Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

olek623

VECTRA B GAŚNIE NA GAZIE

Polecane posty

Witam Wszystkich, mam problem z moja Vectrą B chodzi o to że samochód gaśnie na gazie po wduszeniu sprzęgła lub podczas dynamicznej jazdy gdy np dojeżdżam do skrzyżowania i hamuje nie zawsze się to dzieje jest jednak to bardzo uciążliwe, dosyć długo już z tym walczę i nie mogę sobie z tym poradzić dlatego postanowiłem założyć tutaj konto i doradzić się kolegów. Na początek może opiszę całą tą przygodę z tym gaśnięciem. Zakupiłem Vectre B na początku lutego, kupiłem ją z takimi usterkami jak brak ręcznego, popsute lewe przednie łożysko i do wymiany była uszczelka pod pokrywą zaworów ( wiem może niektóre rzeczy nie mają znaczenia ale ok) po ok 2tyg doradzania się gdzie dać na rozrząd (wymagał już wymiany według licznika i niby taki mit że po zakupie jakiegokolwiek samochodu trzeba wymienić) i aby usunąć te w/w usterki oddałem go-wszystko zostało naprawione i wymienione. Przez okres tych dwóch tyg przed oddaniem do naprawy samochód nie zgasł mi ani razu, chcę jednak tutaj zaznaczyć że przez ten czas jeździłem bardzo delikatnie max 70 bo to łożysko biło przesiadłem też się z mniejszego samochodu i nabierałem wprawy. Wracając od mechanika mogłem już trochę mu depnąć nic nie biło itd jechałem ok 120-140 i chciałem pokonać skrzyżowanie przyhamowałem samochód do ok 50 i wtedy mi zgasł po raz pierwszy. Pierwsza myśl gaz do regulacji i będzie ok no dobra 1 regulacja nic 2 regulacja nic samochód gaśnie samochód został u gazownika żeby go ustawili już podczas jazdy i żeby pojeździli to też nic nie dało. Gazownik kazał przeczyścić przepustnice która prawdopodobnie jest zasyfiona i miał racje bo szkoda że zdjęć nie porobiłem tej dziurki w przepustnicy wgl nie było wszystko pozapychane itd ale to też nic nie dało. Gazownik stwierdził że może być walnięta i pożyczył inną która jest ok po wymianie to też nic nie dało i założyłem swoją. Działałem też trochę na własną rękę poczytałem o parowniku (Tomasetto-AT09-Alaska) wyczytałem że parownik jest do 136km ja mam 101km czyli ok jednak napotkałem się że wypowiadali się o nim że można go do malucha włożyć. znalazłem kolegę z takim parownikiem i przełożyliśmy go, ciśnienie ustawialiśmy w czasie jazdy tak na oko (wiem że to trzeba przez komputer itd) my robiliśmy tak żeby nie przełączał się z powrotem na benzynę i też policzyliśmy obroty mojego w miarę ok udało się to ustawić lecz samochód i tak gasł po tych wszystkich wyczynach stwierdziłem że samochód na pewno zgaśnie jak jest zimny i rozpędzę go do ok 100 i wduszę sprzęgło czy też codziennie po dojechaniu do skrzyżowania które jest ok 1.5 km od domu stoję na tym skrzyżowaniu i odpalam go. Stwierdziłem z kolegą ze to może wina rozrządu dużo mechaników wypowiedziało się na ten temat tak samo jeśli będzie rozrząd przestawiony o jeden ząbek to na benzynie samochód będzie chodził na gazie nie to udałem się do tego kto go zakładał pooglądałem schematy rozrządu żeby coś wiedzieć okazało się że zakładał rozrząd uczeń przy sprawdzaniu był już nauczyciel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i stwierdził że wszystko jest ok i ja według tego co dzień przed poczytałem itd stwierdziłem że się zgadza wszystkie znaki się nachodzą Z kolegą mechanikiem też sprawdziliśmy sami potem ten rozrząd i jest idealnie wszystko. W połowie kwietnia znowu dałem go do gazownika z tym wszystkim co teraz pisze opowiedziałem mu powiedział że od razu bierze się za rozrząd bo muli go wykluczyć. rozrząd był ok poprawił mi trochę gaz tzn poskracał wężyki które mogłyby starczyć na założenie komuś jeszcze gazu i wymienił mi wtryski po tym samochód troszkę lepiej zaczął się zachowywać mniej gaśnie jednak wskazówka obrotomierza czeto odbija się od 200/300 obrotów i zapala się akumulator. Nie wiem już co mam robić brakuje mi pomysłów i wszystkim już dookoła. Nie wiem co jeszcze więcej dodać. Samochód oczywiście na benzynie zachowuje się idealnie a z gazu została tylko butla do podmianki jeśli chodzi o wężyki wszystkie są ok płyn chłodniczy jest wszystko sprawdzane ok 1000 razy.

Vectra B 1.6 16v HB 2000r

gaz stag200

parownik toasetto at09

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość podpięcia interfejsu do kompa z gazu i zrobienia screenów ustawień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

niestety nie, mam tylko opeltecha

Edytowano przez olek623

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sam piszesz problem jest tylko z lpg, więc tam trzeba szukać. Bez interfejsu nic nie zdziałasz, same podmianki nic nie dadzą ważne jest dobre strojenie. Musiałbyś też w trakcie jazdy sprawdzić jakie spadki ciśnienia ma reduktor, może trzeba go już zregenerować albo wymienić. Do tego wspomniałeś o długich wężykach, może to świadczyć o złym montażu instalacji, wężyki powinny być możliwie krótkie i jednakowej długości. Ciekawe jak masz zamontowane dysze w kolektorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będąc u gazownika wspominał o tych dyszach że są tak trochę daleko zamontowane, oglądałem też inne instalacje u kolegów z takim silnikiem i wszystkich są blisko komory spalania zamontowane. Wrzuciłem zdjęcia jak zamontowane są dysze i jak wizulanie gaz wcześniej wtryski były zamontowane za przepustnicą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reduktor trochę za słaby.A te 136KM które niby on obsłuży to bajki .

