Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dominik92

Rozwiązanie problemu z pompą paliwa lub filtrem paliwa

Polecane posty

Cześć. Jakiś czas temu miałem problem z odpalaniem auta pod górkę. Oddałem auto do mechanika, który uporał się z tym przez pewien patent.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Czy to świadczy o awarii pompy? On twierdzi, że tak i zamontował takie coś. Jak długo można z czymś takim jeździć? Czy awaria pompy oznacza, że kiedyś ona stanie i pomoże tylko laweta czy dojadę do domu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Takie pompki ręczne stosował chyba Renault ale na pewno nie jest to sposób na zapowietrzającą się pompe.Sposób zamontowania pod skosem pompki ręcznej nie bede komentował.Wymieniony masz też filtr na inny,więc problem masz albo z uszczelniaczami trawersów albo przy samej pompie.Poczytaj troche o zapowietrzaniu najlepiej jakbyś podłaczył banke z ropą bezpośrednio do pompy na noc i zobaczysz wtedy gdzie masz jakiś wyciek,bo pompa wtryskowa działa na ssaniu także ciągnie rope jak i powietrze jak jest nieszczelność.Zapowietrzanie napewno nie jest oznaką awarii pompy no chyba że główne uszczelniacze są wyrąbane.

Edytowano przez angy22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Famrazon pl, założył Ci jakiś zawór zwrotny i pompkę aby paliwo się nie cofało lub żeby można było je dopompować.

Poczytaj o zapowietrzaniu się diesla, są setki tematów o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

więc stawiacie bardziej na zapowietrzanie się układu paliwowego niż samą awarie pompy? Dodam, że przebieg to 282tyś a od 230 ja jestem właścicielem. Ja przy pompie nic nie robiłem, a wcześniej to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak stawiamy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakieś pocieszenie. Czyli czemu mam się dokładnie przyjrzeć? Za pomocą plaka da się znaleźć ewentualną nieszczelność? Czym ja bądź potencjalny mechanik musi się zająć? Co musi sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O tym zapomnij.

Najmniej roboty i 100% możliwość znalezienia nieszczelności to zamontowanie gruszki (pompki) na wyjściu przewodu z baku do filtra paliwa i tam kolega pompuje a ty obserwujesz gdzie ci wycieka paliwo, dojście do baku masz pod tylnym siedzeniem.

Tak troszke miejsc do oglądania.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Xspi16z.jpg

HFAJqri.jpg

DWGYED0.jpg

Dodatkowo oring pod deklem filtra paliwa czy tam nie ma wycieków.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ten patent na jakiej zasadzie działa? Rozumiem że paliwo wtedy pokonuje najdłuższą drogę. Jaka jest różnica między podawaniem paliwa przez pompkę, a jaka między pracującym silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I wtedy możesz prześledzić całą droge w temacie wycieku czyli zapowietrzania a nie tylko na pompie.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle nieoceniony Dziadek vec wyłozył wszystko .A ty przecież masz pompke reczna to ciśnij w nią i patrz gdzie sie poci czy kapie zwłaszcza gdzie podał ci Dziadek i tam bedzie ciągło powietrze jak nic nie ma to uszczelniacze trawersów poczytaj trochę główne tematy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

a więc znalazłem problem. Gdy pompowałem paliwo zauważyłem wyraźny wyciek w miejscu pokazanym na ostatnim zdjęciu od Dziadka Vec. Z tym że u mnie to wężyk numer dwa od lewej strony. Co czeka mnie do wymiany i jak się za to zabrać?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Poprawka, wydaje mi się że wyciek jest z trójnika pod czerwonym kółeczkiem

Gdy będę wymieniał te przewody to przewód w kółeczku który idzie do głowicy normalnie się ściąga czy on jest nie ściągalny? Gdzie kupie takie trójniki i przewód?

Edytowano przez dominik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyciąga sie tak samo ale uważaj żebyś go nie urwał w środku. Kup sobie trójniki bo moze ci strzelić.Powymieniaj przewody i sprawdz czy lepiej.Może ci się troche zapowietrzyć ale powinien szybko startnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to wtedy kolega zaopatrzy się w szydełko od babci i będzie wyciągał po kawałku, co do trójników i wężyków to kupuje w sklepie z częściami do dostawczaków i cięzarówek bardzo ważne żeby cięzej wchodził wężyk na trójnik i na kruciec w głowicy. Nie polecam tych wężyków w oplocie szmacianym bo one szybko kruszeją i pękają na końcach.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Polecam ten 3,2 mm sprawdzone.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No to wszystko juz wiem. Dzieki za porady :-)

p.s.
Zapowietrzy mi się układ? A jak będę kręcił rozrusznikiem i w końcu odpali to znaczy że układ w stu procentach odpowietrzył się?

