Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
fap

Dziwne zachowanie na rozgrzanym silniku - czyżby braki w prądzie?

Polecane posty

Witajcie.

Od niedawna jestem posiadaczem Vectruli 1.6 8v z gazem. Jakiś czas temu zaczęły się z nią dziać dantejskie sceny. Po kilku tygodniach od naprawienia kabli złączki pomiędzy karoserią a drzwiami, radio zaczęło odmawiać posłuszeństwa - przy zwiększaniu głośności resetuje się. Po przejechaniu na rozgrzanym silniku kilkudziesięciu km również zaczyna ciężej chodzić wspomaganie i pedał sprzęgła, czuć wyraźny opór, i to na pewno nie jest moje zmęczenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z tego co udało mi się wyczytać, to pasek wieloklinowy może być przyczyną oporów sprzęgła i wspomagania. Pytanie tylko, czy ma coś wspólnego z tym, że radio dostaje mało prądu? Sprawdzałem inne odtwarzacze z tym samym efektem. Temat umieściłem w dziale Elektryka, bo nawet nie wiedziałem jak zakwalifikować tak złożony problem - jestem absolutnie zielony w mechanice i elektryce. Pomocy!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radio i wspomaganie może mieć związek z paskiem. Trzeba by zmierzyć ładowanie. Nie słychać piszczenia paska? Sprzęgło to zdecydowanie inna bajka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasek nie piszczy, dodam, że jeśli auto postoi powyżej dnia bez jeżdżenia, wspomaganie chodzi o niebo lepiej - lżej. Sprawdzę ładowanie i wrócę z wynikami

EDIT:

Sprawdziłem ładowanie, silnik był rozgrzany, działo się to co zwykle, a napięcie przy maksymalnym obciążeniu (nawiew, światła, ogrzewanie szyby i lusterek) spadło o 0,5V - wskazanie było 14 - 14,55V.

Edytowano przez fap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym radiem to masz zworke na kablach od kostki do głośników a jak robiłeś kable w drzwiach to jest gdzieś nie dopatrzenie. Cicho będzie grać ale jak dasz volumu to radio głupieje. Ja 2 tygodnie jeździłem ze zwartymi kablami od głośników i też nie wiedziałem co się dzieje a wyszło że ktoś poprowadził kable głośnikowe pod tylną kanapę i tam je rozizolowane tak zostawił. Też się radio wyłączało i grzało się szybko. Ja bym mówił odłączyć głośniki i do każdego kanału podłączać jeden po kolei do sprawdzenia.

Wspomaganie może być zapowietrzone... mało prawdopodobne bo to się powinno samo odpowietrzać ale jeśli ktoś kręcił przy maglu to może i tak być. W skrajnych przypadkach bywa nawet że przewody do maglownicy są źle podłączone więc warto sprawdzić. Odpowietrza się na uniesionym przodzie tak aby koła swobodnie wisiały i na zgaszonym silniku kręci się raz w jedną raz w drugą do oporu przytrzymując chwilę w maksymalnych punktach skrętu. Spróbować na pewno nie zaszkodzi a jeśli jest zapowietrzony to po kręceniu kierownicą zniknie trochę płynu ze zbiorniczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam że jeśli pasek ok to albo jest lipny płyn wspomagania albo pompa niedomaga. Po nagrzaniu płyn robi się rzadki i może zbyt rzadki przez co nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. Przy zapowietrzonym układzie słychać charakterystyczne syczenie i z reguły wspomaganie nie działa płynnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×