Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Decybit

Koła z Corsy D do Vectry C

Polecane posty

Witam,

mam zamiar kupić do swojej Vectry felgi z Corsy D.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy felgi 7J x 17“ ET44 mogę bez problemu założyć do Vectry, czy potrzebuje jakieś dystanse?

Kupuje te felgi z oponami 215/45 R17, według instrukcji mogą być 195/65 R 15, 205/55 R 16, 215/55 R 16, 215/50 R 17, 225/45 R 17, 225/45 R 18. Co mogę jeździć na takich oponach?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dziękuje i pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trochę wysokie ET, przydały by się dystanse po 10mm.
co do opon, to trochę niski profil, jeździłem jedną zimę na takich i porażka, przydał by się przy tym rozmiarze profil 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki rozstaw śrub ? 5*110

Vectra C ma ET41

Edytowano przez geranium

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak corsa D ma 5x110

a VC nie tylko ma ET 41

Edytowano przez Crazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - kolega geranium chyba nie do końca wie co to jest ET felgi. Na pewno nie jest stałe lecz zmienne w zależności od innych parametrów felg czy też opony jak również wysokości zawieszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde tam wyżej miało być corsa D nie C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat ma oryginalne oplowskie 16" ET41. Boję się własnie że coś będzie ocierać lub nie wejdzie na zacisk. Według mnie cenna była okazyjna, opony na handel pójdą i kupię 215/50 lub 225/45. Czy dystanse są bezpieczne?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego miały by być niebezpieczne? Dłuższe śruby odpowiednie stozki i wszystko hula bezproblemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o większe prędkości, ale poczytałem trochę i już wszystko wiem. Założę, zmierzę i kupię dystanse.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zastanów się co piszesz ! i nie mierz każdego swoją miarą

Z szerokością felgi powiązane jest jej odsadzenie, zwane inaczej ET (z języka niemieckiego: Einpress Tiefe) lub offsetem (z języka angielskiego). Jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Gdy wartość ET się zmniejsza – alufelgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola

Odsadzenie nie jest jednak jedynym czynnikiem odpowiedzialnym za umiejscowienie kół względem błotników. Pomimo tego samego odsadzenia (np. ET30) felga o szerokości 9 cali będzie bardziej wystawać niż felga sześciocalowa. Dlaczego? Spójrzmy na poniższy rysunek.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Nie ma znaczenia, czy to felga stalowa czy aluminiowa – koło musi być położone w tym samym miejscu.

można w łatwy sposób obliczyć jakie odsadzenie (ET) powinna mieć nasza nowa felga by rozstaw kół nie zmienił się. Służy do tego poniższy wzór. Wystarczy podstawić do niego dane felgi fabrycznej oraz szerokość nowej felgi, a uzyskamy odpowiedź jak dobrać ET by uzyskać odpowiednik zestawu fabrycznego.

rysunek5a_MTL-0.jpg

i nie wypisuj głupot o wysokości zawieszenia - koło nie ma prawa wystawać za błotnik

chyba że masz na myśli wiejski tuning w stylu „german style” czyli nisko i szeroko ?

Edytowano przez geranium

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja się bardzo dokładnie zastanowiłem przed napisaniem. I nie napisałem nic innego od tego co Ty teraz zacytowałeś. I koło wcale nie musi wystawać za błotnik aby przycierało - dlatego wysokość zawieszenia może mieć znaczenie w pewnych konfiguracjach.

Edytowano przez marcinek180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aby ocierało nie trzeba wymieniać kół tym bardziej o różnych ET wystarczy "wiejski tuning" i obcięcie po zwoju sprężyn ale co to ma wspólnego z pierwszym postem i felami 17'' i standardowym zawieszeniem czy nawet GTS ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ma wspólnego że ktoś kto pyta o takie rzeczy oznacza że nie wie nic - i nie napisze np. tego jakie ma zawieszenie. Nie pierwszy raz trzeba ciągnąć za język po czym po 10 postach dowiadujesz się najważniejszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×