Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marcin90w

Zawór ciśnienia doładowania turbiny

Recommended Posts

Witam

Mam problem, podpiąłem pod komputer samochód i wywaliło błąd ciśnienia bezwzględnego względem ciśnienia atmosferycznego.

Prawdopodobnie to zawór ciśnienia doładowania turbiny. Tylko że autko jest w bardzo dobrym stanie utrzymane. Załączam zdjęcie zaworu BOSCHa.

Może ktoś podpowiedzieć czy rzeczywiście to może być główny problem? wydanie około 300 zł na używkę cienko mi się widzi, już wolę dołożyć i wydać 600 na nówkę.

Jakie są objawy? :

- w czasie jazdy doładowanie działa normalnie od 2,5 tys obrotów auto pokazuje kły

- czasem (a teraz już codziennie) włącza mi się tryb awaryjny turbiny (młotek)

- Przy gwałtownym hamowaniu czasem ten problem ustaje i znów doładowania działa jak powinno.

Po wykasowaniu błędu i tak powraca problem.

Leję dobry olej, od czasu do czasu tankuję lepsze paliwa (V-power shella czy Orelna). Nie leję tanich paliw noname.

Sprawdziliśmy z turbiny nic nie cieknie, Wszystko szczelne, nie ma nigdzie świstów także ani olej ani powietrze nie wycieka bokami!

kody Błędów:

P1105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie

(5B) - Nie występuje

Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu od razu wywala pierwsze dwa błędy!

Edited by marcin90w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup zawór pod hdi peugeota albo citroena i podmien kup z wtyka i kawalkami przewodów żeby nie ciąć wiązki. Może być problem z podcisnieniem, czujnikiem atmosferycznym na obudowie filtra powietrza, czujniki ciśnienia doladowania lub zapieczonej geometrjii w turbinie. Dużo powie porzadna diagnostyka komputerowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100% czujnik ciśnienia atmosferycznego , na początek wyczyść styki

Share this post


Link to post
Share on other sites

głowe dajesz obciąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak , bo podajemy rozwiązania które sami doświadczyliśmy anie czysto teoretyczne rozwiązania przez które można wymienić pół auta , mialem dokladnie taki błąd i był to właśnie ten czujnik a najlepsze było to ze zapłaciłem 150 zeta za wyczyszczenie styków (nie miałem jeszcze op-com )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. W tym tygodniu spróbuję wyczyścić a w weekend jadę w trasę dlatego będę wiedział na 100% czy problem minął.

Mam możliwość podpięcia się pod kompa u znajomego mechanika, możecie coś doradzić jak sprawdzać

Please login or register to see this quote.

co znaczy porządna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ogółem diagnostyka komputerowa oznacza sprawdzenie poprawności parametrów każdego z czujników w podglądzie parametrów bieżących a nie tylko odczyt błędów które często mylą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ćwiczyłem ten sam problem przedwczoraj, wyczyściłem zawór (ciśnienia doładowania turbiny-trochę oleju i sadzy) i jak na razie problem zniknął.

Edited by c3po2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście zawory z francuza są tanie(używki) tylko ze tu w oplu występują zawory szare i czarne mają różne oznaczenia ciekaw jestem jakie odpowiadają we francuzach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja piszę o vc gdzie zawór od turbosprężarki jest nietypowy i za ch...ja nie można nowego nabyć poza aso za 600 zł używki na palcach ręki a ich koszt to ok 300 zł jak ktoś wie co ma. w hdiku są identyczne poza wtyczką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślałem że problem minął... czyściłem styki, trochę jeździłem i nadal mam problem, z tym, że tryb serwisowy wyskakuje na jakieś 3 minuty i sam gaśnie.

Czy gdybym podjechał pod jakąś diagnostykę komputerową powiedzieliby więcej lub sprawdziliby więcej co jest nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jeżeli okaże się że padniety jest zawór sterujący turbo to olej jakieś francuzy i przerabianie wtyczek. Idealnie pasuje zawór od Forda chyba Rangera silnik 2.5 TDCI. Są dużo tańsze i łatwiej dostępne ja za 2 zawory (bo w tym silniku są dwa) zbiornik podciśnienia i jeszcze jakiś jeden zawór zapłaciłem chyba 70zł a zawory były z 2008 roku czyli nowsze niż najnowsza używka bo wiemy do kiedy opel wsadzał DTI. Aha no i jeden jeszcze mam w domu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kody Błędów:

P1105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA)- Obecny

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie

(5B) - Nie występuje

Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu od razu wywala pierwsze dwa błędy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, ten zawór od Forda ma zastępować zawór Boscha 0 928 400 536 ? bo generalnie tylko ten jest trudno dostępny, Daj info co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

A oto i przyczyna:

tylko dziwi mnie fakt dlaczego błędy moi mechanicy nakierowywali mnie na czujnik ciśnienia doładowania Bosch 0 928 400 536?

Gdzieś wyczytałem żeby sprawdzić MAP sensor

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

jeszcze tylko dodam, że przeczyściłemm przy kolektorze dolotowym przepustnicę i cały ten stop, mnóstwo sadzy...

Czujnik już czysty i jak na razie nie mam problemów.

Polecam sprawdzać zawsze cały układ dolotowy, skoro to wszystko jest na podciśnieniach i to tam nic samo nie powinno się psuć.

Pozdrawiam i polecam samemu najpierw sprawdzić bo to takie pierdoły a można niepotrzebnie wydać kasę:/

Mechanicy po sczytaniu błędów zakładali teorie Bóg wie jakie...

jak ktoś potrzebuje więcej info mam wszystkie zdjęcia z naprawy (choć to w sumie niewiele roboty jest)

Edited by marcin90w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czasem miewam podobnie i tskie bledy. Auta zamula wtedy i blad. Ale dzieje sie to czasem. Ostatnio ze dwa razy wyskoczyl mi ten blad jak mialem dlugo otwarta maske na sloncu jskby cos nie lubilo temperatury. Poprzedni wlasciciel wymienil przeplywke, egr i czujnik cisnienia doladowania, wszystko nowe i regenerowal turbo. Ja podejrzewam albo czujnik cisnienia atmosferycznego albo zawor sterujacy turbina. Jesli odlacze czujnik cisnienia atmosferycznego tp wywala mi blad ale auto normalnie wkreca sie na obroty. Kiedys mialem csly czas problemy. Ale przedmuchalem troche ten czujnik i zawor i teraz problm jest czasem. Co radzicie dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzis podłączyłem opcoma pod swoją vectre. Powiedzćie czy cisnienie doładowania wyższe o ok 10kPa niz zadane jest normalne? Czy sterownik nie powinien dążyc do zrównania ciśnienia z zadanym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

test tego zaworu masz w silniku/test elementów wykonawczych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wyczyszczeniu calego kolektora wraz z egr oraz czujnikiem cisnienia problem ustapil i auto lepiej sie zbiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...