Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Jabłkowy

Opel Signum Z22YH 2.2 Direct 155 km Problem egr spalanie brak mocy

Polecane posty

Witam

Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość, przeszukałem google i nic nie znalazłem więc postanowiłem założyć nowy temat.

Posiadam Signuma z silnikiem 2.2 Direct 155 km Z22YH- z tego co wywnioskowałem z googli.

Mój problem polega na tym że ciągle zapala mi się check engine, średnie spalanie benzyny mojego opla to około 16-17 l benzyny w zależności czy spokojniej czy trochę żwawiej jeżdżę, trasa to już w ogóle tragedia 14-15 l musi wypić.

Opel był podłączany pod dwa komputery, padły diagnozy na układ egr, mignęła też przepływka oraz sonda.

Po diagnozie została podmieniona przepływka- dalej to samo.

Wymienione obie sondy lambda- dalej to samo.

Wyczyszczony zawór egr- dalej to samo.

Wymieniony zawór egr na inny używany- dalej to samo.

Brak mi już pomysłów, może ktoś z forum miał podobny przypadek?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokładnie jakie kody błędów się pokazały.

Może pada ECU, może coś z wtryskami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjadę podłączę, zobaczę i podam tutaj numery.

Ogólnie spala dużo i wydaje mi się że brakuje mu mocy jak na 155 km bo nie takimi auta miałem..

Nie jechałem nim więcej jak 140 bo dalej on chyba nie chce jechać.

Edit. Zauważyłem kiedyś że cewki miał wymieniane.

Edytowano przez Jabłkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo zostało zmienione, a jak czytałem inne tematy o naszym silniku to bardzo często na samym końcu okazuje się że wszystkiemu była winna pompa wysokiego ciśnienia.

I być może i ten trop powinien zostać podjęty. Tylko to wysokie spalanie nie pasuje mi do schematu.

Może coś z dolotem, wygląda trochę tak jakby komputer próbował zastąpić małą ilość powietrza w mieszance paliwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podobno zrobione. Zresztą większość rzeczy jakie zostały wymienione dotyczą układu dolotowego i powietrza. Bo na to w pierwszej kolejności wskazują objawy (zwłaszcza spalanie).

Ale koniec wróżenia. Trzeba poczekać na kody błędów.

Edytowano przez kretoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jaki przebieg masz w aucie? Może katalizator przypchany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Tak jak wyżej podłącz kompa i zapodaj kody błędów jeżeli będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 260 tyś km, wydaje się być realny- jednak jak ktoś chce może i mieć 190, żaden kłopot

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nigdy nie patrzę na licznik bo licznik nigdy prawdy nie mówi w Polsce.

Kody błędów będą na dniach bo muszę znaleźć chwilę i jednocześnie mój mechanik też ją musi znaleźć a z tym zawsze ciężko.

Check engine raz się zapala raz nie, nie zwracam na to nigdy uwagi bo przyzwyczaiłem się do tego, często też zapala mi się francuz a w tle samochód na ciepłym silniku czy też przy mocniejszym hamowaniu, chciałem ostatnio skasować licznik i po naciśnięciu pojawiła się ta sama ikonka i 15 tyś km.

Olej w skrzyni(automat) i w silniku wymieniony, płyny wszystkie w porządku.

Edit.

Posiadam kody błędów:

P0403 USTERKA W UKŁ EGR.

P0136 OBWÓD SONDY LAMBDA

P1811 SYGNAŁ MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA NIECIĄGŁY

P1191 CIŚNIENIE PALIWA NIECIĄGŁY

Po wykasowaniu ich:

p0403 userka w układzie recyrkulacji egr

Edytowano przez Jabłkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam kody błędów:


P0403 USTERKA W UKŁ EGR.


P0136 OBWÓD SONDY LAMBDA


P1811 SYGNAŁ MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKA NIECIĄGŁY


P1191 CIŚNIENIE PALIWA NIECIĄGŁY



Po wykasowaniu ich:


p0403 userka w układzie recyrkulacji egr



Wymieniłem ponownie drugą sondę na nową i spalanie na trasie chyba spadło. Jeszcze kilka dni i będę pewien że spadło.


Niestety dalej check się pali a auto więcej jak 150-160 nie chce jechać, do tego zaczęło mi tracić moc na trasie przy prędkości około 100 km/h, zatrzymałem się, zgasiłem i odpaliłem auto ponownie i wszystko się uspokoiło.



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

druga sonda nie wplywa na sapalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ten błąd wskazuje na coś w układzie paliwowym. Pompa wysokiego ciśnienia lub czujnik wysokiego ciśnienia.

To mogło być powodem spadku mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mocy dalej brakuje. Wg komputera i km po wymianie drugiej sondy prawdopodobnie ( 90%) spalanie spadło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega, a czy samochód wchodzi powyżej 3500 obr? Czy ma problem żeby przekroczyć tą granicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3.5 tyś obrotów żaden kłopot dla Opelka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Boję się tej pompy wysokiego ciśnienia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powyżej 3,5 tyś też nie problem?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo głównie od tych obrotów ujawniają się problemy z pompą. Albo przy próbie nagłego przyśpieszania (gaz w podłogę).

Pompa nie wyrabia z podawaniem paliwa, wywala check i muł.

Zakup popmy bez pewnej diagnozy jest bez sensu. Najlepiej gdybyś miał jakąś na podmiankę. Lub możesz spróbować ją rozłożyć (wg. instrukcji z forum), ale jest ryzyko, że ze sprawnej zrobisz nie sprawną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić link do tej instrukcji?

3.5 tyś kręci zawsze ładnie i wcale nie ma z tym kłopotu bo nie ukrywając wolno nie jeżdżę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Generalnie wpisz w wyszukiwarce "pompa wysokiego ciśnienia"

Sporo lektury do przerobienia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli powyżej 3500 ma problemy z kręceniem się dalej to razem z błędem P1191 oznacza końcówkę pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj był podłączony komputer, skasowanie checka i pojawiło się wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Jezdzil opel normalnie, aż w koncu zaczal tarpac i brakowalo mu sily do jazdy przy predkosciach 0-30, nie zwrocilem uwagi kiedy ale check jyz sie palil. Zgasilem go, odpalilem jeszcze raz i wszystko ok, wvzesniej tak sie nie dzialo, dzis wpadaja nowe swiece ngk zobaczymy co bd

Świece wymienione, filtr paliwa też. Szarpanie i braki mocy ustały, skasowane błędy, jednak po zgaszeniu silnika znowu zapalił się check, prawdopodobnie jest to błąd egr bo tylko ten błąd nie znikał. Spalanie dalej oscyluje w granicach 15-16 litrów..

Może jakieś pomysły panowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to spalanie jest potwierdzone wyliczeniami rzeczywistymi spod dystrybutora czy tylko na podstawie wskazań komputera?

A dodatkow directów nie jest wiele, a już w wersji z automatem to wogóle.

Może od tej strony też coś jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzone wyliczeniami rzeczywistymi.

Nie rozumiem o czym mówisz z tymi dodatkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te sondy to kupowales nowe w Aso?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowe w intercarsie, sonda nie musi byc z aso, wystarcza takie same kolory i ilosc przewodow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×