Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
albert590

stuki na kierownicy

Recommended Posts

Witam odkąd kupiłem vectre czuć wyrażne stukanie na kierownicy podczas jazdy na bruku,wymieniłem używaną kolumnę (z regulacją) kompletną z krzyżakami.Przez jakiś tydzien miałem wrażenie że to ustało lecz dalej zaczeło stukać.Jeżdziłem tak pół roku aż kolejne stuki pojawiły się z zewnątrz auta taki głuchu dżwiek jakby coś uderzało w koła,gdy łapałem za wałek atakujący który wychodzi z maglownicy był luz oraz podczas obracania lewo prawo tez był reszta zawiechy sprawdzona więc zaryzykowałem i wymieniłem używanego magla (6.06.15).Po męczarniach bez kanału i poskładaniu wszystkiego stukanie z zewnątrz znikneło juz tak nie uderza kołami jak wcześniej,ale ten nieszczęsny stukot na kierownicy dalej jest !!!!!!!!! Gdy ja złapie góra dół to lekko postukuje.Zauważyłem również że w każdej sprawnej vectrze kierownica na zgaszonym silniku nie ma luzu lewo-prawo ,a tu na tej używanej maglownicy dalej jest.Mógłby mi ktoś zrobić fote gdzie sie znajduje ta słynna plastikowa tulejka.BARDZO proszę o pomoc co mógłbym jeszcze sprawdzic bo ja już nie mam siły z góry dzięki Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przyczyną takiego stukania na kierownicy był krzyżak łączący kolumnę z maglownicą. Te "stuki" były wyczuwalne na kierownicy, ale nie było ich słychać. Podobny objaw był jak skończył się drążek kierowniczy i koło miało luz przy ruchu lewo-prawo ok 0,5cm. Może krzyżak który kupiłeś też jest wyrobiony?

Edited by bartek_87att

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złap jedną ręką za krzyżak w jego dolnej części tam gdzie łączy się z wałkiem magla a drugą poruszaj kierownicą. Jeśli będzie czuć luz to złap za górną część krzyżaka. Jeśli luzu nie będzie to zostaje tylko krzyżak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki, jutro zobacze krzyżaki, lecz kierownica gdy ruszam góra dół ma lekki luz może tam coś jest również nie tak,po wymianie tej maglownicy cięzej się kreci kierą i słychać takie syczenie w kabinie poluzowałem kasator luzów dla pewności ale dalej jest to samo czyżby tak długo sie odpowietrzał? Na poprzedniej maglownicy leciutko się obracało kierą...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

luz znalazłem na wałku pośrednim (pomiędzy kierownicą a krzyżakami),jest tam łożysko igiełkowe w gumowej obudowie ina f-216642,krzyżaki są ok,gdzie można dostać takie łożysko bo chciałbym spróbować je wymienić może stukanie nareszcie zniknie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...