Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

marcin90w

Zawór ciśnienia doładowania turbiny

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam

Mam problem, podpiąłem pod komputer samochód i wywaliło błąd ciśnienia bezwzględnego względem ciśnienia atmosferycznego.

Prawdopodobnie to zawór ciśnienia doładowania turbiny. Tylko że autko jest w bardzo dobrym stanie utrzymane. Załączam zdjęcie zaworu BOSCHa.

Może ktoś podpowiedzieć czy rzeczywiście to może być główny problem? wydanie około 300 zł na używkę cienko mi się widzi, już wolę dołożyć i wydać 600 na nówkę.

Jakie są objawy? :

- w czasie jazdy doładowanie działa normalnie od 2,5 tys obrotów auto pokazuje kły

- czasem (a teraz już codziennie) włącza mi się tryb awaryjny turbiny (młotek)

- Przy gwałtownym hamowaniu czasem ten problem ustaje i znów doładowania działa jak powinno.

Po wykasowaniu błędu i tak powraca problem.

Leję dobry olej, od czasu do czasu tankuję lepsze paliwa (V-power shella czy Orelna). Nie leję tanich paliw noname.

Sprawdziliśmy z turbiny nic nie cieknie, Wszystko szczelne, nie ma nigdzie świstów także ani olej ani powietrze nie wycieka bokami!

kody Błędów:

P1105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie

(5B) - Nie występuje

Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu od razu wywala pierwsze dwa błędy!

Edytowano przez marcin90w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup zawór pod hdi peugeota albo citroena i podmien kup z wtyka i kawalkami przewodów żeby nie ciąć wiązki. Może być problem z podcisnieniem, czujnikiem atmosferycznym na obudowie filtra powietrza, czujniki ciśnienia doladowania lub zapieczonej geometrjii w turbinie. Dużo powie porzadna diagnostyka komputerowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 100% czujnik ciśnienia atmosferycznego , na początek wyczyść styki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

głowe dajesz obciąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak , bo podajemy rozwiązania które sami doświadczyliśmy anie czysto teoretyczne rozwiązania przez które można wymienić pół auta , mialem dokladnie taki błąd i był to właśnie ten czujnik a najlepsze było to ze zapłaciłem 150 zeta za wyczyszczenie styków (nie miałem jeszcze op-com )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W tym tygodniu spróbuję wyczyścić a w weekend jadę w trasę dlatego będę wiedział na 100% czy problem minął.

Mam możliwość podpięcia się pod kompa u znajomego mechanika, możecie coś doradzić jak sprawdzać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co znaczy porządna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ogółem diagnostyka komputerowa oznacza sprawdzenie poprawności parametrów każdego z czujników w podglądzie parametrów bieżących a nie tylko odczyt błędów które często mylą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja ćwiczyłem ten sam problem przedwczoraj, wyczyściłem zawór (ciśnienia doładowania turbiny-trochę oleju i sadzy) i jak na razie problem zniknął.

Edytowano przez c3po2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście zawory z francuza są tanie(używki) tylko ze tu w oplu występują zawory szare i czarne mają różne oznaczenia ciekaw jestem jakie odpowiadają we francuzach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja piszę o vc gdzie zawór od turbosprężarki jest nietypowy i za ch...ja nie można nowego nabyć poza aso za 600 zł używki na palcach ręki a ich koszt to ok 300 zł jak ktoś wie co ma. w hdiku są identyczne poza wtyczką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślałem że problem minął... czyściłem styki, trochę jeździłem i nadal mam problem, z tym, że tryb serwisowy wyskakuje na jakieś 3 minuty i sam gaśnie.

Czy gdybym podjechał pod jakąś diagnostykę komputerową powiedzieliby więcej lub sprawdziliby więcej co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli okaże się że padniety jest zawór sterujący turbo to olej jakieś francuzy i przerabianie wtyczek. Idealnie pasuje zawór od Forda chyba Rangera silnik 2.5 TDCI. Są dużo tańsze i łatwiej dostępne ja za 2 zawory (bo w tym silniku są dwa) zbiornik podciśnienia i jeszcze jakiś jeden zawór zapłaciłem chyba 70zł a zawory były z 2008 roku czyli nowsze niż najnowsza używka bo wiemy do kiedy opel wsadzał DTI. Aha no i jeden jeszcze mam w domu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kody Błędów:

P1105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie

(5B) - Nie występuje

Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu od razu wywala pierwsze dwa błędy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego, ten zawór od Forda ma zastępować zawór Boscha 0 928 400 536 ? bo generalnie tylko ten jest trudno dostępny, Daj info co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A oto i przyczyna:

tylko dziwi mnie fakt dlaczego błędy moi mechanicy nakierowywali mnie na czujnik ciśnienia doładowania Bosch 0 928 400 536?

Gdzieś wyczytałem żeby sprawdzić MAP sensor

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jeszcze tylko dodam, że przeczyściłemm przy kolektorze dolotowym przepustnicę i cały ten stop, mnóstwo sadzy...

Czujnik już czysty i jak na razie nie mam problemów.

Polecam sprawdzać zawsze cały układ dolotowy, skoro to wszystko jest na podciśnieniach i to tam nic samo nie powinno się psuć.

Pozdrawiam i polecam samemu najpierw sprawdzić bo to takie pierdoły a można niepotrzebnie wydać kasę:/

Mechanicy po sczytaniu błędów zakładali teorie Bóg wie jakie...

jak ktoś potrzebuje więcej info mam wszystkie zdjęcia z naprawy (choć to w sumie niewiele roboty jest)

Edytowano przez marcin90w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czasem miewam podobnie i tskie bledy. Auta zamula wtedy i blad. Ale dzieje sie to czasem. Ostatnio ze dwa razy wyskoczyl mi ten blad jak mialem dlugo otwarta maske na sloncu jskby cos nie lubilo temperatury. Poprzedni wlasciciel wymienil przeplywke, egr i czujnik cisnienia doladowania, wszystko nowe i regenerowal turbo. Ja podejrzewam albo czujnik cisnienia atmosferycznego albo zawor sterujacy turbina. Jesli odlacze czujnik cisnienia atmosferycznego tp wywala mi blad ale auto normalnie wkreca sie na obroty. Kiedys mialem csly czas problemy. Ale przedmuchalem troche ten czujnik i zawor i teraz problm jest czasem. Co radzicie dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzis podłączyłem opcoma pod swoją vectre. Powiedzćie czy cisnienie doładowania wyższe o ok 10kPa niz zadane jest normalne? Czy sterownik nie powinien dążyc do zrównania ciśnienia z zadanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

test tego zaworu masz w silniku/test elementów wykonawczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu calego kolektora wraz z egr oraz czujnikiem cisnienia problem ustapil i auto lepiej sie zbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×