Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
maciejvectra

Vectra B 2.0 turbodiesel 1999. Spadek mocy

Recommended Posts

Witam,

mam problem z moją Vectrą mianowicie zaobserwowałem spadek mocy. Wczesniej mogłem sie nia rozpędzić do 140km/h teraz wyciągam 100km/h i wyzej juz zaczyna cała sie telekotac.

Mam wrażenie jakby turbina nie działała.

Zrobiłem zdjęcie elementu ktory nie wiem czym jest ale zaobserwowałem tam wyciek ktorego wczesniej nie bylo. Stamtad przewod z zaworkiem idzie do silnika. Wstawiam bo może bedzie pomocny w diagnozie.

Please login or register to see this link.

Poczytałem troche na forum i znalazłem info ze moze to być EGR. Licze ze podsuniecie mi jakiś pomysł co mogłbym sprawidzć zeby wykluczyć we własnym zakresie zanim pojawię sie u mechanika. Bede bardzo wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pali sie check żółty na desce? to co zaznaczyłeś to jest przewód serwa który idzie do pompy vacum i w nim nie ma możliwości żeby byl jakiś płyn jedynie powietrze a co do turbiny to masz cięgno kolo turbiny taki pręt i spróbuj nim ruszyć na włączanym silniku jesli da sie ruszyć to gdzieś ucieka podciśnienie a poza tym

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

poczytaj to wszystko według mnie gdzieś coś innego tobie puściło i chlapie na boki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Stamtąd czyli z serwa idzie wężyk z zaworkiem zwrotnym nie do silnika a do pompy wakum czyli ona puszcza olej i tym samym jest do wymiany, popatrz do tych cienkich wężyków układu podciśnienia czy jest tam olej a z tego co piszesz jest, tam nie powinno być oleju i pompa jest nie wydajna układ zawalony olejem i jak myślisz jak i co ma zaciągnąć siłownik WG od turbo.

Wyczyścić układ podciśnienia z oleju włącznie z EZami.

Zrobić pomiar wydajności pompy wakum.

Please login or register to see this image.

wPXVbpX.jpg

ZwFd9KJ.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi, a czy da sie powiazac jakos spadek obrotow na biegu jałowym do okolo 700 z tym spadkiem mocy?


Dziadek vec, dzieki za odpowiedz mam tylko pytanie czy moge sobie te wezyki sciagnac np z zaworka zwrotnego tak poprostu nic mi sie tam nie zapowietrzy? sory za glupie pytanie ale wole sie upewnic. Caly uklad podcisnieni czyli ten na schemacie ktory zalaczyles. Ale jesli pompa puszcza olej to chyba to nic nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

I ostatnie..EZy to elektorzawory ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak je czyscic?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za niezlinczowanie mnie za glupie pytania..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz ściągnąć. Poczytaj proszę o układzie podciśnienia, czym i jak steruje, zrozum go a będziesz mówił że to proste. EZ - ElektroZawór

EZ wyczyśc dopiero podczas wymiany pompy VAC - inaczej to nic nie da i głupiego robota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pawel175 nic sie nie pali na desce. ciegnem nie moge ruszyc na zapalonym tylko minimalnie na zgaszonym silniku.Mam nadzieje ze to o to chodzilo

Please login or register to see this link.

Pozatym mam troche wyciekow miedzy innymi pod pompa vacum i miejscu polaczenia rury z filtra powietrza do turbiny. Brakuje tez nakretki na przewodach wysokiego cisnienia ale chyba to nie rzutuje.

Ruzmiem ze jesli to pompa VAC nawala to nie ma szansy zeby to jakos sprawdzic przed wymiana. Bo jesli to ona daje moc na serwo ktore min wspomaga hamulce a ja np z tym nie mam problemu. czytalem ze dzieki temu hamulce latwiej jest wcisnac i hdyby to padalo to pedla powinien sie twardy zrobic. Tak kombinuje tylko aleto moze cos pomoze.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciegno WG -jest elementem Turbo -ze zdjęć wynika, że nie wiesz jeszcze o czym Paweł pisał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak nakrętki na przewodzie wysokiego ciśnienia - jeśli masz na myśli metalowy przewód od pompy wtryskowej do wtrysku to nie wyobrażam sobie żeby go nie było...

Wyciek między przepływomierzem a turbo to z odmy - pocić się może, lać nie. I nic z tym raczej nie zrobisz.

Aby stwierdzić czy pompa VAC jest wydajna trzeba zmierzyć jej podciśnienie wakuometrem a nie wymieniać w ciemno. Dodam jeszcze, że pompa może działać, nie działać lub działać kiepsko - ale na tyle że nawet nie byle jaki kierowca nie odczuje różnicy w sile hamowania czy przyspieszania. Szwagier-mechanik na przeglądzie dowiedział się że hamulce słabe. W domu pomiar i wyszło, że pompa VAC słaba. Wymienił i auto lepiej przyspiesza, lepiej hamuje. A wydawało się że jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcin tak konkretnie chodzi o tą gumowa nakretke jak to się fachowo nazywa bo nie mogę poszukać tej części nigdzie.. dzięki!!


drano udzielasz się na forum żeby cwaniakować czy żeby pomagać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jedź tam gdzie nabijają klimy to ci dadzą używkę bo to jest wejście do nabijania klimy i co by tam maras nie leciał to jest ta zaślepka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego wyluzuj bo od drano to nie jeden mechanik mógłbym się wielu rzeczy nauczyć!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...