Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
toaspzoo

Ciężko ruszyć z miejsca

Recommended Posts

Dobry wieczór,

Mam problem, to znaczy przy ruszaniu. Bardzo ciężko jest nim ruszyć. Jeśli próbuję ruszyć w miarę żwawo z 1000-1100 obrotów, wciskając gaz na 3/4 sprzęgła, to auto prawie gaśnie, dusi się i muli. Nie da się nim przyspieszyć szybko w trakcie ruszania – trzeba odpuścić najpierw sprzęgło, żeby przygazować go.

Dodam, że silnik jest 5 tys. km po remoncie, krokowca czyściłem a obroty nie falują, przepływka także podaje właściwe wartości. Test do 100 był robiony i wyszło jak z fabryki.

Jest jakiś doktor na sali, który podejrzewa co to może być?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy sprawdzałeś?

Posiadasz LPG?

Na jakim paliwie jest problem?

Może być brak ciśnienia na listwie, błąd czujnika, zła regulacja LPG, przebicie na kablach WN i kilkanaście innych...

Pierwsze to sprawdź błędy metodą na zworkę, na pewno coś pokaże bez tego nic nie znajdziesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko PB 95 – nie mam gazu. Błędów nie ma żadnych, świece wymieniłem wczoraj na ngk dwuelektrodowe, przewody mają 2 miesiące. Ciśnienie na listwie chyba jest, bo jak przycisnę zaworek to tryska aż na szybę...

Ale jedną rzecz zauważyłem, a mianowicie łączenie wężyka podciśnienia (?) do regulatora ciśnienia na listwie jest lekko popękane w jednym miejscu. Czy odpięcie tego wężyka miałoby jakieś negatywne skutki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi ci o ten nakładany plastikowy przewód od przepustnicy do listwy, czy aż tak by zaszkodził to nie wiem ale bywało że go nie założyłem przy czyszczeniu przepustnicy i różnicy nie zauważyłem żadnej.

Jeśli niema błędu czujnika wałka rozrządu to masz problem z wtryskami. Na początek sprawdź przewody do wtryskiwaczy, otwórz czarny plastikowy tunel na listwie i zobacz jak wyglądają przewody.

Jest tam gruba wiązka kabli i między innymi po 2 kable do wtrysku jeśli masz tam braki w izolacji to nie będzie ci pracował silnik jak należy. Przez to może ci nie pracować na jeden cylinder co jest bardzo prawdopodobne przy twoich problemach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, jutro to sprawdzę, aczkolwiek wydaje mi się, że wtedy auto by nie przyspieszało "do setki" jak z fabryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie koniecznie, u siebie wymieniłem nie potrzebnie czujnik wału i czujnik wałka rozrządu przez przebicie w tej wiązce. To był początek przygód z VB ale nikt mi tego nie zdiagnozował.

A objawy miał podobne, jak już dostał obrotów to zapier... ale do 2k telepało dusiło i prawie gasł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze wyczytałem na forum, że to może być wina czujnika temp. wody


Dzisiaj sprawdziłem te przewody w tej czarnej puszeczce i wyglądają ok, więc to niestety chyba odpada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężka sprawa :/

Na próbę zmień jeszcze przerwy na świecach na trochę mniejsze.

Z czujnikiem temp. wody jest tak że raczej miał byś problemy z odpaleniem. Silnik widziany był by jako gorący i nie dostał by ssania. Jeśli odpala normalnie to czujnik jest ok.

Ja nadal obstawiam problem elektryczny, ciśnienie na listwie jest więc układ paliwowy sprawny. Brak błędów więc czujnik wałka rozrządu raczej sprawny bo by pokazał błąd.

Zostaje cewka zapłonowa która niby ma określone objawy gdy pada ale potrafią się dziać różne cuda najlepiej było by ją podmienić do sprawdzenia.

Kolega mi podpowiada aby sprawdzić wtyk przy ecu, przeczyścić i docisnąć ale nie wiem czym to popiera bo jeszcze jest zaspany i poprawnie mówi tylko słowo "kawa"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece są nowe, to co mam zmieniać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jeździ faktycznie trochę lepiej na niskich obrotach, ale raczej minimalna różnica. Trochę też jest inny dźwięk silnika o 1500obr.

Dzisiaj sprawdziłem połączenia masy przy lewym kielichu i wszystkie wyglądały ok, tylko ten co idzie do ecu jakiś taki z jednego robi się na bodajże 4 mniejsze i to idzie do ecu. Połączenie zalane żywicą czy czymś?

Jeśli mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda u siebie to będę szczęśliwy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam X18XE ale to ten sam motorek. Przewody mogą być zalane żywicą i tak chyb było fabrycznie.

Co do Twojego problemu - podciśnienia są bardzo ważne i jeśli masz jakiś przedmuch lub kolanko jest sparciałe to mogą być jaja. Sprawdź gumową rurę dolotu powietrza od power box'a (puszka z filtrem powietrza) do przepustnicy czy nie jest gdzieś pęknięta i sam filtr powietrza (ewentualnie zmień go - koszt niewielki a czynność bardzo ważna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło mi o same przerwy na świecach, sklepać na mniejsze i tyle. Jakoś ostatnimi czasy kupowałem świece do astry to te przerwy wydawały się jakieś spore i od razu zmniejszyłem na szczelinomierz chyba 0,5 nie powiem dokładnie. Ale to pewne że można zauważyć różnice na niższych zakresach obrotów po zmniejszeniu.

