Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Pozdrawiam wszystkich,

moja poprzednia VA widoczna w moim profilu odjechała na zasłużony spoczynek. Zastąpiła ją VB, po roku jazdy mam problem, którego nie umiem rozwiązać...

Silnik X16XEL, rok 2000, żadnych przecieków, równy rok temu wstawiony gaz. Ostatnio wymienione: olej, filtr powietrza, świece, czujnik położenia wału korbowego, w komputerze zero błędów, gazownik nie znalazł problemów z instalacją (sekwencja), dodam - gazowanik mega zaufany, poprzednią VA serwisował przez 7 lat, zero problemów.

Samochód po odpaleniu po nocy utrzymuje podwyższone obroty, około 1200 - 1400, po około 30 - 60 sekundach wszystko jest ok. Odpalenie gorącego silnika nie generuje już takiej sytuacji. Tutaj wyczuwam problem z silnikiem krokowym, zabiorę się za niego w ten albo następny weekend...

Większym problemem jest przyśpieszanie. Są dni kiedy nic złego się nie dzieje, a są dni, kiedy dodanie gazu skutkuje słabym lub silnym szarpaniem silnika, zwłaszcza na drugim i trzecim biegu. Można odnieść wrażenie, że silnik chce zwiększyć obroty, ale coś go blokuje, albo podana jest zbyt bogata mieszanka, albo w nieodpowiednim momencie, trudno to opisać. Wtedy jedynym słusznym remedium jest puszczenie pedału gazu i przeczekanie 2-3 szarpnięć aż silnik się uspokoi, wtedy można spokojnie przyśpieszyć i jechać normalnie. Zauważyłem jeszcze, że są momenty kiedy dodając gazu silnik jakby się dławił przez około 2 sekundy, po czym zaczyna normalnie przyśpieszać...

Takie same objawy są na gazie i benzynie, więc nie zakładam problemów z instalacją. Zresztą u gazownika na przypiętym kompie samochód zachowuje się normalnie, ale diagnostyka w warsztacie jest robiona na jałowym biegu, bez ociążenia to każdy silnik bez problemu przyśpiesza...

Ktoś coś podpowie? Szukać problemu w zapłonie? Doprowadzenie paliwa? Rozrząd?

Aha - wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, ponieważ komp wywalił błąd - brak impulsów z tego czujnika. Pomogło o tyle, że błąd nie wyskakuje, ale problem nie jest rozwiązany... Może jedno z drugim nie miało związku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te szarpnięcia mają charakter przyduszenia silnika? Ja u siebie przetrzepałem cały zapłon, układ paliwowy i lpg a problemem okazał się przegun wewnętrzny, z tym że u mnie występowało to dość często, częściej po rozgrzaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmniejsz przerwę na świecach do 0,5 mm - u mnie pomogło.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli reszta pracuje prawidłowo to zmniejszenie przerwy jest niepotrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem jak kolega, z tym, że silnik x18xe1. Gaz wyregulowany, świece i cewka wymienione, rozrząd zrobiony, filtry i oleje oczywiście również. Błędów zero...

Dodatkowo czasami lekko faluje na jałowym, czuć wtedy wibracje we wnętrzu i sporadycznie zdarzy się, że odpali na ok 400 obrotów przez ok 3 sekundy się rozkręca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za falowanie obstawiałbym krokowca.

A co do:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może i niepotrzebna ale i nie zaszkodzi.

Niestety cewki z czasem tracą swoje właściwości.

U mnie też szarpało. Nowe świece pomagały może na 1000km i dalej to samo.

Dopiero gazownik podpowiedział, że cewka już nie domaga. A w polifcie niestety jest cewka zespolona zakładana bezpośrednio na świece i jej koszt jest dość wysoki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:"> .

Dlatego poraził mi bym zmniejszył przerwę na jakieś 0.5 albo 0,7mm-----i pomogło.

Kolego spróbuj, na pewno nie zaszkodzi, a może pomoże.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie z tego powodu można zmniejszyć przerwę. Jeśli są przewody zapłonowe i nie są w najlepszym stanie to też zmniejszenie może pomóc. Chodzi o to że przy mniejszej przerwie potrzeba mniej prądu aby wywołać iskrę. Wadą jest to że iskra jest mniejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziękuję! Powyższe rozwiązało (przynajmniej narazie) problem szarpania. Pierwsze 10km przejechane bez żadnego wyczuwalnego szarpnięcia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czyszczenie krokowego zostaje na następny weekend.

Edytowano przez memphis_dorian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jakie masz świece?

Mój mechanik powiedział, że u mnie to nie przejdzie, bo mam 2elektrodowe... Zakładałem je na jesieni. Do 2 tyg po wymianie auto czasami mi śmigało na 3 cylindry, potem zastąpiło to wahanie obrotów i wibracje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bosch z dwiema bocznymi elektrodami. Zmniejszyłem odległości do 0,7mm, miały oryginalnie 1mm. Jak narazie zero problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×