Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pjarus_1

Z20NET KOPCI DYMI - Poranne kopcenie

Recommended Posts

Witam! Jest to moj pierwszy post na forum, dotychczas wystarczało mi śledzenie postow i rozwiazywałem problemy.

W Moim Signum Z20NET, od kilku dni, nagle zaczęło się kopcenie (barwa biało-szara) Auto przebywa codziennie około 100km, przebieg auta to 167 kkm, Auto posiada instalacje LPG, na ktorej zrobiłem około 5tys km. Dodam, sprawdzam stan oleju, - oleju nie ubywa i nie ubywało, płyn chłodzący - w normie bez ubytkow.

Świece wymienione, 5 tys km temu, filtr powietrza tydzien temu.

Auto nie straciło mocy, wszystko w porządku, nie odczuwam nic złego w jezdzie, ale niepokoi mnie to kopcenie poranne,

Kopcenie odbywa się tylko rano. Po przeczytaniu wielu for, nie mogę nic logicznego wymyśleć, czego to jest powod.

Dodam że dzieję się tylko tak, przy porannym odpalaniu, po kilku minutach ustaje kopcenie i na rozgrzanym silniku nawet przy odcince nie puszcza dymu.. Zapach kopcenia przypomina mi bardziej niedopalone paliwo, niz zapch spalonego oleju.

Przy dodawaniu "gazu" chmura kopcenia się zwiększa. :/

Szukając podobnego tematu, były inne silniki, gdzie przyczynyą podobno był zawor EGR, ktorego tu nie ma, wiec zakładam nowy temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto stoi w garażu czy na dworze w nocy ?

Może to zwykła para, wilgoć się z tłumików wypala po nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto stoi na dworze, lecz dymienie zdarzyło się także w ciągu dnia (ciepłego) auto odpaliłem po 1,5h i także zakopciło. Na tą chwilę uważnie pilnuję stanu oleju, jesli jest jakiś ubytek to bardzo mały. 100 ml / 1000-2000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może sprawdź sondę lambda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondę sprawdzę, a czy ktoś sie wypowie, na temat "odmy" oraz czujnika temperatury silnika(chłodziwa), czy szukać w tym kierunku?


Dodam ze kopcenie teraz występuje nie tylko po odstaniu nocy, lecz dziś po pracy odpalam auto a tu kopcenie, stwierdzam fakt że ten dym jest błękitno-biały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak błękitno biały to raczej przepala olej. A wąchałeś ? Jak jadę za samochodem co przepala olej to zawsze wyczuję specyficzny zapach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wąchałem, dla mnie jest to zapach nieprzepalonych spalin, wiem jak olej "smierdzi", po kilku chwilach kopcenie ustępuje. Ręce opadają..


Sprawdziłem dolot powietrz Turbiny i po zdjęciu zobaczyłem coś takiego: jak na zdjeciu: --->

Please login or register to see this link.

Czy to przeciek oleju, jest to tłuste, ale nie jestem w stanie stwierdzic czy to olej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno olej ale mógł się tam dostać przez przewód odmy pomiędzy pokrywą zaworów a turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz pytanie czy tam powinien byc ten olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest, wydaje mi się że to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Jest to normalne ze tam się trochę pojawia. Obstawiam że to chmura pary a jak rano odpalasz to pewnie też śmierdzi mocno paliwem bo rano dolewa go paliwem i dlatego czuć takie spaliny. Olej to jak pisał Miły. Smród specyficzny. Wystarczy pojechać za jakąś astrą F albo vectrą 1.6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czuć mocno spaliny, ale para w godzinach późniejszych (po pracy) 16-17 w ciepły dzień, tez taka chmura się potrafi pojawić, dzisiaj tak się stało. Więc wykluczyłbym parę..


Olej zaczął znikać, dym jest szaro-bialy przy kazdym odpalaniu kopci.. Turbina?
Olej zaczął znikać, dym jest szaro-bialy przy kazdym odpalaniu kopci.. Turbina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być i turbina i uszczelniacze zaworowe i od biedy pierścienie olejowe mogły się zapiec.

Ciężko na odległość stwierdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierścienie to raczej wątpię i nie spotkałem się z tym ale wszystko jest możliwe.

Może też być zawór w kolektorze to też będzie znikał olej.

Najtańszą opcją jest wyjęcie turbiny i wysłanie do sprawdzenia. Tam pewnie gt20 siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina będzie wyjęta w środę, ktoś kogoś poleca z Łodzkiego do sprawdzenia - regeneracji turbiny? Orientuję się ktoś w kosztach w razie potrzeby regeneracji??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście wysyłam do wrcs. Koszt to juz zależny od firmy która będzie to sprawdzała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście polecam zdjąc wąż doprowadzjący powietrze do przepustnicy i zobaczyć czy masz olej w kolektorze ssącym.

U mnie też na poczatku lekko kopcił z rana, do czasu zasłony dymnej.

Póki co, będe jeszcze raz regenerował turbinę, bo licze że ona jest winowajcą.

Demontaż przewodów po stronie zimnej turbo wykazał znaczną ilość oleju.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.


Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat nie pokazuje czy turbo jest usziodzone czy nie. Tam zawsze jest olej jak i w kolektorze ssącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm no nie wiem - u mnie podobna ilość oleju i to na 3-ciej turbinie a auto nie kopciło i nie kopci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciuber chcesz powiedzieć że śmigasz już na 3-ej turbinie? Ile masz przebiegu? Ja jeszcze sprawdzę zaworek na kolektorze ssącym, oraz co się dzieje w IC, jakoś turbina do mnie nie przemawia, że to ona, ale jej nie wykluczam.. Dzisiaj będę starał się ogarnąć te rzeczy, do końca tygodnia sądzę że będę wiedział więcej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Haha przebiegu 180tyś. Tak turbina trzecia. Pierwsza poszła do naprawy, na ten czas wypożyczyłem turbo od kolegi i jakoś zostało. Potem zmieniłem turbo na większe i tym magicznym sposobem zostały dwie w pudełku. Z autopsji we wszystkich turbinach pojawiały się śladowe ilości oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już myślałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro wyjęta będzie turbina i jedzie do sprawdzenia, zobaczę czy na wydechu jest olej czy go nie ma.. dużo mi to już da do myślenia.. ahh ten Opel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nowym turbo też będzie odrobina oleju bo to jest połączone z odmą. .

Jak wcześniej padła turbina a ktoś nie wyczyścił przewodów ani IC to cały czas może kopcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina już w regeneracji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na wydechu oleju dość sporo, "śmigło" bardzo duże luzy, aż wadzi o obudowe..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na piątek turbina ma być zrobiona przy dobrych "wiatrach"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Czlowiek ktory regenerowal turbine, twierdzi, ze przyczyną uszkodzenia turbiny, prawdopodobnie sa panewki..ktos cos powie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...