Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
xposdi

Dziwna praca silnika po odpaleniu

Recommended Posts

Witam, po odpaleniu auta po postoju nocnym, silnik nie wejdzie na powyżej 2000 obrotów. Raz zaskoczy po kilkuset metrach, innym razem po kilku kilometrach. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Szukałem po forum, ale nie znalazlem nic co by mi pomogło (może za słabo szukałem).

Chodzi o Vectrę B, 2.0 DTL X20DTL '97

Będę wdzieczny za pomoc

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

widać, wchodzi w tryb awaryjny.
Zczytaj błędy i zobaczymy co pokaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro postaram sie podjechac zczytac bledy, to cos zamieszcze

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Witam, miało być jutro, a minęło kilka dni, ale udało mi się kumpla złapać i zczytaliśmy błędy. Błędy są zarejestrowane od soboty, bo wtedy było kasowanie, po czyszczeniu kolektora dolotowego.

P1220 - Czas wtrysku

- wysoki/niski przepływ

P1630 - Dawka paliwa

- nieprawidłowe działanie

P1651 - magistrala CAN

- ustrka nadajnika/odbiornika

P1635 - Przekaźnik swiec żarowych

- błąd w układzie elektrycznym

jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy pierwsze wskazują na pompe do naprawy, drugi błąd czyli P1630 jest od sterownika czyli kaput.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki jest koszt regeneracji pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Widzę sąsiad z Rzeszowa.
W Stobiernej u Tracza za około 1300zł powinieneś ogarnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie co, jak w sobote wspomnialem, ze jak mam dac tyle za regeneracje pompy to chyba lepiej dolozyc i kupic cos innego, to niedziela i dzis start byl bez trybu awaryjnego silnika, ani nawet check'ow nie bylo. Chyba biedna viki sie wystraszyla.

Mam jeszcze pytanie, temp zasysanego powietrza wynosi 677 st, wymienilem czujnik i to samo, gdzie szukac awarii? I czy ten czujnik odgrywa istotna role w pracy silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik zasysanego powietrza jest jeszcze w przepływomierzu ale jego trudno wymienić bo brak takowego w sklepach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o czujnik temperatury powietrza, zaraz za filtrem powietrza w odmie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w odmie nie ma żadnego czujnika.

jest przepływomierz za filtrem powietrza a przed kolankiem z z odmą w którym jest czujnik (termistor chyba na to mówią) - do wymiany przepływomierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To od czego jest ten czujnik jak jest od niczego? I co ma przeplywomierz do termistora? A szczegolnie jego wymiana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie przez odme nie zasysasz świeżego powietrza tylko wentylujesz skrzynie korbową silnika w której zbiera się ciśnienie przepuszczajacych pierścieni i tam nie ma czujnika temp.

W przepływomierzu jest ten termistor zabudowany o tym pisze @marcinek180.

Please login or register to see this image.

SV69iti.jpg

Jedna ma czujnik druga nie.

Te które nie mają to ten czujnik znajduje się tu

HywZy7E.jpg

Czujnik doładowania wtedy duża temperatura oznacza nie domykanie się egr..

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to że ten termistor jest wbudowany w przeplywomierz - już wyżej Dziadek Ci napisał, że wyienia się komplet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

no więc chodzi o ten czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego napisałeś na foto "jak widać na zdjęciu nie ma czujnika na przepływomierzu" a wykręciłeś ten przepływomierz ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wskazałem czujnik, ten czujnik wskazuje temp powietrza 677 st, czy ktos wie dlaczego?

I jak to wplywa na prace silnika?

Edited by xposdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który rok tego auta bo chyba go nikt nie ma z resztą można popatrzeć w necie tam gdzie ty masz ten czujnik inni mają zaślepione.

Nie jest to czasem jakaś przeróbka bo one były ale w benzyniakach .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocznik 97, kumpel ma 99, ten sam silnik i tez ma ten czujnik i mu dobrze wskazuje temp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten czujnik mierzy temperaturę powietrza które wchodzi do silnika i odpowiada po części za dawkowanie paliwa w benzynie. Ja osobiście nie spotkałem się z tym czujnikiem w naszym dieslu.

Tu masz silnik jednego usera z tego forum i nie ma tego czujnika.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w takim razie, dlaczego u mnie jest i ma takie dziwne wskazania?

A powiedzcie mi czy trzesienie budy to wina poduszek czy moze byc to cos tanszego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z silnikami DTI mam do czynienia od 16 lat, widziałem ich naprawdę wiele, na forum jestem 5 lat - i pierwszy raz widzę coś takiego! Naprawdę zaskoczyłeś mnie...

O wibracjach jest wiele tematów. Poczytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie to wygląda na zawór dawki w pompie po rozgrzaniu puszcza troche i jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam takie pytanie a propo naprawy (regeneracji) pompy wtryskowej u mnie padła i stwierdzono zatarty tłoczek kontu wtrysku czy jakoś tak napewno kontu wtrysku i cena była 2500 zł dzwoniłem do 5 miejsc między innymi polecany lublin a ceny podawane na stronach owych naprawiaczy zaczynają się od 1200-1300 to dlaczego mi tyle krzyczeli czy akurat ta rzecz jest tak droga ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trafiłeś na taki.zakład który tak zdziera

Ja płaciłem 1300zl z demontazem/montażem

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pytanie raczej do nich skoro co innego piszą na swoich stronach a co innego mówią przez telefon. Ale zakładam, że podali po prostu górną granicę w przypadku gdyby trzeba było wszystko nowe dawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...