Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

taitelijan

Z19DTH bardzo dziwny dźwięk silnika-film

Polecane posty

Witam, posiadam VC od niedawna, wczoraj podjechałem pod market i zgasiłem silnik, po 30min włączyłem silnik i usłyszałem dziwny dźwięk, coś jakby świst, wydaje sie że coś niedaleko kolektora ale mogę się mylić. Na załączonym filmie słychać dokładnie ten dźwięk

dodam że jest to silnik z19dth 150km, podrasowany i poprawiony na hamowni w Cinsoft Gliwice. Auto z grudnia 2007 roku

Jeśli ktoś może pomóc bardzo byłbym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba peknieta szpilka przy kolektorze wydechowym/turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo sam kolektor

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> napewno ryjek do zrzucenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje mechanik, autko na lawete czy mogę na tym zrobić kilka kilometrów? Sprawdziłbym jeszcze czy stracił moc, z parkingu spokojnie dojechałem do garażu bez problemu i bez straty mocy.Generalnie rozchodzi sie o to że jak mam rozbebeszać samochód to od razu wyjąłbym klapy wirowe żeby mieć z tym spokój.

I jeszcze jedno, czym to może być spowodowane? Jeżdżę spokojnie, nie dociskam do podłogi. Może miał na to wpływ chip tunning?

Edytowano przez taitelijan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz raczej spokojnie jechać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spowodowane jest to tym ze kolektor wydechowy sie odkształca i wygina i pęka szpilka przez to. Ewentualnie może być tez zapchamy DPF jeśli masz go. i ciśnienie urwalo szpilke.

Koszt samej naprawy to 100zl planowanie kolektora plus nowa szpilka uszczelka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> dobrze tez sprawdzić przy okazji w jakim stanie jest turbina

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DPF nie mam, udało się kupić autko bez tego problemu. Wydaje mi się, że problemem był poprzedni właściciel, który wgrał chipa ze zwykłego laptopa. Samochód dymił na czarno i miał niewiarygodnie wysokie ciśnienie na turbo, dopiero z polecenia tutaj z forum warsztatu Cinsoft autko odżyło i zostalo poprawione. Zresztą jeśli ktoś chce zobaczyć jak autko wyglądalo przed i po wizycie na hamowni mogę wrzucić linki z youtube. Tylko nie wiem czy tutaj czy nowy wątek założyć związany z hamownią i chipem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załóż temat o swoim aucie i tam wrzucaj co tylko chcesz :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O samochodzie to nie ma co zaśmiecać forum, autko jak każde inne, tylko jak są problemy dobrze być w temacie żeby mechanik nas nie oszukał, a co do tematu to urwanie szpilki w tym silniku to taka przypadłość czy faktycznie chip może mieć z tym coś wspólnego? Dziwi mnie to bo auto ma 140tys km przejechane i jest to oryginalny przebieg a awaria dosyć poważna. Nigdy nie spotkalem sie z tym a samochodów w domu żeśmy już przerobili dosyć dużo.

Przejechałem około 20km, moc jest ok,auto jeździ normalnie, swist czasem traci sie przy 2,5-3tys. obrotów.

Edytowano przez taitelijan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Chyba wiele osob juz przerabialo temat urwanej szpilki. Chyba poprostu ten typ tak ma. Sam osobiscie tez to mialem. Robocizna kosztowala mnie 350 zeta. Nie masz sie co martwic. Auto z tego powodu nie stanie na drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzięki panowie za podpowiedzi i podniesienie na duchu,jak zrobię autko to napiszę jaki był koszt naprawy i czy coś innego przy okazji nie wyskoczyło, mam nadzieję że skończy się to na tej szpilce, tymczasem pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam od wczoraj ten sam objaw.

Czy już byłeś u mechanika i coś już ustaliłeś?

Może już naprawione? Daj znać.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już po naprawie.

Zerwana szpilka czwartego cylindra między głowicą a kolektorem wydechowym.

W trakcie montażu urwała się jeszcze jedna.

Obyło się bez wstawiania gwintów.

