Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

WaxYL

Vectra 2.0 DTI, przerywa na 2'gim biegu.

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu mam problem z swoją viki. Na zimnym silniku na drugim biegu silnik ewidentnie przerywa, nie hamuje tylko kompletnie nie przyspiesza przy czym slychac silnik jakby przestawał wchodzić na obroty. Na biegu jałowym bezproblemu po dodaniu gazu ładnie wchodzi na obroty. Problemu nie zauważyłem jeszcze na ciepłym silniku. Przepływka? Check'a nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerywa to znaczy szarpie czy tylko mocy mu brakuje/?

przy jakich obrotach? czy aby na pewno tylko na 2 biegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szarpie, ewidetnie slychać jakby silnik nie "chodził" bo robi się ciszej. Szarpie na niskich obrotach. Z reguły 3'jkę wrzucam gdy już trochę nabiorę prędkości więc uznajmy, że na każdym biegu.

Najgorsze jest to, że check'a nie ma. Myślę nad wyczyszczeniem układu dolotowego.

Edited by WaxYL

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec nie dostaje paliwa najprawdopodobniej. filtr paliwa ok, ilość paliwa w baku? paliwo właściwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr wymieniany miesiąc temu, ilość paliwa 10l+ i paliwo z Shella zwykłe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy silnika i pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, przejechałem się i:

- na każdym biegu od 1000-1500 obrotów się dławi.

- nie dałem rady wyciągnąć jej na 2'jce gdy miałem 900 obrotów lekko pod górkę na rondzie, musialem redukować do 1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawy ten komuter i co z tego wiemy. Weź człowieku posłuchaj rady jaką ci dał @marcinek180 bo inaczej spędzimy na forum dzień na pisaniu zgadywanek i w niczym ci to nie pomoże.

Mogę tylko podpowiedzieć że są już tematy o tym że jak maja połowe baku paliwa to dopiero dobrze chodzi silnik, jak błędów nie ma to chyba pompa nie domaga słabo ssie paliwo spróbuj zapodać paliwo z bańki i wtedy sprawdź. Bo te 10l paliwa rozlało się po dnie baku i zamieniło sie w piane i co ma pompa ssać ja wiem co opiłki tłoczka kąta wtrysku reszte sam pomyśl.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie, minęły dopiero 24godziny. Jak będę miał wolny czas na pojechanie do mechanika i podpięcie to to zrobię. Pompa wymieniana była, zazwyczaj mam te 10-15 litrów ropy w baku i było okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich, na forum viki jestem pierwszy raz, mam podobny problem, moja viki chodzi idealnie, czek świeci jak ja kupiłem (08-2014) przejechałem nią 15 tyś. km. chek świeci sie od dnia zakupu, ( trzy razy podłączałem u kolegi viki do kompa - brak błędów) czasami zgaśnie na chwilkę. W lutym wyjechałem z domu i po 10 km.zaczeła szarpac tak jak by w benzyniaku czasami brakowało paliwa, zawróciłe i z bieda powróciłem do domu. Na drugi dzień autko zapaliło i sprawowało sie normalnie i tak jeździłem około dwa tygodnie, byłem z nia na kompie i wyświetliło zawórEGR i sensor temperetury oleju, błedy pokasował a chek świeci dalej. Całem do znajomego co mi wyczyścił ten EGR i teraz autko raz szarpie i nie ma mocy a za chilke jedzie jak dzik, już wczoraj dwa razy jechałem w strone tego mechanika ale gdy już się zbliżałem do jego posesji viki sprawowała sie nie nagannie, poradzcie co to by mogło być, filtr paliwa nowy paliwa w baku 55 litrów

Pozdrawiam Zbyszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ podciśnienia sprawdzony? Parametry pracy silnika i pompy sprawdzone? Szczególnie w czasie problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanik stwierdził że układ podciśnienia sprawdził ale czy jakimś urządzeniem ( a czytałem że są takie). Ja się dobrze na tym się znam, wiem że jak kupiłem auto to czarny plastikowy zawór przy silniku był bez przewodu a jeden zawór za akumulatorem był zaślepiony śrubką. Ponoć wtedy turbo chodziło cały czas, ale tak jak mówiłem się na tym nie znam. Dwa razy wczoraj podejście do mechanika ale w czasie jazdy samochód dostawał olśnienia i jechało dobrze.

Te szarpania to wyglądają tak np. na 2 naciskam powoli gaz i viki jedzie (do 2,5tyś obrotów) i dodaję gaz do końca a tu nic tylko takie podrywy jak by chciała lecz nie może czyli auto jedzie ale tak na połowie mocy a napis chek świeci cały czas a na kompie ponoć nie ma błędów.

