Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

KondziuZary

SIGNUM 3.0 CDTI przegub wewnętrzny

Polecane posty

Witam serdecznie. Jestem zupełnym świeżakiem na forum. Posiadam signum 3.0 cdti po swapie z silnika o mocy 177 km na silnik o mocy 184 km.
Jakieś 3 miesiące wstecz okazało się, że padł mi przegub wewnętrzny od strony pasażera (skrzynia automat). Zamówiłem regenerowaną część, z roczną gwarancją za kwotę 650 zł. Dziś mija jakieś 3 miesiące, jak objawy trzepania prawym kołem przy mocnym przyspieszaniu powróciły. Wracając z długiego weekendu nagle zaczęło trzepać kołem tak, jak by się odkręciło , następnie dobiegały dość głośne stuki wraz z kolejnym obrotem koła. Po przejechaniu kilku km po dziurawym asfalcie stuki i trzepanie ustępowało na kilka minut, po czym powracało ponownie. Po przejechaniu ok 100 km w ciemną noc, w niedzielę - znajdując się jakieś 250 km od domu , prędkością 60 km/h objawy ustały i auto zaczęło pracować poprawnie tzn leciusienkie trzepanie kołem przy przyspieszaniu było odczuwalne, ale nic poza tym. Wymiana silnika spowodowana była nie kaprysem, lecz raczej z konieczności, gdyż oryginalny po prostu padł. Przy swapie nic więcej nie zostało wymienione, prócz kompletnego silnika. Pytanie moje brzmi następująco - czy w autkach z mocniejszą wersją silnika są inne przeguby niż w słabszych wersjach ? Gdy zamawiałem część w sklepie, gość zapewnił mnie, że półoś, którą zamawiam pasuje do wielu wersji silnikowych. Niemożliwością jest to, żeby nowy przegub wytrzymał zaledwie 3 miesiące. Proszę o jakieś porady forumowiczów, którzy borykali się z podobnymi usterkami co ja . Auto obecnie znajduje się na warsztacie, a ja wracam do domu za tydzień (kierowca zawodowy). Ręce padają, bo nie wiem co robić... fajne autko, świetnie się prowadzi, zajefajne przyspieszonko a tu ZONK...
Z góry dziękuję. Będę wdzięczny za każdą przydatną informację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzyłem w EPC to do silników 3.0 (tych mocniejszych) i 2.8T montowane były wzmacnianie półosie.

Sprawdzałeś już półosie, zawieszenie, wyważenie kół? Czy na razie szukasz po omacku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy przegub to nie to samo co regenerowany. Nie wiem jak można zregenerować przegub, bez wymiany jego elementów, a właściwie całego wnętrza na nowe - czyli właściwie nowy przegub.

Choć już nie wiem co wsadziłeś to piszesz w jednym poście o regenerowany, o nowym i całej półosi...

Przy walniętym przegubie powinna wibrować cała buda - zwłaszcza przy przyśpieszaniu pod górę, a nie stukać przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy który przegub leży, wewnętrzny trzęsie budą, zewnętrzny stuka/strzela przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×