Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

taitelijan

Z19DTH bardzo dziwny dźwięk silnika-film

Recommended Posts

Witam, posiadam VC od niedawna, wczoraj podjechałem pod market i zgasiłem silnik, po 30min włączyłem silnik i usłyszałem dziwny dźwięk, coś jakby świst, wydaje sie że coś niedaleko kolektora ale mogę się mylić. Na załączonym filmie słychać dokładnie ten dźwięk

dodam że jest to silnik z19dth 150km, podrasowany i poprawiony na hamowni w Cinsoft Gliwice. Auto z grudnia 2007 roku

Jeśli ktoś może pomóc bardzo byłbym wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba peknieta szpilka przy kolektorze wydechowym/turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo sam kolektor

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> napewno ryjek do zrzucenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli pozostaje mechanik, autko na lawete czy mogę na tym zrobić kilka kilometrów? Sprawdziłbym jeszcze czy stracił moc, z parkingu spokojnie dojechałem do garażu bez problemu i bez straty mocy.Generalnie rozchodzi sie o to że jak mam rozbebeszać samochód to od razu wyjąłbym klapy wirowe żeby mieć z tym spokój.

I jeszcze jedno, czym to może być spowodowane? Jeżdżę spokojnie, nie dociskam do podłogi. Może miał na to wpływ chip tunning?

Edited by taitelijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz raczej spokojnie jechać.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spowodowane jest to tym ze kolektor wydechowy sie odkształca i wygina i pęka szpilka przez to. Ewentualnie może być tez zapchamy DPF jeśli masz go. i ciśnienie urwalo szpilke.

Koszt samej naprawy to 100zl planowanie kolektora plus nowa szpilka uszczelka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> dobrze tez sprawdzić przy okazji w jakim stanie jest turbina

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF nie mam, udało się kupić autko bez tego problemu. Wydaje mi się, że problemem był poprzedni właściciel, który wgrał chipa ze zwykłego laptopa. Samochód dymił na czarno i miał niewiarygodnie wysokie ciśnienie na turbo, dopiero z polecenia tutaj z forum warsztatu Cinsoft autko odżyło i zostalo poprawione. Zresztą jeśli ktoś chce zobaczyć jak autko wyglądalo przed i po wizycie na hamowni mogę wrzucić linki z youtube. Tylko nie wiem czy tutaj czy nowy wątek założyć związany z hamownią i chipem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż temat o swoim aucie i tam wrzucaj co tylko chcesz :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O samochodzie to nie ma co zaśmiecać forum, autko jak każde inne, tylko jak są problemy dobrze być w temacie żeby mechanik nas nie oszukał, a co do tematu to urwanie szpilki w tym silniku to taka przypadłość czy faktycznie chip może mieć z tym coś wspólnego? Dziwi mnie to bo auto ma 140tys km przejechane i jest to oryginalny przebieg a awaria dosyć poważna. Nigdy nie spotkalem sie z tym a samochodów w domu żeśmy już przerobili dosyć dużo.

Przejechałem około 20km, moc jest ok,auto jeździ normalnie, swist czasem traci sie przy 2,5-3tys. obrotów.

Edited by taitelijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe. Chyba wiele osob juz przerabialo temat urwanej szpilki. Chyba poprostu ten typ tak ma. Sam osobiscie tez to mialem. Robocizna kosztowala mnie 350 zeta. Nie masz sie co martwic. Auto z tego powodu nie stanie na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,dzięki panowie za podpowiedzi i podniesienie na duchu,jak zrobię autko to napiszę jaki był koszt naprawy i czy coś innego przy okazji nie wyskoczyło, mam nadzieję że skończy się to na tej szpilce, tymczasem pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam od wczoraj ten sam objaw.

Czy już byłeś u mechanika i coś już ustaliłeś?

Może już naprawione? Daj znać.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już po naprawie.

Zerwana szpilka czwartego cylindra między głowicą a kolektorem wydechowym.

W trakcie montażu urwała się jeszcze jedna.

Obyło się bez wstawiania gwintów.