Ciśnienie ustawiłeś na OKO .Chyba żarty sobie robisz.

Nie masz fejsa to sobie kup na alledrogo za 3 dyszki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reduktor nie będzie miał w tym przypadku wpływu na gaśnięcie. Co najwyżej zabraknie gazu przy butowaniu. Wkrętki w kolektorze powinny być jak najbliżej wtrysków benzyniwych i pod tym samym kątem. Wtryski też masz niespecjalne. Poza tym powinny być zamontowane pionowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co by nie było bez podglądu w program to wróżenie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z kolegą o tym że bez komputera nic nie zdziałam i być może bezsensowne było przekładanie tego parownika ale jaki kabel bym musiał kupić do gazu to może bym się w niego wyposażył ? Ogólnie planuje wsiąść się za te dysze, a czy kolektor musze ściągać? i czy moge w stare dziury śruby wkręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o interfejs to np ten Ci wystarczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

złącze nr 7

Nie wiem o co Ci chodzi z tymi dyszami??

Piszesz o kolektorze a w kolektorze to są wkrętki(pierwsze foto na chomiku). Dysze masz na listwie wtryskowej LPG(tp czerwone g.. na pokrywie silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi właśnie o te wkrętki w kolektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dysze, króćce, wkrętki każdy inaczej na to mówi, ale rozmowa dotyczyła kolektora ssącego, więc wiadomo o co chodzi. Kolektor musisz ściągnąć, nawiercić w odpowiednich miejscach, nagwintować i wkręcić na klej do gwintów. Stare dziury możesz zaślepić krótkimi śrubami i również wkręć na klej. Radziłbym też założyć nową uszczelkę kolektora, żeby później nie domyślać się gdzie może łapać lewe powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślicie że to może być powodem gaśnięcia ? Planuje poprawić to w któryś dzień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Trójnik pomiarowy przed filtrem gazu ma być za filtrem

zamień miejscami miejscami filtr z trójnikiem

o wkrętkach w kolektor już pisali ze trzeba poprawic do sprawdzenia jeszcze w ktorym miejscu jest brane podcisnienie do map sensora

sprawdź jeszcze czy wężyki wtryski kolektor sa jednakowej długości

valteki przynajmniej do sprawdzenia kalibracji skoku tłoczka najlepiej wymiana...

dopiero wtedy porządna regulacja

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego kabla od gazu to jakie oprogramowanie potrzebuje? dostanę jakieś przy zakupie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajdziesz na stronie producenta instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linka do oprogramowania AcGasSynchro 11.1.0.16

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miałem podobne problemy w moim aucie była to honda civic 1,8 vti 169km

Podczas hamowania lub podczas szybszej jazdy wystarczyło wcisnąć sprzęgło i auto gasło

Miałem zrobiony dolot powietrza i przez to silnik gasł

Podjedź do gazownika i niech ci ustawi opcję po zejściu na niższe obroty żeby auto chodziło na benzynie przez kilka sekund

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem czujnik z filtrem i nadal to samo w następny wtorek oddaje viki do gazownika i będzie myślał nad nią napisze co i jak po odbiorze, wydaje mi się że problem leży w umiejscowieniu dysz i długości wężyków mierzyłem je i mają następujące długości 10;12;15;19.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej wszytskim piszę po dłuższym czasie bo człowiek zabiegany nie ma czasu napisać ani nic zdziałać w kierunku naprawy problemu bynajmniej poprawiłem założenie gazu tzn mam równe wężyki i na nowo nawiercone dysze przy benzynowych wszystko wzorowo regulacja itd, samochód nie faluje wszytsko jest ok, lecz niestety czasami samochód gaśnie dlaczego??? ma któś jakieś pomysły ? został mi jeszcze EGR czy ktoś może się wypowiedzić ? ale gaśnie na gazie a z gazem wszystko juz ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro gasnie na gazie to nie jest ok.

Gasnie na zimnym i na cieplym?

Jaka temp przelaczania ustawiona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie na zimnym jak i na ciepłym, i z tego co zauważyłem to że właśnie podczas hamowania np na skrzyżowaniu jak dojeżdżam sprzegło i hamulec i samochód gasnie oczywiście nie jest to zawsze 1/100 nie wiem czy jakiś zawór może się zawiesza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem kabel do gazu jakie parametry mam wam poddać itd? może jakoś w ten sposób wykryjemy usterkę jednak komputer pokazuje mi bład p0130 i czytałem że to czujnik sonda 2 i nie koniecznie winną może być ona, powodem może być np czujnik wału korbowego lub przepływomierz i to jest powodem że samochód gaśnie wypowiecie się coś na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj w instrukcji jak sie nagrywa plik OSC.

Nagraj go podczas jazdy i wrzuć na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapisałem pliki OSC dopiero teraz bo kabel był uszkodzony, pliki zapisane na odcinku 3 km czy takie wystarczą wgl w czym je podejrzeć bo nie wiem wgl czy dobrze zapisane itd?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×