Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

WaxYL

Vectra 2.0 DTI, przerywa na 2'gim biegu.

Polecane posty

Od jakiegoś czasu mam problem z swoją viki. Na zimnym silniku na drugim biegu silnik ewidentnie przerywa, nie hamuje tylko kompletnie nie przyspiesza przy czym slychac silnik jakby przestawał wchodzić na obroty. Na biegu jałowym bezproblemu po dodaniu gazu ładnie wchodzi na obroty. Problemu nie zauważyłem jeszcze na ciepłym silniku. Przepływka? Check'a nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przerywa to znaczy szarpie czy tylko mocy mu brakuje/?

przy jakich obrotach? czy aby na pewno tylko na 2 biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szarpie, ewidetnie slychać jakby silnik nie "chodził" bo robi się ciszej. Szarpie na niskich obrotach. Z reguły 3'jkę wrzucam gdy już trochę nabiorę prędkości więc uznajmy, że na każdym biegu.

Najgorsze jest to, że check'a nie ma. Myślę nad wyczyszczeniem układu dolotowego.

Edytowano przez WaxYL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiec nie dostaje paliwa najprawdopodobniej. filtr paliwa ok, ilość paliwa w baku? paliwo właściwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniany miesiąc temu, ilość paliwa 10l+ i paliwo z Shella zwykłe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy silnika i pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, przejechałem się i:

- na każdym biegu od 1000-1500 obrotów się dławi.

- nie dałem rady wyciągnąć jej na 2'jce gdy miałem 900 obrotów lekko pod górkę na rondzie, musialem redukować do 1...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ciekawy ten komuter i co z tego wiemy. Weź człowieku posłuchaj rady jaką ci dał @marcinek180 bo inaczej spędzimy na forum dzień na pisaniu zgadywanek i w niczym ci to nie pomoże.

Mogę tylko podpowiedzieć że są już tematy o tym że jak maja połowe baku paliwa to dopiero dobrze chodzi silnik, jak błędów nie ma to chyba pompa nie domaga słabo ssie paliwo spróbuj zapodać paliwo z bańki i wtedy sprawdź. Bo te 10l paliwa rozlało się po dnie baku i zamieniło sie w piane i co ma pompa ssać ja wiem co opiłki tłoczka kąta wtrysku reszte sam pomyśl.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, minęły dopiero 24godziny. Jak będę miał wolny czas na pojechanie do mechanika i podpięcie to to zrobię. Pompa wymieniana była, zazwyczaj mam te 10-15 litrów ropy w baku i było okej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, na forum viki jestem pierwszy raz, mam podobny problem, moja viki chodzi idealnie, czek świeci jak ja kupiłem (08-2014) przejechałem nią 15 tyś. km. chek świeci sie od dnia zakupu, ( trzy razy podłączałem u kolegi viki do kompa - brak błędów) czasami zgaśnie na chwilkę. W lutym wyjechałem z domu i po 10 km.zaczeła szarpac tak jak by w benzyniaku czasami brakowało paliwa, zawróciłe i z bieda powróciłem do domu. Na drugi dzień autko zapaliło i sprawowało sie normalnie i tak jeździłem około dwa tygodnie, byłem z nia na kompie i wyświetliło zawórEGR i sensor temperetury oleju, błedy pokasował a chek świeci dalej. Całem do znajomego co mi wyczyścił ten EGR i teraz autko raz szarpie i nie ma mocy a za chilke jedzie jak dzik, już wczoraj dwa razy jechałem w strone tego mechanika ale gdy już się zbliżałem do jego posesji viki sprawowała sie nie nagannie, poradzcie co to by mogło być, filtr paliwa nowy paliwa w baku 55 litrów

Pozdrawiam Zbyszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Układ podciśnienia sprawdzony? Parametry pracy silnika i pompy sprawdzone? Szczególnie w czasie problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechanik stwierdził że układ podciśnienia sprawdził ale czy jakimś urządzeniem ( a czytałem że są takie). Ja się dobrze na tym się znam, wiem że jak kupiłem auto to czarny plastikowy zawór przy silniku był bez przewodu a jeden zawór za akumulatorem był zaślepiony śrubką. Ponoć wtedy turbo chodziło cały czas, ale tak jak mówiłem się na tym nie znam. Dwa razy wczoraj podejście do mechanika ale w czasie jazdy samochód dostawał olśnienia i jechało dobrze.

Te szarpania to wyglądają tak np. na 2 naciskam powoli gaz i viki jedzie (do 2,5tyś obrotów) i dodaję gaz do końca a tu nic tylko takie podrywy jak by chciała lecz nie może czyli auto jedzie ale tak na połowie mocy a napis chek świeci cały czas a na kompie ponoć nie ma błędów.