Koszt 300 PLN + nabicie klimatyzacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec sytuacja wygląda następująco, tak jak koledzy z forum przewidywali zostały urwane dwie szpilki na kolektorze wydechowym (2 na pierwszej dziurze od strony rozrządu), w poniedziałek napiszę o kosztach bo odbieram samochód od mechanika, w zakresie robót jest wymiana szpilek i uszczelek, planowanie kolektora, czyszczenie IC i przewodów. Także nie ma powodu do zmartwień. Dzięki kolegom za pomoc i doradzenie.

koszt naprawy okolo 500zl, dodatkowo mialem dość zużytą chłodnicę klimy wiec przy okazji ja wymieniłem, chlodnica 300zl, pozdrawiam

Edited by taitelijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżę ten

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pojawił się u mnie dziwny pisk na początku myślałem, że to będzie pasek klinowy albo rozrządu ale porozbierałem trochę posprawdzałem, poczytałem i doszedłem do wniosku że to będzie urwana szpilka na kolektorze... W samochodzie smrodu spalin nie ma więc chyba nie będzie pęknięty kolektor, spadku mocy nie ma... Zaczęło piszczeć już około 3 tyś temu byłem u mechanika na wymianie kolektora ssącego miał ten pisk sprawdzić ale akurat 2 dni nic nie było słychać...

Moje pytanie jest następujące. Jeśli kolektor nie jest pęknięty to jak wygląda naprawa szpilki? Wystarczy kolektor wyciągnąć, splanować, wymienić uszczelkę i szpilki? Aktualnie jestem w Niemczech i tutaj mechanicy by z reguły kupowali wszystko nowe dlatego pytam jak to wygląda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Poniżej filmik tego świstu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawa szpilki wygląda tak trzeba zdemontować przód chłodnice itp. i zdjąć turbinę z którą jest kolektor wydechowy, urwaną szpilkę nawiercić wsadzić, nabić lekko wykrętaka do urwanych śrub i odkręcić. splanować należy kolektor i sprawdzić dobrze by było stan turbo czy nie ma luzów itp.

robota nie jest ciężka tylko pracochłonna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile taka naprawa może kosztować? W jednym warsztacie mi powiedzieli, że jak kolektor to nowe kupić i wymienią. Popytam jeszcze i jak nikt się nie podejmie naprawy tylko będą chcieli wcisnąć nowe to pojadę na święta do Polski i tam zrobię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A powie ktoś może jeszcze... Patrząc na filmik jak to chodzi to na 99% szpilka kolektora mam rację?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by carolbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

planowanie kolektora 100zł robocizna około 300-500 a czy to na 100% kolektor to nie jestem pewny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć czy to szpilka, a jak rozgrzejesz samochód to świst zanika? u mnie przy urwanych szpilkach tak było. Posłuchaj sobie filmiku z wyższych postów. Na zimnym gwizdało strasznie a jak sie rozgrzał to praktycznie zanikał świst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak auto się zagrzeję to świst zanika ale jeśli zagrzane auto zgaszę i znowu odpalę to słychać przez chwilę znowu i cichnie... A czy można czymś popsikać pasek rozrządu żeby go wykluczyć? Osprzętu czytałem, że można polać wodą ale go zdjąłem żeby wykluczyć ale rozrządu nie zdejmę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

U mnie to ciszej słychać niż na filmie kolegi taitelijan z pierwszego postu ale on pisał, że miał urwane dwie szpilki więc może u mnie jest tylko jedna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na filmie tego może tak nie słychać ale dźwięk bardziej słychać na prawo od rozrządu dlatego obstawiam szpilkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit

nieaktualne

Edited by CTHMIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałeś, że przejeździłeś 3kkm z takim piszczeniem, tak?
Zrobiłeś to w ogóle, czy dalej tak jeździsz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

urwana szpilka kolektora wydechowego, mialem to samo . !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz, czy można z tym jeździć czy lepiej zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak Ci dźwięk nie przeszkadza, to możesz z tym jeździć.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie mozesz tak jezdzic .

ja zrobilem jakies 4 tys km z tym dzwiekiem zanim wymienilem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...