Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mariand11

SIGNUM 2.0 T 175KM dziwna praca na zimnym.

Polecane posty

Witam.

Mam problem z nowo kupionym Signum 2.0 T niestety LPG z 2003r. Otóż na zimnym silniku zaraz po odpaleniu silnik zaczyna dziwnie pracować jakby chodził na jednym zaworze.

Szarpie nim obroty spadają do 600-700, gdy się nagrzeje wszystko ustępuje.

Podpięto komp co się okazało wywaliło takie błędy :

P0546 CZUJNIK TEMP WYDECHU B1- ZWARCIE

P0030 GRZEJNIK SONDY LAMBDA B1S1

Dodam iż silnik gdy się rozgrzeje wszystkie objawy ustępują, natomiast gdy silnik zgaszę i po 20 minutach znów odpalę (silnik nadal ciepły) objawy powracają zarówno na PB jak i LPG.

Dziś wymieniłem sondę lambda pierwsza przed katalizatorem oczywiście oryginalną, wszystkie filtry, oleje, świece NGK PLATINUM, przepustnica czysta. Dodam iż po wymianie sondy nie skasowałem błędu CHECK gdyż już było za późno, nie odpinałem akumulatora.

Ręce już mi odpadają, proszę pomóżcie.

Z góry dziękuję.


Witam ponownie.

Byłem na badaniu komputerowym, po wymianie sondy błąd własnie dotyczący sondy zniknął.

Niestety pozostał P0546 CZUJNIK TEMP WYDECHU B1- ZWARCIE lub na innym kompie P0546 NAPIĘCIE WYSOKIE CZUJNIKA TEMP WYDECHU

Proszę bardzo o pomoc.

Co to za czujnik i gdzie się on znajduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zobacz Tu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

z którego roku masz auto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rok auta 2003. Czujnik zlokalizowany, urwany kabel. Czeka mnie zakup nowego niestety. Dzieki za podpowiedz. Zobaczymy czy to jest moj problem, z błędem pewnie tak ale czy z nierownymi obrotami na zimnym pewnie nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj czujnika bo nie ma sensu, zaktualizuj soft silnika i błąd zniknie. Poczytaj temat od kolegi "siwy1538"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak tylko dzwonilem dziś do Opla w Częstochowie i powiedziano mi iż mi to nie pomoże. Jeśli możesz to powiedz ta zla praca na zimnym silniku jest spowodowana tym czujnikiem czy raczej cewka padnięta... ? Komputer nie widział żadnego błędu z cewką.

Ogólnie dzięki Panowie za zainteresowanie się moim problemem.


Kurcze sprawdził mi podobno mechanik rezystancje na cewkach i co sie okazalo jest wszedzie taka sam... więc raczej to nie cewka... ręce opadają.

Tutaj zamieszczam linki do pracy silnika mojego auta zaraz po odpaleniu szarpie i to dziwne tykani.

Niestety tylko linki gdyż nie wiem jak dodać filmik na forum.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez mariand11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filmiki są z pracą silnika na benzynie czy gazie?

Warto było by podpiąć op-coma i sprawdzić parametry na jałowym.

To stukanie od strony kierowcy to skrzynia, poczytaj o F40 w z20net, taka przypadłość że stuka na jałowym a jeśli silnik pracuje nierówno to skrzynia wali jak szalona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na benzynie, zaraz po odpaleniu. Po rozgrzaniu wszystko śmiga idealnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może świeca padła, kiedy wymieniałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok poczytałem tylko z tym ze pisza iz na cieplym takie cos maja a ja nic takiego nie mam. Na ciepłym jak najbardziej wszystko jest ok. Nie mam zadnych szarpniec przy zmianie biegow. U mnie jak odpalam auta zaraz delikatnie naciskam pedal gazu obroty gdzies na 1500 i nic nie slychac i nic nie wibruje. po naciśnieciu sprzęgła nic nie ustaje odnośnie drgan oraz stukania. Ogólnie stukanie trwa okolo minuty. Autko bylo wczoraj podpinane do 3 roznych komputerków i mial ten sam bład dotyczący czujnika spalin który jest uwalony. Temperatura spalin ciagla 1000 stopni tak komputer boscha pokazal. Jutro jade do opla w czewie na wgranie softa.