Edytowano przez dominik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak uszczelnisz miejsce zapowietrzania i odpowietrzysz np gruszką (pompka) lub innym urządzeniem to rozrusznikiem odpalisz, a jeżeli nie masz tych wspomagaczy do odpowietrzania to kolega zapoda ci plaka do dolotu zaraz za przepływomierzem i wio rozrusznikiem , bo samym rozrusznikiem to będzie ciężko możesz mu wywalić tulejki i nie dopalisz i do wszystkich usterek dojdzie ci do naprawy rozrusznik.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. Chciałbym was koledzy poinformować, że uporałem się z problemem zapowietrzania. Wężyki wymienione i jest ok, wymieniłem jeszcze oringi w oryginalnym filtrze paliwowym i wszystko jest ok. Kosztowało mnie to 5zł. Mechanik za gruszke i filtr skasował 150zł i powiedział że to pompa siada

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ehh, żeby tak na wszystkim człowiek się znał. Magicy mechanicy podpowiedzieli mi żeby kiedyś zamienić przy pompie króćce tak żeby powrót nie wracał przez pompę a do baku. Wtedy przez pompę nie przechodzi paliwo z powietrzem Tak ja to zrozumiałem. Jednym słowem: zamiana wężyków przy pompie. Znalazłem z pomocą sąsiada cudotwórców w Libuszy, woj małopolskie, btw do bmw 319 benz wsadzili turbo od 2.5tds oczywwiście z całym mnóstwem przeróbek i auto nie jęździ, auto lata

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to inna historia.

Kiedyś miałem problem z grzaniem się auta, owi cudotwórcy wypatrzyli u mnie słabą masę, kazali dołożyć i teraz spokój. Jadąc wczoraj po serpentynach z klimą (max 3 bieg) temperatura max wyniosła 95st. Jestem mega zadowolony. Magicy powiedzieli mi, że gdy padnie mi pompa przyjechać do nich bo tym też się zajmują. I z góry uprzedził, że nie będzie to kosztowało ponad 2 tyś jak inni biorą i twierdzą że pompa do regeneracji tylko wlutują tam jakiś tranzystor który się przepala i ma być ok. Beż wyciągania pompy. AA i jeszcze jedna sprawa. Mają fajną maszyne do przetaczania tarcz na samochodzie. Wtedy nie ma problemu że piasta nie współgra z tarczą i dalej występuje bicie. Cena 100zł od koła, chyba. Sobotę zaliczam do owocnych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki przewód założyłeś na te przelewy, ale powinien być co najmniej taki (wiem że drogi)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, pod który przewód mam podłączyć tą gruszkę? Pytam bo znów zapowietrzył mi się opelek :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pod ten którym paliwo idzie z baku do filtra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ja wiem tylko chodzi mi o to który to będzie z tych dwóch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten które kolega wyżej Ci napisał. Pierwszy od ścianki grodziowej czyli przy wejściu przewodu do pokrywy filtra masz strzałkę w stronę filtra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja właśnie u siebie założyłem tam zaworek zwrotny bo mi się cofało paliwo i nic to nie dało. Dopiero po założeniu zarorka między filtrem, a pompą problem ustał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ustał bo paliwo stało tylko w wężyku między pompą a zaworkiem i to starczy do odpalenia potem się odpowietrzy ale już rano masz zapowietrzony od zaworka do filtra włącznie, a dlatego ci to nic nie dało za pierwszym razem bo układ zapowietrzał się właśnie na filtrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie. Czyli teraz na chłopski rozum mam nieszczelnośc gdzieś przy filtrze paliwa, tak? A co tam najczęściej siada. Powiem, że filtr wymieniony, nowe uszczelki, wszystko ładnie skręcone. Zostaje tylko przewód który idzie od filtra do pompy lub sama obudowa filtra? Słyszałem coś o zaworkach w pokrywie filtra czy to prawda, że one siadają ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja chciałem założyć pompkę pod tylnym siedzeniem i stąd te niezrozumienie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> macie jakiś pomysł jak zamontować tą gruszkę? bo skoro zamontuje ją na wężu to jak mam podpiąć to wszystko do filtra? Bo zwykły kawałek rurki nie będzie tam podchodził bo tam jest na zatrzask złącze.

Edytowano przez dominik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo nieszczelność na oringach przewodów które wchodzą do obudowy filtra

albo pęknięta obudowa filtra

albo jednak uszczelki puszczają lub któraś źle się ułożyła podczas skręcania.

Gruszkę montujesz nie bezpośrednio przy filtrze tylko wcześniej. Tniesz przewód, wkładasz gruszkę, skręcasz i dalej oryginalny przewód idzie do filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×