Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

qp_seba_qp

Pomoc przy wyborze silnika.

Recommended Posts

Witam.

Jestem tu nowy, piszę z Tapatalka tak więc przepraszam jeżeli dałem zapytanie w złym dziale.

Może na początku się przedstawię :-)

Nazywam się Sebastian, pochodzę z Wrocławia i obecnie jeżdżę astra g coupe z Z22SE pod maską.

Rozglądam się od dłuższego czasu za vectra c w kombi polifcie.

Generalnie mam założenie że chcę wersje OPC,zauważyłem że wersja cosmo jest stylistycznie podobna ale nie potrafię znaleźć czym te dwa pakiety stylistyczne się różnią ale do rzeczy, szukam vectry w kombi najlepiej automat, o dodatkowym wyposażeniu nie warto wspominać bo wiadomo ksenon skóra itp problem nasuwa się przy wyborze silnika.

Obecnie w astrze mam 2.2 16V która od samego początku sprawia mi problemy z nadmiernym zużyciem oleju ale nie ważne... przebiegi jakie robię co roku to max 10 tys (ubiegłego roku zrobiłem 5 tys ) tak więc diesel raczej odpada aczkolwiek jeżeli wg was 1.9 CDTI jest dobrym wyborem to również go rozważe, moją uwagę przykuły dwa silniki benzynowe 2.0 T i 2.8 V6 OPC obydwa chciałbym zagazowac ale w sumie przy moich przebiegach raczej się to nie zwróci.

Chciałbym poznać jakie są minusy tych silników abym nie wkopal się tak jak z moim Z22SE.

Proszę również o odpowiedź czy VC po lifcie koroduja i czy automatyczne skrzynie w VC to dobry wybór.

Dzięki i pozdrawiam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz 2.0 turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A automata sobie wrzucisz bo nie wystepuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma automatu w VC ?

Jakieś wady tego 2.0 ?

Występuje w polifcie ?

A co sądzicie o dieslu przy tym przebiegu rocznym ?

Warto/nie warto ?

Tak samo 2.8 OPC, słyszałem coś o bardzo drogim wadliwym rozrządzie, jest to prawdą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko ok tylko po co kilka tematów zakładasz ??

Powoli wciskaj enter a nie będzie kilku takich samych tematów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatu nie ma przy silniku 2.0 T. Gazu nie zakładaj przy Twoich przebiegach. To nie ma sensu skoro auto to dla Ciebie zachcianka i frajda. O wadach i zaletach każdego z tych silników napisano już dziesiątki tematów - wystarczy poszukać. Każdy ma wady i zalety ale w ogólnym rozrachunku 2.0 T jest najlepszym kompromisem. No ale manual. Nie wiem czy 2.8 były w automacie - ktoś dopisze.

Aha. VC ogólnie nie mają problemu z korozją. Te które mają - to albo zaniedbane albo malowane. Jeśli coś się pojawia - nie ma tragedii. OPC to OPC. Jest jeszcze OPC line czyli tylko pakiet stylistyczny. A cosmo to zwykła VC z pewnym rodzajem wyposażenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zachcianka czy coś w tym stylu.

Poprostu robie mało kilometrów bo na codzień jeżdżę na C+E po kraju i jak wracam na weekend to mam dość jazdy, no ale do pracy trzeba dojechać i z rodziną też gdzieś od czasu do czasu wypaść :-)

Chciałbym bardzo automat, no ale skoro nie ma to trudno.

Jeżeli był już poruszany temat o wadach 2.0 i 2.8 to mógłbym prosić o link ? Przez TT naprawdę ciężko się szuka.

O 2.8 myślałem z tego względu że będzie to miało siłę uciagnąć ciężką budę kombi, ale jak się naczytałem opinii że rozrząd niby tylko w ASO a koszt maneli plus roboty to ok 12 tys to aż się za głowę złapałem, dlatego wolę dopytać i nie popełnić błędu jak przy zakupie astry.

