Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

darwin4

Zapaliła się kontrolka samochodu z kluczem

Recommended Posts

Dzisiaj podczas ponad 500 km przejażdżki moją Vectra C z 2008, na około 400 km zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczem. Po przejechaniu 50 km zgasła.

Wczytałem, że tak się dzieje w momencie kiedy do filtra paliwa dostanie się woda. Czy i tak mogło być u mnie?

Posiadam wersję Vectry 1.9 CDTI 150 KM.

Wyruszając temperatura powietrza na zewnątrz wynosiła 30 stopni C, podczas jazdy, po przebyciu około 250 km było już 32,5 stopnia C. Gdy się zaświeciła kontrolka, był już wieczór i temperatura spadła do około 18 stopni C. Całą drogę była włączona klima. Zdziwiło mnie to, że kontrolka sama przestała świecić.

Aha, spalanie wzrosło znacznie w momencie kiedy się świeciła. Gdy zgasła, znowu chwilowe spalanie wahało się koło 5 l/100.

Jeśli to filtr, jestem w stanie sam go wymienić? Niestety, ale jest już ciemno i nie jestem w stanie pogrzebać pod maską, a jutro jadę w trasę służbowym samochodem, dlatego zwracam się z tym pytaniem na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli mówisz że woda w filtrrze paliwa to wlej do baku trochę benzyny,albo jak chcesz się grzebać to pod filtrem paliwa jest kurek do spustu wody.jak się nie myle na klucz 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wydaje mi się że woda wywala tą kontrolkę (pasuje odczytać błędy )

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji wyczytałem że silniki wysokoprężne mogą wyrzucać taki komunikat (kontrolka świeci).

Słyszałem, że przynajmniej raz w roku powinno się wymieniać ten filtr. Szczególnie po zimie.

Co by mogło być tego przyczyną? Wyższe spalanie było wtedy kiedy kontrolka się świeciła...

W jaki sposób mogę sam odczytać błędy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdzę mało wymieniam co 2 lata,po roku eksploatacji był czyśćiutki.błędów sam nie odczytasz,podjedz do kogoś kto ma op-coma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim przejadę się na komputer i zapłacę... szukam sam możliwości naprawy tego błędu...

Może to DFP? Tylko jak w Vectrze wymusić "ręcznie" wypalanie?

Tak jak wspomniałem, zastanawia mnie to, że komunikat znikł sam, a spalanie wróciło do normy w momencie zgaśnięcia kontrolki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recznego wypalania nie wymusisz,tylko komp.Ale to nie jest zalecane,wypalałem u kolegi wierz mi szkoda silnika.Może być to dpf,podczas wypalania złapał jakiś błąd.Proces się zakończył,błąd znikł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się też czy rezerwa i tankowanie na full zwykłego diesla, nie mogło być przyczyną tego problemu... Mam jeszcze do przejechania na tym paliwie 600 km. W przyszłym tyg myślę że zrobię 250 i zatankuję np Vervy do pełna (przed trasą znowu 500 km). Może wtedy poczuję różnicę. To że spalanie było wyższe podczas błędu, to swoją drogą - ale wydaje mi się że przez chwile też był trochę zamulony podczas wyprzedzania. W sumie szybkie wyprzedzanie miałem tylko jedno, większość trasy na tempomacie z równą prędkością. W przyszły week przetestuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chodź nadal mnie męczy filtr paliwa.... Może też oklej jest do wymiany. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zrobiłem ponad 4 tys tym autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szczerze wątpię że to woda w filtrze

a tymbardziej nie jest to kontrolka od oleju

tylko komp ci powie co jest niestety nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupiłeś stosunkowe nowe auto naszpikowane elektroniką. Diagnozę problemów zaczyna się od odczytania błędów komputera - skoro auto Ci zgłasza co go boli.

Wszelkie domysły i wróżenie w fusów jakie uprawiasz nie ma sensu. Ale też nikt nie każe Ci jechać do ASO i płacić 150 zł.

