Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kurtz

Vectra B 2.0 2.2 16V szarpie i gaśnie na gazie

Recommended Posts

Czołem Panowie!!
Dopadła mnie przypadłość, mianowicie Viki od ponad tygodnia strasznie szarpie i gaśnie na gazie.

Gaz: sekwencja AG compact, wtryski valtek, reduktor ac-r01 (ma ok 2-3 miesiące) filterki gazu również nowe, kable, świece, filtr powietrza (również wymieniane ok 2-3 miesiące temu na nowe ngk, filtr nie pamiętam jaki).

Kable i świece podmieniłem z drugiej Viki (bez zmian)

Filterki gazu sprawdzane (czyste jak nówki)

Filtr powietrza sprawdzany (również czysty, suchy, bez dziur/przedarć, zresztą nawet jak miałem dziurę w starym filtrze to Viki ładnie śmigała i żadnych problemów nie miała)

Wymieniona uszczelka pod głowicą (paprało olejem i płynem chłodniczym, okazało się że przerdzewiała w wielu miejscach) to również nie przyniosło zmian, jedynie uspokoiły się obroty na benzynie bo skakały.

Na zworce wyskakuje błąd P0130 (błąd od sondy)
Dziś będę sprawdzał sonde i pewnie podmienię dla pewności od drugiej Viki. Dodam że szczególnie szarpie jak się auto nagrzeje i na polu gorąco (w południe, jak kawałek przejadę), jak jest chłodniej to tylko gaśnie na wolnych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem gaz do regulacji, bład sondy moze pojawiać sie też przez zły skład mieszanki. A te valteki po jakim przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli na benzynie nie szarpie to sondy bym się nie czepiał.

Tak jak kolega wyżej napisał, najpierw regulacja, jak nie pomoże to wtryski.

Edited by spioch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze sprawdzić czy z wydechu nie śmierdzi gazem (jest to mocno wyczuwalne z tyłu auta jeśli go nie spala, miałem taki przypadek i też zdarzało się to w ciepłe dni, wtedy regulacja). Reszta jak koledzy wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok czyli zaczynam od regulacji:)

Walteki mogą mieć w granicach 60-70tys.

Edited by Kurtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze pytanie, jakiego koloru masz te valteki, bo może źle dobrane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli w najlepszym przypadku to ich koniec

Jeśli są rozkalibrowane to będzie właśnie taki efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż dziwne że tyle wytrzymały, zacznij od zmiany wtryskiwaczy a dopiero po tym regulacja. Moim zdaniem regeneracja i kalibrowanie skoku tłoczków nie ma sensu. Zmien na coś lepszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak na razie autokalibracja pomogła:) Teraz muszę się rozejrzeć za nowymi wtryskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autokalibracja ustawi ci tylko niskie obciążenia a z mojego doświadczenia powiem ci że im bardziej rozkalibrowane wtryski tym bardziej się rozjeżdża reszta mapy. Jaką masz instalacje? Masz jakąś zakładkę do testowania wtrysków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej padły te wtryski , taki przebieg to sporo jak na nie. Jeśli sie okaże to prawda to wrzucaj nowe ale z lepszej półki. Polecam Herculesy - konstrukcja identyczna jak Barracuda czyli precyzja i wytrzymałość a są jeszcze dodatkowo pokryte warstwą nierdzewną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to prawda. Wtryski Herkulesy są b dobre jak kolega wyżej napisał. Możesz też rozważyć HANY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co moze byc przyczyna problemow z jazda na LPG w czasie wysokiej temp. zewnetrznej? Wtryski? Jest cos jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura gazu wzrasta, a przynajmniej odczyt z czujników. Być może potrzebna jest korekta po temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Trzeba wprowadzić korektę po temperaturze gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy ma to zwiazek z wczesniejszym zwiekszeniem spalania LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może ale nie koniecznie. Jeśli spalanie wzrasta w upalne dni to tak. Brak korekty po temperaturze gazu może powodować wzbogacenie mieszanki lub jej zubażanie.

Podaj więcej szczegółów.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w ostatnim czasie miałem podobną przypadłość w ciepłe dni (było za bogato, bo z wydechu czuć było gazem, trzęsło silnikiem) byłem na regulacji i teraz już chodzi normalnie. I w sumie jak przelewał to na pewno spalanie było wyższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie od temperatury jedynie się szybko przełącza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale sprawdzałem mapę i również chyba przez temp sie się zmienia linia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz wtryski których nie ma w spisie obsługiwanych przez sterownik LPG. Brak w liście to również brak wprogramowanych korekt temperaturowych. Dlatego przydało by sie to zrobić ręcznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale oporność keihina jest taka sama jak Barracudy i wszystko śmiga elegancko i auta z kluczykiem nie wywala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak w VC bo nie kombinowałem ale w VB błąd wywalało przy rozjechaniu korekty krótkotrwałej +- 15%

Ja mam korektę gazu ustawioną na bodajże +4% przy temperaturze gazu 40 stopnii.

Także odchyłka jest nie duża ECU dlatego nie wali błędem.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU w VC jest masakrycznie czułe trzeba dobrze ustawić bo od razu wali błędem

Mi nawet po mocniejszej jeździe podniosło mapę i mnożnik musiałem podnieść

Tyle spamu o VC, w VB podejrzewam ze jest mniej czułe i po regulacji nawet nie trzeba chcecka kasować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...