Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mac30

Z19DTH wysoka temperatura silnika

Recommended Posts

Mam problem ze zbyt wysoką, moim zdaniem teperaturą cieczy chłodzącej w silniku. Podczas jazdy na trasie przy prędkości około 120km/h (6 bieg) temperatura wynosi około 96-98 stopni, przy 100 km/h około 94-95 stopni. Przy odpuszczeniu gazu powoli spada,a po zatrzymaniu wynosi około 85 stopni.

W mieście również silnik pracuje przy około 94-98 stopni a po zatrzymaniu ładnie spada do 85.

Wszystkie odczyty z BC, wskazówka około 5stopni mniej.

Problem wystąpił jakiś czas temu, wcześniej silnik ładnie trzymał 85-88 stopni niezależnie czy to trasa czy miasto, wskazówka stała w jednej pozycji, teraz skacze w zależności od obciążenia silnika.

W międzyczasie wymieniłem termostat, a w ubiegłym tygodniu pompę wody. Nic się nie zmieniło, problem nadal występuje.

Niedługo szykuje mi się dłuższa trasa wakacyjna, szukam przyczyny i sposobu rozwiązania problemu. Może ktoś coś podpowie?

Edited by mac30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam ze tak się zagrzal bo pewnie na zewnątrz było z 30st i klima chodziła i wentylator nie nadazal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było około 25 stopni,klima też chodziła ale i tak uważam, ze 96 stopni w trasie to za dużo. Tym bardziej,że wcześniej podczas jazdy w podobnych warunkach tego problemu nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo jak na diesla za duzo, popatrz czy chlodnica nie jest za bardzo przytkana, jakimis paprochami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też o tym pomyślałem. Pierwsza "z brzegu" jest chłodnica klimy i ona jest najbardziej narażona na zanieczyszczenia. Wychodzi na to, że jak jest mocno zalepiona to moze blokować przepływ powietrza do chłodnicy wody która jest ostatnia a między nimi jest jeszcze intercooler.

Trzeba bedzie zrzucić zderzak i wszystko dobrze wyczyścić.

Jak najlepiej się za to zabrać, czy chłodnice wymagają demontażu czy można to zrobić "na samochodzie"? Czy zwykły płyn na owady i wąż z wodą wystarczą?


Chłodnice przeczyszczone z zewnątrz, nie były zbyt mocno zalepione. Chłodnica wody i powietrza praktycznie czyste, najbrudniejsza była chłłodnica klimatyzacji.

Silnik w dalszym ciągu się przegrzewa. Nie wiem jak na trasie ale po mieście temperatura dalej skacze 95-98 stopni.

Op-com pokazuje, że przy 92 stopniach załącza się 1 bieg wentylatora a przy 98 2bieg. Co dziwne po zatrzymaniu samochodu np na światłach tempreatura np z 94 stopni podnosi się do 98, załącza się 2 bieg wentylatora i spada do 93-94, potem zamiast spadać niżej, znów podnosi się do 98, wiatrak zbija na 93 i znowu rośnie. Zrobi take 2 -3 cykle i dopiero spadnie do 87 stopni.

Nie mam pojęcia gdzie dalej szukać przyczyny, sprawdzić jeszcze termostat, może się do końca nie otwiera? Czy może zakamieniony układ i nie ma dobrej cyrkulacji płynu? Pompa wody wymieniona w ub. tygodniu. Termostat pół roku temu.

Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Edited by mac30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da się jakoś sprawdzić termostat bez podmianki na nowy? Do garnka z wodą go nie wsadzę, może jest inny sposób?

Czytałem właśnie ten temat:

Please login or register to see this link.

może ten typ tak ma? Ale z drugiej strony jeżdżę swoją VC od 4 lat i wcześniej tego na 100% nie było, także coś jest na rzeczy


Podpowiedzcie jeszcze czy wszystkie termostaty do Z19dth (Wahler, Vernet, Behr itp) mają taką sama temperaturę otwarcia? Czy może jedne otwierają się w niższej a inne w wyższej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a robiłeś test wentylatora? miałem identycznie jak miałem walnięty pierwszy cykl załączania wentylatora którym steruje moduł przykręcony do chłodnicy op-comem można to zweryfikować i sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bieg działa, załącza się chyba w okolicach 93 stopni, II bieg 98 stopni. Spróbuję wymienić jeszcze raz termostat tylko teraz chciałbym wstawić taki który ma najniższa temperaturę otwarcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podłącze się pod temat bo mam podobny problem

Jak zrobić ten test wentylatora???

mam op-coma ale nie bardzo wiem jak przeprowadzić ten test

Share this post


Link to post
Share on other sites

wchodzisz w moduł silnika i test elementów wykonawczych tylko ze nie każdy op-com to obsługuje wersja angielska na pewno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A błąd na desce Ci wtedy wyrzucało?

