Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Arczi4444

Czasami auto kręci ale nie odpala

Polecane posty

Witam ponownie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przeglądałem forum i internety ale nie znalazłem takiego problemu jaki ma miejsce u mnie. Z racji, że wygląda mi to na problem z elektryką piszę w tym dziale. Do rzeczy, od jakiegoś czasu moje autko Vectra B 2.5 v6 97 rok buntuje się, pojawiają się problemy z rozruchem silnika, otóż przekręcam kluczyk, konrolki się zapalają, odpalamy no i gitara. Scenariusz drugi (ten gorszy) przekręcam kluczyk i już widać pierwszą różnice, kontrolka silnika się nie zapala a powinna i pali się kontrolka kontroli trakcji a nie powinna, próbujemy odpalić, rozrusznik kręci ale auto nie zaskakuje, możemy próbować aż aku padnie a i tak nie odpali. Czasami wystarczy kilka minut poczekać i wszystko wraca do normy, czasami pomaga zamknięcie i otworzenie samochodu a czasami pomaga odlaczenie aku na chwile, loteria... Dzis wydarzyło sie jeszcze cos ciekawszego, po przejechaniu kilometra stanąłęm przed przejazdem kolejowym (opuszczony szlaban) i po kilku sekundach, kontrolka trakcji sie zapalila auto zgaslo i juz nie moglem go odpalic, wczesniej wspomniane metody nie zadzialaly. Zepachalem samochod kilka metrow dalej na pobocze, kluczyk przekrecam auto zapala... Jakieś pomysły???? Aaaa błedów brak jakby co

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść styki, oraz sprawdź kabel idący do bezpiecznika FV6, FV4 i sprawdź ładowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okok, tylko, które styki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznika, oraz samego gniazda ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem znikł na jakiś czas aż do dzisiaj... Robilem zmiane oleju i postanowiłem zaslepic egr, po wszystkim chciałem odpalic sprzet i niestety... Po przekręceniu stacyjki pali się TC a nie pali kontrolka silnika. Nie da sie wywołać błedów na zworke, zero reakcji kontrolki po zwarciu pinów. Wcześniej jak problem występował to ustepował po kilku minutach, dzisiaj walczyłem ładnych pare godzin i porażka auto uwalone;/ Przeglądałem przewody, te idące do egr i krokowca są w fatalnym stanie ale nie są przerwane, mieszałem w bezpiecznikach tych pod kierownicą i tych w sumie trzech w okolicach akumulatora, które mogłem to sprawdziłem i jest ok, dobrałem sie do komputera i tam wszystko wygląda jak nowe. Skonczyly mi sie pomysly szczerze mówiąc dlatego pisze do bardziej doświadczonych, ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz zasilania na ECU. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki za aku i wiązkę do kompa. Zobacz czy komputer ma zasilanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie podają takie napiecie jak na aku, przy włączonym radiu 11,95 V. Wyciągnąłęm komputer, sprawdziłem napięcie na wszystkich czerwonych kablach, póżniej na wszystkich pinach wtyczki do komputera i albo było 0 albo 0,79. Czyli rozumiem, że brak zasilania kompa??


Ide sprawdzac wiazki idące do kompa. Aaaa tak z ciekawości sprawdzilem napięcie na egr i na jednym pinie bylo też 0,79. Wszystko sprawdzałem na przekręconej stacyjce i palących się kontrolkach, to tak w woli uzupełnienia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Jest sposób na sprawdzenie przekaźników czy sprawne??


Znalazlem schemat bezpieczników (

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

), niestety nieco inny niestety jak u mnie, podam parapetry:

wg schematu R114 u mnie prawdopodobnie jest to duży czarny przelaxnik największy ze wszystkich i na jednym pinie przekaźnika pokazuje napiecie aku(gruby czerwony przewod) a na reszcie nic (gruby czarny z czerwonym paskiem, cienki brazowy, cienki szary z zielonym paskiem, cienki czarny z czerwonym paskiem)

wg schematu f56 i f59 a u mnie prawdopodobnie najmniejszy ze wszystkich brązowy przekaźnik i na jednym pinie pokazuje napiecie aku (gruby czarny kabel), na dwoch 0,79(brazowy cienki kabel z blekitnym paskiem i czerwony cienki z niebieskim paskiem) i na czwartym nic(drugi gruby czarny kabel)

wg schematu R80 u mnie prawdopodobnie fioletowy przekaźnik, sredniej wielkosci w porownaniu do reszty, na jednym pinie napiecie aku(czerwony przewod), na dwoch 0,79(cienki czerwony z błękitnym paskiem i ciemny brazowy z blekitnym paskiem) a na czwartym nic( gruby czerwony z błekitnym paskiem

wg schematu R97 u mnie drugi fioletowy przekaźnik taki sam jak wyzej i na trzech pinach napiecie aku(gruby czerwony przewód, brązowy cienki z błękitnym paskiem i brązowy cienki), 0,79 na grubym czerwonym z błekitnym paskiem.

Potrafi ktoś to ogarnąć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak jakby przekaźnik R114 nie dostawał sygnału po stacyjce. Możesz na próbę go wyjąć i zewrzeć obydwa grube kable. Check powinien się zaświecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Posypały się kable w wiązce idącej do ECU, dosłownie posypaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Posypały się kable w wiązce idącej do ECU, dosłownie posypaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×