Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wicker

Vectra w cenie do 14 tys. Diesel bez DPF i dwumasy lub "lekka" benzynka.

Polecane posty

Czołem Wszystkim !!

Aktualnie jestem posiadaczem VECTRY B 1.6 16 V (X16XEL) - 96 rok. Za jakiś czas (ciężko powiedzieć za ile) planuję przesiąść się na coś nieco młodszego. Jako, że na VECTRĘ ogólnie nie mogłem narzekać, tym razem również chciałbym nabyć to autko, tylko, że nieco nowsze.

Panowie i Panie proszę o poradę. Generalnie chciałbym nabyć jakiegoś dieselka (bardzo zależy mi na spalaniu, ruch głównie miejski), bez DPFa i najlepiej bez dwumasy w cenie około 14 tys. Ewentualnie jakąś benzynkę, ale z motorem, który nie pali jak smok (gaz odpada).

Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.

Pozdrawiam: Wicker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm.....

Diesel bez DPF - da sie znalezc VC z 1.9 120KM bez DPFa (no chyba ze chcesz 2.0DTI - ale to sie bedzie odpychac podobnie jak obecnie 1.6 - o ile nie gorzej)

Diesel bez dwumasy - nie ma czegos takiego w VC... ewentualna zmiana dwumasy na zwykle sprzeglo, ale podejrzewam ze przy Twoim budzecie nie wchodzi w gre wymiana spregla za 2-3 tys...

Diesel do miasta - slaby pomysl, duzo zalezy jakie miasto, moze Ci spalic wcale nie tak malo.

Benzyna, ktora malo pali... co dla Ciebie znaczy malo pali? Najlepszy silnik to 2.0T 175KM, ale czy malo pali da sie pojechac zeby malo spalil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o miasto to Wrocław - generalnie korek na korku :-/. Moja Vectra z uwagi na swój wiek pali aktualnie około 12 litrów / 100km. To jest total masakra. Dlatego też chciałbym zmienić na coś nieco ekonomiczniejszego, ale nie małego jak np. Corsa. Auto mało palące dla mnie to 6, 7 litrów w mieście.

Co do diesla to nie jestem mega uparty w tej kwestii. Chodzi mi głównie aby autko nie żarło tak wiele, dlatego też silniki powyżej 2.0 raczej również odpadają.

BTW. Czy można gdzieś znaleźć jakąś listę/spis wszystkich modeli wraz z motorami jakie były w nich montowane.

PS. Widzę, że kolega też z Wrocławia, więc dobrze wie o czym mówię jeśli chodzi o korki ... ;-)

Wicker

Edytowano przez Wicker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie na Google i będziesz wiedział jakie silniki są montowane w danych modelach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 2.0 T bedzie miał dwumase, najlepszym rozwiazaniem bedzie 1.8 benzyna lub 1.6 tylko to ledwo jezdzi ale do samego miasta powinno wystarczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak tylko spali 10L a nie 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kolego VC 1.9 cdti 120 KM i w mieście pali ok 8 l na 100 km a przy ostrej jeździe to i 10 spali a w Ostrowcu nie ma korków jak we Wrocławiu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro gaz odpada i ma mało palić to Vectra odpada. Coś za coś, swoje waży, a słabszy silnik może wciągnąć tyle samo co mocniejszy. 6-7 w mieście to Corsa spali.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To prawda, chociaż mi akurat aż 10 nie wzięła to te 7-8 po mieście może spalić (hatchback). Bez DPF'a można znaleść, ja nawet mam z 2007 i nie miała fabrycznie DPF'a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to już się zakręciłem :-). W takim razie co byście polecili właśnie do dużego, zakorkowanego miasta. Diesla, czy benzynę? Ponieważ jeżdżę z rodziną fajnie jakby to jakieś combi było. Co do spalania to spoko, 8,9 litrów jest do przełknięcia. Zawsze to lepiej, niż 12. Tak jak kolega wyżej napisał - coś za coś. Domyślam się, że auto większych gabarytów nie spali mi 4 litrów. Z góry dzięki ...

PS. Naturalnie to nie musi być demon prędkości. 100 kucy na loozie mi wystarczy, nawet 90 z dobrym momentem jest dla mnie git.

Edytowano przez Wicker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W każdym silniku v C znajdzie się element który ci nie podejdzie. Diesel ma dwumasę do tego jak nie egr to dpf albo klapy wirowe. Benzyna 1.8 w dodatku kombi spali 10 po mieście. Skoro nie chcesz gazu to może ten Direct 2.2 ale pewnie też ponad 10 spali plus opłaty ciut wyższe.

Tak naprawdę ciężko coś jednoznacznie. Doradzić. Ja mam ten 1.8 i jeśli chodzi o moc to szału nie ma. Spalanie wokół komina ok 8 litrów i 10 litrów gazu.

