Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mac30

Z19DTH wysoka temperatura silnika

Polecane posty

Mam problem ze zbyt wysoką, moim zdaniem teperaturą cieczy chłodzącej w silniku. Podczas jazdy na trasie przy prędkości około 120km/h (6 bieg) temperatura wynosi około 96-98 stopni, przy 100 km/h około 94-95 stopni. Przy odpuszczeniu gazu powoli spada,a po zatrzymaniu wynosi około 85 stopni.

W mieście również silnik pracuje przy około 94-98 stopni a po zatrzymaniu ładnie spada do 85.

Wszystkie odczyty z BC, wskazówka około 5stopni mniej.

Problem wystąpił jakiś czas temu, wcześniej silnik ładnie trzymał 85-88 stopni niezależnie czy to trasa czy miasto, wskazówka stała w jednej pozycji, teraz skacze w zależności od obciążenia silnika.

W międzyczasie wymieniłem termostat, a w ubiegłym tygodniu pompę wody. Nic się nie zmieniło, problem nadal występuje.

Niedługo szykuje mi się dłuższa trasa wakacyjna, szukam przyczyny i sposobu rozwiązania problemu. Może ktoś coś podpowie?

Edytowano przez mac30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze tak się zagrzal bo pewnie na zewnątrz było z 30st i klima chodziła i wentylator nie nadazal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było około 25 stopni,klima też chodziła ale i tak uważam, ze 96 stopni w trasie to za dużo. Tym bardziej,że wcześniej podczas jazdy w podobnych warunkach tego problemu nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za dużo jak na diesla za duzo, popatrz czy chlodnica nie jest za bardzo przytkana, jakimis paprochami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem. Pierwsza "z brzegu" jest chłodnica klimy i ona jest najbardziej narażona na zanieczyszczenia. Wychodzi na to, że jak jest mocno zalepiona to moze blokować przepływ powietrza do chłodnicy wody która jest ostatnia a między nimi jest jeszcze intercooler.

Trzeba bedzie zrzucić zderzak i wszystko dobrze wyczyścić.

Jak najlepiej się za to zabrać, czy chłodnice wymagają demontażu czy można to zrobić "na samochodzie"? Czy zwykły płyn na owady i wąż z wodą wystarczą?


Chłodnice przeczyszczone z zewnątrz, nie były zbyt mocno zalepione. Chłodnica wody i powietrza praktycznie czyste, najbrudniejsza była chłłodnica klimatyzacji.

Silnik w dalszym ciągu się przegrzewa. Nie wiem jak na trasie ale po mieście temperatura dalej skacze 95-98 stopni.

Op-com pokazuje, że przy 92 stopniach załącza się 1 bieg wentylatora a przy 98 2bieg. Co dziwne po zatrzymaniu samochodu np na światłach tempreatura np z 94 stopni podnosi się do 98, załącza się 2 bieg wentylatora i spada do 93-94, potem zamiast spadać niżej, znów podnosi się do 98, wiatrak zbija na 93 i znowu rośnie. Zrobi take 2 -3 cykle i dopiero spadnie do 87 stopni.

Nie mam pojęcia gdzie dalej szukać przyczyny, sprawdzić jeszcze termostat, może się do końca nie otwiera? Czy może zakamieniony układ i nie ma dobrej cyrkulacji płynu? Pompa wody wymieniona w ub. tygodniu. Termostat pół roku temu.

Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Edytowano przez mac30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A da się jakoś sprawdzić termostat bez podmianki na nowy? Do garnka z wodą go nie wsadzę, może jest inny sposób?

Czytałem właśnie ten temat:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

może ten typ tak ma? Ale z drugiej strony jeżdżę swoją VC od 4 lat i wcześniej tego na 100% nie było, także coś jest na rzeczy


Podpowiedzcie jeszcze czy wszystkie termostaty do Z19dth (Wahler, Vernet, Behr itp) mają taką sama temperaturę otwarcia? Czy może jedne otwierają się w niższej a inne w wyższej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a robiłeś test wentylatora? miałem identycznie jak miałem walnięty pierwszy cykl załączania wentylatora którym steruje moduł przykręcony do chłodnicy op-comem można to zweryfikować i sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I bieg działa, załącza się chyba w okolicach 93 stopni, II bieg 98 stopni. Spróbuję wymienić jeszcze raz termostat tylko teraz chciałbym wstawić taki który ma najniższa temperaturę otwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

podłącze się pod temat bo mam podobny problem

Jak zrobić ten test wentylatora???

mam op-coma ale nie bardzo wiem jak przeprowadzić ten test

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wchodzisz w moduł silnika i test elementów wykonawczych tylko ze nie każdy op-com to obsługuje wersja angielska na pewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A błąd na desce Ci wtedy wyrzucało?

