Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Codyfuelmaster

Signum 3.0 CDTI Z30DT problem przy przyśpieszaniu z funkcją SPORT

Recommended Posts

Witam serdecznie !

Mam zapytanie do szanownych kolegów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Auto Signum 3.0 CDTI Z30DT -

przy przyśpieszaniu z wciśniętym przyciskiem SPORT auto dziś zgasło w okolicy 4.000 obr. Usłyszałem głuche puknięcie i wyskoczyły kontrolki układu CDC oraz układu stabilizacji toru jazdy. Po ponownym odpaleniu kontrolki zniknęly, auto zachowywało się normalnie bez wciśniętego przycisku SPORT (z wciśniętym też zachowywało się normalnie ale nie sprawdzałem już potem jak zachowa się podczas ponownego osiąganie wyskokich obrotów). Gdzie problem? Wtryski, pompa ciśnienia? Jeśli macie jakąś wiedzę na ten temat, bardzo proszę o rady, POZDRAWIAM !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na wykres charakterystyki silnika Z30DT widać :

1800 obr/min ok 400 Nm to maksymalny moment obrotowy

3800 obr/min ok 180 KM to maksymalna moc.

W praktyce (dla Z30DT) kręcenie powyżej 3500 obr/min nic nie daje bo osiągi maleją a wręcz to mordowanie silnika.

Mój Signum (manual) przy obrotach 4000 jedzie 240km/godz.To trochę przesada dla tego kanapowca.

Nie polecam.

Jak ciągniesz obrotami do 4000\min wszystko się może zdarzyć. "...Usłyszałem głuche puknięcie i wyskoczyły kontrolki..i silnik zgasł ".

Jeżeli po takim zdarzeniu auto jeździ OK to ciesz się ,że jeszcze jeździsz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo ciesze się, nie wyglądało to za ciekawie. Jeździ normalnie i w trybie sport i zwykłym, tylko dwa razy ostatnio (przed opisywanym wyżej zdarzeniem), zapaliły się kontrolki stabilizacji toru jazdy i amortyzatorek;-) włączenie i wyłączenie trybu SPORT powodowało ich wyłączenie... Coś to może sugerować? (nie podpinałem pod opcoma póki co)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...