Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
nelson

Z18XER - uszkodzona cewka zapłonowa ?

Polecane posty

Witam

W zeszłym roku w sierpniu pojawił mi się błąd:

0351 - Cewka zapłonowa, obwód cylindra 1 - wartość poza zakresem
(08) - Nie występuje

Oprócz błędu nie było żadnych objawów.

Zdjąłem cewkę, wyjąłem świece (NGK - miały zrobione ok. 4 tyś. km), przeczyściłem, błąd skasowałem

i problem zniknął do połowy kwietnia tego roku.

Teraz w czasie jazdy auto nagle zaczęło palić na 3 cylindry, znowu błąd:

0351 - Cewka zapłonowa, obwód cylindra 1 - wartość poza zakresem

i dodatkowo:

P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1

Wymieniłem świece GM (miałem używane, 100% sprawne), skasowałem błąd i nie było problemu przez tydzień.

Po tygodniu znowu błąd 0351, bez żadnych innych objawów.

I tak po skasowaniu błędu pojawia się on co kilka dni (wczoraj łącznie z paleniem na 3 cylindry przez 30 sek. po czym wszystko wróciło samo do normy)

Czy to ewidentnie wskazuje na cewkę ? Co jeszcze może powodować takie problemy ?

Czy zakup cewki nowej Valeo lub Delphi ma sens, czy tylko oryginał w ASO ?

Ktoś poradzi ?

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie delphi, nie wiem czy to oryginał. Najlepiej byłoby dogadać się z kimś i podmienić. Jak masz interfejs to odczytaj zamrożone ramki. Być może to się pojawia przy ostrym butowaniu. Podmiana, przejażdżka i wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojawia się to nawet na biegu jałowym, ja nie „butuję” :-)

U mnie sterownik nie obsługuje zamrożonych ramek i podmienić cewki

też nie mam z kim. Chyba trzeba będzie kupić nową cewkę niestety...

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamień miejscami świece żeby wylkuczyć ich uszkodzenie na 1000%. Potem zostaje tylko cewka i instajacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok, tak zrobię.

Dzięki za odpowiedzi.

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup wysyłkowo np na allegro i jak okaże się ze to nie cewka to będziesz mógł odesłać w ciągu 14 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie mógł odesłać? Używanych ten przepis nienobowiąuje a nowe musiałby oddać nieużywane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie:

Wiązka od cewki idzie bezpośrednio do sterownika na podszybiu po stronie kierowcy ?

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×