Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pjarus_1

Z20NET KOPCI DYMI - Poranne kopcenie

Polecane posty

Witam! Jest to moj pierwszy post na forum, dotychczas wystarczało mi śledzenie postow i rozwiazywałem problemy.

W Moim Signum Z20NET, od kilku dni, nagle zaczęło się kopcenie (barwa biało-szara) Auto przebywa codziennie około 100km, przebieg auta to 167 kkm, Auto posiada instalacje LPG, na ktorej zrobiłem około 5tys km. Dodam, sprawdzam stan oleju, - oleju nie ubywa i nie ubywało, płyn chłodzący - w normie bez ubytkow.

Świece wymienione, 5 tys km temu, filtr powietrza tydzien temu.

Auto nie straciło mocy, wszystko w porządku, nie odczuwam nic złego w jezdzie, ale niepokoi mnie to kopcenie poranne,

Kopcenie odbywa się tylko rano. Po przeczytaniu wielu for, nie mogę nic logicznego wymyśleć, czego to jest powod.

Dodam że dzieję się tylko tak, przy porannym odpalaniu, po kilku minutach ustaje kopcenie i na rozgrzanym silniku nawet przy odcince nie puszcza dymu.. Zapach kopcenia przypomina mi bardziej niedopalone paliwo, niz zapch spalonego oleju.

Przy dodawaniu "gazu" chmura kopcenia się zwiększa. :/

Szukając podobnego tematu, były inne silniki, gdzie przyczynyą podobno był zawor EGR, ktorego tu nie ma, wiec zakładam nowy temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi w garażu czy na dworze w nocy ?

Może to zwykła para, wilgoć się z tłumików wypala po nocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi na dworze, lecz dymienie zdarzyło się także w ciągu dnia (ciepłego) auto odpaliłem po 1,5h i także zakopciło. Na tą chwilę uważnie pilnuję stanu oleju, jesli jest jakiś ubytek to bardzo mały. 100 ml / 1000-2000 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź sondę lambda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sondę sprawdzę, a czy ktoś sie wypowie, na temat "odmy" oraz czujnika temperatury silnika(chłodziwa), czy szukać w tym kierunku?


Dodam ze kopcenie teraz występuje nie tylko po odstaniu nocy, lecz dziś po pracy odpalam auto a tu kopcenie, stwierdzam fakt że ten dym jest błękitno-biały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak błękitno biały to raczej przepala olej. A wąchałeś ? Jak jadę za samochodem co przepala olej to zawsze wyczuję specyficzny zapach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wąchałem, dla mnie jest to zapach nieprzepalonych spalin, wiem jak olej "smierdzi", po kilku chwilach kopcenie ustępuje. Ręce opadają..


Sprawdziłem dolot powietrz Turbiny i po zdjęciu zobaczyłem coś takiego: jak na zdjeciu: --->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy to przeciek oleju, jest to tłuste, ale nie jestem w stanie stwierdzic czy to olej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To na pewno olej ale mógł się tam dostać przez przewód odmy pomiędzy pokrywą zaworów a turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie czy tam powinien byc ten olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest, wydaje mi się że to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jest to normalne ze tam się trochę pojawia. Obstawiam że to chmura pary a jak rano odpalasz to pewnie też śmierdzi mocno paliwem bo rano dolewa go paliwem i dlatego czuć takie spaliny. Olej to jak pisał Miły. Smród specyficzny. Wystarczy pojechać za jakąś astrą F albo vectrą 1.6

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czuć mocno spaliny, ale para w godzinach późniejszych (po pracy) 16-17 w ciepły dzień, tez taka chmura się potrafi pojawić, dzisiaj tak się stało. Więc wykluczyłbym parę..


Olej zaczął znikać, dym jest szaro-bialy przy kazdym odpalaniu kopci.. Turbina?
Olej zaczął znikać, dym jest szaro-bialy przy kazdym odpalaniu kopci.. Turbina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być i turbina i uszczelniacze zaworowe i od biedy pierścienie olejowe mogły się zapiec.

Ciężko na odległość stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie to raczej wątpię i nie spotkałem się z tym ale wszystko jest możliwe.

Może też być zawór w kolektorze to też będzie znikał olej.

Najtańszą opcją jest wyjęcie turbiny i wysłanie do sprawdzenia. Tam pewnie gt20 siedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina będzie wyjęta w środę, ktoś kogoś poleca z Łodzkiego do sprawdzenia - regeneracji turbiny? Orientuję się ktoś w kosztach w razie potrzeby regeneracji??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wysyłam do wrcs. Koszt to juz zależny od firmy która będzie to sprawdzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam zdjąc wąż doprowadzjący powietrze do przepustnicy i zobaczyć czy masz olej w kolektorze ssącym.

U mnie też na poczatku lekko kopcił z rana, do czasu zasłony dymnej.

Póki co, będe jeszcze raz regenerował turbinę, bo licze że ona jest winowajcą.

Demontaż przewodów po stronie zimnej turbo wykazał znaczną ilość oleju.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie pokazuje czy turbo jest usziodzone czy nie. Tam zawsze jest olej jak i w kolektorze ssącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba jednak za dużo tego oleju jesti stawiam na turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no nie wiem - u mnie podobna ilość oleju i to na 3-ciej turbinie a auto nie kopciło i nie kopci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciuber chcesz powiedzieć że śmigasz już na 3-ej turbinie? Ile masz przebiegu? Ja jeszcze sprawdzę zaworek na kolektorze ssącym, oraz co się dzieje w IC, jakoś turbina do mnie nie przemawia, że to ona, ale jej nie wykluczam.. Dzisiaj będę starał się ogarnąć te rzeczy, do końca tygodnia sądzę że będę wiedział więcej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Haha przebiegu 180tyś. Tak turbina trzecia. Pierwsza poszła do naprawy, na ten czas wypożyczyłem turbo od kolegi i jakoś zostało. Potem zmieniłem turbo na większe i tym magicznym sposobem zostały dwie w pudełku. Z autopsji we wszystkich turbinach pojawiały się śladowe ilości oleju.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już myślałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro wyjęta będzie turbina i jedzie do sprawdzenia, zobaczę czy na wydechu jest olej czy go nie ma.. dużo mi to już da do myślenia.. ahh ten Opel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na nowym turbo też będzie odrobina oleju bo to jest połączone z odmą. .

Jak wcześniej padła turbina a ktoś nie wyczyścił przewodów ani IC to cały czas może kopcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina już w regeneracji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na wydechu oleju dość sporo, "śmigło" bardzo duże luzy, aż wadzi o obudowe..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na piątek turbina ma być zrobiona przy dobrych "wiatrach"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Czlowiek ktory regenerowal turbine, twierdzi, ze przyczyną uszkodzenia turbiny, prawdopodobnie sa panewki..ktos cos powie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×