Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam
Mam taki problem - w jednym cylindrze ułamał się kawałek tłoka. W efekcie jest do wymiany tłok z pierścieniami. Co więcej podobno cylinder jest owalny i porysowany i trzeba byłoby przeszlifować. Podobno pozostałe cylindry też są owalne na jakieś 0.05. Mechanik twierdzi ze nie ma sensu robić tylko tego jednego bo za chwilę będzie brał olej na pozostałych. Sugeruje szlifowanie wszystkich cylindrów i wymianę wszystkich tłoków z pierścieniami co oczywiście generuje potężne koszty. Jako że z tego co widziałem pierścienie i tak są luźne na tłoku, a w jakimś wątku znalazłem że ktoś owalem 0.05 się nie przejmował, pytanie czy to rzeczywiście jest tak dużo, że będzie żarł olej ? Czy wymiana na nowe pierścienie ale bez rozwiercania cylindrów w tym przypadku nie byłaby wystarczająca? Nie chcę podważać tego co mi mówi mechanik, bo ewidentnie zna się na rzeczy. Ale dziwnym trafem na 6 wizyt podczas których coś robiłem praktycznie zawsze pojawiał się problem z czymś innym czego w ogóle nie miał powodu ruszać. I nie wiem czy to przypadek (samochód ma ok270km) czy może jestem "fajnym" klientem który się nie zna to płaci. Ale teraz koszty są potężne więc prosiłbym opinię praktyków.
A i jeszcze jedno - rzeczywiście silniki przedliftowe w Vectrach są dużo wytrzymalsze niż polifty?
Będę wdzięczy z info od praktyków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym tego nie naprawiał tylko wymienił silnik. Drugie pytanie - silnik to silnik, jeśli mowa o tym samym to jest taki sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienilbym silnik, remont to powyżej 3 tys plus robocizna, a jednego cylindra nie robi się. Ciekawe czy jeszcze głowica nie oberwała?

Czasami wymiana pierscieni po dotarciu jest gorzej, a jak szlif lub honowanie to trzeba cztery poniewwaz bylaby roznica kompresji co wplyneloby na pracę silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, tak jak koledzy wyżej napisali - przy takim uszkodzeniu raczej nie opłaca się naprawiać.

Trzeba by zrobić wszystko, szlifowanie na większy wymiar, nadwymiarowe tłoki, nowe pierścienie, głowica na pewno do remontu.

Wyjdzie ponad 3 tyś. ale z drugiej strony masz silnik jak igła, kupując używany nie wiadomo na co trafisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zależy czy dużo jeździsz i czy masz zamiar jeszcze długo vectrą jeździć - musisz sobie wszystko przeliczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile taka wymiana powinna kosztować ? Bo mechanik mówił że ma możliwość ściągnięcia jakiś silnik co ma 180kkm za 1,5kzł + przezbrojenie wszystkiego = ok 3kzł. Ale jak teraz patrze na allegro to masa silników już 800-900zł - tylko pytanie czy warto to brać ? Rozrząd będzie raczej mój bo 2 lata temu wymieniany. Tyle pasek będzie nowy. Nie wiem też o z gazem - po wymianie pewnie trzebaby to robić jeszcze raz na nowym silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś z tą przekładką za dużo 3tyś?

poszukaj sam silnika może chłopaki mają w handlu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazu nie będziesz musiał ruszać, wystarczy że przykręcisz stary kolektor do nowego silnika.

1,5 tyś zł za wymianę silnika to stanowczo za dużo. Samego silnika szukałbym w handelku chłopaki pewnie będą mieć coś pewnego w rozsądnej kwocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak górę masz dobrą to może sam dół poszukać

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Twoim przypadku wystarczy kupić sam słupek, który do 1000zł powinieneś dostać. Przekładka to jakieś 800zł +/- 200zł. Jak za przekladke chcę 1500 to zapytaj ile za remont starego silnika? 3 tys????? Bo roboty dwa razy wiecej. LPG pewnie do ponownej regulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulacja to już pikuś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem właśnie po remoncie silnika i koszt 3000zł to nie wiem czy komuś się uda za tyle zrobić mnie wyszło 5500zl mówie o z22se vectra C i sam wszystko robię wiec kosztow robocizny nie mam,nowe tłoki szlif napinacz głowica przy okazji zrobiona dziś autko zostało skończone i poskładane lecz problem z odpaleniem gdzieś sie zwarcie robi jak odkręce mase od skrzyni to zwarcia nie ma ale nie odpala i jutro bede dalej działem ale brak pomysłow już chyba elektryka jakiego bede musiał wziąśc :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

te silniki to dwie różne bajki więc wydaje mi się, że nie ma co porównywać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co było powodem remontu ?

Za ta kasę kupił byś 5 takich silników

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> No ale teraz wiesz co masz, kilka lat spokoju z silnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego wynika z Twojego avatara to masz przedlift? Mam na myśli o silniku 122km.

Edited by kristof75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za 1000zł nie kupisz całego silnika chyba ze jakiś złom który Ci nawet nie odpali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodem było nadmierne branie oleju około 5L na 1000km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

po ściągnięciu głowicy okazało się ze kawałek tłoku jest uszczerbione i 1 tłok pękniety w pół po zalaniu tłoków olejem na noc rano tłoki juz były suche

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziś autko zostało pierwszy raz odpalone i chodzi jak nowe wszystko ładnie cicho i równo pracuje odpalił za pierwszym razem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> teraz tylko ładnie go dotrzeć i będzie można robić kolejne 300 tyś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko i wylacznie wymiana tego 1.8

koszt dobrego silnika z pewnym przebiegiem nie przekraczajacym 200tys km to koszt kolo 1200-1400

przelozenie to jakies 600zl plus do tego olej i rorzad nalezalo by doliczyc

takze naprawa to poroniony pomysl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może lepiej kupić w całości np;

Please login or register to see this link.

i zostaje jeszcze kupa części na podmianę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 tyś. z Anglii, życzę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

dopytaj czy aby te 200 to nie w milach

Share this post


Link to post
Share on other sites

też bym tak obstawiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytajcie o numer motu tego auta plus widoczny jest numer rejestracyjny to sprawdze jaki ma przebieg

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałem tylko linka dla przykładu,

ale dzięki za chęci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o opcji kupienia anglika, ale nie jestem mechanikiem i nie szczególnie mam czas bawić się z tym co zostanie, chociaż przydałoby się kilka innych "drobiazgów". A jest na forum ktoś pewny kto handuje takimi rzeczami? Na allegro silniki pewnie mogą być w stanie "dowolnym".

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz czas to jak najbardziej, można angola kupić

Na forum są ludzie zajmujący się handlem ale o co dokładnie by CI kolego chodziło?

Najlepsze wyjście z sytuacji będzie jak pogadał z chłopakami z handelku i zapytał o taki właśnie silnik jak masz u siebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...