Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Kiedy kupiłem swoją pierwszą VC (RM 2002), to tam był zamontowany Siemens NCDC 2015. Wydawało się, że jest to mega kombajn - 9 głośników, zmieniarka na 4 płyty, telefon, nawigacja, kolorowy wyświetlacz, komputer pokładowy itd. Ale kiedy zobaczyłem i posłuchałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

:excl: Temat dotyczy wyłącznie zmiany radia:

  • Siemens NCDR 2011 + GID lub CID
  • Siemens NCDC 2013 + GID lub CID
  • Siemens NCDC 2015 + GID lub CID

na

  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

    ).

    Mamy 2 możliwości:

    1. Wymienić samo sterowanie:

    • ściągamy poduszkę
    • odłączamy plastikowy wkład sterujący od CIMa (jedna czarna wtyczka - na górze jest zatrzask, który trzeba lekko odgiąć go góry)
    • odkręcamy po jednej śrubce torx 15 trzymającej sterowanie z tyłu z każdej strony
    • wyciągamy sterowanie z obydwu stron ciągnąc je mocno na siebie
    • odkręcamy 3 śruby torx 30 trzymające metalową blaszkę. Uwaga - są na czerwony klej, więc trzeba użyć trochę siły i mocny śrubokręt lub klucz.
    • wyciągamy metalową blaszkę
    • wyciągamy plastikowy wkład sterujący
    • wkładamy nowy plastikowy wkład sterujący
    • wkładamy metalową blaszkę
    • przykręcamy metalową blaszkę 3 śrubami torx 30
    • wkładamy nowe sterowanie
    • wkręcamy po jednej śrubce torx 15 z tyłu z każdej strony
    • podłączamy każde sterowanie do wkładu (2 wtyczki - po jednej z każdej strony - wchodzi tylko w jednej pozycji)
    • podłączamy plastikowy wkład sterujący do CIMa
    • zakładamy poduszkę

    2. Wymienić całą kierownicę ze sterowaniem (czytamy tutaj:

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

    ) . Jeśli zmieniamy na inną, niż mamy - pamiętajmy o poduszce (czteroramienna ma swoją, trójramienna przedlift/przejściówka swoją, polift swoją - i one wzajemnie nie pasują).

     

     

    Głośniki:

    Centralny głośnik:

    :excl: Czytamy niżej - na tym etapie potrzebna będzie przeróbka instalacji.

     

    Przednie głośniki:

    Do wymiany trzeba rozebrać przednie drzwi (czytamy tutaj: 

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

    ).

    Wymieniamy obydwa głośniki: wysokotonowe (na górze drzwi) oraz niskotonowe (na dole drzwi):

    • ściagamy boczek
    • odkręcamy 3 śrubki torx 25
    • wyciągamy głośnik
    • wyciągamy kable z uchwytu
    • wypinamy z tyłu wtyczkę (najlepiej ją podważyć, bo czasem nie chce wyjść)
    • podłączamy nowy głośnik
    • wkładamy kable w uchwyt (wchodzą pojedynczo)
    • wkładamy głośnik (wchodzi tylko w jednej pozycji - jest bolec)
    • przykręcamy go 3 śrubkami torx 25
    • z trójkąta delikatnie wyciągamy głośniczek (uważając na uszczelkę)
    • odłączamy go
    • podłączamy nowy
    • wkładamy go do trójkąta (uwaga! - wchodzi tylko w jednej pozycji - jest bolec)
    • zakładamy boczek

     

    Tylne głośniki:

    Wymieniamy tylko głośniki wysokotonowe (na górze drzwi):

    • płaskim plastikowym klinem podważamy ramkę przełącznika otwierania szyby
    • delikatnie wyciągamy głośniczek
    • odłączamy go
    • podłączamy nowy
    • wkładamy go do ramki (uwaga! - wchodzi tylko w jednej pozycji - jest bolec)
    • wkładamy ramkę na miejsce

    :excl: Głośniki niskotonowe (na dole drzwi) zawsze są obecne i są takie same jak operowskie, dlatego ich nie ruszamy.