Koszt 300 PLN + nabicie klimatyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec sytuacja wygląda następująco, tak jak koledzy z forum przewidywali zostały urwane dwie szpilki na kolektorze wydechowym (2 na pierwszej dziurze od strony rozrządu), w poniedziałek napiszę o kosztach bo odbieram samochód od mechanika, w zakresie robót jest wymiana szpilek i uszczelek, planowanie kolektora, czyszczenie IC i przewodów. Także nie ma powodu do zmartwień. Dzięki kolegom za pomoc i doradzenie.

koszt naprawy okolo 500zl, dodatkowo mialem dość zużytą chłodnicę klimy wiec przy okazji ja wymieniłem, chlodnica 300zl, pozdrawiam

Edytowano przez taitelijan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżę ten

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pojawił się u mnie dziwny pisk na początku myślałem, że to będzie pasek klinowy albo rozrządu ale porozbierałem trochę posprawdzałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że to będzie urwana szpilka na kolektorze... W samochodzie smrodu spalin nie ma więc chyba nie będzie pęknięty kolektor, spadku mocy nie ma... Zaczęło piszczeć już około 3 tyś temu byłem u mechanika na wymianie kolektora ssącego miał ten pisk sprawdzić ale akurat 2 dni nic nie było słychać...

Moje pytanie jest następujące. Jeśli kolektor nie jest pęknięty to jak wygląda naprawa szpilki? Wystarczy kolektor wyciągnąć, splanować, wymienić uszczelkę i szpilki? Aktualnie jestem w Niemczech i tutaj mechanicy by z reguły kupowali wszystko nowe dlatego pytam jak to wygląda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Poniżej filmik tego świstu:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawa szpilki wygląda tak trzeba zdemontować przód chłodnice itp. i zdjąć turbinę z którą jest kolektor wydechowy, urwaną szpilkę nawiercić wsadzić, nabić lekko wykrętaka do urwanych śrub i odkręcić. splanować należy kolektor i sprawdzić dobrze by było stan turbo czy nie ma luzów itp.

robota nie jest ciężka tylko pracochłonna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile taka naprawa może kosztować? W jednym warsztacie mi powiedzieli, że jak kolektor to nowe kupić i wymienią. Popytam jeszcze i jak nikt się nie podejmie naprawy tylko będą chcieli wcisnąć nowe to pojadę na święta do Polski i tam zrobię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A powie ktoś może jeszcze... Patrząc na filmik jak to chodzi to na 99% szpilka kolektora mam rację?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez carolbe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

planowanie kolektora 100zł robocizna około 300-500 a czy to na 100% kolektor to nie jestem pewny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć czy to szpilka, a jak rozgrzejesz samochód to świst zanika? u mnie przy urwanych szpilkach tak było. Posłuchaj sobie filmiku z wyższych postów. Na zimnym gwizdało strasznie a jak sie rozgrzał to praktycznie zanikał świst.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak auto się zagrzeję to świst zanika ale jeśli zagrzane auto zgaszę i znowu odpalę to słychać przez chwilę znowu i cichnie... A czy można czymś popsikać pasek rozrządu żeby go wykluczyć? Osprzętu czytałem, że można polać wodą ale go zdjąłem żeby wykluczyć ale rozrządu nie zdejmę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

U mnie to ciszej słychać niż na filmie kolegi taitelijan z pierwszego postu ale on pisał, że miał urwane dwie szpilki więc może u mnie jest tylko jedna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na filmie tego może tak nie słychać ale dźwięk bardziej słychać na prawo od rozrządu dlatego obstawiam szpilkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

//edit

nieaktualne

Edytowano przez CTHMIS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pisałeś, że przejeździłeś 3kkm z takim piszczeniem, tak?
Zrobiłeś to w ogóle, czy dalej tak jeździsz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

urwana szpilka kolektora wydechowego, mialem to samo . !!

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiesz, czy można z tym jeździć czy lepiej zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak Ci dźwięk nie przeszkadza, to możesz z tym jeździć.  

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spokojnie mozesz tak jezdzic .

ja zrobilem jakies 4 tys km z tym dzwiekiem zanim wymienilem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×