Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

uzo1803

Brak mocy, zapalający się check,

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio wraz ze swoim mechanikiem borykam się z następującym problemem. Opisze od początku:

Check pojawia się jedynie stojąc w korku, przy wolnych obrotach, po odczytaniu błędu wszystko wskazywało na egr do czyszczenia, po czyszczeniu problem ten sam - bez zmian, dodatkowo wyczyściłem czujnik podciśnienia, niestety chyba padł całkiem w wyniku czyszczenia bo po włożeniu , check nie zgasł, świecił się non stop, po wymianie na nową używkę tego czujnika check zgasł, niby wszystko ok ,ale silnik mułowaty, nie ma mocy. Mechanik kombinował i wykombinował odłączenie jednego przewodu od elektrozaworów. Ten przewód , który dochodzi do trójnika , sam przewód zaślepiony ( zdjęcie poniżej) po takim zabiegu silnika odzyskał moc, jednak check zapala się raz na jakiś czas i po chwili gaśnie. Jest to uciążliwe ponieważ zapala się w różnych momentach raz przy niskich obrotach a raz przy wyprzedzaniu, jednak jest to lepsze niż ciągły muł ( bez checka) przy normalnie podpiętym wężyku. Mechanik twierdzi, że do wymiany są elektrozawory lub przepływomierz ( obecny był jedynie czyszczony - nie dało to skutku ). Poradzicie coś ?

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejścia z żółtym pierścieniem VAC zasilenie z pompy.

Elektrozawór podpiety szarą wtyczką -biały wężyk z wyjścia IN -podpiety do IGR-a

Elektozawór podpiety czarną wtyczką -czarny węzyk z wyjścia IN -podpiety do EGR-a.

PS - zmień mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy dobrze rozumiem, żeby zamienić wężyki miejscami, ten biały wężyk do elektorozaworu po prawej a czarny wężyk do elektrozaworu po lewej, oraz przy nowym połączeniu podłączyć zaślepiony wężyk znów do trójnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle rozumiesz. Dostałeś info jak ma prawidłowo wyglądać układ podciśnienia. Więc przywróc go do prawidłowego stanu. Potem sprawdź działanie i sprawność elementów wykonawczych czyli zaworu EGR, siłownika klapek. No i oczywiście zmierz wydajność pompy VAC wakuometrem i sprawdź nim szczelność całego układu. Mechanika zmien bo nie ma pojęcia o działaniu układu podciśnienia w tym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szary ez z szarą wtyczką do ir czyli do klapek czarny ez z czarną wtyczką do egr.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dziś w końcu przyglądnąłem się dokładnie układowi, wszystko jest podpięte jak należy z wyjątkiem przewodu do trójnika, który jest odpięty i zaślepiony. Po podpięciu przewodu nadal muł niesamowity ( bez błędu). Jak jest odpięty jest wyraźnie mocniejszy, czuć moment w którym włącza się turbina, chociaż dopóki się nie włączy turbo to też słabo idzie no i raz na jakiś czas wyskakujący check, który świeci się średnio 7-10 sekund. Przepraszam jeśli zadaje głupie pytanie, ale jaka jest różnica dla silnika kiedy przewód jest odłączony ?

Dodatkowo po zdjęciu zaślepki brzegi przewodu były w oleju ( gdzieś na forum wyczytałem iż może to być objaw padniętej pompy vacum, jednak serwo działa mi ok, czy wobec tego delikatne zabrudzenie olejem o niczym nie świadczy ?

Jestem delikatnie mówiąc laikiem w temacie a chciałbym spróbować przebrnąć przez ten problem, z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważ że serwo podpiete jest w innym miejscu w pompie VAC niż reszta elementów układu podcisnienia.

Olej w dolnym króćcu pompy VAC-to ewidentny dowód, że pompa padła i wszelkie sztuczki są leczeniem trupa.

Nowa-sprawna używka VAC -wakuometr -czyszczenie EZ IGR i EGR z oleju oraz sprawdzenie samego EGR i IGR-a oraz EZ-ru siłownika WG przywróci moc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A tak po za tym nie pisz bzdur że nie masz checka bo na pierwszy ogień powinien być na 200% P0400 chyba że masz wyciętą, spaloną kontrolke checka.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka checka jest sprawna, tak jak pisałem zaświeca się raz na jakiś czas na 7-10 sekund. Robiłem trasę 200 km i zaświecił się około 4 razy w ten sposób

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne wtedy gdy powinien pracować zawór EGR który u Ciebie pracować nie może bo podciśnienia nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie, czy jako laik sam sobie z tym poradzę ? chęci są, jednak obawiam się czy nie trzeba tu jeszcze doświadczenia lub wiedzy w temacie.