     

     

    Instalacja:

    Antena: kabel antenowy ISO (biały) ucinamy i lutujemy z kablem antenowym FAKRA.

    Radio: kable wtyczki ISO ucinamy i lutujemy z kablami wtyczki FAKRA w następujący sposób:

    Piny ISO ------------------------ Kolor kabla -------------------- Piny FAKRA ------------------ Oznaczenie --------------------------- Opis

        13 ---------------------------------- Biały ------------------------------- 1 ------------------------------ RR+ ----------------------- Tylny prawy głośnik +

        16 --------------------------------- Zielony ----------------------------- 4 ------------------------------ RL+ ------------------------- Tylny lewy głośnik +

         9 ------------------------------ Brązowo-biały ------------------------ 5 ------------------------------ RR- ------------------------ Tylny prawy głośnik -

        12 ---------------------------- Brązowo-zielony ---------------------- 8 ------------------------------ RL- --------------------------- Tylny lewy głośnik -

        32 --------------------------------- Zielony ----------------------------- 9 ---------------------------- CAN H --------------------------- Średni CAN +

        33 ---------------------------------- Biały ------------------------------ 10 ---------------------------- CAN L --------------------------- Średni CAN -

        4 ---------------------------------- Brązowy --------------------------- 12 ---------------------------- GND --------------------------------- Masa

        8 --------------------------------- Czerwony -------------------------- 15 ---------------------------- 12V+ -------------------------------- Zasilanie

     

    Centralny głośnik:

    :excl: W instalacji ISO centralny głośnik jest podwójny (gniazdo głośnika i wtyczka instalacji mają po 4 piny) i jest podłączony do przednich głośników (do pinów 10, 11, 14 i 15).

    :excl: W instalacji FAKRA centralny głośnik jest pojedynczy (gniazdo głośnika i wtyczka instalacji mają po 2 piny) i jest podłączony do radia (do pinów 14 i 16).

    • wyciągamy środkową kratkę pod szybą (uważając na czujnik nasłonecznienia, jeśli jest klimatronik)
    • wykręcamy 2 śrubki torx 20
    • wyciągamy głośnik
    • odłączamy wtyczkę

    Kable 10, 11, 14, 15 wtyczki ISO są podwójne. Ucinamy je i przedzwaniamy za pomocą miernika z pinami 1, 2, 3, 4 wtyczki centralnego głośnika.

    Najpierw przedzwaniamy:

    Piny centralnego głośnika ----------------------- Kolor kabla --------------------------- Piny ISO

                    2 ------------------------------------------ Żółty ---------------------------------- 14

                    3 ----------------------------------- Brązowo-niebieski -------------------------- 11


    Te, które nie będą łączyć - lutujemy z kablami wtyczki FAKRA w następujący sposób:

    Piny ISO ------------------------ Kolor kabla -------------------- Piny FAKRA ------------------ Oznaczenie --------------------------- Opis

        14 ---------------------------------- Żółty ------------------------------- 2 ------------------------------ FR+ ----------------------- Przedni prawy głośnik +

        11 -------------------------- Brązowo-niebieski --------------------- 7 ------------------------------- FL- ------------------------- Przedni lewy głośnik -

     

    Te, które będą łączyć - na razie zostawiamy i nie ruszamy.

     

    Następnie przedzwaniamy:

    Piny centralnego głośnika ----------------------- Kolor kabla --------------------------- Piny ISO

                    4 ---------------------------------------- Niebieski ------------------------------- 15

                    1 ------------------------------------- Brązowo-żółty ---------------------------- 10

     

    Te, które nie będą łączyć - lutujemy z kablami wtyczki FAKRA w następujący sposób:

    Piny ISO ------------------------ Kolor kabla -------------------- Piny FAKRA ------------------ Oznaczenie --------------------------- Opis

        15 ------------------------------ Niebieski ---------------------------- 3 ------------------------------ FL+ ------------------------ Przedni lewy głośnik +