Po prostu rece opadaja.

Dziekuje Rafał vici

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Napisze jeszcze co robiłem:

dwa dni temu nowe swiece ngk platinum, nowy pasek osprzetu, nowy olej, nowy plyn chlodniczy, wszystkie filtry, klocki, tarcze, nowa pierwsza sonda lambda, nowy caly napinacz.

Auto kupilem 3 tygodnie temu przed wymiana tego wszystkiego dluzej tak stukal i szarpal po wymianie krocej.


Myslalem jeszcze o cewce ale tak jak pisalem wczesniej mechanik sprawdzal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze elektrozawór na przepustnicy, odepnij od niego wtyczkę i zobacz czy będzie tak samo. Miałem podobne problemy z obrotami ale u mnie jeszcze problem był z zaworkami kierunkowymi od podciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moglbym prosić o jakas wskazówke , zdjecie obojetnie gdzie to sie znajduje? Sorrki ale jestem laikiem w tych sprawach i ucze sie po prostu jak mam z czyms problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lektura spora ale jest tam wiele ciekawych informacji o tym silniku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc. A powiedz mi jeszcze ten czujnik nie ma wplywu na prace mojego silnika tzn czujnik spalin??


Wtyczke mam odpiac na odpalonym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpiąć przed uruchomieniem silnika. U mnie ten elektrozaworek wariował na jałowym i ciągle pstrykał, obroty falowały a silnik drgał, powymieniałem zaworki kierunkowe i się uspokoiło.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Aktualizacja softu odłącza ten czujnik, po podpięciu kompa nie ma już danych z teko czujnika. U mnie na sprawnym jak i na uszkodzonym silnik pracował idealnie, teraz mam zaktualizowany soft, czujnik nadal uszkodzony ale błędu nie pokazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam.

Jestem po wizycie w Oplu w Częstochowie ... soft wgrany 150 zl błąd czujnika jakości spalin usunięty, dodatkowo wykazało w Oplu usterkę wtrysku 4 wiec go wymieniłem wraz z cewką. W tej chwili "kurczak" się nie świeci po przejechaniu 2000 km. Również wizyta w serwisie LPG zaliczona wraz z wymienionymi częściami. Niestety nadal mam problem z szarpaniem silnika na zimnym i tymi odgłosami obawiam się tej dwumasy... tak jak kolega Rafał vici pisał zacznę przyglądać się zaworkom kierunkowym...ogólnie droga zabawa z tymi zaworkami jest??

Edytowano przez mariand11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

29zł sztuka w ASO, zamienniki jak i metalowe są kiepskiej jakości i lepiej kupić oryginalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam.

Niestety nie wymieniłem jeszcze zaworków...non stop w trasie ogólnie od momentów ostatniego postu nic się nie zmieniło. Próbowałem jeszcze przeczyścić wszystkie wtyczki sprayem KONTAKT dla lepszego styku. Niestety nic nie pomogło.

Załączam filmik z dzisiejszego czyszczenia wtyków.

Znajomy wspomniał mi coś o zaworach lub o czujniku położenia wału czy coś takiego nie wiem dokładnie gdyż jestem laikiem w tych sprawach..

W tej chwili jestem za granicą i nie mam możliwości naprawy auta więc profilaktycznie szukam przyczyn .. może miał ktoś dokładnie to co ja.

Filmik .

Dokładnie od 64 sekundy widać co jest z reszta od początku po odpaleniu silnik chodzi nie tak. Po rozgrzaniu jest ok.

Oprócz tego dwumasa się powoli kłania ale to później.

Dziękuję za wszelkie rady.

