Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jacek231

odpalenie przy dodatnich temperaturach

Polecane posty

witam serdecznie wszystkich na forum,

przeszukałem wiele podobnych tematów ale nie natknełem się na żaden pasujący do mojego. Więc żeby nie truć vectra c 2.0 dti 2004r. jak w temacie , auto nie odpala jak temperatura jest na tyle duża , że nie mignie kontrolka od świec żarowych. Wychechłam aku i po sprawie, jak tylko kontrolka od świec zapali się choć na minisekunde odpala. Dodam,że nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu po odpaleniu auto pracuje równo i bez żadnych problemów z mocą i żadnego podejrzanego kopcenia. W kilku zakładach sprawdzli na różnych "komputerkach " i nic nie stwierdzili, a problem pozostaje. Jeszcze jedna informacja po rozładowaniu akumulatora kilka razy odpalałem na szelki z innego auta i też żaddnego problemu z odpaleniem nawet raz jak nie miałem innej możliwości na lekki zapych i odpalił w ciągu sekundy, akumulaor i ładowanie w samochodzie sprawdzone i niby wszystko ok a odpalić dalej nie mogę .

Może ktoś już spotkał się z czymś podobnym jeśli tak to prosze o rade.

pozdrawiam jacek231

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jednak obstawiam akumulator

sprawdzałeś testerem pod obciążeniem czy zwykłym miernikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nie wiem, czym w warsztatach sprawdzali, ale dziś zamontowałem inny aku trochę słapszy i zobaczę jakie będą efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu chodzi o prąd rozruchowy więc jeśli wstawisz słabszy to może być podobny efekt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja radzę poszukać tematów o oszukiwaniu czujnika temp. który to sprawi, że świece będą się grzać zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co pomogla zmiana akumulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no po dwóch dniach na mniejszym akumulatorze na razie wszystko jest ok, odpala zarówno rano gdy załączają się świece żarowe jak i przez cały dzień . Już nawet byłem gotów kupić nowy aku ale znajomy mechanik pożyczył mi inny aku żeby potestować przed kupnem nowego przez kilka dni . Pojeżdżę do poniedziałku i zobaczę . Oczywiście dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam ból, tyle że odpala za każdym razem. Im cieplej tym po dłuższym postoju kręci kręci kręci i dopiero łapie. Zapali, puści sporą chmurę z wydechu i później cały dzień jest OK. Im jest chłodniej tym lepiej odpala. Nie wiem już o co chodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepsze jest to że kopci tylko po takim ciężkim odpaleniu, a później jak bardzo bym się starał to nawet nie ma szans na mini chmurkę z wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie układ się zapowietrza

postaw auto tyłem wyżej i zobacz wtedy jak odpali

miałem taki przypadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wyglada na zapowietrzanie nieduże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W dzień wolny to przejrzę. Dzięki Panowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mój kolega mówił mi że też walczył z zapowietrzaniem się jego VB 2.0 DTI. Dołożył taką śmieszną pompkę jak we francuzach, w zimę pompował i za każdym razem odpalał. Ale to chyba lekkie druciarstwo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nawet nie lekkie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A te nieszczelności będą gdzieś na przelewach czy wystarczy to odpowietrzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie na cieplym - wiem inny silnik- wyglada tak, wchodze, siadam , przekrecam i kreci, kreci , baczek i idzie - problem, wsiadam, zapinam pasy, czekam 2 sec -przekrecam i odpala za kazdym razem - nie ma prblemu. Nie wiem dlaczego , ale tak sie nauczylem zyc z problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrób prosty test... jeśli po kolejnym odpaleniu (gdy przeważnie nie grzeją Ci już świece), odepnij czujnik temperatury na silniku (sterownik otrzyma informacje ze temperatura jest ujemna, wymusi grzanie świec i zwiększy dawkę paliwa). Jeśli odpali od strzała to nie masz zapowietrzonego układu.

