Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

LevelKrk

Ubywa płyn chłodniczy z20net

Polecane posty

Odkąd kupiłem samochód borykam się z ubytkiem płynu chłodniczego. Mój mechanik rozkłada ręce. Zrobiłem już samochem ponad 25tys i cały czas to samo. Samochód nie kopci na biało, nie ma mazi na korku oleju. Oleju nie przybywa, jest klarowny wiec uszczelka raczej odpada. Korek od plynu chlodniczego wymieniony na nowy z aso. Wszystkie obejmy podokrecane. Nie ma mokrej tapicerki i szyby nie parują wiec nagrzewnicza tez chyba okej. Żadnych wycieków nie zauważyliśmy z mechanikiem. Dolalismy preparatu uv i pod lampa uv tez patrzyliśmy i nic... Zrobiłem juz 2tys z tym preparatem uv i jutro kolejna próba szukania wycieku z lampą ale coś czuje ze nadal nic nie wyjdzie... Czego mogę jeszcze spróbować? Macie jeszcze jakies metody szukania wycieków? Obecnie ubytek od max do kontrolki ostrzegawczej plynu chłodniczego to 200km...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest metoda - pompka podłączana zamiast korka i pompujemy i szukamy gdzie wycieka. Gdzieś musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli jakies profesjonalne urządzenie czy np. Przerobiony korek + kompresor? Jakie dopuszczalne ciśnienie żeby nie porozrywalo węży i uszczelke nie wydmuchalo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój macher ma taką walizkę z różnymi korkami zakończonymi złączką na wąż i małą pompkę ręczną, która jest w komplecie.

Może UPG puszcza w wydech?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze turbina puszcza do wydechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Idzie jakos sprawdzić te dwa powyższe przykłady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś zgrzew zbiorniczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że teraz jakaś plaga z tym ubywaniem płynu w z20net. U mnie podobne objawy jak u kolegi wyżej tyle że płyn gdzieś kapie. Żaden mechanik nie umie określić gdzie jest wyciek przewody ok pompa wody też działa bez zarzutu, mocy tyle samo co przed wyciekiem... Mechanicy u których byłem mówią tą samą śpiewkę "trzeba ściągać głowice bo inaczej to nic nie można więcej zrobić" a wiadomo, że jeżeli bym się zgodził na taki manewr to koszty takiej "mega" diagnostyki będą ogromne... nie wiem co robić czy zaprowadzić auto do aso ? jakieś mądre pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zakup ten za 32zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

rozcieńcz w płynie i do zbiorniczka, jak masz wyciek to nawet bez UV znajdziesz skąd cieknie, bo się robi intensywny kolor.

Twój płyn będzie wyglądał jak ta rzeka

Edytowano przez betonixx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Później ciekawe tylko czy uda się to doszorować z silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> no ale preparat na pewno zastosuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywało, pod koniec nawet 1L na 1000km dolewałem. Żadnej plamy pod autem, wszystko odparowywało, na wężach jedynie biały nalot i intensywna woń płynu po zatrzymaniu. Winne były trójniki od wcięcia reduktora LPG. Po wymianie na metalowe zero ubywania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochód wrócił, zero nieszczelności zewnętrznych :| i jestem w czarnej d****, ściągać ta glowice czy nie.... Jak zrobię upg i dalej bedzie ubywać to w leb sobie strzele...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez mam teraz taki przypadek, zadnego wycieku , lpg auto nigdy nie widzialo nic nie wskazuje na UPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej znika, masz gaz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może się okazać, że turbina puszcza. Niekoniecznie będzie wielka biała chmura dymu za autem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gazu nie mam, oleju nie ubywa, 2tys km po wymianie i nadal Maks na krescs, olej czysty Edytowano przez LevelKrk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie zwiększa się poziom oleju?? - jak tak do sika do silnika.. ale skąd to już nie mam pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poziom od wymiany caly czas ten sam. I nigdy nie przybywalo... A z tym ubytkiem mecze sie od kupna samochodu, jakies 25tys juz. Jakby to byla uszczelka to wydaje mi sie ze juz dawno by ja trafilo... Juz chyba wiem dlaczego Niemiec sprzedal, hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina jak przepuszcza płyn chłodzący to do regeneracji lub wymiany na inną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie czy moze puszczac plyn??

bo wiadomo olej jest do smarowania i zrobi sie luz nieszczelnosc to olej pusci

a plyn ja chlodzi i raczej nie ma jak sie dostac do srodka no chyba ze cos peklo w niej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna zakupiona przez nas 14T była właśnie w jakiś sposób uszkodzona i po zamontowaniu okazało się, że puszcza płyn. W takiej ilości, że przy powrocie do domu około 60km, trzy razy dolewałem płyn do zbiorniczka bo zassało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kopciła tylko na początku i na wolnych obrotach, podczas jazdy nie widziałem w lusterku zasłony dymnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak nie ma wycieków, to zostaje sprawdzić czy nie leje na tłoki, powinno być widać z której strony leje, u mnie były czyste fragmenty tłoka, które miały do czynienia z płynem. Jak będziesz targał głowicę to niech sprawdzą czy blok silnika jest równy, tam gdzie głowica dolega. Ewentualnie na potwierdzenie braków, wycieków na zewnątrz, zagrzać samochód aż wentylator się włączy, kartony, gazety, czy co tam masz pod samochód pomęczyć go jeszcze i zostawić na noc, i czy faktycznie nie leje. Węże miękkie są? Myślałem jeszcze że może EGR cieknie, ale jeśli dobrze widziałem pisałeś że masz Z20NET, jeśli tak to tam EGRu brak.

Edytowano przez Shadow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne się pod temat bo mam problem z uciekającym płynem, a doslownie leje sie ciurkiem jak z kranu bo zalany zbiorniczek robi sie pusty po przejechaniu 5km i wychodzi na to ze to z pod pompy i pytanie duzo roboty jest z jej wymianą, wiem ze trzeba miec blokade i że podejdzie ona od silnika Z22SE. Czy mógłby ktoś opisać jak sie za to zabrać co trzeba zdemontować bo miejsca jest tam bardzo mało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katalizotor trzeba wyjac, blokada nie jest potzrebna, trzeba zdjac pokrywe rozrzadu i odkrecic kolo zebate z pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślalem ze lepiej i łatwiej będzie uzyć tej blokady, by nie rozkrecac pokrywy i rozpinać rozrzadu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×