        10 --------------------------- Brązowo-żółty ------------------------ 6 ------------------------------ FR- ------------------------ Przedni prawy głośnik -

     

    Te, które będą łączyć - lutujemy z kablami wtyczki FAKRA w następujący sposób:

    Piny ISO ------------------------- Kolor kabla ------------------------ Kolor kabla --------------------------- Piny FAKRA ----------------- Oznaczenie --------------------- Opis

        15 ------------------------------ Niebieski ----------------------------- Biały ----------------------------------- 14 ---------------------------- CE- ---------------------- Centralny głośnik -

        10 ---------------------------- Brązowo-żółty ------------------------- Żółty ----------------------------------- 16 ---------------------------- CE+ --------------------- Centralny głośnik +

     

    • podłączamy wtyczkę do nowego głośnika
    • wkładamy głośnik na miejsce
    • przykręcamy go 2 śrubkami torx 20
    • zakładamy kratkę na miejsce

     

    Resztę kabli z wtyczki ISO ucinamy i izolujemy (najlepiej na każdy ucięty kabel nałożyć koszulkę termokurczliwą, podpalić zapalniczką i potem zawinąć wszystkie te kable taśmą izolacyjną - polecam tkaninową "TESĘ" - jak w oryginale).

     

     

    Programowanie:

    Podłączamy Tech 2 - włączamy Tech 2 - włączamy zapłon - wchodzimy w "Diagnostyka" - "Rok modelowy" (trzeba wybierać nowszy - 2005, bo nie będzie opcji EHU i DIS w "Informacji-rozrywce") - "Vectra C / Signum" -

     

    CIM: "Nadwozie" - "CIM" - "Programowanie" - "Zaprogramuj indeks kodów" - wpisujemy nasz PIN - "Sterowanie" - "Przyciski" zmieniamy na "Kółko przeszuk."

     

    :excl: Jeśli mamy zwykłą klimatyzację - ten punkt pomijamy.

    ECC: "Nadwozie" - "ECC" - "Programowanie" - "Zaprogramuj ECU" - i dalej po kolei:

    Indeks kodów:

    • 001

     

    EHU: "Informacja-rozrywka" - "EHU" - "Programowanie" - "Zresetuj ECU" - wpisujemy oryginalny PIN - "Zaprogramuj ECU" - i dalej po kolei:

    Indeks kodów:

    • 023 (Blaupunkt)
    • 021 (Delphi Grundig)

    Indeks audio:

    • 041 (sedan)
    • 042 (kombi)
    • 043 (hatchback)
    • 044 (Signum)

    Indeks temperatury (tylko Delphi Grundig):

    • 024

     

    DIS: "Informacja-rozrywka" - "DIS" - "Programowanie" - "Zresetuj ECU" - wpisujemy oryginalny PIN - "Zaprogramuj ECU" - i dalej po kolei:

    Indeks kodów (z komputerem pokładowym, bez ogrzewania postojowego):

    • GID:
      • sedan, hatchback (wszystkie silniki):
        • 002 (do 20.04.2004)
        • 002 (po 23.09.2004 - LED)
        • 011 (po 23.09.2004 - standardowy)
      • kombi, Signum:
        • silniki benzynowe:
          • 008 (do 20.04.2004)
          • 008 (po 23.09.2004 - LED)
          • 017 (po 23.09.2004 - standardowy)
        • silniki Diesla:
          • 005 (do 20.04.2004)
          • 005 (po 23.09.2004 - LED)
          • 014 (po 23.09.2004 - standardowy)
    • CID:
      • sedan, hatchback (wszystkie silniki):
        • 002 (do 20.04.2004)
        • 011 (po 23.09.2004)
      • kombi, Signum:
        • silniki benzynowe:
          • 008 (do 20.04.2004)
          • 017 (po 23.09.2004)
        • silniki Diesla:
          • 005 (do 20.04.2004)
          • 014 (po 23.09.2004)

    Kasujemy błędy: "Pojazd" - "Informacja DTC pojazdu" - "Usuń wszystkie"

     

    :excl: Cały czas Tech 2 będzie pokazywać błąd "Przerwany obwód anteny FM/AM" (powraca od razu po skasowaniu). Nie przejmujemy się nim, ponieważ w tym przypadku jest to zupełnie normalne - poza tym wszystko działa dobrze.