Odnalazłem wakuometr, nie wiem który lepszy:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Odnalazłem instrukcję czyszczenia egr oraz elektrozaworów,

nie odnalazłem niestety czegoś pomocnego do wymiany pompy vacum a od tego chyba powinienem zacząć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana pompy VAC to pikuś -pamiętaj zaopatrzyć sie w nowa uszczelkę .

Bardziej pracochłonny i wymagający pewnej logiki jest pomiar podciśnienia Wakuometrem oraz czyszczenie zaolejonego układu podcisnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja kupilem ten pierwszy

Please login or register to see this link.

i on pokazuje podciśnienie do -1.0 na zielonym polu i u mnie co do milimetra pokazuje podcienienie np. pompy Vacu -0.9 wiec ja go polecam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie przepraszam, ale jeszcze kilka pytań wstępnych:

-czy kupując wakuometr zaopatrzyć się w jakieś dodatkowe wężyki, czy da się go podpiąć bezpośrednio do przewodów podciśnienia ?

-czy odkręcając pompę vac muszę jeszcze o czymś pamiętać? czy po prostu odkręcam te dwie śruby, odpinamy dwa wężyki, wymieniam uszczelkę, pompę, podpinam i to wszystko,

-czy powinienem się w coś jeszcze zaopatrzyć jeśli chce przeczyścić elektrozaworki i egr ?

z góry dzięki za odp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, podłączę się do tematu bo mam chyba podobny problem jak kolega uzo1803. Kilka dni temu zwyczajnie jechałem z punktu A do punktu B, po około 2 godzinach wracałem i po odpaleniu silnika zapalił się check, pomyślałem że może wypiął się któryś z przewodów podciśnienia więc wysiadłem i posprawdzałem ale nic to nie zmieniło i nie pozostało mi nic innego jak jechać w takim stanie. Po ruszeniu auto miało muła, po osiągnięciu około 2000 obrotów check gasł i auto odzyskiwało moc, ale gdy tylko dojeżdżałem do świateł sytuacja powracała, czyli na wolnych obrotach check i muł, a potem przy niespełna 2tyś załączała się turbina i można było normalnie jechać.

Podejrzewałem zawór EGR (od dawna rzygał olejem na wąż) oraz pompę VACUM, bo w przewodach podciśnienia był olej, natomiast zawór klapek zawirowań po rozebraniu był cały zalany olejem. Samodzielnie oczyściłem ten zaworek z oleju, wężyki od podciśnienia przeczyściłem, EGR sprawdziłem również, tłoczek tylko powierzchownie oczyściłem i przytkałem palcem rurkę aby sprawdzić czy nie przepuszcza, ale wydaje się że EGR jest ok, bo w momencie gdy przytkałem palcem nie mogłem wcisnąć tłoczka.

Po złożeniu wszystkiego nic się nie zmieniło, poza tym że check gaśnie przy ok 2 tyś. obrotów ale auto już w ogóle nie ciągnie, wcześniej było czuć jak odzyskiwał moc natomiast teraz jakby jechał bez turbo. Po odłączeniu trójnika od pompy VAC i na wolnych obrotach po przyłożeniu palca ledwo co czuć jakiekolwiek zasysanie powietrza, nie wiem czy to dobry sposób na sprawdzenie pompy, ponieważ nie mam vakuometra ale czy można obstawiać że pompa VAC całkiem padła i czas ją wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co piszesz to tak pompa wakum do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... ok a czy w razie czego pompa vacum od Vectry C / Signum 2.2 DTi będzie pasowała do mojego auta? wizualnie wygląda niemal identycznie, numer wybity na pompie również jest taki jak na mojej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak najbardziej. Pompa z VC ma dodatkowe miejsce na śrubkę mocującą - po prostu go nie wykorzystasz b w VB nie ma tego miejsca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, za pompą tak czy tak chyba trzeba się rozejrzeć, a jeszcze takie pytanie czy są jakieś czujniki pod pedałami sprzęgła i hamulca, które mogą być w jakimś stopniu powiązane z powyższym problemem czyli brakiem mocy i zapalaniem się checka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, są. Ale byłby konkretny błąd do konkretnego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki, a jeszcze co do pompy VAC, która puszcza olej do podciśnienia, konieczna jest wymiana całej pompy czy jest za to odpowiedzialna taka uszczelka ?

Please login or register to see this link.

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana całej tylko i wyłącznie ta uszczelka wyżej jest miedzy silnikiem a pompa vacum jak bedziesz ściągał pompe to ją zobaczysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kupię pompę (używkę) to lepiej z góry zaopatrzyć się w taką uszczelkę czy nie koniecznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koniecznie wymień na nową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...