Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

uzo1803

Brak mocy, zapalający się check,

Polecane posty

Witam,

Ostatnio wraz ze swoim mechanikiem borykam się z następującym problemem. Opisze od początku:

Check pojawia się jedynie stojąc w korku, przy wolnych obrotach, po odczytaniu błędu wszystko wskazywało na egr do czyszczenia, po czyszczeniu problem ten sam - bez zmian, dodatkowo wyczyściłem czujnik podciśnienia, niestety chyba padł całkiem w wyniku czyszczenia bo po włożeniu , check nie zgasł, świecił się non stop, po wymianie na nową używkę tego czujnika check zgasł, niby wszystko ok ,ale silnik mułowaty, nie ma mocy. Mechanik kombinował i wykombinował odłączenie jednego przewodu od elektrozaworów. Ten przewód , który dochodzi do trójnika , sam przewód zaślepiony ( zdjęcie poniżej) po takim zabiegu silnika odzyskał moc, jednak check zapala się raz na jakiś czas i po chwili gaśnie. Jest to uciążliwe ponieważ zapala się w różnych momentach raz przy niskich obrotach a raz przy wyprzedzaniu, jednak jest to lepsze niż ciągły muł ( bez checka) przy normalnie podpiętym wężyku. Mechanik twierdzi, że do wymiany są elektrozawory lub przepływomierz ( obecny był jedynie czyszczony - nie dało to skutku ). Poradzicie coś ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wejścia z żółtym pierścieniem VAC zasilenie z pompy.

Elektrozawór podpiety szarą wtyczką -biały wężyk z wyjścia IN -podpiety do IGR-a

Elektozawór podpiety czarną wtyczką -czarny węzyk z wyjścia IN -podpiety do EGR-a.

PS - zmień mechanika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez drano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, żeby zamienić wężyki miejscami, ten biały wężyk do elektorozaworu po prawej a czarny wężyk do elektrozaworu po lewej, oraz przy nowym połączeniu podłączyć zaślepiony wężyk znów do trójnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz. Dostałeś info jak ma prawidłowo wyglądać układ podciśnienia. Więc przywróc go do prawidłowego stanu. Potem sprawdź działanie i sprawność elementów wykonawczych czyli zaworu EGR, siłownika klapek. No i oczywiście zmierz wydajność pompy VAC wakuometrem i sprawdź nim szczelność całego układu. Mechanika zmien bo nie ma pojęcia o działaniu układu podciśnienia w tym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Szary ez z szarą wtyczką do ir czyli do klapek czarny ez z czarną wtyczką do egr.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś w końcu przyglądnąłem się dokładnie układowi, wszystko jest podpięte jak należy z wyjątkiem przewodu do trójnika, który jest odpięty i zaślepiony. Po podpięciu przewodu nadal muł niesamowity ( bez błędu). Jak jest odpięty jest wyraźnie mocniejszy, czuć moment w którym włącza się turbina, chociaż dopóki się nie włączy turbo to też słabo idzie no i raz na jakiś czas wyskakujący check, który świeci się średnio 7-10 sekund. Przepraszam jeśli zadaje głupie pytanie, ale jaka jest różnica dla silnika kiedy przewód jest odłączony ?

Dodatkowo po zdjęciu zaślepki brzegi przewodu były w oleju ( gdzieś na forum wyczytałem iż może to być objaw padniętej pompy vacum, jednak serwo działa mi ok, czy wobec tego delikatne zabrudzenie olejem o niczym nie świadczy ?

Jestem delikatnie mówiąc laikiem w temacie a chciałbym spróbować przebrnąć przez ten problem, z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że serwo podpiete jest w innym miejscu w pompie VAC niż reszta elementów układu podcisnienia.

Olej w dolnym króćcu pompy VAC-to ewidentny dowód, że pompa padła i wszelkie sztuczki są leczeniem trupa.

Nowa-sprawna używka VAC -wakuometr -czyszczenie EZ IGR i EGR z oleju oraz sprawdzenie samego EGR i IGR-a oraz EZ-ru siłownika WG przywróci moc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A tak po za tym nie pisz bzdur że nie masz checka bo na pierwszy ogień powinien być na 200% P0400 chyba że masz wyciętą, spaloną kontrolke checka.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka checka jest sprawna, tak jak pisałem zaświeca się raz na jakiś czas na 7-10 sekund. Robiłem trasę 200 km i zaświecił się około 4 razy w ten sposób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne wtedy gdy powinien pracować zawór EGR który u Ciebie pracować nie może bo podciśnienia nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie, czy jako laik sam sobie z tym poradzę ? chęci są, jednak obawiam się czy nie trzeba tu jeszcze doświadczenia lub wiedzy w temacie.