w tej sytuacji albo oszust (poszukajcie na allegro) lub przeprogramować soft na sterowniku pompy (wymuszenie grzania świec przed odpalaniem oraz zwiększenie dawki rozruchowej) i zapomnicie o problemie z odpalaniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

<---- tu zmiana softu 300 zł. Autko odpala od kopa nie zależnie czy ciepło zimno chłodno lub mokro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez poldon100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

każdorazowe uruchomienie silnika to niejako odpowietrzony układ. Więc jeśli problem jest powtarzający się to gdzieś jest niewielka nieszczelność i się zapowietrza. Np. na przelewach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat, aby nie zakładać nowego, bo na forum jasno nie jest ten problem opisany w 100%... Mam Vectre C 2.0 DTI rocznik 2003.

Moje objawy z problemem zapłonu:

- brak podświetlania kontrolki grzania świec czy to przy -15 czy +30 stopniach

- im dłużej auto stoi tym ciężej je odpalić

Podjęte działania:

- wymiana świec żarowych ( diagnostyka komputerem potwierdziła przerwe w obwodzie)

- wymiana czujnika temperatury wody

Efekt:

- wymiana świec i czujnika nie pomogła

- odłączenie czujnika powoduje zapalenie kontrolki grzania świec, czyli przekaźnik jest OK

Pytania:

- Czy powinienem zmienić oprogramowanie czy jest jakaś inna przyczyna?

- Czy wlutowanie w obwód dodatkowego rezystora będzie lepszym rozwiązaniem (podobno ma to negatywny wpływ na silnik)?

Bardzo proszę o rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sprawna, czujnik sprawny. Ale dziwne, że przy -15 st kontrolka się nie pojawia... Czy odczyt temp. na kompie jest prawidłowy? Tzn. czy wskazania temp. są właściwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem o ukrytym menu gdzie można odczytać temp. na zimnym silniku. Dziś mój brat ma spróbować to wyciągnąć. Sama diagnostyka komputerem nie wykazuje błędów. Podejrzewam że kiedyś już był wymieniany czujnik zanim kupiłem samochód. Nie był on kompatybilny z softem komputera i stad problemy. Możliwe ze teraz jest to samo i konieczna jest aktualizacja systemu. Tylko musze wiedzieć co sprawdzić jeszcze i jak aby byc pewnym tego. Nie chce wywalac kasy w bloto bo nie tylko to mam do naprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie w silniku 2.2 dti 125 KM jest podobnie jak u kolegi w pierwszym poście. W temp. powyżej +5 stopni pali ciężko, jak mrugnie kontrolka grzania świeć pali od strzała. Po odpięciu czujnika temp. pali idealnie (bo grzeją świece). Czy ten oszukiwać nie ma negatywnego wpływu na silnik. Czy podłącza się pod sterownik pompy czy można przy czujniku temp. wody.

W aucie mam:

nowy akumulator (nic nie pomogło na odpalanie),

wymienione trawersy, wyczyszczony kolektor, egr, czujnik doładowania, wywalony katalizator (czyszczenie wpłynęło tylko na mniejszenie spalanie),

wymienione przelewy, trójniki, filtry, itd. (nie pomogło na ciężkie odpalanie w zakresie temp. +5+10 stopni (w tych temp. pali najgorzej)).

Czy soft można zmienić w każdym sterowniku, bo byłem kiedyś w serwisie i przez telefon zapewniali, że wgrają soft przy którym świece będą grzały do +15 stopni, a jak co do czego to stwierdzili, że mam najnowszy soft i nowszego nie da się wgrać (a świece grzeją u mnie poniżej +5 stopni).

Jeszcze w aucie nie regenerowałem rozrusznika, który może mieć wpływ na odpalanie (tak przynajmniej mi się wydaje).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

przepraszam ,że tak dugo nie opisałem rozwizania problemu. U mnie okazało się proste wymiana aku na nowy i do dziś nie mam żadnych problemów z odpalaniem zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku pozdrawiam jacek231

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od razu pisałem że wina aku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×