Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adamulus

Kontrolka ciśnienia oleju Vectra C 150km

Recommended Posts

Witam,

Zapytać chciałem czy u was w takich samych silnikach jak u mnie (CDTI 150km dth) kontrolka ciśnienia oleju też tak długo gaśnie?

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Poniżej link do kilku filmów na których pokazany jest problem długo gasnącej kontrolki ciśnienia oleju.

Please login or register to see this link.

Pozdrawiam

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przewody,czujnik,sam silnik.

Ja bym najpierw sprawdzil przewody potem wymienil czujnik(kosztuje pare zlotych)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

filtr oleju/olej kiedy wymieniałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr oleju wymieniony 2 tygodnie temu razem z olejem. Też myślałem że to może wina filtra ale nie.

Te przewody o których wspomniałeś to miałeś na myśli te kabelki od czujnika ciśnienia oleju? Czy bez kanału i podnośnika jak na warsztatach można wymienić ten czujnik ciśnienia oleju?

Aha zapomniałem dodać że jak silnik odpalam niedługo po zgaszeniu to kontrolka gaśnie szybko, normalnie. Bez znaczenia jest to czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Nie pomaga przygazowanie podczas odpalenia. To wygląda tak jakby pompa oleju coś szwankowała i z opóźnieniem zasysała olej albo faktycznie czujnik ciśnienia był uszkodzony. Już sam nie wiem co o tym myśleć, mam nadzieję tylko że to nie panewki. Co prawda nie słyszę charakterystycznych stuków więc mam nadzieję że to nie to!

Jak kontrolka juz zgaśnie to na całe szczęście nie zapala się już podczas jazdy.

Olej ostatnimi czasy wymieniałem w ASO bo mieli promocję. Dowiedziałem się przy okazji że mam autentyczny przebieg a auto było serwisowane w niemczech. Więc wydaje się że te 208 tys. km to jeszcze nie czas na jakieś pianę awarie tym bardziej że autko szanuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Da sie.Podnosisz sobie bezpiecznie auto na lewarku i kladziesz sie pod nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo z tą kontrolką - przypuszczam, że to czujnik, choć słyszę jakiś dźwięk - jakby się pompka załączała - w sekundzie gdy gaśnie ta lampka... no na początek wymienię czujnik.

Błędów po odczycie op-com brak.

Zazwyczaj późne gaśnięcie na zimnym silniku...więc gdy olej gęściejszy.

Ktoś z Was miał taki przypadek i jakoś go rozwiązał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampa od ciśnienia oleju dłużej świeci zawsze po wymianie oleju - gdy olej całkiem się spuszcza i robi pierwsze odpalenie. Nie bagatelizuj tego, bo możesz uszkodzić silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale koledze chyba chodzi o normalna eksploatacje.U mnie gasnie praktycznie od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o sytuację po wymianie oleju ale podczas uruchamiania na zimnym silniku na co dzień. Jest tak jak na filmach powyżej - kontrolka gaśnie po około 4 sekundach od momentu kiedy następuje zapłon silnika i słychać w tej sekundzie jak załącza się coś - chyba pompka. Błędów nie ma.

Czujnik kupiłem z anglika jakiegoś za 20 zł na Allegro - jak przyjdzie to podmienię. Chodzi mi o to, czy ktoś kto miał ten sam objaw - czy już go rozwiązał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie o tym pisałem. Żeby nie bagatelizować, bo wychodzi na to, że silnik normalnie użytkowany startuje jak świeżo zalany olejem. Czyli jakiś czas na minimalnym poziomie oleju. Raz na 10-15 tyś km OK, ale nie co odpalenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najlepiej no manometr i odpalic auto i zobaczyc jak cisnienie pokazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego też miałem taki problem, przy odpalaniu na zimnym siniku, po odpaleniu przez krótki czas świeciła się jeszcze kontrolka od ciśnienia oleju potem gasła, w czasie jazdy się nie zaświecała. Najpierw było to sporadyczne potem już coraz częściej i w końcu za każdym razem jak odpalałem zimny silnik, zimny to znaczy po postoju po nocy. W moim przypadku pomogła wymiana oleju i filtrów, problem ustal przynajmniej na razie. Co mnie zastanawia to to, że na oleju zrobiłem niecałe 10 tyś. km, filtry miałem wymieniane i to nie jakieś tam taniochy tylko manny lub Bosch więc raczej porządne a tu taka niespodzianka. Może powodem było to że auto jeżdżone głównie po mieście czasami jakaś trasa chociaż nie wiem czy to by miało jakiś wpływ. A może coś z olejem było nie teges, olej Mobil esp formula 5W30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak tam coś się zmieniło po wymianie czujnika? Ja narazie nic z tym nie robiłem choć gryzie mnie to niesamowicie...

Pozdrawiam

Olej i filtr wymieniałem niedawno w ASO. Tam raczej powinni dać odpowiednie części. A po wymianie oleju tak samo jak przed wymianą jak na załączonych filmach - kontrolka gaśnie z opóźnieniem.

U mnie na opcomie też nic nie wykazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem wczoraj czujnik, przy okazji zmieniłem olej na 5W40 X-clean Motul 8100, wymieniony oczywiście filtr oleju, wlana też płukanka do silnika przed wymianą.

Efekt: Kontrolka gaśnie dużo szybciej. Być może jest to zasługa tylko i wyłącznie zmiany oleju - ale nie słychać już opóźnionego kliknięcia. Czujnik z anglika działa więc go zostawiam. Przydałoby się jechać gdzieś do Krakowa na badanie ciśnienia oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę, ma ktoś jakieś pomysły ?

Poniżej link do mojego przypadku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięi za jakiekolwiek info czy sugestie.

forum.vectraklub.pl/index.php/topic/199492-kontrolka-cisnienia-oleju-po-raz-kolejny-cdti-150km/

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat już długo niewałkowany. Ostatnio u siebie zacząłem zwracać uwagę na kontrolkę oleju po tym jak nasluchalem się że w insigniach jest problem ze smokiem.

I teraz nie wiem czy wcześniej tak było czy nie. Po postoju minimum około 1h po odpaleniu kontrolka gaśnie po ok 1-2 sec. w stosunku do kontrolki akumulatora. Po całej nocy się to nie wydłuża.

Jeżeli odpalę i zaraz zgaszę i odpalę ponownie gaśnie chwilę (może pół sec.) przed akumulatorem.

PYTANIE:

Jak to jest u was. Czyli jak wam gaśnie kontrolka oleju w stosunku do kontrolki akumulatora? - po nocy.

Edited by achpiotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie ktoś jaka jest przyczyna gasniecia kontrolki z opóźnieniem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...