Po wekendzie pojadę do niego i niech przymnie go podłączy do kompa i spytam się go o te podciśnienie, bo czytałem na forum że to bardzo ważne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

napis? to gdzie Ci ten bład świeci? Na wyświetlaczu tym od radai czy pod zegarami??? bo to dwa różne symbole...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napis na wyświetlaczu od radia w dolnym prawym rogu


Jak mi kolega napisał i przesłał link z podcisnieniem di viki to jutro pomimo że mam ręke w gipsie posprawdzam, zdiecie po zdieciu czyli wężyk po wężyku czy jest tak jak ma być.Pozdrawiam Wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to nie jest kontrolka od silnika!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to co ona oznacza ?


na zegarach oświecają mi sie po przekręceniu kluczyka Ładowanie, Olej, Żółta chyba poduszki i Żółta Dystrybutor Paliwa, po uruchomieniu wszystkie gasną ino ta z oleju na zimnym silniku troche póżniej


sprawdziłem wężyki podciśnienia według opisu powyżej i schematu sciągniętego z neta, były zamienione przy elektrozaworach za akumulatorem. Z elektrozaworka (09158200) wężyk ne 3 szedł do ERG a z elektrozaworka (09158022) węzyk nr 4 szedł do klapek. Zamieniłem te wężyki, po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu odczułem wrażenie że turbo zaczęło ładnie gwizdać czego nie było przedtem. jutro sprawdzę pojazd jak sie spisuje.

a co do napisu check który u mnie (Vectra 2,0 TDI-16V tak pisze na drzwiach bagażnika) jest w prawym dolnym rogu na wyświetlaczu świeci się narazie nadal. U mnie w zestawie kontrolek w liczniku nie ma fabrycznie kontrolki silnika jest, jest miejsce (specjalnie wyjołem zegary by sprawdić) na żarówke ale nie ma prześwitu. zrobiłem malutką dziurkę i widać jak po przekręceniu kluczyka oświeca się zarówka a po chwili gaśnie, a napis na wyświetlaczu (Uniwersalny wyświetlacz * Układ Kontroli) nadal jest tak jak poniżej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to już wiesz że, -musisz uzupełnić poziom oleju do wymaganego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jesteś pierwszym który nie ma kontrolki check engine w dti. Wiesz wogóle o jakiej kontrolce mowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem pomarańczowa z symbolem pompy. powinna być przed kontrolka ręcznego hamulca licząc od lewej strony, i napisałem wyjołem licznik i są kontrolki od lewej przeciwmgielne przód, tył, Halulec przyczepy wolna, kierunkowskazy i powinna być kontrolka układu elektronicznego silnika (patrz rysunek) ale u mnie niema prześwitu w tej kontrolce, wywierciłem maładziórkę i widzę zarówke jak sie oświeci i po chjwili zgaśnia, sam nie wiem co jest grane, mam 52 lata różne auta miałem ale takie jaja pierwszy raz,na obrazku jest bez obrotościomierza i z innym wyświetlaczem.

u mnie wyświetla u góry data, w środku paranetry a na dole godzina i ten cholerny check, po załączeniu radia w miujscu daty wyświetla sie RDS stacji, Jutrro wypróbuję autko i zobaczę.Dzięki za okazaną pomoc. narazie wiem że podciśnienie mam już dobrze podłaczone. pozdrawiam wszystkich

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No niby tak ale przy każdym komunikacie to świeci czyly, hamulce, płyn chłodzący olej i żarówki stopu, bo to sprawdza, ponoć mam walnięty czujnik temperetury oleju we wtorwk go zmienie i zobaczymy. pozdrawiam i dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli prawidłowo było, szara wtyczka zasilająca do EZ od klapek to jest ważne.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam

Sprawdziłem dokładnie i sprawa wyglada następująco; mam dwa elektrozawory o nr. 09 128 022 z jednego tego bliżej kierowcy idzie wężyk do EGR i czarna wtyczka,a z drugiego idzie wężyk do klapek i jest szara wtyczka

brak elektrozaworu 09 158 200.

Zrobiłem fotki ale są do d...py ciężko jedna ręką, ale poczyściłem i poczytałem oba są takie same, czyli trza wymienić ten EZ z czarnej wtyczki by był 09 158 200.

poradż jak mogę wkleić w temat zdięcie klapy gdzie pisze VECTRA TDI_16V i film z kontrolka czek co jej nie mam

pozdrawiam Zbyszek

Edytowano przez zbenio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witaj w klubie.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raczej z symbolem układu elektrycznego silnika albo po prostu silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam zdięcia tylko nie wiem jak je wkleic byś mógł zobaczyć napis na klapie, kontrolka której nie ma i kontrolke oleju, poradż jak to wysłać lub napisz adres poczty to Ci wyślę

Zbyszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To prosze np z tego linku staraj się o mniejszej roździelczości wstawiać np 800x600.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×