Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Decybit

Koła z Corsy D do Vectry C

Recommended Posts

Witam,

mam zamiar kupić do swojej Vectry felgi z Corsy D.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy felgi 7J x 17“ ET44 mogę bez problemu założyć do Vectry, czy potrzebuje jakieś dystanse?

Kupuje te felgi z oponami 215/45 R17, według instrukcji mogą być 195/65 R 15, 205/55 R 16, 215/55 R 16, 215/50 R 17, 225/45 R 17, 225/45 R 18. Co mogę jeździć na takich oponach?

Please login or register to see this link.

Dziękuje i pozdrawiam forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę wysokie ET, przydały by się dystanse po 10mm.
co do opon, to trochę niski profil, jeździłem jedną zimę na takich i porażka, przydał by się przy tym rozmiarze profil 50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki rozstaw śrub ? 5*110

Vectra C ma ET41

Edited by geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak corsa D ma 5x110

a VC nie tylko ma ET 41

Edited by Crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie - kolega geranium chyba nie do końca wie co to jest ET felgi. Na pewno nie jest stałe lecz zmienne w zależności od innych parametrów felg czy też opony jak również wysokości zawieszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde tam wyżej miało być corsa D nie C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja akurat ma oryginalne oplowskie 16" ET41. Boję się własnie że coś będzie ocierać lub nie wejdzie na zacisk. Według mnie cenna była okazyjna, opony na handel pójdą i kupię 215/50 lub 225/45. Czy dystanse są bezpieczne?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego miały by być niebezpieczne? Dłuższe śruby odpowiednie stozki i wszystko hula bezproblemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o większe prędkości, ale poczytałem trochę i już wszystko wiem. Założę, zmierzę i kupię dystanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zastanów się co piszesz ! i nie mierz każdego swoją miarą

Z szerokością felgi powiązane jest jej odsadzenie, zwane inaczej ET (z języka niemieckiego: Einpress Tiefe) lub offsetem (z języka angielskiego). Jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Gdy wartość ET się zmniejsza – alufelgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola

Odsadzenie nie jest jednak jedynym czynnikiem odpowiedzialnym za umiejscowienie kół względem błotników. Pomimo tego samego odsadzenia (np. ET30) felga o szerokości 9 cali będzie bardziej wystawać niż felga sześciocalowa. Dlaczego? Spójrzmy na poniższy rysunek.

Please login or register to see this image.

Nie ma znaczenia, czy to felga stalowa czy aluminiowa – koło musi być położone w tym samym miejscu.

można w łatwy sposób obliczyć jakie odsadzenie (ET) powinna mieć nasza nowa felga by rozstaw kół nie zmienił się. Służy do tego poniższy wzór. Wystarczy podstawić do niego dane felgi fabrycznej oraz szerokość nowej felgi, a uzyskamy odpowiedź jak dobrać ET by uzyskać odpowiednik zestawu fabrycznego.

rysunek5a_MTL-0.jpg

i nie wypisuj głupot o wysokości zawieszenia - koło nie ma prawa wystawać za błotnik

chyba że masz na myśli wiejski tuning w stylu „german style” czyli nisko i szeroko ?

Edited by geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja się bardzo dokładnie zastanowiłem przed napisaniem. I nie napisałem nic innego od tego co Ty teraz zacytowałeś. I koło wcale nie musi wystawać za błotnik aby przycierało - dlatego wysokość zawieszenia może mieć znaczenie w pewnych konfiguracjach.

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

aby ocierało nie trzeba wymieniać kół tym bardziej o różnych ET wystarczy "wiejski tuning" i obcięcie po zwoju sprężyn ale co to ma wspólnego z pierwszym postem i felami 17'' i standardowym zawieszeniem czy nawet GTS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ma wspólnego że ktoś kto pyta o takie rzeczy oznacza że nie wie nic - i nie napisze np. tego jakie ma zawieszenie. Nie pierwszy raz trzeba ciągnąć za język po czym po 10 postach dowiadujesz się najważniejszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...