Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jacek231

odpalenie przy dodatnich temperaturach

Recommended Posts

witam serdecznie wszystkich na forum,

przeszukałem wiele podobnych tematów ale nie natknełem się na żaden pasujący do mojego. Więc żeby nie truć vectra c 2.0 dti 2004r. jak w temacie , auto nie odpala jak temperatura jest na tyle duża , że nie mignie kontrolka od świec żarowych. Wychechłam aku i po sprawie, jak tylko kontrolka od świec zapali się choć na minisekunde odpala. Dodam,że nie ma żadnych błędów na wyświetlaczu po odpaleniu auto pracuje równo i bez żadnych problemów z mocą i żadnego podejrzanego kopcenia. W kilku zakładach sprawdzli na różnych "komputerkach " i nic nie stwierdzili, a problem pozostaje. Jeszcze jedna informacja po rozładowaniu akumulatora kilka razy odpalałem na szelki z innego auta i też żaddnego problemu z odpaleniem nawet raz jak nie miałem innej możliwości na lekki zapych i odpalił w ciągu sekundy, akumulaor i ładowanie w samochodzie sprawdzone i niby wszystko ok a odpalić dalej nie mogę .

Może ktoś już spotkał się z czymś podobnym jeśli tak to prosze o rade.

pozdrawiam jacek231

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jednak obstawiam akumulator

sprawdzałeś testerem pod obciążeniem czy zwykłym miernikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze mówiąc nie wiem, czym w warsztatach sprawdzali, ale dziś zamontowałem inny aku trochę słapszy i zobaczę jakie będą efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu chodzi o prąd rozruchowy więc jeśli wstawisz słabszy to może być podobny efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja radzę poszukać tematów o oszukiwaniu czujnika temp. który to sprawi, że świece będą się grzać zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co pomogla zmiana akumulatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no po dwóch dniach na mniejszym akumulatorze na razie wszystko jest ok, odpala zarówno rano gdy załączają się świece żarowe jak i przez cały dzień . Już nawet byłem gotów kupić nowy aku ale znajomy mechanik pożyczył mi inny aku żeby potestować przed kupnem nowego przez kilka dni . Pojeżdżę do poniedziałku i zobaczę . Oczywiście dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam ból, tyle że odpala za każdym razem. Im cieplej tym po dłuższym postoju kręci kręci kręci i dopiero łapie. Zapali, puści sporą chmurę z wydechu i później cały dzień jest OK. Im jest chłodniej tym lepiej odpala. Nie wiem już o co chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepsze jest to że kopci tylko po takim ciężkim odpaleniu, a później jak bardzo bym się starał to nawet nie ma szans na mini chmurkę z wydechu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie układ się zapowietrza

postaw auto tyłem wyżej i zobacz wtedy jak odpali

miałem taki przypadek

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wyglada na zapowietrzanie nieduże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dzień wolny to przejrzę. Dzięki Panowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mój kolega mówił mi że też walczył z zapowietrzaniem się jego VB 2.0 DTI. Dołożył taką śmieszną pompkę jak we francuzach, w zimę pompował i za każdym razem odpalał. Ale to chyba lekkie druciarstwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nawet nie lekkie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A te nieszczelności będą gdzieś na przelewach czy wystarczy to odpowietrzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na cieplym - wiem inny silnik- wyglada tak, wchodze, siadam , przekrecam i kreci, kreci , baczek i idzie - problem, wsiadam, zapinam pasy, czekam 2 sec -przekrecam i odpala za kazdym razem - nie ma prblemu. Nie wiem dlaczego , ale tak sie nauczylem zyc z problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrób prosty test... jeśli po kolejnym odpaleniu (gdy przeważnie nie grzeją Ci już świece), odepnij czujnik temperatury na silniku (sterownik otrzyma informacje ze temperatura jest ujemna, wymusi grzanie świec i zwiększy dawkę paliwa). Jeśli odpali od strzała to nie masz zapowietrzonego układu.