Edytowano przez mac30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadnego błedu nie mialem ani na desce ani jak podłaczyłem kompa, powymieniałem termostaty czysciłem chłodnicę nowy płyn dwa razy zalewalem czego się nie naszukałem i nie na wymieniałem a tu okazało się ze jednak moduł walnięty najpierw na próbę od kumpla wziołem i jak ręka odjął dlatego kupiłem nowy trochę mnie on kosztował ale za to mam spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W blokach pomiarowych op-com pokazuje, że I bieg działa. Przy testach też się załącza więc u mnie raczej to nie będzie przyczyną. Muszę szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie 3 sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W testach chodzą wszystkie 3, podczas normalnej pracy silnika z odczytów w blokach pomiarowych wychodzi, że I bieg załącza się przy 92-93 stopniach a II przy 98 stopniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem test wentylatora i tak: pierwszy bieg załącza się przy tem. 97-98 i zbija temperaturę do 93 (wg bloków pomiarowych op-coma). Pozostałych biegów nie udało mi się załączyć. Test zrobiłem na postoju a nie podczas jazdy. I jak wentylator zbił temperaturę do 93 i ruszyłem na drogę po mieście to zaraz temperatura spadła do 83-85 stopni.

Czemu nie załączyły się 2 i 3 bieg??

Jak były upały to po mieście wg wskazań kompa w samochodzie woda miała te 97-98 stopni. A wcześniej zawsze trzymała się na ok. 85-87 stopni.

Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W upalną sobotę robiąc 300 km trasę a na dworzu było 34 stopnie, na odcinku autostrady przy prędkości około 160-190 temperatura na bc dochodziła do 105 stopni...

Dziwi mnie natomiast ze wskazówka w tym momencie pokazywała około 93...

Skąd tak duża rozbieżność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz test wentylatorow na wylaczonym silniku, roznica miedzy bc a deska zawsze bedzie moze tez termostat nie otwierac sie do konca i nie takiego przeplywu jak trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też takie mam temperatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja też.

Zawsze po zimie/wiośnie mam wrażenie że auto się przegrzewa. Natomiast po lecie mam wrażenie że auto się nie dogrzewa. Chyba tak ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na to, że w moim przypadku owe "przegrzewanie się" silnika pojawiło się z dnia na dzień i wcześniej (przez okres 3lat) na 100% tego nie było, bez względu na porę roku. Więc nie wydaje mi się, że to jest normalne zjawisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to albo wina termostatu który w tych silnikach to ostry niewypał albo sterowania wentylatorem lub sama chłodnica zakamieniona no i może jeszcze sama pompa wody która jak na taki motor mizernie wygląda i koniec rzeczy możliwych , wykluczam walnięta uszczelkę bo wtedy płynu by ubywało albo w płynie był by olej

Edytowano przez Piotrr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Pompa wody odpada, wymieniona, na starej też było tak samo.

2. Wentylatory chodzą, zarówno w teście op-coma jak również widać, że się załączają podczas normalnej pracy silnika, opieram się tu na danych z bloków pomiarowych op-coma bo normalnie ich nie słyszę.

3. Termostat - jest podejrzenie, że może się otwerać do końca, wymieniany jakiś rok temu, też to nic nie dało. Chłodnica wody po otwarciu dużego obiegu robi sie ciepła a włączony wiatrak zbija temperaturę z 98 stopni do około 93, więc raczej się otwiera, tylko jak sprawdzić czy do końca?

4. Chłodnica klimy czyszczona od zewnątrz z brudu. Podejrzewam jednak, że ona może być przyczyną blokowania przepływu powietrza ponieważ zauważyłem na niej sporo wgniecionych blaszek, szczególnie w dolnej części gdzie jest kratka wlotu powietrza. W ubiegłym roku zauważyłem również w moim subiektywnym odczuciu spadek wydajności klimatyzacji. Może jedno z drugim się wiąże?

Tak wiec wg mnie albo termostat się nie otwiera do końca, albo chłodnica klimy blokuje przepływ powietrza do chłodnicy wody i przez to nie nadąża ona odprowadzać ciepła, albo też zawalona chłodnica lub układ chłodzenia od środka.

Wczoraj było na zewnątrz około 15 stopni i deszcz, podczas jazdy po mieście temperatura na BC 94-98 stopni (normalna spokojna jazda)

Co o tym myślicie?

Edytowano przez mac30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co do temp to 94-98 w upały to normalna praca tego silnika na blacie wskazówka idzie za 90? co do chłodnicy klimy to ze ma wgniecione blaszki to norma siedzi ona pierwsza od razu za zderzakiem i jest narażona na takie rzeczy najbardziej a jeśli klima ci chodzi idealnie to chłodnica jest ok jesli cala reszta sprawdzona to zajmij się termostatem i go wymień bo jesli reszta jest sprawna to moze nie otwierac sie do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×