Po wekendzie pojadę do niego i niech przymnie go podłączy do kompa i spytam się go o te podciśnienie, bo czytałem na forum że to bardzo ważne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

napis? to gdzie Ci ten bład świeci? Na wyświetlaczu tym od radai czy pod zegarami??? bo to dwa różne symbole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

napis na wyświetlaczu od radia w dolnym prawym rogu


Jak mi kolega napisał i przesłał link z podcisnieniem di viki to jutro pomimo że mam ręke w gipsie posprawdzam, zdiecie po zdieciu czyli wężyk po wężyku czy jest tak jak ma być.Pozdrawiam Wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie jest kontrolka od silnika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to co ona oznacza ?


na zegarach oświecają mi sie po przekręceniu kluczyka Ładowanie, Olej, Żółta chyba poduszki i Żółta Dystrybutor Paliwa, po uruchomieniu wszystkie gasną ino ta z oleju na zimnym silniku troche póżniej


sprawdziłem wężyki podciśnienia według opisu powyżej i schematu sciągniętego z neta, były zamienione przy elektrozaworach za akumulatorem. Z elektrozaworka (09158200) wężyk ne 3 szedł do ERG a z elektrozaworka (09158022) węzyk nr 4 szedł do klapek. Zamieniłem te wężyki, po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu odczułem wrażenie że turbo zaczęło ładnie gwizdać czego nie było przedtem. jutro sprawdzę pojazd jak sie spisuje.

a co do napisu check który u mnie (Vectra 2,0 TDI-16V tak pisze na drzwiach bagażnika) jest w prawym dolnym rogu na wyświetlaczu świeci się narazie nadal. U mnie w zestawie kontrolek w liczniku nie ma fabrycznie kontrolki silnika jest, jest miejsce (specjalnie wyjołem zegary by sprawdić) na żarówke ale nie ma prześwitu. zrobiłem malutką dziurkę i widać jak po przekręceniu kluczyka oświeca się zarówka a po chwili gaśnie, a napis na wyświetlaczu (Uniwersalny wyświetlacz * Układ Kontroli) nadal jest tak jak poniżej.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to już wiesz że, -musisz uzupełnić poziom oleju do wymaganego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jesteś pierwszym który nie ma kontrolki check engine w dti. Wiesz wogóle o jakiej kontrolce mowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem pomarańczowa z symbolem pompy. powinna być przed kontrolka ręcznego hamulca licząc od lewej strony, i napisałem wyjołem licznik i są kontrolki od lewej przeciwmgielne przód, tył, Halulec przyczepy wolna, kierunkowskazy i powinna być kontrolka układu elektronicznego silnika (patrz rysunek) ale u mnie niema prześwitu w tej kontrolce, wywierciłem maładziórkę i widzę zarówke jak sie oświeci i po chjwili zgaśnia, sam nie wiem co jest grane, mam 52 lata różne auta miałem ale takie jaja pierwszy raz,na obrazku jest bez obrotościomierza i z innym wyświetlaczem.

u mnie wyświetla u góry data, w środku paranetry a na dole godzina i ten cholerny check, po załączeniu radia w miujscu daty wyświetla sie RDS stacji, Jutrro wypróbuję autko i zobaczę.Dzięki za okazaną pomoc. narazie wiem że podciśnienie mam już dobrze podłaczone. pozdrawiam wszystkich

Please login or register to see this image.


Please login or register to see this quote.

No niby tak ale przy każdym komunikacie to świeci czyly, hamulce, płyn chłodzący olej i żarówki stopu, bo to sprawdza, ponoć mam walnięty czujnik temperetury oleju we wtorwk go zmienie i zobaczymy. pozdrawiam i dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli prawidłowo było, szara wtyczka zasilająca do EZ od klapek to jest ważne.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam

Sprawdziłem dokładnie i sprawa wyglada następująco; mam dwa elektrozawory o nr. 09 128 022 z jednego tego bliżej kierowcy idzie wężyk do EGR i czarna wtyczka,a z drugiego idzie wężyk do klapek i jest szara wtyczka

brak elektrozaworu 09 158 200.

Zrobiłem fotki ale są do d...py ciężko jedna ręką, ale poczyściłem i poczytałem oba są takie same, czyli trza wymienić ten EZ z czarnej wtyczki by był 09 158 200.

poradż jak mogę wkleić w temat zdięcie klapy gdzie pisze VECTRA TDI_16V i film z kontrolka czek co jej nie mam

pozdrawiam Zbyszek

Edited by zbenio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj w klubie.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej z symbolem układu elektrycznego silnika albo po prostu silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam zdięcia tylko nie wiem jak je wkleic byś mógł zobaczyć napis na klapie, kontrolka której nie ma i kontrolke oleju, poradż jak to wysłać lub napisz adres poczty to Ci wyślę

Zbyszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To prosze np z tego linku staraj się o mniejszej roździelczości wstawiać np 800x600.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...