Edited by mac30

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadnego błedu nie mialem ani na desce ani jak podłaczyłem kompa, powymieniałem termostaty czysciłem chłodnicę nowy płyn dwa razy zalewalem czego się nie naszukałem i nie na wymieniałem a tu okazało się ze jednak moduł walnięty najpierw na próbę od kumpla wziołem i jak ręka odjął dlatego kupiłem nowy trochę mnie on kosztował ale za to mam spokój

Share this post


Link to post
Share on other sites

W blokach pomiarowych op-com pokazuje, że I bieg działa. Przy testach też się załącza więc u mnie raczej to nie będzie przyczyną. Muszę szukać dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wszystkie 3 sprawdzałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W testach chodzą wszystkie 3, podczas normalnej pracy silnika z odczytów w blokach pomiarowych wychodzi, że I bieg załącza się przy 92-93 stopniach a II przy 98 stopniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zrobiłem test wentylatora i tak: pierwszy bieg załącza się przy tem. 97-98 i zbija temperaturę do 93 (wg bloków pomiarowych op-coma). Pozostałych biegów nie udało mi się załączyć. Test zrobiłem na postoju a nie podczas jazdy. I jak wentylator zbił temperaturę do 93 i ruszyłem na drogę po mieście to zaraz temperatura spadła do 83-85 stopni.

Czemu nie załączyły się 2 i 3 bieg??

Jak były upały to po mieście wg wskazań kompa w samochodzie woda miała te 97-98 stopni. A wcześniej zawsze trzymała się na ok. 85-87 stopni.

Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W upalną sobotę robiąc 300 km trasę a na dworzu było 34 stopnie, na odcinku autostrady przy prędkości około 160-190 temperatura na bc dochodziła do 105 stopni...

Dziwi mnie natomiast ze wskazówka w tym momencie pokazywała około 93...

Skąd tak duża rozbieżność?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz test wentylatorow na wylaczonym silniku, roznica miedzy bc a deska zawsze bedzie moze tez termostat nie otwierac sie do konca i nie takiego przeplywu jak trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też takie mam temperatury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja też.

Zawsze po zimie/wiośnie mam wrażenie że auto się przegrzewa. Natomiast po lecie mam wrażenie że auto się nie dogrzewa. Chyba tak ma być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie na to, że w moim przypadku owe "przegrzewanie się" silnika pojawiło się z dnia na dzień i wcześniej (przez okres 3lat) na 100% tego nie było, bez względu na porę roku. Więc nie wydaje mi się, że to jest normalne zjawisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie to albo wina termostatu który w tych silnikach to ostry niewypał albo sterowania wentylatorem lub sama chłodnica zakamieniona no i może jeszcze sama pompa wody która jak na taki motor mizernie wygląda i koniec rzeczy możliwych , wykluczam walnięta uszczelkę bo wtedy płynu by ubywało albo w płynie był by olej

Edited by Piotrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Pompa wody odpada, wymieniona, na starej też było tak samo.

2. Wentylatory chodzą, zarówno w teście op-coma jak również widać, że się załączają podczas normalnej pracy silnika, opieram się tu na danych z bloków pomiarowych op-coma bo normalnie ich nie słyszę.

3. Termostat - jest podejrzenie, że może się otwerać do końca, wymieniany jakiś rok temu, też to nic nie dało. Chłodnica wody po otwarciu dużego obiegu robi sie ciepła a włączony wiatrak zbija temperaturę z 98 stopni do około 93, więc raczej się otwiera, tylko jak sprawdzić czy do końca?

4. Chłodnica klimy czyszczona od zewnątrz z brudu. Podejrzewam jednak, że ona może być przyczyną blokowania przepływu powietrza ponieważ zauważyłem na niej sporo wgniecionych blaszek, szczególnie w dolnej części gdzie jest kratka wlotu powietrza. W ubiegłym roku zauważyłem również w moim subiektywnym odczuciu spadek wydajności klimatyzacji. Może jedno z drugim się wiąże?

Tak wiec wg mnie albo termostat się nie otwiera do końca, albo chłodnica klimy blokuje przepływ powietrza do chłodnicy wody i przez to nie nadąża ona odprowadzać ciepła, albo też zawalona chłodnica lub układ chłodzenia od środka.

Wczoraj było na zewnątrz około 15 stopni i deszcz, podczas jazdy po mieście temperatura na BC 94-98 stopni (normalna spokojna jazda)

Co o tym myślicie?

Edited by mac30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co do temp to 94-98 w upały to normalna praca tego silnika na blacie wskazówka idzie za 90? co do chłodnicy klimy to ze ma wgniecione blaszki to norma siedzi ona pierwsza od razu za zderzakiem i jest narażona na takie rzeczy najbardziej a jeśli klima ci chodzi idealnie to chłodnica jest ok jesli cala reszta sprawdzona to zajmij się termostatem i go wymień bo jesli reszta jest sprawna to moze nie otwierac sie do konca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...