Co do LPG to tak jak myślałem czyli przy takim przebiegu się nie zwróci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś się zwróci - ale sam policz kiedy i jak długo lub ile pojeździsz tym autem. Rozrząd 2.8 już za 8 tysi podobno da się zrobić. Ale to i tak sporo. Wolałbym zrobić rozrząd w 2.0 T i podnieść mu moc za tą kasę do tych 230KM czy nawet więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Robiłem w Insigni rozrząd.Kosztowało mnie to 4 tyś po rabatach.Sporo ,ale i tak drugi raz bym kupił z tym silnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio pokazują się opinie że już za ok 5 można zrobić rozrząd. Automat w 2.8 jak najbardziej jest. Założenie lpg będzie w obu przypadkach droższe niż w z22se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz w Z22SE nie mam LPG, dopiero w następcy AG chciałem zamontować ale też nie koniecznie.

Czyli jednak lepszym wyborem będzie 2.0T mimo że mniej koni i napewno elastyczność, dynamika itp gorsza od 2.8 ale za to silnik sprawdzony.

Wiadomo że wolałbym 2.8 ponieważ więcej koni pod tyłkiem ale ryzyko tego że stanie się coś z rozrząd em i koszty będą ogromne dyskwalifikuje ten silnik, przynajmniej narazie, może coś się zmieni i potanieje, za duzo przygód miałem z obecnym 2.2 aby znowu wchodzić do tej samej rzeki :-)

Co do 2.0 on ma 175 KM z tego co się orientuje, odpycha się to jakoś w kombi ?

Automatu trudno jak nie ma to się przemecze nie jest to jakiś wyznacznik zakupu.

Jest jakaś główna wada 2.0 T ?

Typu notorycznie padające turbo albo cos ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno lepiej się odpycha niż AG w Z22SE

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepszym wyjściem byłoby Z32SE nawet w automacie, ale w poliftach nie występują

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">
Musisz poświęcic parę godzin na lekturę forum, może ten 2,8 dla Ciebie nie będzie takim przekreślonym motorem.
Inne motory w poliftach z automatem to 2,2Direct z padającymi pompami wysokiego cisnienia oraz 1,8 co w tej skrzyni i w tym nadwoziu to nie będzie jechać.


Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja byłem nastawiony na ten 2.8 ale wszędzie wypisują takie ceny za rozrząd że aż głowa boli, do tego wszędzie twierdzą że tam rozrząd jest praktycznie na wstępie do wymiany.

W moim Z22SE robiłem remont a i tak pije olej i to nie mało bo 600 na 1000 ale przy moich przebiegach tego nie odczuwam.

Co do przedlifta,3.2 wiem że bardzo fajny motor i właśnie nie wiek czy z tego względu nie zdecyduje się na przedlift, tyle że w VC przedliftem okropne były przednie lampy, jak w polonezie.

Czyli jak benzynowe to wg was albo przedlift 3.2 albo polift 2.0 T są dobrymi wyborami ?

A jak wszędzie wychwalane 1.9 CDTI 150 KM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To swietyny silnik pod warunkiem ze robisz duze przeloty.Jezeli juz tak bardzo sie upierasz do diesla to 1.9CDTI 120KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no bardziej 150 diesel mi chodził po głowie, 120 km to raczej w kombi ledwo co się odpycha.

W zasadzie już mi odpowiedzieliscie względem silników albo 3.2 albo 2.0 T.

Pomoc przy zakupie czyli na co zwracać uwagę znajdę gdzieś na forum ?

I jaka jest prawda z tymi hamdlarzami z forum z sieradza.

Warto zainteresować się autem od nich, bo opinii krąży wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do silnika, bierz wg Swoich uznań, sam jeżdżę zadowowo, takze koszty paliwa Mnie nie obchodzą bo jeżdżę sporadycznie

Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem, ale to tylko Moje zdanie

Co do awaryjności silników, wsio znajdziesz na forum

Co do handlarzy na forum, to tylko ludzie, obecność w ASO obowiązkowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego moim zdaniem przejedz się jednym i drugim autem. Np. poproś kogoś z forum do kogo masz blisko. Moim zdaniem również bierz 2.0 T, na początek mocy starczy, jak będziesz chciał to chłopaki Ci pomogą i dołożysz trochę KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Też jeżdżę zawodowo i po tygodniu za fajerą i odcięciu 88 km/h nawet 1.8 122KM daje przyjemność z jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odcięcie mam 90, z tym że robię codziennie tą samą trasę i po wszystkim już po prostu rzygam :-)

No wiadomo że jak na weekend przesiade się do astry 147 km to jest fun, ale mam już dość tego silnika, zresztą blacharka powoli też już podupada i tak rozglądam się za VC.