w tej sytuacji albo oszust (poszukajcie na allegro) lub przeprogramować soft na sterowniku pompy (wymuszenie grzania świec przed odpalaniem oraz zwiększenie dawki rozruchowej) i zapomnicie o problemie z odpalaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

<---- tu zmiana softu 300 zł. Autko odpala od kopa nie zależnie czy ciepło zimno chłodno lub mokro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by poldon100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

każdorazowe uruchomienie silnika to niejako odpowietrzony układ. Więc jeśli problem jest powtarzający się to gdzieś jest niewielka nieszczelność i się zapowietrza. Np. na przelewach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje temat, aby nie zakładać nowego, bo na forum jasno nie jest ten problem opisany w 100%... Mam Vectre C 2.0 DTI rocznik 2003.

Moje objawy z problemem zapłonu:

- brak podświetlania kontrolki grzania świec czy to przy -15 czy +30 stopniach

- im dłużej auto stoi tym ciężej je odpalić

Podjęte działania:

- wymiana świec żarowych ( diagnostyka komputerem potwierdziła przerwe w obwodzie)

- wymiana czujnika temperatury wody

Efekt:

- wymiana świec i czujnika nie pomogła

- odłączenie czujnika powoduje zapalenie kontrolki grzania świec, czyli przekaźnik jest OK

Pytania:

- Czy powinienem zmienić oprogramowanie czy jest jakaś inna przyczyna?

- Czy wlutowanie w obwód dodatkowego rezystora będzie lepszym rozwiązaniem (podobno ma to negatywny wpływ na silnik)?

Bardzo proszę o rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka sprawna, czujnik sprawny. Ale dziwne, że przy -15 st kontrolka się nie pojawia... Czy odczyt temp. na kompie jest prawidłowy? Tzn. czy wskazania temp. są właściwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem o ukrytym menu gdzie można odczytać temp. na zimnym silniku. Dziś mój brat ma spróbować to wyciągnąć. Sama diagnostyka komputerem nie wykazuje błędów. Podejrzewam że kiedyś już był wymieniany czujnik zanim kupiłem samochód. Nie był on kompatybilny z softem komputera i stad problemy. Możliwe ze teraz jest to samo i konieczna jest aktualizacja systemu. Tylko musze wiedzieć co sprawdzić jeszcze i jak aby byc pewnym tego. Nie chce wywalac kasy w bloto bo nie tylko to mam do naprawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie w silniku 2.2 dti 125 KM jest podobnie jak u kolegi w pierwszym poście. W temp. powyżej +5 stopni pali ciężko, jak mrugnie kontrolka grzania świeć pali od strzała. Po odpięciu czujnika temp. pali idealnie (bo grzeją świece). Czy ten oszukiwać nie ma negatywnego wpływu na silnik. Czy podłącza się pod sterownik pompy czy można przy czujniku temp. wody.

W aucie mam:

nowy akumulator (nic nie pomogło na odpalanie),

wymienione trawersy, wyczyszczony kolektor, egr, czujnik doładowania, wywalony katalizator (czyszczenie wpłynęło tylko na mniejszenie spalanie),

wymienione przelewy, trójniki, filtry, itd. (nie pomogło na ciężkie odpalanie w zakresie temp. +5+10 stopni (w tych temp. pali najgorzej)).

Czy soft można zmienić w każdym sterowniku, bo byłem kiedyś w serwisie i przez telefon zapewniali, że wgrają soft przy którym świece będą grzały do +15 stopni, a jak co do czego to stwierdzili, że mam najnowszy soft i nowszego nie da się wgrać (a świece grzeją u mnie poniżej +5 stopni).

Jeszcze w aucie nie regenerowałem rozrusznika, który może mieć wpływ na odpalanie (tak przynajmniej mi się wydaje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

przepraszam ,że tak dugo nie opisałem rozwizania problemu. U mnie okazało się proste wymiana aku na nowy i do dziś nie mam żadnych problemów z odpalaniem zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku pozdrawiam jacek231

Share this post


Link to post
Share on other sites

od razu pisałem że wina aku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...