Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
maciejvectra

Vectra B 2.0 turbodiesel 1999. Spadek mocy

Polecane posty

Witam,

mam problem z moją Vectrą mianowicie zaobserwowałem spadek mocy. Wczesniej mogłem sie nia rozpędzić do 140km/h teraz wyciągam 100km/h i wyzej juz zaczyna cała sie telekotac.

Mam wrażenie jakby turbina nie działała.

Zrobiłem zdjęcie elementu ktory nie wiem czym jest ale zaobserwowałem tam wyciek ktorego wczesniej nie bylo. Stamtad przewod z zaworkiem idzie do silnika. Wstawiam bo może bedzie pomocny w diagnozie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Poczytałem troche na forum i znalazłem info ze moze to być EGR. Licze ze podsuniecie mi jakiś pomysł co mogłbym sprawidzć zeby wykluczyć we własnym zakresie zanim pojawię sie u mechanika. Bede bardzo wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pali sie check żółty na desce? to co zaznaczyłeś to jest przewód serwa który idzie do pompy vacum i w nim nie ma możliwości żeby byl jakiś płyn jedynie powietrze a co do turbiny to masz cięgno kolo turbiny taki pręt i spróbuj nim ruszyć na włączanym silniku jesli da sie ruszyć to gdzieś ucieka podciśnienie a poza tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

poczytaj to wszystko według mnie gdzieś coś innego tobie puściło i chlapie na boki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Stamtąd czyli z serwa idzie wężyk z zaworkiem zwrotnym nie do silnika a do pompy wakum czyli ona puszcza olej i tym samym jest do wymiany, popatrz do tych cienkich wężyków układu podciśnienia czy jest tam olej a z tego co piszesz jest, tam nie powinno być oleju i pompa jest nie wydajna układ zawalony olejem i jak myślisz jak i co ma zaciągnąć siłownik WG od turbo.

Wyczyścić układ podciśnienia z oleju włącznie z EZami.

Zrobić pomiar wydajności pompy wakum.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

wPXVbpX.jpg

ZwFd9KJ.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, a czy da sie powiazac jakos spadek obrotow na biegu jałowym do okolo 700 z tym spadkiem mocy?


Dziadek vec, dzieki za odpowiedz mam tylko pytanie czy moge sobie te wezyki sciagnac np z zaworka zwrotnego tak poprostu nic mi sie tam nie zapowietrzy? sory za glupie pytanie ale wole sie upewnic. Caly uklad podcisnieni czyli ten na schemacie ktory zalaczyles. Ale jesli pompa puszcza olej to chyba to nic nie da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

I ostatnie..EZy to elektorzawory ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak je czyscic?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za niezlinczowanie mnie za glupie pytania..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz ściągnąć. Poczytaj proszę o układzie podciśnienia, czym i jak steruje, zrozum go a będziesz mówił że to proste. EZ - ElektroZawór

EZ wyczyśc dopiero podczas wymiany pompy VAC - inaczej to nic nie da i głupiego robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel175 nic sie nie pali na desce. ciegnem nie moge ruszyc na zapalonym tylko minimalnie na zgaszonym silniku.Mam nadzieje ze to o to chodzilo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pozatym mam troche wyciekow miedzy innymi pod pompa vacum i miejscu polaczenia rury z filtra powietrza do turbiny. Brakuje tez nakretki na przewodach wysokiego cisnienia ale chyba to nie rzutuje.

Ruzmiem ze jesli to pompa VAC nawala to nie ma szansy zeby to jakos sprawdzic przed wymiana. Bo jesli to ona daje moc na serwo ktore min wspomaga hamulce a ja np z tym nie mam problemu. czytalem ze dzieki temu hamulce latwiej jest wcisnac i hdyby to padalo to pedla powinien sie twardy zrobic. Tak kombinuje tylko aleto moze cos pomoze.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciegno WG -jest elementem Turbo -ze zdjęć wynika, że nie wiesz jeszcze o czym Paweł pisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak nakrętki na przewodzie wysokiego ciśnienia - jeśli masz na myśli metalowy przewód od pompy wtryskowej do wtrysku to nie wyobrażam sobie żeby go nie było...

Wyciek między przepływomierzem a turbo to z odmy - pocić się może, lać nie. I nic z tym raczej nie zrobisz.

Aby stwierdzić czy pompa VAC jest wydajna trzeba zmierzyć jej podciśnienie wakuometrem a nie wymieniać w ciemno. Dodam jeszcze, że pompa może działać, nie działać lub działać kiepsko - ale na tyle że nawet nie byle jaki kierowca nie odczuje różnicy w sile hamowania czy przyspieszania. Szwagier-mechanik na przeglądzie dowiedział się że hamulce słabe. W domu pomiar i wyszło, że pompa VAC słaba. Wymienił i auto lepiej przyspiesza, lepiej hamuje. A wydawało się że jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin tak konkretnie chodzi o tą gumowa nakretke jak to się fachowo nazywa bo nie mogę poszukać tej części nigdzie.. dzięki!!


drano udzielasz się na forum żeby cwaniakować czy żeby pomagać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jedź tam gdzie nabijają klimy to ci dadzą używkę bo to jest wejście do nabijania klimy i co by tam maras nie leciał to jest ta zaślepka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego wyluzuj bo od drano to nie jeden mechanik mógłbym się wielu rzeczy nauczyć!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×