Odnalazłem wakuometr, nie wiem który lepszy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Odnalazłem instrukcję czyszczenia egr oraz elektrozaworów,

nie odnalazłem niestety czegoś pomocnego do wymiany pompy vacum a od tego chyba powinienem zacząć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pompy VAC to pikuś -pamiętaj zaopatrzyć sie w nowa uszczelkę .

Bardziej pracochłonny i wymagający pewnej logiki jest pomiar podciśnienia Wakuometrem oraz czyszczenie zaolejonego układu podcisnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja kupilem ten pierwszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i on pokazuje podciśnienie do -1.0 na zielonym polu i u mnie co do milimetra pokazuje podcienienie np. pompy Vacu -0.9 wiec ja go polecam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam, ale jeszcze kilka pytań wstępnych:

-czy kupując wakuometr zaopatrzyć się w jakieś dodatkowe wężyki, czy da się go podpiąć bezpośrednio do przewodów podciśnienia ?

-czy odkręcając pompę vac muszę jeszcze o czymś pamiętać? czy po prostu odkręcam te dwie śruby, odpinamy dwa wężyki, wymieniam uszczelkę, pompę, podpinam i to wszystko,

-czy powinienem się w coś jeszcze zaopatrzyć jeśli chce przeczyścić elektrozaworki i egr ?

z góry dzięki za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podłączę się do tematu bo mam chyba podobny problem jak kolega uzo1803. Kilka dni temu zwyczajnie jechałem z punktu A do punktu B, po około 2 godzinach wracałem i po odpaleniu silnika zapalił się check, pomyślałem że może wypiął się któryś z przewodów podciśnienia więc wysiadłem i posprawdzałem ale nic to nie zmieniło i nie pozostało mi nic innego jak jechać w takim stanie. Po ruszeniu auto miało muła, po osiągnięciu około 2000 obrotów check gasł i auto odzyskiwało moc, ale gdy tylko dojeżdżałem do świateł sytuacja powracała, czyli na wolnych obrotach check i muł, a potem przy niespełna 2tyś załączała się turbina i można było normalnie jechać.

Podejrzewałem zawór EGR (od dawna rzygał olejem na wąż) oraz pompę VACUM, bo w przewodach podciśnienia był olej, natomiast zawór klapek zawirowań po rozebraniu był cały zalany olejem. Samodzielnie oczyściłem ten zaworek z oleju, wężyki od podciśnienia przeczyściłem, EGR sprawdziłem również, tłoczek tylko powierzchownie oczyściłem i przytkałem palcem rurkę aby sprawdzić czy nie przepuszcza, ale wydaje się że EGR jest ok, bo w momencie gdy przytkałem palcem nie mogłem wcisnąć tłoczka.

Po złożeniu wszystkiego nic się nie zmieniło, poza tym że check gaśnie przy ok 2 tyś. obrotów ale auto już w ogóle nie ciągnie, wcześniej było czuć jak odzyskiwał moc natomiast teraz jakby jechał bez turbo. Po odłączeniu trójnika od pompy VAC i na wolnych obrotach po przyłożeniu palca ledwo co czuć jakiekolwiek zasysanie powietrza, nie wiem czy to dobry sposób na sprawdzenie pompy, ponieważ nie mam vakuometra ale czy można obstawiać że pompa VAC całkiem padła i czas ją wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co piszesz to tak pompa wakum do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm... ok a czy w razie czego pompa vacum od Vectry C / Signum 2.2 DTi będzie pasowała do mojego auta? wizualnie wygląda niemal identycznie, numer wybity na pompie również jest taki jak na mojej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak najbardziej. Pompa z VC ma dodatkowe miejsce na śrubkę mocującą - po prostu go nie wykorzystasz b w VB nie ma tego miejsca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, za pompą tak czy tak chyba trzeba się rozejrzeć, a jeszcze takie pytanie czy są jakieś czujniki pod pedałami sprzęgła i hamulca, które mogą być w jakimś stopniu powiązane z powyższym problemem czyli brakiem mocy i zapalaniem się checka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, są. Ale byłby konkretny błąd do konkretnego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, a jeszcze co do pompy VAC, która puszcza olej do podciśnienia, konieczna jest wymiana całej pompy czy jest za to odpowiedzialna taka uszczelka ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymiana całej tylko i wyłącznie ta uszczelka wyżej jest miedzy silnikiem a pompa vacum jak bedziesz ściągał pompe to ją zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kupię pompę (używkę) to lepiej z góry zaopatrzyć się w taką uszczelkę czy nie koniecznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koniecznie wymień na nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×