Te masy bym ci sprawdził ale nie mam oryginalnych prawie już pod maską. Wszędzie gdzie robiłem coś a było pośniedziałe to czyściłem i na to psikałem szprajem miedzianym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co skłoniło cię do dwuelektrodowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ? Podmień na normalne jednoelektrodowe ale pytaj o typ pod konkretnie twój motorek. I nic nie sklepuj na świecach!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie kupiłem, pasują z opli do vb i astry g właśnie. Poprzednio były boscha jednoelektrodowe. A to jakaś znacząca różnica?

Edited by toaspzoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmniejszenie przerwy na świecach może pomóc w ustaleniu problemu a nie go rozwiązać! Nikt nie każe ci tak jeździć. Jeśli byś to kiedyś sprawdzał zauważysz że jest różnica. Jeśli tak bardzo trzymasz się oryginalnych wytycznych w samochodzie że strach ci nie pozwala sprawdzić kup sobie choćby WSKe po czym sprawdź różne przerwy na świecy bo nawet w tak banalnym układzie zapłonowym tą różnicę widać.

Z czujnikiem to przeczytaj jeszcze raz może inaczej to zrozumiesz. Czy ja napisałem że na gorącym będzie problem? A czy Ty kolego odpalisz bez tego czujnika na zimnym od strzała? No nie wydaje mi się, jak ten czujnik padnie to na zimnym silniku będzie problem z odpaleniem a autorowi tematu na zimnym odpala...

Może nie wygląda ale chcę pomóc więc taka dyskusja jest zbędna, uzasadnij mój błąd w sposób logiczny a nie będzie się o co spierać i może mnie czegoś nowego nauczysz ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu się z tobą zgadzam. Proponuję skończyć ten spór bo niczego on nie wnosi do problemu kolegi. Jak chcesz się czegoś nowego dowiedzieć i nauczyć to pisz do mnie na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tia mody, chyba w Minecrafcie. Kolorowe peszle i pomalowana pucha filtra to jeszcze nie "mody"

Nie wspomniałeś nic o czujniku o którym źle przeczytałeś co znaczy że nie chodzi ci o spór techniczny tylko o pojechanie mi a to o klubowiczu marnie świadczy.

Tak że nie krępuj się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Możesz i o WSKach jechać choć technicznie mnie nie zaskoczysz, miałem kilka i to były najpiękniejsze czasy tak że się nie wstydzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak po prostu zapytałem o te świece. Są różne poglądy na ten temat. Sam ich nie testowałem i stąd moje pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem dziś rurę dolotu powietrza tą pomiędzy przepustnicą a przepływką. Była kiedyś klejona, wydawała się szczelna, ale wolę wyeleminować to z grona winowajców


@up

Zmieniłem rurę. Bez zmian. Wpadłem na jeszcze jeden pomysł, a mianowicie rura odmy (ta metalowa) może być zapchana i przez to mulić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te problemy z ruszaniem z wolnych to ja również miałem i była to nieszczelność za przepływomierzem, ale efekt końcowy był taki, że wszystko wariowało, od checków po wolne obroty 2-3 tys. Wszystko wina źle zmontowanej rury co idze od przepływki. Jeśli faktycznie w dolocie nic to nie wiem, może jeszcze w wydechowym, a też trzeba przyznać, że te silniki w niskich partiach obrotów nie porywają, długi pierwszy bieg też swoje robi. I też robiłem test do 100 i szła jak należy mimo nieszczelności w dolocie. Fakt faktem, że w jeździe ta nieszczelność była odczuwalna przy ruszaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fakt. Kolektor dolotowy od Omegi poprawia trochę dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazi nie mam, robię minimum 15-20km w jedną stronę, więc silnik spokojnie się dogrzewa. Odma była / jest zawalona czarną twardą sadzą, jeszcze sprzed remontu silnika, zanim kupiłem auto. Jakby ktoś jeździł na kujawskim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Taki kolektor z omegi pasuje plug and play (x20xev)? (np. ten

Please login or register to see this link.

mam polifta)


Please login or register to see this quote.

O jakiej uszczelce mowa?

Edited by toaspzoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W miejscu przykręcenia tej metalowej odmy do bloku silnika jest uszczelka (przynajmniej była u mnie). Jak odkręcisz odmę od bloku to ją zobaczysz.Nie wiem czy jest fabrycznie. Ja za każdym razem jak czyszczę to ustrojstwo to daję nową a wycinam sam ze specjalnego materiału który jest dostępny w firmie w której pracuję (DAF).

Do czyszczenia polecam spray do czyszczenia zaworów EGR (nie ma lepszego moim zdaniem) lub gaźników.

Edited by chemikx3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A spray do czyszczenia szyby kominkowej?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">


Dobra, ten kolektor kupię. A uszczelka kolektora to z vectry b czy omegi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To to samo bo flansza w obu kolektorach jest identyczna. X20XEV w Omci i Viki to ten sam motor (rozwiercone X18XE).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odma przeczyszczona, wywaliłem metalową uszczelkę i dałem wysokotemperaturowy silikon, więc powinno być ok.

Możliwe, że klapy kolektora się zacięły i dlatego ma muła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...