    Chodzi o to, że przedliftowe i przejściówkowe/poliftowe podstawki antenowe się różnią - w przedliftowej podstawce jest wzmacniacz antenowy (dlatego jest jeszcze jeden kabelek idący z pinu 2 podstawki na pin 7 radia), a w przejściówkowych/poliftowych podstawkach go nie ma.

    Żeby ten błąd wyeliminować - należy zmienić podstawkę (ale to nie ma sensu bez ważnego powodu - np. bardzo sparciała gumka podstawki). Do tego celu trzeba ściągać podsufitkę.

    Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy jest już mapa Polski na NCDC2015? Pytam ponieważ informatyk z mojego miasta załatwia mi mape Polski i menu po polsku? Z tego czytałem na tym forum to nie ma. On twierdzi, że napewno jest i za tydzień będe miał musiałem podać VIN i inne dane... Słyszał coś ktos w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niech załatwia - tylko nie dawaj zaliczki

kto by się bawił w tworzenie mapy do navi której produkcja zakończyła się 10 lat temu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twierdzi, że juz 2 zrobił mapa 2014 rok. Jak zrobi dam znać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to jakaś nowość. Chciałbym to wszystko zobaczyć - oczywiście w postaci oryginalnej. :pilot:

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pytanie właśnie chcę wymienić u siebie ncdc 2013 na cd 70, ale nie chcę wymieniać wyświetlacza GID'a ktoś tam na forum pisał o wymianie ale nic nie pisał o wymianie głośników. Czy samo przemienienie kostek i dolutowanie tych 2 kabli od navi i radia wystarczy do działania tego radia i navi? nie potrzebuję sterowania z kierownicy i mam op coma więc mogę sobie aktywować wszytsko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głośniki wymieniasz tylko do Opery - ma inne. W twoim przypadku głośników nie ruszasz - oprócz centralnego (jest inny i trzeba przerobić instalację).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" />

GIDa, niestety, będziesz musiał wymienić - ten nie zadziała. W ogóle przy nawigacji lepiej mieć CIDa - bo wtedy wyświetla mapy, a przy GIDie są tylko same strzałki jak w starym Mercedesie. <_<

Co do kabli - wyżej masz rozpiskę. 2 wtyczki ISO (anteny radia i nawigacji) ucinasz i lutujesz nowe FAKRA. :mysli:

Sterowanie z kierownicy wyłączasz w CIMie i DISie. :)

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki był by dźwięk gdyby wymienić tylko głośniki ? Czy nie będzie taki sam jak z opery ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk będzie trochę lepszy, ale oczywiście nie taki jak z Opery. Opera ma inny procesor dźwiękowy, dlatego dźwięk jest dużo lepszy. B)

Poza tym podłączając głośniki operowskie do NCDC możesz spalić końcówkę mocy, ponieważ Opera jest 2x45 W i 3x20 W, a NCDC 4x20 W. W Operze przednie głośniki są 2 Ohm, a w NCDC 4 Ohm. <_<

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słusznie, nie wiedziałem, że są o innej impedancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam sledze temat wymiany radia na CD70 a wlasciwie chodzi o przerobienie zlacza ISO na FAKRA opis ktory kolega przedstawil wyzej ma sie do niczego moje CD70 w GTS z 2003 nie dziala,do przerobki uzylem przejsciowke z niemieckiego ebay-a i dalej nic,chyba zostaje wymiana wiazki pod deska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj link do tej przejściówki.Jeśli kupiłeś tą co myślę to masz dwa przewody zamienić miejscami i zadziała.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A może kolega najpierw napisze co miał i co wstawił? Bo ja u siebie (i nie tylko) zawsze robiłem według powyższego schematu i zawsze wszystko działało. A może kolega to druciarz i nie przeczytał wszystkiego ze zrozumieniem? Oczywiście kolega zrobił wszystko z powyższej porady?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://kolobok.us/smiles/artists/fool/wow.gif&key=b0383b5c0cc13ba92b5a1b375d54960087e492cf7b0b75ad4b51933f00cd3960" />

