Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Dziadek vec

Jak wymienić wtryski ?

Polecane posty

Auto ma najechane 260000km i puszcza czarny dym podczas jazdy mechanik powiedział że do wymiany wtryski ale że nie ma czasu tyle roboty to powiedział że problemu nie ma przy wymianie wtrysków i że moge sam to wymienić, znam się na mechanice sam wykonuje prace przy samochodzie no ale wtrysków w tym aucie nie robiłem choć już czytam i wertuje tematy z tym problemem.

Mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi np .

1.Czy należy wykręcić napinacz łańcuszka rozrządu.

2.Czy należy poblokować pompę , wał.

3.Czy po wymianie należy ustawiać kąt wtrysku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ten temat przeczytałem ale o tym nie pisano więc pytam tu.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam też takie pytanie bo w tamtym wątku jest opisanie spięcie łańcucha do koła zębatego ok jak to zrobię i odępnę koło od wałka to czy to nie poleci wp***u na duł ??? oraz jeżeli nie poleci to czy nie przestawi się coś na dole ???? Ogólnie jak by miał ktoś fotki fajnie było by wiem że wymienianie i zarazem robienie zdjęć dłużej schodzi ale ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Troche się przygotowuje części mam tylko czekam na klucz do wyciągnięcia wtrysków piszą że nie trzeba ale ja tam wole się zabezpieczyć troche fotek w tym temacie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Vv1hQ97.jpg

x9s0bcU.jpg

Te czerwone znaki to bolce blokujące co by koło zembate rozrządu nie wpadło na dół, należy obłożyć szmatami co by tam nie wpadło coś.

Co ważne przed zdjęciem zembatki z wałka należy zaznaczyć pozycje wałka do zembatki.

Tyle obczaiłem, co do kąta wtrysku nic nie trza ustawiać brak elektronicznych wtrysków i te następne pytania też odpadają.

Dodam że podkładki pod wtryski oczywiście nowe.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli się zablokuje tymi kołkami zębatkę żeby nie wpadła to nic tam niżej w rozrządzie się nie poluzuje ani nie przestawi oczywiście blokując łańcuch do zebatki


A mam może głupie pytanie ale mógł byś zaznaczyć wtryski ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Staraj się zdejmując zembatke z wałka ciągnąć ją cały czas do góry i wtedy zablokować co by nie opadła i nie wyluzowała łańcucha.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też pomyślałem tylko jeszcze nie wiem jak wyjąć ten wtrysk znaczy czym je podwadzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

To jest sam klucz do niego wkręcasz młotek wsteczny czy jakoś tam.

Tak wygląda w komplecie no ale on jest drogi więc samemu dorób sobie ten młotek.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

hj2htsJ.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziadek ..wszystko fajnie tylko ustaw wałek na pierwszym tłoku krzywkami do góry i wał główny na znaki gdyby się coś przesuneło nie musisz wszystkiego przestawiać a tak to robota fajna.I jeszcze jedno zakładasz takie same wtryski chodzi o numery czy używki tylko z 2.0 dti.Daj znać jakie efekty.

Edytowano przez angy22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To mam opanowane bo żeby ustawić punkt zerowy należy pomierzyć wysokość obu krzywek na pierwszym cylindrze względem głowicy powinna być taka sama wtedy mamy punkt zerowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze a teraz poproszę o ostateczne wytłumaczenie jak dla początkującego odnośnie tego rozrządu

Jeżeli zablokuje łańcuch do koła tymi plastikowymi opaskami i do tego zablokuje kołkami tak żeby nie opadło to czy może się coś przestawić czy instnieje jakaś blokada która zablokuje to bo wiem że owe są ??? czy raczej wystarczy opisany wyżej sposób ??? Pewnie usłyszę że mogę zaprowadzić do mechanika ale właśnie auto stoi poszła pompa wtryskowa więc jestem lżejszy o prawie 3000 tyś z robocizną i jak bym jeszcze to miał zlecić to naprawa by mogła przewyższyć wartość auta więc już to chce samemu zrobić przy okazji czyszczenie kolektora ssącego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po co przepisywać co już zostało napisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe Dziadek, pierwsze słysze zeby w mule sie wtryski skończyły.... toż one są nie do zabicia... ty to masz pecha z tym oplem..

ps. wróciłem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Troche się mylisz podjedź do Sosnowca na Mikołajczyka 25 i sobie zobacz ile ich idzie na złom że nawet wymiana końcówek nie pomaga to jest wtrysk jedno sprężynowy i awaryjny co do lania a nie rozpylania.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh dziwne, tam kaj z gosciem gadałem, to ponoc ani razu ich nie robili... swoją droga przy okazji roboty pompy, niech tez wtryski sprawdą.... dzięki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tobie napewno nie będe pisał o Egr czy nieszczelnościach w dolocie ale żebyś nie miał coś z głowiczką w pompie bo to już inna sprawa i wtryski już nic nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z autem tylko te kopcenie przy depnięciu mnie stresuje szczególnie na niemieckich drogach i tak zauważyłem że się powoli nasila.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim ruszycie wtryski - sprawdzić polecam czy to aby na pewno ich wina to kopcenie. Pamiętam jak kolega wojtasm z Chrzanowa przekopywał ze mną pół auta bo kopcił przy przyspieszaniu. Gdy wykluczył przepływkę, podciśnienie, turbo itp. dał sobie spokój. Gdy po jakimś czasie zregenerował pompę - kopcenie ustało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię o głowiczce w pompie ale wszystko możliwe może akurat któryś wtrysk leje tylko miałbyś troszke obroty nierówne po opaleniu.Druga sprawa to test przelewowy ale mnie nie udało sie to zrobić na dwóch autach nie mam pojęcia bo na zwykłych wtryskach idzie to sprawdzić bez problemu wydaje mi się ze to wina budowy samych wtrysków albo pompy nie dawały już tak dobrego ciśnienia na wtryski.

Edytowano przez angy22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak myśle żeby wtrysk się otworzył musi być odpowiednie ciśnienie i teraz jak leje wtrysk to znaczy że jest rozkalibrowany i nie trzymie żądanego ciśnienia tylko popuszcza już przy niższym ciśnieniu , przecież wtryski nie są sterowane elektronicznie tylko ciśnieniem. Jak by coś było z pompą to raczej mniejsze ciśnienie i wtrysk by miała problem otworzyć.

W nasze wtryski tradycyjne otwieraja się przy 180 atm a jak prędzej to nie ma rozpylania, więc żeby spalić nadmiar paliwa bez dymu musiało by dostać więcej powietrza tym bardziej że ciśnienie w pompie na wtryski może wzrosną nawet do 200 atm.Będe robił to zobacze, pompe robili w Bremen przy 190000km więc myśle że jest ok bo nie mam problemów z szybkością, zapalaniem czy kątami.

Dzisiaj dowiedziałem sie że te wtryski są dwusprężynowe a nie jednosprężynowe mała różnica ale jednak.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×