Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tytus57

Grzeje się silnik

Recommended Posts

hej

Szukam pomocy odnośnie grzania sie silnika opel vectra 1.8 rok 2001 z gazem .

Wymieniłem już termostat i pompę wody oraz wszystkie czujniki na wyświetlaczu na desce temperatura bardzo rośnie i czasami wchodzi na czerwone pole .

Jak podniosę maskę i odkręcę korek woda się nie gotuje , wiatrak sie załącza , płynu nie ubywa co to moze być ?

Czy jest możliwość ze jest uszkodzony wskaźnik na desce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpalisz auto na wolnych obrotach poczekaj aż lekko złapie temp (najlepiej tak ze 30-40st na zegarach ale nie więcej) i sprawdzaj organoleptycznie tj. macaj i naciskaj wszystkie węże co płyn idzie. Powinny być ciepłe i dosyć twarde jak jest miękki to znaczy że mało wody albo coś a jak zimne to albo zimniejsze niż pozostałe to wiadomo że obiegu nie ma albo słaby. Ps. znasz może fi węży do reduktora? tam są zwykle małe średnice 12-16mm. Ja ostatnio wymieniałem reduktor od gazu w ciul tam kamienia i syfu było że węże z fi 16 może z 10mm prześwitu miały. Ja bym tu obstawiał najprędzej. Przez to CI bardzo zwalnia obieg i dlatego może temp łapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na paliwie Ci się nie grzeje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gazie , ale nie sprawdzałem na samy paliwie sprawdzę dzisiaj i dam znać .

A wiesz może gdzie znajduje sie ten czujnik od temperatury silnika ?

Czy jest możliwość ze wskaźnik na desce jest uszkodzony ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak grzeje to raczej na obydwu paliwach:) Nie wiem czy masz xe czy xe1 i czy jest jakaś różnica, ale powinieneś mieć w podstawce pod cewkę i egr tam z boku silnika wkręcony. Eeee wskaźnik to wątpliwe że uszkodzony. Takie wskaźniki jak są uszkodzone to raczej wcale nie pokazują. Zacznij od czujników. Najlepiej podmień. I koniecznie jak pisałem węże posprawdzaj.

PS. Wiesz że na czerwonym wg nie powinno się jeździć?


Albo termostat niesprawny? Często od nowości jak kupujesz to jest uwalony jeśli kupisz jakiś tańszy zamiennik.

Edited by Kurtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik mi robił twierdzi ze wszystkie czujniki wymienione .

Ale jest na czerwonym i silnik pracuje normalnie woda sie nie gotuje ?

To jakie te przewody sprawdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie po kolei ale szczególnie te do chłodnicy i te w pobliżu reduktora. Powinny być dosyć twarde i w miarę równo się nagrzewać. Po ilości Twoich postów widzę że chyba od niedawna masz Viki. Kupiłeś ją od razu z tą usterką?


Do tego zrób jeszcze tak że odkręć korek i szybko mocno ściskaj węże ręką (tak jakbyś cycka ugniatał) i patrz czy w zbiorniku poziom się podnosi może coś zobaczysz. A jak będzie dużo powietrza wtedy wylatać to pewnie masz coś zapowietrzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej

Mam ją już dwa lata , i teraz zaczęły sie moje problemy .

Mechanik mi powiedział ze tego modelu sie nie odpowietrza , ponoć ten model sam sie odpowietrza czy to prawda ?

Moj model to 1.8 125KM CDX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrza. Trzeba tylko pilnować poziomu płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicznie się to robi ?

Czy on sie sam odpowietrza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam się odpowietrzy po osiągnięciu temp. właściwej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na chłopski rozum jak otwiera się duży obieg do chłodnicy to wtedy w jakieś miejsca gdzie wody brakowało oba sobie wpłynie i powstaje ubytek w zbiorniku.

Po wymianie płynu powinno się zagrzać silnik aż termostat się otworzy, uzupełnić na drugi dzień na zimnym pod kreskę minimum. Kolejny dzień pojeździć najlepiej tak by termostat się zdążył otworzyć. I na zimnym dolać jeśli brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej

A jak to nie pomoże to słyszałem że może być pęknięta głowica albo blok ?

Czy jest to możliwe i jakie były by objawy tylko grzanie się silnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zawsze odpowietrzy. On się odpowietrza przez zbiornik a dokładnie przez korek w zbiorniku. Ale jak masz uszkodzony/zatkany odpowietrznik to Ci się nie odpowietrzy. Podobnie jest jak masz zatkane odpowietrzenie zbiornika paliwa, wyjeździsz dużo wahy odkręcasz korek do tankowania i słyszysz takie głośne pssssss.


Jakbyś miał pęknięcie to by Ci powinno albo płynu ubywać (przepalał byś go albo uciekał by na zewnątrz lub do oleju)

Edited by Kurtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korek możesz zatkać a i tak się odpowietrzy z tą różnicą że powietrze nie ujdzie do atmosfery tylko zostanie w zbiorniczku

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj jadą na kompa by sprawdzili mi jak jest temperatura silnika na kompie a jaka na wskaźniku .

Bo ostatnio było na czerwonym a silnik pracował normalnie i woda sie nie gotowała .

Jak odkręciłem korek to nic się nie gotowało .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu jest podejrzana sprawa. Przy temperaturze pow. 90 st. Powinno wywalić płyn po odkręceniu korka. Być może on nie trzyma ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie bardzo... Jakby miał wodę zamiast płynu to tak. Ale płyn ma wyższą temp. wrzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj chyba tak i to niezależnie od tego czy woda czy płyn. Nie chodzi o to że miałoby się gotować. Spróbuj u siebie odkręcić korek na rozgrzanym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie znaczy że on się gotuje. Odkręcanie korka na rozgrzanym jest niebezpieczne bo w układzie panuje ciśnienie, do tego przez zbiorniczek ciecz przepływa - sumując to można się poparzyć bo pewna ilość płynu może zostać wyrzucona. Ale to nie gejzer. Bo przy 90st to się termo dopiero otwiera a ostatni bieg wentylatora włącza się powyżej chyba 105st

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, a z tego co wnioskuję tytus57 napisał że nic się nie dzieje, czyli jakby nie było ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej

Odkręciłem i nic .

Sprawdzałem dzisiaj jeszcze i połowa chłodnicy jest zimna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień najpierw korek jeśli nie masz wcale ciśnienia

Możesz mieć przytkaną chłodnicę. Ja miałem podobnie, tylko kawałek chłodnicy było ciepłe

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba będzie wyjąć chłodnice i ją sprawdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...