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi ze wzbudzilem w koledze takie emocje,nie chodzilo o madrzenie sie,ale podzieleniem sie problemem..... nie jestem" DRUCIAKIEM" jak mnie nazwales i czytac potrafie i to nie tylko w jednym jezyku,mam nieograniczony dostep do czesci do Vecrty i z wiazek pod deske i innych niezbednych czesci do tej marki samochodu moglbym utworzyc pokazny skladzik.... Z praca jako mechanik mam doczynienia juz pare ladnych lat ,na samych Wyspach pracuje juz 10 lat przy autach ktorych niektorzy nawet nie widzieli na oczy lub nie mieli do czynienia.Wedlug mnie Fora miedzy innymi takie jak te sa po to zeby mozna sie bylo wymienic miedzy soba pogladami,umiejetnosciami jak i dawaniem sobie zyczliwych porad a nie sluzyc obrazaniu i nazywaniu sie bezsensownymi przezwiskami ktore niczemu nie sluza. Dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tutaj o możliwości, kto jakie ma. Też znam inne języki niż polski. I stać mnie zapłacić w ASO za taką przeróbkę - i co z tego? Czy ja się tym chwalę? A auta inne niż Vectra tutaj nikogo nie interesują, więc nie rozumiem po co to pisać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://kolobok.us/smiles/light_skin/russian_ru.gif&key=4bb3b4d1c570fac75294d71b3d13d3f9e81d882fdee017aa5e3d53cf2790065d" />

Poza tym coś tu jest nie tak: kolega mając nieograniczony dostęp do części do Vectry (chyba raczej Vauxhalla, bo na Wyspach części do Vectry są sporo droższe) kupuje jakąś przejściówkę na Ebayu zamiast elegancko przełożyć wiązkę i mieć jak w oryginale. Jeśli kolega jest aż takim doświadczonym mechanikiem - to aż dziw, że nie może poradzić sobie z takim prostym problemem jak przepięcie paru pinów. A jeśli nawet - to wystarczyło spokojnie zapytać, a nie od razu pisać że moja instrukcja "jest do niczego". Czy to jakiś nowy sposób wymiany poglądów i umiejętności? scratch_one-s_head.gif

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy to vauxhall czy opel to dalej vectra a czesci do vectry na wyspach sa tanie bo jest ich od groma.przyznaje ze zle sie wyrazilem w poscie powyzej wiec jezeli urazilem kolege forumowicza to przepraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, nie ma sprawy, problem załatwiony.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" />

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie zmiany powoduje zmiana indexow? W sumie to zmienialem na rozne i nie zauwazylem roznicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chociażby dystans do przejechania na obecnym stanie paliwa czy też informacja o niskiej temperaturze powietrza na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No widzialem wlasnie ze sa rozne kody i jedne z informacja o niskiej temp a drugie bez. A co daje w radiu info ze auto to gts albo kombi? Jakos inaczej ustawia przestrzen audio?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę inaczej gra w zależności od wersji nadwozia. B)

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

W Opcom-ie są trochę inne indexy, zarówno kodów i audio.

zrzut ekranu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2016_06/Index.jpg.af204ecaa2937e005f894764fe5d4abc.jpg" alt="Index.jpg" />

index2.jpg

Które wybrać? Mam Signum 2003 i Operę Blaupunkta.

 

Edytowano przez anchmu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego jest wybrana Astra H? :huh:

Edytowano przez Val

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem o co chodzi.

Są tylko takie możliwości do wyboru.

Próbowałem z nowszym programem (Vaux-com 120309) i też tylko takie cos jest.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie da wybrać Vectry - to chyba należy spróbować Techem 2. To są prawidłowe indeksy kodów według TISa. :mysli:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×