Miała być C Klasa ale słabo na rynku z opcją która mi odpowiada, a myślę że za 24 tys plus opłaty już coś trafię.

Chciałem zadzwonić do handlarzy forumowych z Sieradza ale oni też podobno już są januszami biznesu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko VC wchodzi w gre ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 120 konne 1.9 cdti i nie narzekam na moc. W PL i tak nie ma gdzie szybciej pojeździć a bez problemu wyprzedzam czy uzyskuje prędkość autostradowa.

Szczerze mówiąc jeśli mial bym kupować teraz benzynę to tylko w turbo, nie lubię tego kręcenia na obroty żeby auto zaczęło jechać.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja bym się na twoim miejscu przy 24k oglądał za 9-3 Aero.

Edited by Jari74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego użyłem słowa OGÓLNIE :-) bo jakie auto by nie było - jest ze stali i kiedyś korozja się pojawi. Ale ogólnie VC należy do tych bardziej odpornych na rudą. Błotniki zawsze są narażone dlatego nie zawsze wiek a bardziej przebieg decyduje o ilości korozji. To gdzie auto było używane też. Duży przebieg z DE lub Austrii to korozja błotników właśnie spowodowana obiciem lakieru - w tych krajach sypią drogi specyficznym grysem który obija lakier szybko. Auta ze Skandynawi też szybciej coś bierze...

Co do "forumowych" handlarzy - to ludzie są. Zadzwonić przecież możesz, rzeczowo pogadać, dowiedzieć się co proponują lub obiecują i sam stwierdzisz czy warto dalej kontakt utrzymywać i na coś liczyć czy podziekujesz. Opinię mają różne bo handlują autami używanymi i też wszystkiego nie przewidza a że ludzie myślą, że cudotwórcami są i oczekują niezawodnego auta od nich bo to superbohaterzy przecież to potem rozczarowanie bo się komuś eksploatacyjna rzecz zepsuła w 10 letnim aucie a on przecież miał być wieczny... Jak jesteś normalny - to będziesz zadowolony. Jakby nie było uważam że przynajmniej warto jechać obejrzeć auto bo niezgodności względem opisu czy rozmowy może być 5 a nie 55 czy nawet 75 procent jak to bywa wśród większości handlarzy. Poza tym masz w jednym miejscu 3 ludzi - więc dnia nie zmarnujesz oglądając kilka aut bo wybór większy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz 24 tys i chcesz kupić opc powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja Janusz biznesu mam u siebie kilka aut z silnikiem 2.0 t i auto z silnikiem 2.8 t opc i można się przejechać

ale kupić możesz tylko po wizycie w serwisie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

żebyś po zakupie nie płakał że kupiłeś i coś się popsuło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle się wyraziłem, bardziej chodzi mi o OPC line z silnikiem 2.8 ale samego OPC nie wykluczam.

Wspomniałem o was chłopakach z sieradza bo śledzę wasze tematy od stycznia i same pozytywne komentarze a tu ostatnio fala negatywów szczególnie na twój temat, że auta bite, nie zgodne z przebiegiem itp dlatego pytam, nikomu nie chcę ubliżać.

Co do ceny widziałem że OPC wahaja się pomiędzy 22 a 30 tys , wasze z sieradza są zawsze ciut droższe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest 2.8V6 w automacie, ja mam i jest na sprzedaż z 2008 roku full opcja, chyba do mnie dzwoniłeś, możesz przyjechać i się przejechać posłuchasz V6-tki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, sprawdzisz stan i gwarantuję że nią wrócisz do domu

Jeśli jednak diesel to tylko 150 koni, też taki miałem i byłem zadowolony, oprócz dwu masa który musiałem wymieniać ale wole jednak automat (nie ma dwumasy) i 2.8 V6 zupełnie inne doznania z jazdy.

Edited by admund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...