Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

LevelKrk

Ubywa płyn chłodniczy z20net

Recommended Posts

Odkąd kupiłem samochód borykam się z ubytkiem płynu chłodniczego. Mój mechanik rozkłada ręce. Zrobiłem już samochem ponad 25tys i cały czas to samo. Samochód nie kopci na biało, nie ma mazi na korku oleju. Oleju nie przybywa, jest klarowny wiec uszczelka raczej odpada. Korek od plynu chlodniczego wymieniony na nowy z aso. Wszystkie obejmy podokrecane. Nie ma mokrej tapicerki i szyby nie parują wiec nagrzewnicza tez chyba okej. Żadnych wycieków nie zauważyliśmy z mechanikiem. Dolalismy preparatu uv i pod lampa uv tez patrzyliśmy i nic... Zrobiłem juz 2tys z tym preparatem uv i jutro kolejna próba szukania wycieku z lampą ale coś czuje ze nadal nic nie wyjdzie... Czego mogę jeszcze spróbować? Macie jeszcze jakies metody szukania wycieków? Obecnie ubytek od max do kontrolki ostrzegawczej plynu chłodniczego to 200km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest metoda - pompka podłączana zamiast korka i pompujemy i szukamy gdzie wycieka. Gdzieś musi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz na myśli jakies profesjonalne urządzenie czy np. Przerobiony korek + kompresor? Jakie dopuszczalne ciśnienie żeby nie porozrywalo węży i uszczelke nie wydmuchalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój macher ma taką walizkę z różnymi korkami zakończonymi złączką na wąż i małą pompkę ręczną, która jest w komplecie.

Może UPG puszcza w wydech?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze turbina puszcza do wydechu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie jakos sprawdzić te dwa powyższe przykłady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdzałeś zgrzew zbiorniczka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że teraz jakaś plaga z tym ubywaniem płynu w z20net. U mnie podobne objawy jak u kolegi wyżej tyle że płyn gdzieś kapie. Żaden mechanik nie umie określić gdzie jest wyciek przewody ok pompa wody też działa bez zarzutu, mocy tyle samo co przed wyciekiem... Mechanicy u których byłem mówią tą samą śpiewkę "trzeba ściągać głowice bo inaczej to nic nie można więcej zrobić" a wiadomo, że jeżeli bym się zgodził na taki manewr to koszty takiej "mega" diagnostyki będą ogromne... nie wiem co robić czy zaprowadzić auto do aso ? jakieś mądre pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakup ten za 32zł

Please login or register to see this link.

rozcieńcz w płynie i do zbiorniczka, jak masz wyciek to nawet bez UV znajdziesz skąd cieknie, bo się robi intensywny kolor.

Twój płyn będzie wyglądał jak ta rzeka

Edited by betonixx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Później ciekawe tylko czy uda się to doszorować z silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> no ale preparat na pewno zastosuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też ubywało, pod koniec nawet 1L na 1000km dolewałem. Żadnej plamy pod autem, wszystko odparowywało, na wężach jedynie biały nalot i intensywna woń płynu po zatrzymaniu. Winne były trójniki od wcięcia reduktora LPG. Po wymianie na metalowe zero ubywania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód wrócił, zero nieszczelności zewnętrznych :| i jestem w czarnej d****, ściągać ta glowice czy nie.... Jak zrobię upg i dalej bedzie ubywać to w leb sobie strzele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam teraz taki przypadek, zadnego wycieku , lpg auto nigdy nie widzialo nic nie wskazuje na UPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej znika, masz gaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może się okazać, że turbina puszcza. Niekoniecznie będzie wielka biała chmura dymu za autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gazu nie mam, oleju nie ubywa, 2tys km po wymianie i nadal Maks na krescs, olej czysty Edited by LevelKrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zwiększa się poziom oleju?? - jak tak do sika do silnika.. ale skąd to już nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poziom od wymiany caly czas ten sam. I nigdy nie przybywalo... A z tym ubytkiem mecze sie od kupna samochodu, jakies 25tys juz. Jakby to byla uszczelka to wydaje mi sie ze juz dawno by ja trafilo... Juz chyba wiem dlaczego Niemiec sprzedal, hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina jak przepuszcza płyn chłodzący to do regeneracji lub wymiany na inną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko pytanie czy moze puszczac plyn??

bo wiadomo olej jest do smarowania i zrobi sie luz nieszczelnosc to olej pusci

a plyn ja chlodzi i raczej nie ma jak sie dostac do srodka no chyba ze cos peklo w niej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna zakupiona przez nas 14T była właśnie w jakiś sposób uszkodzona i po zamontowaniu okazało się, że puszcza płyn. W takiej ilości, że przy powrocie do domu około 60km, trzy razy dolewałem płyn do zbiorniczka bo zassało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kopciła tylko na początku i na wolnych obrotach, podczas jazdy nie widziałem w lusterku zasłony dymnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie ma wycieków, to zostaje sprawdzić czy nie leje na tłoki, powinno być widać z której strony leje, u mnie były czyste fragmenty tłoka, które miały do czynienia z płynem. Jak będziesz targał głowicę to niech sprawdzą czy blok silnika jest równy, tam gdzie głowica dolega. Ewentualnie na potwierdzenie braków, wycieków na zewnątrz, zagrzać samochód aż wentylator się włączy, kartony, gazety, czy co tam masz pod samochód pomęczyć go jeszcze i zostawić na noc, i czy faktycznie nie leje. Węże miękkie są? Myślałem jeszcze że może EGR cieknie, ale jeśli dobrze widziałem pisałeś że masz Z20NET, jeśli tak to tam EGRu brak.

Edited by Shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podepne się pod temat bo mam problem z uciekającym płynem, a doslownie leje sie ciurkiem jak z kranu bo zalany zbiorniczek robi sie pusty po przejechaniu 5km i wychodzi na to ze to z pod pompy i pytanie duzo roboty jest z jej wymianą, wiem ze trzeba miec blokade i że podejdzie ona od silnika Z22SE. Czy mógłby ktoś opisać jak sie za to zabrać co trzeba zdemontować bo miejsca jest tam bardzo mało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

katalizotor trzeba wyjac, blokada nie jest potzrebna, trzeba zdjac pokrywe rozrzadu i odkrecic kolo zebate z pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślalem ze lepiej i łatwiej będzie uzyć tej blokady, by nie rozkrecac pokrywy i rozpinać rozrzadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...