Edytowano przez mariand11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co prawda mam B207E i mam bardzo podobnie do ciebie niestety tułam się od warsztatu do warsztatu, a problem pozostał. Ciekawawe czy zmniejszenie przerwy na świecach spowoduje wyciszenie tego klekotania co miało miejsce u mnie ale,że jest to dla mnie maskowanie problemu to szukam dalej.

Czy odczułeś spadek mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A masz jakieś błędy? Podobnie jak u kolegi jak przebieg masz w aucie?

ps.

umów sie na wizytę u Zbigos74

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyć kompresję nie zaszkodzi, byc moze cisnienie gubi na zimnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dziękuję za odpowiedz. Przebieg 211000 i rośnie. Olej wymieniłem 6000 temu na castrol 5w30. Tak zapala się błąd podczas jazdy na LPG przy przekroczeniu 160-180km/h i wtedy szarpie autem.

Ogólnie na ciepłym też już zaczyna nierówno chodzić.

Co do rozrządu była wymieniona tylko rolka napinająca nic pyzatym. Mechanik nawet nie zajrzał do rozrządu gdyż stwierdził iż jest to łańcuszek.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za odpowiedz.

Edytowano przez mariand11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jaki masz kod i opis błędu?

Identycznie jest na PB i LPG?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przebieg 100tyś,błędów brak dlatego serwisy ręce rozkładają, a co najlepsze gorzej jest na benzynie niż na lpg. Cewki,map,jonizator,świece,szczelność układu dolotowego,wtryski,sondy,pompa paliwa,regulator paliwa,zaworki jednokierunkowe,elektrozaworki,wtryskiwacze pb wszystko sprawdzone lub wymienione. Zostaje jeszcze rozrząd i sterownik ale potrzbna mi kompetentna osoba bo niedługo cały silnik wymienię dlatego za sugestią umówię się na wizytę u Zbigos74. Dzięki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co do błędu niestety nie jestem w stanie w tej chwili podać gdyż jestem za granica. Dzieje się tak ze wyskakuje na LPG. Po ponownym odłączeniu aku i podłączeniu błąd znika. Niestety po przejechaniu kilkuset km na LPG znów się świeci... Dodam iż nie sprawdzałem ostatnio czy ten błąd się pokaże na PB. W piątek jadę do PL wiec wypróbuje na benzynie. W Polsce sprawdzę jeszcze ciśnienie plus rozrząd.

Ogólnie miałem błędy wcześniej dotyczące sondy pierwszej, wtrysku 4 wszystko zostało wymienione wraz z cewka i resztą typu świecie filtry oleje itp. Wtedy błędy zostały usunięte i dość długo ich nie było. Dodatkowo byłem na sprawdzeniu LPG i koleś powiedział że mam za wysokie ciśnienie na reduktorze czy jakoś tak więc zmniejszył. Od tej pory jadąc tak jak pisałem wcześniej zapala się błąd.

Dodam iż przy gwałtownym przyśpieszaniu jadać na LPG czuć zapach benzyny a wycieku nigdzie nie zlokalizowałem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panowie dziękuje serdecznie za zainteresowanie się moim Sigusiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem po oględzinach u specjalisty.

Sprawdzona instalacja gazowa i silnik.

Co do LPG wąż na dosyle gazu za wąski pod silnik do 150 koni max wiec wymiana plus lepszy reduktor.Zmieniono mapy i ustawienia .

Co do silnika jestem po sprawdzeniu kompresji która wyniosła na każdym po 12.3-12.5, sprawdzeniu świec choć nowe, cewek i wtrysków.

Co się okazało idąc dalej ciśnienie oleju zwal jak zwal niestety 5 na jałowym i 7 na 3500 obrotów. Pompa oleju do wymiany. Niestety dopiero w sierpniu. Autem staram się nie jeździć.

Elektro-mechanik zalecił wymianę oleju na 0w30 więc takim olejem a dokładnie Castrol został zalany.

Po wymianie pompy mam nadzieje ze tylko jej a nie uszczelniaczy i itp. odezwę się jakie zmiany zaszły po wymianie.

Chciałbym ogólnie podziękować wszystkim za wskazówki i pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×