Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
nelson

Z18XER - uszkodzona cewka zapłonowa ?

Recommended Posts

Witam

W zeszłym roku w sierpniu pojawił mi się błąd:

0351 - Cewka zapłonowa, obwód cylindra 1 - wartość poza zakresem
(08) - Nie występuje

Oprócz błędu nie było żadnych objawów.

Zdjąłem cewkę, wyjąłem świece (NGK - miały zrobione ok. 4 tyś. km), przeczyściłem, błąd skasowałem

i problem zniknął do połowy kwietnia tego roku.

Teraz w czasie jazdy auto nagle zaczęło palić na 3 cylindry, znowu błąd:

0351 - Cewka zapłonowa, obwód cylindra 1 - wartość poza zakresem

i dodatkowo:

P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1

Wymieniłem świece GM (miałem używane, 100% sprawne), skasowałem błąd i nie było problemu przez tydzień.

Po tygodniu znowu błąd 0351, bez żadnych innych objawów.

I tak po skasowaniu błędu pojawia się on co kilka dni (wczoraj łącznie z paleniem na 3 cylindry przez 30 sek. po czym wszystko wróciło samo do normy)

Czy to ewidentnie wskazuje na cewkę ? Co jeszcze może powodować takie problemy ?

Czy zakup cewki nowej Valeo lub Delphi ma sens, czy tylko oryginał w ASO ?

Ktoś poradzi ?

--

nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie delphi, nie wiem czy to oryginał. Najlepiej byłoby dogadać się z kimś i podmienić. Jak masz interfejs to odczytaj zamrożone ramki. Być może to się pojawia przy ostrym butowaniu. Podmiana, przejażdżka i wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojawia się to nawet na biegu jałowym, ja nie „butuję” :-)

U mnie sterownik nie obsługuje zamrożonych ramek i podmienić cewki

też nie mam z kim. Chyba trzeba będzie kupić nową cewkę niestety...

--

nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamień miejscami świece żeby wylkuczyć ich uszkodzenie na 1000%. Potem zostaje tylko cewka i instajacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, tak zrobię.

Dzięki za odpowiedzi.

--

nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup wysyłkowo np na allegro i jak okaże się ze to nie cewka to będziesz mógł odesłać w ciągu 14 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będzie mógł odesłać? Używanych ten przepis nienobowiąuje a nowe musiałby oddać nieużywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie:

Wiązka od cewki idzie bezpośrednio do sterownika na podszybiu po stronie kierowcy ?

--

nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...