomierz oraz map sensor z innego auta i nadal to samo. Jutro będę miał nówkę MAP zobaczymy. Jeszcze jedno raz podczas dzisiejszej zabawy z tym autem zapaliłem ją check zgasł i auto kręciło się do 5000 tyś normalnie jak powinno być lecz gdy je zgasiłem usterka wrociła. Dziwi mnie również fakt że gdy nagrzeje się do 90 stopni obroty podnoszą się do 930 obr/min i zaczyna lekko falować w obrotach dosłownie tak jakby wypadały zapłony w benzyniaku.... Jutro kolejny dzień zmagań....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po prawie/przeszło (juz nie pamietam) zabawą samemu, odpuscilem, i dałem do kogoś kto sie zna na tym ;-) auto bede miał do odbioru mam nadizej w tym tygodniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...