Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
goliat26

Dziwny dźwięk silnika po zagrzaniu się

Recommended Posts

Witam.

Mam od jakiegoś czasu problem z silnikiem w VB 2.0 DTI. Otóż gdy silnik zagrzeje się tzn po trasie ok 20km to w przedziale obrotów 1200-1600 słychać dziwny metaliczny podźwięk. Po przejechaniu kolejnych 10km zazwyczaj słychać go już lekko nawet na wolnych obrotach. Gdy silnik lekko ostygnie (wystarczy 10-15 min) to potem tego podźwięku już nie słychać ale po przejechaniu kilku minut znów powraca. Co to może być?

Wiem, że ciężko cokolwiek powiedzieć z samego mojego opisu ale może ktoś miał bardzo podobny przypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie czasem rolka napinacza paska wielorowkowego.

Zrzuć pasek i spróbuj czy będzie popiskiwać, sprawdź też koło pasowe na wale chodzi o gume jak odeszła to do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło pasowe wymieniane miesiąc temu. Wtedy sprawdzałem też napinacz i był OK. Ten dźwięk to nie pisk tylko metaliczny podźwięk w rytm normalnego "klekoczenia" silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wciśniesz pedał sprzęgła to przestaje może?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak słychać ten dźwięk już na wolnych ( czyli jak przejadę ok 30km ) to po wciśnięciu pedału sprzęgła jest bez zmian. Ale tak czy siak dźwięk najbardziej słychać podczas hamowania silnikiem gdy ma się 1500 obrotów na 3 lub 2 biegu. Wtedy chodzi jak traktor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrzuć w końcu ten pasek wielorowkowy i sprawdź może to być rolka napinacza lub łożyska alternatora a może też pompa wody.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie sie wydaje że to problem ze szklankami ,zaworami .Po rozgrzaniu silnika wtedy najbardziej słychać jak silnik ma rzadszy olej.Rozgrzej silnik i zdemontuj pokrywe zaworów i wciskaj szklanki na siłe jak któraś pódzie bardzo lekko to bedzie to ale też zaobserwój czy nie jest cos pęknięte..A tak naprawde to trzeba by to usłyszeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dziadek vec przecież pisałem, że niecały miesiąc temu to sprawdzałem i było OK. Poza tym trudno byłoby na rozgrzanym do 90 stopni silniku ściągnąć pasek a potem jechać parę kilometrów żeby coś słuchać i jednocześnie nie zagotować silnika.

@angy22 Szczerze mówiąc też o tym myślałem. Zwłaszcza, że kolega miał ostatnio podobny przypadek tyle, że w passacie. Rozumiem, że mam je dociskać przez krzywki zaworowe? Ile mechanik bierze mniej więcej za naprawę tego?


Dzwoniłem wczoraj do 2 mechaników i obaj stwierdzili, że w tych silnikach popychacze zaworów się nigdy nie strzelały... Dziwne, sam już nie wiem co o tym myśleć... Dziś rano zauważyłem jeszcze, że po przestanej nocy, zaraz po odpaleniu jest jakieś 5 sekund tego charakterystycznego metalicznego dźwięku wraz z "klekotem" ale potem ucicha. No a potem po rozgrzaniu to już standard.

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. Niestety problem dziwnego metalicznego charczenia dalej mnie męczy ale... niestety ostatnio zaczęły się nowe problemy - niestety nie wiem czy wynikające z tego dźwięku.

Nie chce zaśmiecać nowym tematem więc napiszę tu.