Podjedź do kogoś z forum z twojej okolicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwonilem do dwoch serwisów gdzie można odczytać błędy z komputera. Poinformowano mnie że jeśli kontrolna już się nie swieci i nie będzie swiecila, to nie odczyta błędu. Aktualnie się nie święci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli tak ci piszą/mówią to ich omijaj bo pojęcia nie mają albo taki sprzęt do odczytu błędów posiadają

na pw sobie zobacz do kogo najlepiej jechać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy są zapisane w pamięci przez jakiś czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba na zawsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dopóty nikt nie skasuje to zostaną

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to nigdy nie sprawdzałem, w VB na pewno kasowały się po 30 uruchomieniach silnika, oczywiście pod warunkiem, że już nie występowały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

po iluś tam uruchomieniach auta plus po jakimś czasie znika błąd tylko z deski a zapisany jest cały czas przynajmniej w vectrze c bo ja znowuż b nigdy nie podpinałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instrukcji jest coś takiego "Miganie kontrolki po włączonym zapłonie oznacza usterkę w układzie imobilaizera" - mi nie miga, odpada

"Jeśli po włączeniu silnika świeci się kontrolka, wystąpiła usterka w układzie elektrycznym silnika lub skrzyni biegów, bądź też w filtrze paliwa silnika wysokoprężnego znajduje się woda"

"W razie wystąpienia usterki w układzie Easytronic, zapala się lampa kotrolna" - u mnie skrzynia manualna. Podobny problem jest opisany jeśli się posiada skrzynię automatyczną.

"...jeśli kontrolka zapali się i po chwili zgaśnie, można ten fakt zignorować"

"Zaświecenie się lampki kontrolnej może również sygnalizować obecność wody w filtrze paliwa w przypadku silników wysokoprężnych Z 19 DTL, Z 19 DT i Z 19 DTH", "W przypadku wyjątkowo niesprzyjających warunków eksploatacji pojazdu np. wysokiej wilgotności powietrza (zwłaszcza w obszarach nadmorskich), bardzo wysokich lub bardzo niskich temperatur zewnętrznych, oraz dużych różnic pomiedzy temperaturą w dzień i w nocy, filtr należy sprawdzać z większą częstotliwością"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kontrolka z kluczem ogólnie informuje prawie o każdym błędzie w silniku i czasem nie tylko silniku

wiec szukanie przyczyny bez kompa to tak jakbyś podszedł do stodoły i w sianie szukał igły

zaglądnąć możesz ale żeby była woda w lecie w filtrze paliwa to naprawdę musiałbyś mieć pecha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomyślałem o szybkiej zmianie temperatury, czyli z 32 na 16. Może wtedy coś tam zaczęło parować. Albo filtr stary.. Vectre posiadam od lutego. Filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem, a kiedy był wcześniej wymieniany? Nie mam pojęcia.

Najbardziej dziwi mnie fakt, że usterka zniknęła po przejechaniu 50 km, kiedy klima już była wyłączona.

,

Share this post


Link to post
Share on other sites

czepiłeś się tego filtra...

po prostu go wymień ale kontrolka tak jak wyżej napisane raczej nie jest od niego

wizyta na kompie na pewno wyjaśni przyczynę

nie musisz jechać do serwisu - zajrzyj na forum oddziałowe to znajdziesz kogoś kto podepnie opcoma


ps. pewnie też nie wymieniłeś rozrządu i oleju po zakupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd był wymieniony w listopadzie 2014, razem z olejem. Filtr paliwa w 2013 :/ W sobotę jadę wymienić olej i filtr paliwa.

Czepiłem się filtra to prawda, ale tylko dlatego że wszystko co jest napisane w instrukcji, bardzo przypomina objawy jakie zaistniały podczas mojej podróży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

byłbyś chyba pierwszy na tym forum z ta kontrolka z powodu wody w filtrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (na 95% chybiona diagnoza )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień filtr - w rozrachunku wyjdzie Ci podłączenie do komputera + cena filtra. Zamiast sam komputer - bo jak napisał xpirat - na pewno to nie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...