Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam
Mam taki problem - w jednym cylindrze ułamał się kawałek tłoka. W efekcie jest do wymiany tłok z pierścieniami. Co więcej podobno cylinder jest owalny i porysowany i trzeba byłoby przeszlifować. Podobno pozostałe cylindry też są owalne na jakieś 0.05. Mechanik twierdzi ze nie ma sensu robić tylko tego jednego bo za chwilę będzie brał olej na pozostałych. Sugeruje szlifowanie wszystkich cylindrów i wymianę wszystkich tłoków z pierścieniami co oczywiście generuje potężne koszty. Jako że z tego co widziałem pierścienie i tak są luźne na tłoku, a w jakimś wątku znalazłem że ktoś owalem 0.05 się nie przejmował, pytanie czy to rzeczywiście jest tak dużo, że będzie żarł olej ? Czy wymiana na nowe pierścienie ale bez rozwiercania cylindrów w tym przypadku nie byłaby wystarczająca? Nie chcę podważać tego co mi mówi mechanik, bo ewidentnie zna się na rzeczy. Ale dziwnym trafem na 6 wizyt podczas których coś robiłem praktycznie zawsze pojawiał się problem z czymś innym czego w ogóle nie miał powodu ruszać. I nie wiem czy to przypadek (samochód ma ok270km) czy może jestem "fajnym" klientem który się nie zna to płaci. Ale teraz koszty są potężne więc prosiłbym opinię praktyków.
A i jeszcze jedno - rzeczywiście silniki przedliftowe w Vectrach są dużo wytrzymalsze niż polifty?
Będę wdzięczy z info od praktyków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie naprawiał tylko wymienił silnik. Drugie pytanie - silnik to silnik, jeśli mowa o tym samym to jest taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienilbym silnik, remont to powyżej 3 tys plus robocizna, a jednego cylindra nie robi się. Ciekawe czy jeszcze głowica nie oberwała?

Czasami wymiana pierscieni po dotarciu jest gorzej, a jak szlif lub honowanie to trzeba cztery poniewwaz bylaby roznica kompresji co wplyneloby na pracę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tak jak koledzy wyżej napisali - przy takim uszkodzeniu raczej nie opłaca się naprawiać.

Trzeba by zrobić wszystko, szlifowanie na większy wymiar, nadwymiarowe tłoki, nowe pierścienie, głowica na pewno do remontu.

Wyjdzie ponad 3 tyś. ale z drugiej strony masz silnik jak igła, kupując używany nie wiadomo na co trafisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zależy czy dużo jeździsz i czy masz zamiar jeszcze długo vectrą jeździć - musisz sobie wszystko przeliczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile taka wymiana powinna kosztować ? Bo mechanik mówił że ma możliwość ściągnięcia jakiś silnik co ma 180kkm za 1,5kzł + przezbrojenie wszystkiego = ok 3kzł. Ale jak teraz patrze na allegro to masa silników już 800-900zł - tylko pytanie czy warto to brać ? Rozrząd będzie raczej mój bo 2 lata temu wymieniany. Tyle pasek będzie nowy. Nie wiem też o z gazem - po wymianie pewnie trzebaby to robić jeszcze raz na nowym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coś z tą przekładką za dużo 3tyś?

poszukaj sam silnika może chłopaki mają w handlu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gazu nie będziesz musiał ruszać, wystarczy że przykręcisz stary kolektor do nowego silnika.

1,5 tyś zł za wymianę silnika to stanowczo za dużo. Samego silnika szukałbym w handelku chłopaki pewnie będą mieć coś pewnego w rozsądnej kwocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak górę masz dobrą to może sam dół poszukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku wystarczy kupić sam słupek, który do 1000zł powinieneś dostać. Przekładka to jakieś 800zł +/- 200zł. Jak za przekladke chcę 1500 to zapytaj ile za remont starego silnika? 3 tys????? Bo roboty dwa razy wiecej. LPG pewnie do ponownej regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulacja to już pikuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem właśnie po remoncie silnika i koszt 3000zł to nie wiem czy komuś się uda za tyle zrobić mnie wyszło 5500zl mówie o z22se vectra C i sam wszystko robię wiec kosztow robocizny nie mam,nowe tłoki szlif napinacz głowica przy okazji zrobiona dziś autko zostało skończone i poskładane lecz problem z odpaleniem gdzieś sie zwarcie robi jak odkręce mase od skrzyni to zwarcia nie ma ale nie odpala i jutro bede dalej działem ale brak pomysłow już chyba elektryka jakiego bede musiał wziąśc :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te silniki to dwie różne bajki więc wydaje mi się, że nie ma co porównywać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem remontu ?

Za ta kasę kupił byś 5 takich silników

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> No ale teraz wiesz co masz, kilka lat spokoju z silnikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika z Twojego avatara to masz przedlift? Mam na myśli o silniku 122km.

Edytowano przez kristof75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za 1000zł nie kupisz całego silnika chyba ze jakiś złom który Ci nawet nie odpali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodem było nadmierne branie oleju około 5L na 1000km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

po ściągnięciu głowicy okazało się ze kawałek tłoku jest uszczerbione i 1 tłok pękniety w pół po zalaniu tłoków olejem na noc rano tłoki juz były suche

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziś autko zostało pierwszy raz odpalone i chodzi jak nowe wszystko ładnie cicho i równo pracuje odpalił za pierwszym razem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> teraz tylko ładnie go dotrzeć i będzie można robić kolejne 300 tyś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko i wylacznie wymiana tego 1.8

koszt dobrego silnika z pewnym przebiegiem nie przekraczajacym 200tys km to koszt kolo 1200-1400

przelozenie to jakies 600zl plus do tego olej i rorzad nalezalo by doliczyc

takze naprawa to poroniony pomysl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej kupić w całości np;

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i zostaje jeszcze kupa części na podmianę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

200 tyś. z Anglii, życzę powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dopytaj czy aby te 200 to nie w milach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też bym tak obstawiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapytajcie o numer motu tego auta plus widoczny jest numer rejestracyjny to sprawdze jaki ma przebieg

Edytowano przez krystian8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podałem tylko linka dla przykładu,

ale dzięki za chęci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o opcji kupienia anglika, ale nie jestem mechanikiem i nie szczególnie mam czas bawić się z tym co zostanie, chociaż przydałoby się kilka innych "drobiazgów". A jest na forum ktoś pewny kto handuje takimi rzeczami? Na allegro silniki pewnie mogą być w stanie "dowolnym".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak masz czas to jak najbardziej, można angola kupić

Na forum są ludzie zajmujący się handlem ale o co dokładnie by CI kolego chodziło?

Najlepsze wyjście z sytuacji będzie jak pogadał z chłopakami z handelku i zapytał o taki właśnie silnik jak masz u siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×