Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

encholex

Na co zwracać uwagę przy kupnie używanej Vectry C 1.9CDTI 150KM ?

Recommended Posts

Witam,

Zapewne za niedługo dołączę do grona użytkowników tej wersji Vectry, bo za kilkanaście dni będę jechał do Niemiec pewnie po ten samochód. Zamierzam wybrać wersję kombi z hakiem, xenonami i w automacie, ale mam wielką prośbę do Was.

Na co zwracać uwagę przy oglądaniu/odpalaniu/jeździe próbnej ? Przydadzą się wszelkie wskazówki dotyczące oceny realnego przebiegu auta jak i wszelkie oznaki wykonanych napraw (turbina, pompa, kolektor etc.)

Będę miał przy sobie ELM327 z pełną wersją ScanMyOpel na androidzie (teściu na Astrę), także będę mógł podglądnąć pewne parametry, więc byłbym wdzięczny również za jakieś dane do odniesienia (może ciśnienie doładowania ?)

Poza tym jak jest z żywotnością xenonów w rocznikach 2006/2007/2008 ?

Jak jest z żywotnością automatu, dwumasy w wersji z automatem ?

Rzecz jasna żeby kupować te z najniższym, ale jakie przebiegi są w miarę bezpieczne w tym silniku ? Rocznie robię ok. 13k.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,

encholex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocznie robisz 13tys km i chcesz diesla?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Poczytaj o klapach kolektora o filtrach DPF o zaworze EGR kostce trzeciego wtryskiwacza to sa absolutne problemy silnika CDTI.Jak bedziesz wiedziec o tym to mysle kupisz w miare dobry egzemplaz.Co do automatu to sprawdza sie go jak wzsystkie inne skrzynie automatyczne.

Poczytaj te te tematy:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat nie ma dwumasy. Wersja 120KM nie ma problemów z kolektorem. Co rozumiesz przez żywotność ksenonów? Żarniki się wymienia - tak jak żarówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanów się czy chcesz dizla na takie przebiegi

Z automatem bywają problemy

Klapy wirowe

Dwumasa( jesli manual)

Dpf

Wtryski

Egr

Alternator

Jesli te zeczy cię dopadną to uwierz ze portfel bedzie chudy przez dlugi czas,a oszczednosci widzieć nie będziesz

Pisze bo wiekszosc tych zeczy miałem( a kupiłem w dobrym stanie z przebiegiem 140 tys) i xenony przy tym to pikus

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

W benzynie koszty podobne, w 2.0t: turbina , dwumasa, łańcuch rozrządu (dość kosztowny),

na alternatory była akcja naprawcza więc jak trafi będzie miał już wymieniony, klapy wirowe można trafić z kolektorem już zrobionym, DPF trzeba się przyzwyczaić i pilnować

najtańszy w eksploatacji to chyba 1.8 ale też najsłabszy do tego automat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> (nie wiem czy taka konfiguracja wychodziła)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym nie kupił innego jak kupiłem 10 lat temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli dt 2005 bez dpf najlepiej (2005 skrzynia f40 jest)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

2006+ trzeba uważać na skrzynię niestety

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w vectrach padają tak wtryski? czy chodziło Ci o kostki ? dpf i egr out = ok 800 zł , klapy też można wywalić stosunkowo niewielkim kosztem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wtryski jako tako nie padają tak często chociaż zdarza się

w dth kostki jak nie zmienione tak

często robią ludzie sobie tylko koszty bo zobaczą dawki i kombinują z wynalazkami/wymianą a za dawki może odpowiadać dużo innych rzeczy niestety (i nawet jak dawki są nie wiadomo jakie a wsio działa to ja bym tylko luzy sprawdził na zaworach jak dobre to olać

widziałem już nie jedno auto z dawkami +/- 4 a motor miauczał jak kot więc dawki to nie jest żaden wyznacznik usterki niestety

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To tylko twoje zdanie bo dla ciebie jest problem usunąć klapy za kilka stówek

A te 30 km robi robote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

te 30 za kilka stówek też można i dołożyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

osobiście nie zamienił bym się na dth nawet jakby mi dopłacali

pompy też są lipne w dth bo wirniki plastykowe w skf a na bank ktoś już wymienił i większość ludzi takie wkłada

ogólnie dth mniej ma usterek jak dt

i cały czas piszę roczniki 2004-05 bo 6+ lipa skrzynia do roboty i trzeba mocno się zastanowić nad dt-dth

Może kiedyś zmienię zdanie ale na dzień dzisiejszy benzynowy nawet w myślach nie biorę pod uwagę przy kupnie samochodu

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

To moze ja sie podepne pod temat. Mam zamiar zamienic swoje dth na 2.8 turbo. Dostalem oferte od znajomego. Ale nie wiem jak ten silnik sie sprawuje. To ze paliwozerny to wiem. A tak pozatym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapytaj znajomego czy robił rozrząd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj tematy o 2.8 bo tu raczej całkiem inna rozmowa. Poza tym ostatnio zawitały do klubu/forum co najmniej 2 szt. więc czytaj tematy w których właściciele je opisali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie porównuj Z20NET do Z19DTH bo tam turbina inna, chłodzona i bez zmiennej geometrii więc jej żywot inny. Dwumasa w tym dieslu pada średnio przy 200 tyś, w benie nie. Rozrząd drogi, ale wydajesz ok 2 tys i masz spokôj na 200-250kkm, a dieslu przez ten czas wymienisz co najmniej trzy razy po ok 800zł. Alternator pisuje od 2.2 i za stówke używke można dostać. Jeżeli w cenie usuniecia dpf, egr, klap i zrobienia wtrysków założy się lpg to ekploatacja staje się dużo tańsza od klekota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Po weekendzie siadłem i zacząłem czytać... Znalazło się to tu wiele wskazówek, które wcześniej znalazłem na tym forum, ale pokazało się kilka o których nie było jeszcze mowy..

Na temat wyboru diesla powiem, że miał to być samochód wypadowy na dystanse >20km, choć i tak codziennie jeżdżę min. 17km w jedną stronę. Uważałem to za wystarczające.

Filtr i egr miałem zamiar od razu wycinać, kwestią do dogadania zostawały klapy, wtryski jak i sam Opel bez silnika czyli elektronika, skrzynia etc...

Gdybym miał więcej pieniędzy, to opłacalnym by było wzięcie auta z przebiegiem do 150tys., ale tutaj wychodzi na to że było by to auto z przebiegiem ok. 200tys. gdzie te wszystkie problemy wiszą w powietrzu.

Ze względu na to wszystko, wybór pewnie padnie na Zafirę min. 2006r. w benzynie 1.8. Za duże mam ryzyko zamulania auta z dieslem, a znając pomysły UE i naszego rządu, nie wiadomo czy za chwilę nie musiał bym tego dpf'a przywracać, bo przeglądu z analizą spalin by nie przechodziło...

Dziękuję Wam wszystkim za okazaną pomoc. Bardzo mi pomogliście i dzięki Wam pewnie te 20k. z oszczędności i kredytu nie zamieni się w problemy. Fajne auto ta vectra, pojemne, jeszcze z xenonami skrętnymi...ale kurcza mam za mało kasy by kupić je w niezłym stanie.

Pozdrawiam wszystkich i dużo zdrowia życzę,

encholex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest szansa kupic ja za mniejsza kasę (jeśli chcesz podam na pw) kupiłem VC 2007r, przebieg ori 204k przy kupnie, ponadto auto polski salon bez dpfa i z dwumasa robiona paręnaście tys wstecz.

Egr chyba też miałem zrobiony/zaslepiony, mam 120 konna wersje która nie ma klap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...