Po dłuższym postoju - około 10 godzin - po odpaleniu pochodzi kilka sekund normalnie a potem zaczyna mocno przerywać, spada do około 500 obrotów i mocno kopci na biało. Robi tak kilka razy w przerwach po 1-2 sekundy a potem się uspakaja. Myślałem o zapowietrzeniu ale raczej odpada bo jako tako odpala bez problemu i nie zawsze się tak dzieje ( auto zostawiam zawsze w tej samej pozycji). Po drugie... Jadąc, auto czasami słabiutko reaguje na gaz i czasami przy tym szarpie ( wtedy tez kopci na biało ). Naciskam gaz - nic, naciskam więcej - nic, dopiero od około połowy auto przypomina sobie, że trzeba zwiększyć obroty i jedzie. Czasem wywala też checka - sprawdzany na komputerze i jest to "niby" błąd EGR. EGR, wężyki podciśnienia, elektrozawory, wtyczki i przekaźniki od elektrozaworów sprawdzone. Wszystko jest OK więc wątpię, że to błąd EGR. Czy jest jakaś inna rzecz która może powodować błąd EGR? Ważne jest, że czasem są te problemy a czasem ich nie ma. Check zaświeca się głównie jak jadę bardzo wolno albo stoję na wolnych w miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że węzyki są OK to nie znaczy ze dobrze.Jak przerywa ci w czasie jazdy i wywala Egr to może być z podcisnienia,elektrozawór ale też sprawdz sam EGR czy nie puszcza.Przerywac moze też z innego powodu ..pompa,układ paliwowy czy czujnik wału ale miałbyś inne błędy.Co innego po odpaleniu jak ci przerywa i tutaj raczej typowe objawy świeca zarowa ( nie spalone paliwo ,dymi) lub zapowietrzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem piszesz tu o dwóch niezależnych problemach: układ paliwa się zapowietrza i dlatego szarpie kilka sekund po odpaleniu - na szczęście nie zapowietrza się na tyle mocno aby silnik zgasł. Drugi problem to układ podciśnienia. Objawy występują w typowym momencie kiedy zawór EGR jest wysterowywany czyli wolne obroty na ciepłym silniku i płynna, spokojna jazda na stałych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Angy a czy świece żarowe mają aż tak wielkie znaczenie na takiej pogodzie? Odpalam samochód gdy na zewnątrz jest około 15 stopni. Brak obwodu w świecach chyba przecież wywala błąd?

@marcinek180 brak reakcji na gaz jest też czasem na zimnym silniku. Nie ma zbytnio reguły czy ciepły czy zimny. Układ podciśnienia znam już na pamięć. Miałem kiedyś problem z turbiną i studiowałem to dobry miesiąc. Mierzyłem vacuometrm 1000 razy, sprawdzałem EZ itd. Wszystko wygląda na OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak reakcji na gaz - to 3 problem o którym nie wspomniałem. Opisałem problem checka. Ale Ty i tak masz problem z pompą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd ta pewność, że to pompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewności nie mam bo auta na odległość nie diagnozuje. Ale wszystko na to wskazuje.

Bo jeśli kopci na biało, szarpie - to też wcale nie musi to być powietrze a problem z przestawianiem kąta wtrysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompę regenerował mechanik jakieś półtora roku temu. Więc albo mam mega pecha albo zrobił to brzydko mówiąc do d***...


Co najlepiej zrobić w mim przypadku...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kompie sprawdzić parametry pracy silnika w czasie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że u mnie mało rzetelnych mechaników - a przynajmniej ja takich nie znam. Każdy tylko "przecież ten silnik normalnie chodzi"... Ewentualnie zwalają na turbo dziurę. Turbo dziura przez która mógłby mnie wyprzedzić rower....

Jeśli zna ktoś dobrego mechanika godnego polecenia w okolicach bielska białej to chętnie skorzystam z propozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem ci świece ale też zapowietrzenie zresztą Marcinek180 napisał ci to samo.A tak do rzeczy odłącz przewód paliwowy od filtra i podłącz do niego bańke z ropą na noc a najlepiej jakbys miał agregat lodówki i pocisnął paliwo do pompy wtryskowej i patrz czy gdzieś ci nie kapie tam będzie nieszczelność.

Druga awaria twoja turbo dziura weż podwiąż lub zablokuj siłownik Wesgeate może być drut i jezdzij nie przekraczając 3000-3300obr (tu nie przekraczaj tych wartości) jeżeli bedzie dobrze to musisz mieć problem z podciśnieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podciśnienie jest OK i to nie jest problem WG. Kiedyś miałem rzeczywiście problem z turbiną bo EZ turbiny był kiepski i nie zawsze zaciągał więc wiem jak auto jeździ z taką awarią. Co innego teraz jak auto do połowy gazu nie reaguje w ogóle albo szarpie a dopiero potem zaczyna "jakoś" jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra tylko ze takie problemy jak piszesz jezeli nie podcisnienie to wyglada na sterownik lub zawór dawki dlatego szukam cos mniej kosztownego.Zastanawiam sie teraz czy nie zauwazyłeś czy te objawy są jak poziom paliwa w baku jest podobny czy dzieje sie to zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwa aktualnie mam 3/4 baku. Co dziwne od dwóch dni auto jeździ normalnie. Ja niestety jestem świadom tego, że to coś droższego niż podciśnienie. Pytanie tylko co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...