Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Codyfuelmaster

Signum 3.0 CDTI Z30DT problem przy przyśpieszaniu z funkcją SPORT

Polecane posty

Witam serdecznie !

Mam zapytanie do szanownych kolegów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Auto Signum 3.0 CDTI Z30DT -

przy przyśpieszaniu z wciśniętym przyciskiem SPORT auto dziś zgasło w okolicy 4.000 obr. Usłyszałem głuche puknięcie i wyskoczyły kontrolki układu CDC oraz układu stabilizacji toru jazdy. Po ponownym odpaleniu kontrolki zniknęly, auto zachowywało się normalnie bez wciśniętego przycisku SPORT (z wciśniętym też zachowywało się normalnie ale nie sprawdzałem już potem jak zachowa się podczas ponownego osiąganie wyskokich obrotów). Gdzie problem? Wtryski, pompa ciśnienia? Jeśli macie jakąś wiedzę na ten temat, bardzo proszę o rady, POZDRAWIAM !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na wykres charakterystyki silnika Z30DT widać :

1800 obr/min ok 400 Nm to maksymalny moment obrotowy

3800 obr/min ok 180 KM to maksymalna moc.

W praktyce (dla Z30DT) kręcenie powyżej 3500 obr/min nic nie daje bo osiągi maleją a wręcz to mordowanie silnika.

Mój Signum (manual) przy obrotach 4000 jedzie 240km/godz.To trochę przesada dla tego kanapowca.

Nie polecam.

Jak ciągniesz obrotami do 4000\min wszystko się może zdarzyć. "...Usłyszałem głuche puknięcie i wyskoczyły kontrolki..i silnik zgasł ".

Jeżeli po takim zdarzeniu auto jeździ OK to ciesz się ,że jeszcze jeździsz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nooo ciesze się, nie wyglądało to za ciekawie. Jeździ normalnie i w trybie sport i zwykłym, tylko dwa razy ostatnio (przed opisywanym wyżej zdarzeniem), zapaliły się kontrolki stabilizacji toru jazdy i amortyzatorek;-) włączenie i wyłączenie trybu SPORT powodowało ich wyłączenie... Coś to może sugerować? (nie podpinałem pod opcoma póki co)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×