Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KondziuZary

SIGNUM 3.0 CDTI przegub wewnętrzny

Recommended Posts

Witam serdecznie. Jestem zupełnym świeżakiem na forum. Posiadam signum 3.0 cdti po swapie z silnika o mocy 177 km na silnik o mocy 184 km.
Jakieś 3 miesiące wstecz okazało się, że padł mi przegub wewnętrzny od strony pasażera (skrzynia automat). Zamówiłem regenerowaną część, z roczną gwarancją za kwotę 650 zł. Dziś mija jakieś 3 miesiące, jak objawy trzepania prawym kołem przy mocnym przyspieszaniu powróciły. Wracając z długiego weekendu nagle zaczęło trzepać kołem tak, jak by się odkręciło , następnie dobiegały dość głośne stuki wraz z kolejnym obrotem koła. Po przejechaniu kilku km po dziurawym asfalcie stuki i trzepanie ustępowało na kilka minut, po czym powracało ponownie. Po przejechaniu ok 100 km w ciemną noc, w niedzielę - znajdując się jakieś 250 km od domu , prędkością 60 km/h objawy ustały i auto zaczęło pracować poprawnie tzn leciusienkie trzepanie kołem przy przyspieszaniu było odczuwalne, ale nic poza tym. Wymiana silnika spowodowana była nie kaprysem, lecz raczej z konieczności, gdyż oryginalny po prostu padł. Przy swapie nic więcej nie zostało wymienione, prócz kompletnego silnika. Pytanie moje brzmi następująco - czy w autkach z mocniejszą wersją silnika są inne przeguby niż w słabszych wersjach ? Gdy zamawiałem część w sklepie, gość zapewnił mnie, że półoś, którą zamawiam pasuje do wielu wersji silnikowych. Niemożliwością jest to, żeby nowy przegub wytrzymał zaledwie 3 miesiące. Proszę o jakieś porady forumowiczów, którzy borykali się z podobnymi usterkami co ja . Auto obecnie znajduje się na warsztacie, a ja wracam do domu za tydzień (kierowca zawodowy). Ręce padają, bo nie wiem co robić... fajne autko, świetnie się prowadzi, zajefajne przyspieszonko a tu ZONK...
Z góry dziękuję. Będę wdzięczny za każdą przydatną informację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co patrzyłem w EPC to do silników 3.0 (tych mocniejszych) i 2.8T montowane były wzmacnianie półosie.

Sprawdzałeś już półosie, zawieszenie, wyważenie kół? Czy na razie szukasz po omacku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy przegub to nie to samo co regenerowany. Nie wiem jak można zregenerować przegub, bez wymiany jego elementów, a właściwie całego wnętrza na nowe - czyli właściwie nowy przegub.

Choć już nie wiem co wsadziłeś to piszesz w jednym poście o regenerowany, o nowym i całej półosi...

Przy walniętym przegubie powinna wibrować cała buda - zwłaszcza przy przyśpieszaniu pod górę, a nie stukać przy kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy który przegub leży, wewnętrzny trzęsie budą, zewnętrzny stuka/strzela przy kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...