Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

memphis_dorian

Szarpanie przy przyśpieszaniu

Recommended Posts

Pozdrawiam wszystkich,

moja poprzednia VA widoczna w moim profilu odjechała na zasłużony spoczynek. Zastąpiła ją VB, po roku jazdy mam problem, którego nie umiem rozwiązać...

Silnik X16XEL, rok 2000, żadnych przecieków, równy rok temu wstawiony gaz. Ostatnio wymienione: olej, filtr powietrza, świece, czujnik położenia wału korbowego, w komputerze zero błędów, gazownik nie znalazł problemów z instalacją (sekwencja), dodam - gazowanik mega zaufany, poprzednią VA serwisował przez 7 lat, zero problemów.

Samochód po odpaleniu po nocy utrzymuje podwyższone obroty, około 1200 - 1400, po około 30 - 60 sekundach wszystko jest ok. Odpalenie gorącego silnika nie generuje już takiej sytuacji. Tutaj wyczuwam problem z silnikiem krokowym, zabiorę się za niego w ten albo następny weekend...

Większym problemem jest przyśpieszanie. Są dni kiedy nic złego się nie dzieje, a są dni, kiedy dodanie gazu skutkuje słabym lub silnym szarpaniem silnika, zwłaszcza na drugim i trzecim biegu. Można odnieść wrażenie, że silnik chce zwiększyć obroty, ale coś go blokuje, albo podana jest zbyt bogata mieszanka, albo w nieodpowiednim momencie, trudno to opisać. Wtedy jedynym słusznym remedium jest puszczenie pedału gazu i przeczekanie 2-3 szarpnięć aż silnik się uspokoi, wtedy można spokojnie przyśpieszyć i jechać normalnie. Zauważyłem jeszcze, że są momenty kiedy dodając gazu silnik jakby się dławił przez około 2 sekundy, po czym zaczyna normalnie przyśpieszać...

Takie same objawy są na gazie i benzynie, więc nie zakładam problemów z instalacją. Zresztą u gazownika na przypiętym kompie samochód zachowuje się normalnie, ale diagnostyka w warsztacie jest robiona na jałowym biegu, bez ociążenia to każdy silnik bez problemu przyśpiesza...

Ktoś coś podpowie? Szukać problemu w zapłonie? Doprowadzenie paliwa? Rozrząd?

Aha - wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, ponieważ komp wywalił błąd - brak impulsów z tego czujnika. Pomogło o tyle, że błąd nie wyskakuje, ale problem nie jest rozwiązany... Może jedno z drugim nie miało związku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te szarpnięcia mają charakter przyduszenia silnika? Ja u siebie przetrzepałem cały zapłon, układ paliwowy i lpg a problemem okazał się przegun wewnętrzny, z tym że u mnie występowało to dość często, częściej po rozgrzaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek zmniejsz przerwę na świecach do 0,5 mm - u mnie pomogło.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli reszta pracuje prawidłowo to zmniejszenie przerwy jest niepotrzebne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie taki sam problem jak kolega, z tym, że silnik x18xe1. Gaz wyregulowany, świece i cewka wymienione, rozrząd zrobiony, filtry i oleje oczywiście również. Błędów zero...

Dodatkowo czasami lekko faluje na jałowym, czuć wtedy wibracje we wnętrzu i sporadycznie zdarzy się, że odpali na ok 400 obrotów przez ok 3 sekundy się rozkręca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za falowanie obstawiałbym krokowca.

A co do:

Please login or register to see this quote.

Może i niepotrzebna ale i nie zaszkodzi.

Niestety cewki z czasem tracą swoje właściwości.

U mnie też szarpało. Nowe świece pomagały może na 1000km i dalej to samo.

Dopiero gazownik podpowiedział, że cewka już nie domaga. A w polifcie niestety jest cewka zespolona zakładana bezpośrednio na świece i jej koszt jest dość wysoki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:"> .

Dlatego poraził mi bym zmniejszył przerwę na jakieś 0.5 albo 0,7mm-----i pomogło.

Kolego spróbuj, na pewno nie zaszkodzi, a może pomoże.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie z tego powodu można zmniejszyć przerwę. Jeśli są przewody zapłonowe i nie są w najlepszym stanie to też zmniejszenie może pomóc. Chodzi o to że przy mniejszej przerwie potrzeba mniej prądu aby wywołać iskrę. Wadą jest to że iskra jest mniejsza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuję! Powyższe rozwiązało (przynajmniej narazie) problem szarpania. Pierwsze 10km przejechane bez żadnego wyczuwalnego szarpnięcia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czyszczenie krokowego zostaje na następny weekend.

Edited by memphis_dorian

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możesz napisać jakie masz świece?

Mój mechanik powiedział, że u mnie to nie przejdzie, bo mam 2elektrodowe... Zakładałem je na jesieni. Do 2 tyg po wymianie auto czasami mi śmigało na 3 cylindry, potem zastąpiło to wahanie obrotów i wibracje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch z dwiema bocznymi elektrodami. Zmniejszyłem odległości do 0,7mm, miały oryginalnie 1mm. Jak narazie zero problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...