Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

tomon007

vb 1.6 16v x16xel gaśnie podczas zmiany biegu.

Polecane posty

Witem.mam problem ze swoim autem. Tak jak w opisie silnik gaśnie przy zmianie biegu,jak się toczy i wcisne sprzęgło żeby zmienić bieg auto gaśnie. Nie zawsze ale zdaza się. Częściej spadaja obroty do 500 i wracają na 800. To się dzieje na zimnym jak i ciepłym silniku choć częściej na ciepłym. Dzisiaj jak jechałem do pracy przy redukcji i jednocześnie hamowaniu obroty spadały do 500 zatrzaslo kierownica i zgasł. Ciężko się odpala, trzeba trochę pokrecic rozrusznikiem i obroty nie chcą unieść się na 800 tylko gdy dodam gazu to odpali i przy odpalonym silniku stoi na jałowym to telepie silnikiem i kierownica wibruje. Gdy zrobię parę km silnik pracuje w normie i tak nie wibruje. Też jest tak ze przy zmianie biegu obroty zamiast spadać zawieszaja się na 2s albo podnasza się o troche i opadają. Nie wiem co może być przyczyną panowie bo już trochę zrobiłem przy silniku i trochę się tylko poprawiło z szarpaniem. Na początku myślałem że jest przyczyną silniczek krokowy to wyczyscilem go i przy okazji przepustnice. Nic to nie dało. Potem wyczyscilem egr i zaslepilem, niby poprawa była z opadaniem obrotów ale nie duża. Na skrzyżowaniu i wciśnięciu hamulca opadaly ale trochę mniej. Odczepialem egr, sonde i też nic nie dało jak możecie to proszę o poradę. Z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moc ma jak należy? Ja bym i tak obstawiał iacv. Weź podmień go z innego auta / kup to chyba niewielki koszt i sprawdź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o pracy na benzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie i na gazie

z mocą raczej problemu nie ma

Ale jak silniczek krokowy to bym na jałowym miał falowanie a jest w miarę dobrze Choć można podmienic, od czegoś trzeba zacząć błędów nie mam. Tylko jak zaslepilem egr to przy powyżej 130 zaswieca się check i dopiero gaśnie jak zgasze auto i wtedy nie świeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dolot. Wygląda na lewe powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej. Sprawdzę czy zgaśnie jak z filtra powietrza wyjme rurę i zatkam ja dłonią i wtedy dam znać.

Zatkalem nie dawno dolot i auto zgaslo więc nie ma lewego powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak byl by dolot to by trzymal większe obroty a nie mniejsze i gasł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To akurat żaden argument. Obejrzyj czy nic nie jest uszkodzone albo odpięte. Dziura może być zbyt mała żeby silnik mógł pracować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak silnik by lapal lewe powietrze to raczej miał by go więcej a nie mniej czyli cos innego zie stalo;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak czujnik temperatury od kompa odepne to silnik będzie chodziL? Bo może on daje zle informacje do kompa i nie taka ilość paliwa dochodzi. Co sądzicie o tym?

Albo egr jest zepsuty. Ale jak odepne go to to samo jest. Różnicy nie ma tylko ze check się świeci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Egr zalepic i tak i tak. Krokowy podmienic na sprawny. Czujnik temp najlepiej wymienic na bosha. Najwazniejsze to sprawdzic wszystkie wezyki czy sa dobrze powpinane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale na jałowym nie faluja obroty to raczej nie krokowy a egr zaslepiony

A można jakos sprawdzić czujnik temp czy jest sprawny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Op com;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Krokowy odpowiada nie tylko za falowanie obrotow na jalowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może być nowy silniczek krokowy tylko źe zamiennik? Bo używanego orgilalnego nie chce brać

A może być nowy silniczek krokowy tylko źe zamiennik? Bo używanego orgilalnego nie chce brać

Silniczek krokowy wymieniłem i to samo. Obroty spadaja poniżej 800.

Silniczek krokowy wymieniłem i to samo. Obroty spadaja poniżej 800.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więcej powietrza to zbyt uboga dawka. Na większych obrotach stosunek powietrza lewego do reszty jest dużo mniejszy i nie czuć zbyt różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ciężko mi znalesc usterkę. Bo gaśnie mi rzadko. Częściej obroty spadaja do 500 i się podnoszą. Też mam przy zmianie biegów że obroty nieraz stoją w miejscu z 2s i opadają a nieraz nawet się podnoszą trosze i powoli spadaja. I szarbie przy zmianie. A jak trzymam na jałowym obroty gdzieś 2500 to obroty równo nie stoją tylko opadają do 2450 gdzieś i się unoszą. Jak lewe powietrze to jakieś wskazówki bo dużo czytałem na internecie o tych usterkach i różne są objawy.

Ktoś się orjetuje co może być przyczyną? Zamówiłem kabel diagnostyczny i w następnym tyg przejade się z podpietym kablem i zobaczę czy wszystkie czujniki dobrze pokazują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jak podczas jazdy puścisz pedał gazu to też czujesz delikatne szarpnięcie, prawda? Miałem identyczne objawy już dwa razy i w obydwu przypadkach powodem była nieszczelność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy przy pękniętym wężyku podciśnienia. Oczywiście wypadało by tez zczytać błędy z ABS i silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że przy zmianie biegów na beznynie obroty zatrzymują się na 2s i opadają i nieraz trochę się uniosa a na gazie tego nie ma. Spadaja normalnie ale szarpanie jest na tym i na tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×