Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nelson

Uszczelka pokrywy zaworów w z18xer - problem

Polecane posty

Witam

Mam problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów w z18xer, mianowicie:

Założona nowa uszczelka Erling, głowica dokładnie doczyszczona, żadnych paprochów

w deklu pod uszczelką, dokręcone równomiernie około 25Nm, czyli tak jak trzeba, a mimo to pojawia się kreska oleju

spod dekla w miejscu zaznaczonym na czerwono.

Na zielono zaznaczyłem miejsce, gdzie są niewielkie wżery na powierzchni głowicy, pewnie tamtędy

wypycha olej pod uszczelką.

I teraz pytanie: Jak to uszczelnić ?

Myślę o silikonie wysykotemperaturowym, ale nie wiem czy lepiej próbować wyrównać nim te wżery,

czy raczej uszczelnić już za uszczelką, tak jak ta czerwona kreska, tylko na trochę większej długości.

Nie chce niepotrzebnie zasmarkać głowicy, bo po co...

Na całym obwodzie jest idealnie sucho, tylko to miejsce puszcza olej.

Ktoś doradzi ?

Zdjęcie jest poglądowe, pobrane z sieci:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

--

Piotrek

Edytowano przez nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 16xer jest ta sama czapka i u mnie po kilku tyś od zmiany uszczelki zawsze zaczyna puszczać, już 3 różne testowalem. Jeśli chcesz mieć idealnie sucho to chyba bez sylikonu się nie obejdzie.

Ja bym dał na wżery. Może i zasmarkasz i będzie mniej estetycznie wyglądać, ale przynajmniej będzie sucho.

Edytowano przez spioch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie u mnie było to samo. Teraz jest na silikon i jest sucho

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wydawać by się mogło, że silikon załatwi sprawę i poniekąd tak jest.

Spod uszczelki już nie cieknie, natomiast teraz wyciska olej spod łbów 2 śrub,

którymi dokręcona jest pokrywa.

Może mi ktoś wyjaśnić jak to możliwe, skoro odkręcając korek oleju

stwierdzam w pokrywie podciśnienie (zasysa rękę), więc jaki cudem

wypycha olej na zewnątrz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam z jakim momentem dokrecic pokrywe w z18xer, bo 25Nm jak kolega pisał to chyba za duzo. znalazlem jakies manuale od innych silników 1.8 i tam piszą o momencie 8-10Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8-10 Nm, błędnie napisałem w poprzednim poście.

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są uszczelki Reinz 51 złotych i Elring 45 złotych. Czy one są obie identyczne z gumy? Która lepsza? Czy wsio ryba? Jaki silikon polecacie do uszczelnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może GM 55354237. Koszt 85zl

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zostanie usunięte bo może być to reklama, to tu 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 tylko przesyłka +10,60 część części pasuje z Chevroleta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie zakładając oddzielnego tematu zapytam tutaj 

1. Uszczelka kupiona... Ale jest dylemat z dodatkowym uszczelniaczem po calosci...  Dajemy czy nie... Może są miejsca gdzie to wskazane? Czy kategorycznie nigdzie?

2. Czy są jakieś dodatkowe oringi w z18xe?

3. Czy bez dynama idzie to dokrecic sensownie? Na czuja? Ciężko wyczuć te około 10 Nm gdzie wydaje się że to bardzo niewiele 

Prosiłbym o rozwianie wątpliwości 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja również mam uszczelkę kupioną (febi). Kolego kup uszczelniacz Dirko szary. Daję się go po rogach uszczelki. Wcześniej trzeba dokładnie wszystko wyczyścić. Podobnie jak w tym filmie:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyglada ze na filmie jak i w z18xe jest bardzo podobny to będą dokładnie te same miejsca gdzie dawać pastę? I tak jak mówi pod i na uszczelke? Jesteś przed czy po wymianie? Idą jakieś jeszcze oringi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejność skręcania będzie też taka sama ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×