Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kriss_pl

EGR kiedy jest otwarty przy jakich parametrach w czasie jazdy?

Recommended Posts

Proszę o odpowiedź jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, chodzi o to żeby użytkownicy tych silników wiedzieli w jaki sposób można bezinwazyjnie próbować oczyścić dolot czyli nagromadzoną sadzę m.in. z czujnika ciśnienia doładowania, bo jak wiadomo można to zrobić fizycznie ale przy określonych warunkach jazdy problem i tak powraca. Kiedyś mechanik doradzał mi odnośnie wypalania DPFa zanim jeszcze pojawi się autko z kluczykiem powiedział wtedy że jest to 3 bieg i obroty w okolicy 2300 czyli prędkość około 70 km/h, nie więcej. Być może że w takich warunkach jest również otwarty EGR ale proszę o odpowiedź jeśli ktoś ma taką wiedzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

egr otwiera się zawsze wtedy kiedy auto nie musi mieć pełnej mocy (nie da się tak jeździć żeby egr był zawsze zamknięty )

prawie zawsze jest uchylony (jedynie jak dodajesz gazu/hamujesz silnikiem to się zamyka /wykorzystujesz większą ilość mocy silnika )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli nawet jak jedziesz na 5 lub 6 biegu np. z lekkiej górki czyli bez obciążenia ale z wciśniętym gazem to też może się otwierać?

Edited by kriss_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jednak zamiast zastanawiac sie kiedy zawor sie otwiera a kiedy nie i zawracac sobie nim glowe polecam Ci go zaslepic i wylogowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiesz nie chce być już taki nieekologiczny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo już mi DPF z uwagi na zbyt częste i męczące niedziałanie już się kiedyś "usunął"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślałem że istnieją takie parametry jazdy w których można tak samą jazdą spowodować że część sadzy wypali się z dolotu -chodzi głównie o czujnik- bo przecież ja widziałem jak po miesiącu od czyszczenia wygląda czujnik to przecież przy "nieodpowiedniej jeździe" nawet nowy silnik będzie też zawsze produkował sadzę i musi się ona gdzieś zatrzymywać. Ale to musiałby ktoś mieć jakiś czujnik w postaci diody w aucie z informacją ze zawór jest otwarty i jeździć z różnymi prędkościami i na różnych biegach i obserwować czy z tyłu jest czarny dym.

Jednak czy te małe ilości spalin nawet w idealnych warunkach po zmieszaniu z czystym powietrzem będą miały właściwości które pozwolą na jakiekolwiek wypalanie się sadzy na czujniku w dolocie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mysle ze gdyby auto latalo caly czas na dlugie odcinki to tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli starczy mi cierpliwości i nie wyłączę tego do urlopu to poświęcę czas i sprawdzę jak będzie wyglądał czujnik po 700km trasie jeśli będzie zaklejony tak jak zawsze to znaczy że gdy pojawią się z tym problemy - może i z innych powodów może i z powodu wieku auta - to znaczyć będzie że nie ma sensu nic innego jak operacja i usuwanie pewnych elementów - to tak jak w życiu dziadkowi 90 letniemu też nie będziemy kazali biegać żeby sobie przetkał żyły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli zalepia się sadzą cały wylot to jedynie to świadczy o złej kondycji silnika i tyle raczej w temacie (w nowym silniku nie znajdziesz tam czegoś takiego jak zalepiony egr jak to niektórzy piszą (jest owszem odymiony ale nie zalepiony że nawet błąd potrafi wywalać przez zablokowanie się go sadzą )

sadza się osadza jak połączy się ona z olejem/paliwem niestety czyli pierścienie /wtryski

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i niestety albo i stety ale cierpliwości mi nie starczyło i EGR "zamknął się" na zawsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a niestety ale EGR musi się otwierać nawet na wysokich biegach i prędkościach gdy nie ma silnik dużego obciążenia i pewnie nawet nowy jak jest silnik to sadza zawsze będzie bo jakby tak nie było to nie byłoby DPFa . A jak chodzi o ekologię to bardzo ciekawe że przy tym jak ciśniemy gaz do podłogi to ekologii już nie ma bo wtedy zawór jest zamknięty. Spalania dokładnie nie poznałem na trasie ale w mieście a jeżdżę po śląsku to mam średnie 5,6l, więc nie będę nikogo straszył spalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie no jak niema ani ropy ani oleju w wylocie to rura się tylko odymi a jak jest olej /ropa to właśnie oklei i zabije na amen po czym uwali i dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest ktoś kto wylogowuje i zaślepia EGR w okolicach Sosnowca proszę o PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trasa Zabrze Kraków (ponad 110km) ok.90% autostrady - 4.5l
Trasa Kraków Zabrze już troszkę spokojniejsza jazda - 4,1l

DPF - out
EGR - out

Chip - in

Chyba warto :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na niedogrzanym odcinki 2 km dość ostra jazda spalanie poszło o prawie litr w górę

na trasie prędkość średnia 160 km/h dociążony do granic wytrzymałości pół litra

jazda dziadka może nie pokazuje tak zapotrzebowania większego na paliwo bo nie sprawdzałem to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i nawet nie mógł bym jechać z prędkością 115 km/h po autobanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> no chyba że jak będę chciał pozbyć się vectry to pewno tak będę jeździł o 3 w nocy a z pewnością jakiś tir zaparkuje w moim bagażniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

tyle że vectra bez dpf fabrycznie (jak wyciąłeś wsio razem to możliwe że dlatego nawet nie odczułeś większego spalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja po chipie miałem takie spalanie niskie a dopiero później poszedł DPF do przetopienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jeszcze później EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i ani nie spadało spalanie ani nie wzrastało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pisze to żeby się tego nie bali inni bo to nic strasznego ale oczywiście nikt za darmo tego nie zrobi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a ja tak jeżdżę różnie wiadomo że czasami się przyciśnie ale staram się nie szaleć jak nie trzeba bo nie chce za chwile zakładać nowego wątku że coś mi się znowu popsuło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale czasami fajnie jak na drugim biegu przyciśniesz mocniej gaz i auto się wyrywa doi przodu i mieli kołami na asfalcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> może pojadę w tym tygodniu na hamownie to będę wiedział ile teraz po tych wszystkich zabiegach ma te moje 120 fabrycznych koni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzisiaj sobie zrobiłem pomiary na hamowni i wyszło 159 KM i 359 Nm,

całkiem nieźle jak na 1.9DT... no i te spalanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...