Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafi1985

Drgania na kierownicy - łożysko?

Recommended Posts

Witam

Drży mi kierownicy od 100 km/h. Koła wyważalem juz 3 razy, zmienialem tył z przodem, nowe spreżyny, nowe amory i łozyska amorów i dalej to samo czyli drzenie. Od dłuższego czasu (okolo 4 tys km) mam łozysko prawe przednie do wymiany bo mi huczy. Zauwazylem ze jak krece kierownica to na sprezynie czuc wibracje/drżenie i pytam czy to moze byc kolejny objaw uszkodzonego łozyska ktore wlasnie powoduje drgania? Dodam tez ze w czasie jazdy jak wylacze silnik to rowniez drzy kierownica czyli to chyba nie przegub wewnetrzny??

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie pomoglo ustawienie zbieznosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale mialem ustawiana zbieznosc po wymianie amorów. zadne koncowki nie byly ruszane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz do wymiany łożysko to wymień. Uważasz że na zgaszonym silniku podczas jazdy przeguby nie pracują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzilo mi oto ze slyszalem ze przeguby wewnetrzne kwalifikuja sie do wymiany podczas przyspieszania a u mnie drzy caly czas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymien to lozysko bo ono jak najbardziej moze powodowac drgania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie o te lozysko mi chodzi kurcze.. Jak krece tym chorym kolem to czuje drgania na sprezynie. Dodam ze te kolo nie posiada luzów mogace wywołac ludzkie rece. Czy cos innego moze jeszcze powodowac drgania na sprezynie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto by bylo jeszcze sprawdzic zawieszenie na szarpakach.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawieszenie sprawdzane i ok. Lekki luz jest tylko na sworzniu lewego wahacza ktory nie stuka (jeszcze). Co moze byc odpowiedzialne za drzenie sprezyny gdy kolo sie obraca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy przy drugim kole z dobrym lozyskiem tez tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy drugim kole tym zdrowym nic sie nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

To masz prawdopodobna przyczyne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień to łożysko bo i tak to musisz zrobić skoro huczy a nie omijaj problem i szukaj innego. Jeśli bym Ci napisał, że to niekoniecznie łożysko to byś go nie wymieniał? Wyeliminuj najpierw wszystko to co jest konieczne bo na pewno daje taki czy inny objaw i jeśli to nie pomoże to dopiero zakładaj temat z prośbą o pomoc. Inaczej to bez sensu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o to czy jest taka mozliwosc i czy ktos cos podobnego przerabial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest możliwe że łożysko. Przegub wewnętrzny też może powodować drgania przy równej jeździe ale mniejsze niż podczas przyspieszania. U mnie tak było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

łożysko wymienione i nastala cisza ale drgania pozostały. Zauwazylem ze sworzen wahacza ma luz i czy on moze powodowac drgania kierownicy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, że tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, drgania kierownicy mogą powodować wszystkie elementy związane z układem kierowniczym:

- buła na oponie

- krzywa felga

- niewyważone koła

- luzy w układzie kierowniczym

- krzywe tarcze - dodatkowo bicie przy hamowaniu

Przeguby wewnętrzne i luzy na półosiach powodują drgania całego nadwozia - zwłaszcza podczas przyśpieszania i jazdy pod górę - kiedy następuję największe obciążenie układu napędowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem raczej rozwiazany - winny byl sworzen wahacza ktory byl bardzo luzny. pisze raczej poniewaz dalej na kierownicy czasem czuje jakies mrowienie na nowej ladnej i rowniej drodze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...u mnie po włączeniu 6 biegu przy przyśpieszeniu od prędkości ok 90 do ok 105 drga kierownica. na innym biegu tego niezauważeniem. Może za niskie obroty na 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo skrzynia osławiona - łożyska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najpierw pasowalo by okreslic jaka masz skrzynie. Rozkoduj VIN tutaj

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

MZ4 M32 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

Dodatkowo zauważyłem dzisiaj, że po zrobieniu geometrii nawet jak wyrzuciłem na luz drga mi kierownica powyżej 90. Muszę sprawdzić wyważenie opon

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Czy te dziwne stalówki w Vectrze wywarza się normalnymi ciężarkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz wywazenia i jak to nie kola to poczytaj te tematy:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdziłem. Prawy przód brakowało 20g, prawy tył 10g nie wiem czy to dużo, ale bujnąłem się na A4 z różnymi prędkościami i jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> Dzięki za pomoc z tego wniosek,że przy zakupie auta muszę dopisać do listy sprawdzenie wyważenia kół

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...