Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Kurtz

Vectra B 2.0 2.2 16V szarpie i gaśnie na gazie

Polecane posty

Czołem Panowie!!
Dopadła mnie przypadłość, mianowicie Viki od ponad tygodnia strasznie szarpie i gaśnie na gazie.

Gaz: sekwencja AG compact, wtryski valtek, reduktor ac-r01 (ma ok 2-3 miesiące) filterki gazu również nowe, kable, świece, filtr powietrza (również wymieniane ok 2-3 miesiące temu na nowe ngk, filtr nie pamiętam jaki).

Kable i świece podmieniłem z drugiej Viki (bez zmian)

Filterki gazu sprawdzane (czyste jak nówki)

Filtr powietrza sprawdzany (również czysty, suchy, bez dziur/przedarć, zresztą nawet jak miałem dziurę w starym filtrze to Viki ładnie śmigała i żadnych problemów nie miała)

Wymieniona uszczelka pod głowicą (paprało olejem i płynem chłodniczym, okazało się że przerdzewiała w wielu miejscach) to również nie przyniosło zmian, jedynie uspokoiły się obroty na benzynie bo skakały.

Na zworce wyskakuje błąd P0130 (błąd od sondy)
Dziś będę sprawdzał sonde i pewnie podmienię dla pewności od drugiej Viki. Dodam że szczególnie szarpie jak się auto nagrzeje i na polu gorąco (w południe, jak kawałek przejadę), jak jest chłodniej to tylko gaśnie na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem gaz do regulacji, bład sondy moze pojawiać sie też przez zły skład mieszanki. A te valteki po jakim przebiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na benzynie nie szarpie to sondy bym się nie czepiał.

Tak jak kolega wyżej napisał, najpierw regulacja, jak nie pomoże to wtryski.

Edytowano przez spioch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze sprawdzić czy z wydechu nie śmierdzi gazem (jest to mocno wyczuwalne z tyłu auta jeśli go nie spala, miałem taki przypadek i też zdarzało się to w ciepłe dni, wtedy regulacja). Reszta jak koledzy wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli zaczynam od regulacji:)

Walteki mogą mieć w granicach 60-70tys.

Edytowano przez Kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie, jakiego koloru masz te valteki, bo może źle dobrane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w najlepszym przypadku to ich koniec

Jeśli są rozkalibrowane to będzie właśnie taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aż dziwne że tyle wytrzymały, zacznij od zmiany wtryskiwaczy a dopiero po tym regulacja. Moim zdaniem regeneracja i kalibrowanie skoku tłoczków nie ma sensu. Zmien na coś lepszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak na razie autokalibracja pomogła:) Teraz muszę się rozejrzeć za nowymi wtryskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autokalibracja ustawi ci tylko niskie obciążenia a z mojego doświadczenia powiem ci że im bardziej rozkalibrowane wtryski tym bardziej się rozjeżdża reszta mapy. Jaką masz instalacje? Masz jakąś zakładkę do testowania wtrysków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej padły te wtryski , taki przebieg to sporo jak na nie. Jeśli sie okaże to prawda to wrzucaj nowe ale z lepszej półki. Polecam Herculesy - konstrukcja identyczna jak Barracuda czyli precyzja i wytrzymałość a są jeszcze dodatkowo pokryte warstwą nierdzewną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda. Wtryski Herkulesy są b dobre jak kolega wyżej napisał. Możesz też rozważyć HANY.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc przyczyna problemow z jazda na LPG w czasie wysokiej temp. zewnetrznej? Wtryski? Jest cos jeszcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temperatura gazu wzrasta, a przynajmniej odczyt z czujników. Być może potrzebna jest korekta po temp.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Trzeba wprowadzić korektę po temperaturze gazu.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy ma to zwiazek z wczesniejszym zwiekszeniem spalania LPG?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może ale nie koniecznie. Jeśli spalanie wzrasta w upalne dni to tak. Brak korekty po temperaturze gazu może powodować wzbogacenie mieszanki lub jej zubażanie.

Podaj więcej szczegółów.

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w ostatnim czasie miałem podobną przypadłość w ciepłe dni (było za bogato, bo z wydechu czuć było gazem, trzęsło silnikiem) byłem na regulacji i teraz już chodzi normalnie. I w sumie jak przelewał to na pewno spalanie było wyższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie od temperatury jedynie się szybko przełącza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale sprawdzałem mapę i również chyba przez temp sie się zmienia linia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz wtryski których nie ma w spisie obsługiwanych przez sterownik LPG. Brak w liście to również brak wprogramowanych korekt temperaturowych. Dlatego przydało by sie to zrobić ręcznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale oporność keihina jest taka sama jak Barracudy i wszystko śmiga elegancko i auta z kluczykiem nie wywala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jak w VC bo nie kombinowałem ale w VB błąd wywalało przy rozjechaniu korekty krótkotrwałej +- 15%

Ja mam korektę gazu ustawioną na bodajże +4% przy temperaturze gazu 40 stopnii.

Także odchyłka jest nie duża ECU dlatego nie wali błędem.

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ECU w VC jest masakrycznie czułe trzeba dobrze ustawić bo od razu wali błędem

Mi nawet po mocniejszej jeździe podniosło mapę i mnożnik musiałem podnieść

Tyle spamu o VC, w VB podejrzewam ze jest mniej czułe i po regulacji nawet nie trzeba chcecka kasować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×