Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Dziadek vec

Jak wymienić wtryski ?

Recommended Posts

Auto ma najechane 260000km i puszcza czarny dym podczas jazdy mechanik powiedział że do wymiany wtryski ale że nie ma czasu tyle roboty to powiedział że problemu nie ma przy wymianie wtrysków i że moge sam to wymienić, znam się na mechanice sam wykonuje prace przy samochodzie no ale wtrysków w tym aucie nie robiłem choć już czytam i wertuje tematy z tym problemem.

Mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi np .

1.Czy należy wykręcić napinacz łańcuszka rozrządu.

2.Czy należy poblokować pompę , wał.

3.Czy po wymianie należy ustawiać kąt wtrysku.

Please login or register to see this link.

Ten temat przeczytałem ale o tym nie pisano więc pytam tu.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie mam też takie pytanie bo w tamtym wątku jest opisanie spięcie łańcucha do koła zębatego ok jak to zrobię i odępnę koło od wałka to czy to nie poleci wp***u na duł ??? oraz jeżeli nie poleci to czy nie przestawi się coś na dole ???? Ogólnie jak by miał ktoś fotki fajnie było by wiem że wymienianie i zarazem robienie zdjęć dłużej schodzi ale ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Troche się przygotowuje części mam tylko czekam na klucz do wyciągnięcia wtrysków piszą że nie trzeba ale ja tam wole się zabezpieczyć troche fotek w tym temacie.

Please login or register to see this image.

Vv1hQ97.jpg

x9s0bcU.jpg

Te czerwone znaki to bolce blokujące co by koło zembate rozrządu nie wpadło na dół, należy obłożyć szmatami co by tam nie wpadło coś.

Co ważne przed zdjęciem zembatki z wałka należy zaznaczyć pozycje wałka do zembatki.

Tyle obczaiłem, co do kąta wtrysku nic nie trza ustawiać brak elektronicznych wtrysków i te następne pytania też odpadają.

Dodam że podkładki pod wtryski oczywiście nowe.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeżeli się zablokuje tymi kołkami zębatkę żeby nie wpadła to nic tam niżej w rozrządzie się nie poluzuje ani nie przestawi oczywiście blokując łańcuch do zebatki


A mam może głupie pytanie ale mógł byś zaznaczyć wtryski ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

Staraj się zdejmując zembatke z wałka ciągnąć ją cały czas do góry i wtedy zablokować co by nie opadła i nie wyluzowała łańcucha.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też pomyślałem tylko jeszcze nie wiem jak wyjąć ten wtrysk znaczy czym je podwadzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

To jest sam klucz do niego wkręcasz młotek wsteczny czy jakoś tam.

Tak wygląda w komplecie no ale on jest drogi więc samemu dorób sobie ten młotek.

Please login or register to see this image.

hj2htsJ.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek ..wszystko fajnie tylko ustaw wałek na pierwszym tłoku krzywkami do góry i wał główny na znaki gdyby się coś przesuneło nie musisz wszystkiego przestawiać a tak to robota fajna.I jeszcze jedno zakładasz takie same wtryski chodzi o numery czy używki tylko z 2.0 dti.Daj znać jakie efekty.

Edited by angy22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To mam opanowane bo żeby ustawić punkt zerowy należy pomierzyć wysokość obu krzywek na pierwszym cylindrze względem głowicy powinna być taka sama wtedy mamy punkt zerowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze a teraz poproszę o ostateczne wytłumaczenie jak dla początkującego odnośnie tego rozrządu

Jeżeli zablokuje łańcuch do koła tymi plastikowymi opaskami i do tego zablokuje kołkami tak żeby nie opadło to czy może się coś przestawić czy instnieje jakaś blokada która zablokuje to bo wiem że owe są ??? czy raczej wystarczy opisany wyżej sposób ??? Pewnie usłyszę że mogę zaprowadzić do mechanika ale właśnie auto stoi poszła pompa wtryskowa więc jestem lżejszy o prawie 3000 tyś z robocizną i jak bym jeszcze to miał zlecić to naprawa by mogła przewyższyć wartość auta więc już to chce samemu zrobić przy okazji czyszczenie kolektora ssącego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po co przepisywać co już zostało napisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe Dziadek, pierwsze słysze zeby w mule sie wtryski skończyły.... toż one są nie do zabicia... ty to masz pecha z tym oplem..

ps. wróciłem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Troche się mylisz podjedź do Sosnowca na Mikołajczyka 25 i sobie zobacz ile ich idzie na złom że nawet wymiana końcówek nie pomaga to jest wtrysk jedno sprężynowy i awaryjny co do lania a nie rozpylania.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh dziwne, tam kaj z gosciem gadałem, to ponoc ani razu ich nie robili... swoją droga przy okazji roboty pompy, niech tez wtryski sprawdą.... dzięki :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tobie napewno nie będe pisał o Egr czy nieszczelnościach w dolocie ale żebyś nie miał coś z głowiczką w pompie bo to już inna sprawa i wtryski już nic nie pomogą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam problemu z autem tylko te kopcenie przy depnięciu mnie stresuje szczególnie na niemieckich drogach i tak zauważyłem że się powoli nasila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim ruszycie wtryski - sprawdzić polecam czy to aby na pewno ich wina to kopcenie. Pamiętam jak kolega wojtasm z Chrzanowa przekopywał ze mną pół auta bo kopcił przy przyspieszaniu. Gdy wykluczył przepływkę, podciśnienie, turbo itp. dał sobie spokój. Gdy po jakimś czasie zregenerował pompę - kopcenie ustało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego mówię o głowiczce w pompie ale wszystko możliwe może akurat któryś wtrysk leje tylko miałbyś troszke obroty nierówne po opaleniu.Druga sprawa to test przelewowy ale mnie nie udało sie to zrobić na dwóch autach nie mam pojęcia bo na zwykłych wtryskach idzie to sprawdzić bez problemu wydaje mi się ze to wina budowy samych wtrysków albo pompy nie dawały już tak dobrego ciśnienia na wtryski.

Edited by angy22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak myśle żeby wtrysk się otworzył musi być odpowiednie ciśnienie i teraz jak leje wtrysk to znaczy że jest rozkalibrowany i nie trzymie żądanego ciśnienia tylko popuszcza już przy niższym ciśnieniu , przecież wtryski nie są sterowane elektronicznie tylko ciśnieniem. Jak by coś było z pompą to raczej mniejsze ciśnienie i wtrysk by miała problem otworzyć.

W nasze wtryski tradycyjne otwieraja się przy 180 atm a jak prędzej to nie ma rozpylania, więc żeby spalić nadmiar paliwa bez dymu musiało by dostać więcej powietrza tym bardziej że ciśnienie w pompie na wtryski może wzrosną nawet do 200 atm.Będe robił to zobacze, pompe robili w Bremen przy 190000km więc myśle że jest ok bo nie mam problemów z szybkością, zapalaniem czy kątami.

Dzisiaj dowiedziałem sie że te wtryski są dwusprężynowe a nie jednosprężynowe mała różnica ale jednak.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...