Edit by szajsung.

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jazda w korkach directem nie jest przyjemna - spali 10-12 jak nic. A co do opłat to nie ma nawet co wspominać, niemal nie ma różnicy

Edytowano przez Koscik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz jeździć tanio po mieście to tylko 0b z lpg, ale gazu nie chcesz. Diesel mało spali w trasie, w mieście niekoniecznie. Uważasz że duży silnik musi spalić dużo? Bład. Jeśli będziesz jeździł nie wykorzystując jego potencjału to spali tyle co każdy inny. 6-7 litrów to jak wyżej pisali, tylko auto pokroju corsy. Przykro mi ale cudów nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że VC będzie palić mniej od VB tylko dlatego, że to młodsze auto? Chcesz kupić przedlifta, więc minimum to 10letnia fura, do tego jakieś 200-300kg cięższa, więc moim zdaniem możesz się lekko zdziwić po zakupie, Tym bardziej, że nie masz pewności, że nie kupisz złomu i teoretyczne oszczędności szlag trafi. W świecie idealnych samochodów najlepszym wyborem będzie 1.8 albo 2.2 z22se (żadne directy!), niestety z LPG, skoro ma być tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam VC 2.2 DTI i po Wrocławiu mi pali 7,5-8L ropy. Dwumas jest, ale zdecydowanie odporniejszy niż te z 1.9 i silnik ogólnie nie do zajechania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Zafire Tourer z 2.0CDTI i mieszkam we Wroclawiu. Realne spalanie wmiescie to 9l/100 przy jezdzie normalnej. Mozna zejsc i do 8 ale autem, ktore moment ma dosyc nisko ciezko jest jezdzic delikatnie i oszczednie. Ja swoja Zafira srednie spalanie mam 7,6l/100 a po miescie jezdze malo. VC wprawdzie silnik ma troszke slabszy ale mase maja podobbna.

Benzyna (1.8) spali Ci pewnie z 10-11 we Wroclawiu. Do miasta to jedynie Pb+Gaz (a dlaczego nie chcesz gazu?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie directy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lupo 1.2TDI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Albo gaz jak chcesz tanio jeździć albo stary diesel 2.0 /2.2 DTI, chociaż i tak przy cenach obecnych gazu żadnym dieslem nie zrobisz 200km za 50zł a gazolotoem tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podsumuje powyższe posty, podobne tematy oraz własne i cudze doświadczenia: kupuj Pan 1.8 benzyna 122KM. W Twoim wypadku (wymagania i kryteria) to najekonomiczniejszy silnik! A że ekonomia to nie tylko spalanie, ale też obsługa, naprawy itp. to tym bardziej ten polecam. No i jednak zmuś się do weryfikacji poglądów na temat gazu bo podejrzewam, że go nie chcesz z powodu "nie bo nie!"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale te 1.8 122 tez mało nie spali w mieście...

Ja jeżdżę dieslem 120km głównie po mieście i spalanie mam 7.5l. Dpfa nie mam, klap tez nie. W 10 letnim aucie dwumas będzie już raczej wymieniony wiec jak by ktoś miał fakturę na wymianę to było by super.

Wiec czego się bać? ;pp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin chyba miał na myśli ze jeśli benzyna to z gazem. A. 1.8 to w miarę prosta konstrukcja. Brak ekologicznych bajerów i D M

W moim nie ma nawet egr

Edit by szajsung.

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z gazem byłoby idealnie. Ale nawet bez gazu to i tak do typowo miejskiej jazdy nie kupowałbym diesla. Poza tym w kwocie do 14 tys. nie liczył bym na zadbanego diesla. A nie zadbany diesel to skarbonka!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz jeśli by autor chciał gaz to ma mega niskie koszty utrzymania jak i paliwa tylko oby silnik nie brał oleju ;p.

Ja jeżdżę dieslem głównie po mieście ale kupiłem przez przypadek z uwagi na wersję 120 konną, brak dpfa i swierza dwumase.

Wiec może i autor znajdzie tez dieselka z wszystkimi "bolaczkami" zrobionymi. Bo sama benzyna 120konna bedzie się męczyć a przy tym palić dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No za 14 tys to nawet bym nie szukał cdti z nową dwumasą, bez DPF i innymi bolączkami. W tej kwocie to jedynie DTI. Dobry silnik - ale na pewno nie do miasta! No i jednak koszty nie te gdy już coś trzeba naprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na miejscu autora to w tej kwocie i jako auto do miasta to nie szukałbym VC przede wszystkim... Jeżeli chcesz w miarę niskie spalanie i jako takie utrzymane auto to szukaj np. Corsy. W tych pieniążkach już kupisz coś porządnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem, że auto tego segmentu nie spali 6-7l po mieście i korkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×