Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
tytus57

Grzeje się silnik

Polecane posty

hej

Szukam pomocy odnośnie grzania sie silnika opel vectra 1.8 rok 2001 z gazem .

Wymieniłem już termostat i pompę wody oraz wszystkie czujniki na wyświetlaczu na desce temperatura bardzo rośnie i czasami wchodzi na czerwone pole .

Jak podniosę maskę i odkręcę korek woda się nie gotuje , wiatrak sie załącza , płynu nie ubywa co to moze być ?

Czy jest możliwość ze jest uszkodzony wskaźnik na desce ?

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz auto na wolnych obrotach poczekaj aż lekko złapie temp (najlepiej tak ze 30-40st na zegarach ale nie więcej) i sprawdzaj organoleptycznie tj. macaj i naciskaj wszystkie węże co płyn idzie. Powinny być ciepłe i dosyć twarde jak jest miękki to znaczy że mało wody albo coś a jak zimne to albo zimniejsze niż pozostałe to wiadomo że obiegu nie ma albo słaby. Ps. znasz może fi węży do reduktora? tam są zwykle małe średnice 12-16mm. Ja ostatnio wymieniałem reduktor od gazu w ciul tam kamienia i syfu było że węże z fi 16 może z 10mm prześwitu miały. Ja bym tu obstawiał najprędzej. Przez to CI bardzo zwalnia obieg i dlatego może temp łapać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to na paliwie by chodził normalnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to na paliwie Ci się nie grzeje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na gazie , ale nie sprawdzałem na samy paliwie sprawdzę dzisiaj i dam znać .

A wiesz może gdzie znajduje sie ten czujnik od temperatury silnika ?

Czy jest możliwość ze wskaźnik na desce jest uszkodzony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak grzeje to raczej na obydwu paliwach:) Nie wiem czy masz xe czy xe1 i czy jest jakaś różnica, ale powinieneś mieć w podstawce pod cewkę i egr tam z boku silnika wkręcony. Eeee wskaźnik to wątpliwe że uszkodzony. Takie wskaźniki jak są uszkodzone to raczej wcale nie pokazują. Zacznij od czujników. Najlepiej podmień. I koniecznie jak pisałem węże posprawdzaj.

PS. Wiesz że na czerwonym wg nie powinno się jeździć?


Albo termostat niesprawny? Często od nowości jak kupujesz to jest uwalony jeśli kupisz jakiś tańszy zamiennik.

Edytowano przez Kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi robił twierdzi ze wszystkie czujniki wymienione .

Ale jest na czerwonym i silnik pracuje normalnie woda sie nie gotuje ?

To jakie te przewody sprawdzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie po kolei ale szczególnie te do chłodnicy i te w pobliżu reduktora. Powinny być dosyć twarde i w miarę równo się nagrzewać. Po ilości Twoich postów widzę że chyba od niedawna masz Viki. Kupiłeś ją od razu z tą usterką?


Do tego zrób jeszcze tak że odkręć korek i szybko mocno ściskaj węże ręką (tak jakbyś cycka ugniatał) i patrz czy w zbiorniku poziom się podnosi może coś zobaczysz. A jak będzie dużo powietrza wtedy wylatać to pewnie masz coś zapowietrzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej

Mam ją już dwa lata , i teraz zaczęły sie moje problemy .

Mechanik mi powiedział ze tego modelu sie nie odpowietrza , ponoć ten model sam sie odpowietrza czy to prawda ?

Moj model to 1.8 125KM CDX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza. Trzeba tylko pilnować poziomu płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie się to robi ?

Czy on sie sam odpowietrza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam się odpowietrzy po osiągnięciu temp. właściwej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum jak otwiera się duży obieg do chłodnicy to wtedy w jakieś miejsca gdzie wody brakowało oba sobie wpłynie i powstaje ubytek w zbiorniku.

Po wymianie płynu powinno się zagrzać silnik aż termostat się otworzy, uzupełnić na drugi dzień na zimnym pod kreskę minimum. Kolejny dzień pojeździć najlepiej tak by termostat się zdążył otworzyć. I na zimnym dolać jeśli brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej

A jak to nie pomoże to słyszałem że może być pęknięta głowica albo blok ?

Czy jest to możliwe i jakie były by objawy tylko grzanie się silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze odpowietrzy. On się odpowietrza przez zbiornik a dokładnie przez korek w zbiorniku. Ale jak masz uszkodzony/zatkany odpowietrznik to Ci się nie odpowietrzy. Podobnie jest jak masz zatkane odpowietrzenie zbiornika paliwa, wyjeździsz dużo wahy odkręcasz korek do tankowania i słyszysz takie głośne pssssss.


Jakbyś miał pęknięcie to by Ci powinno albo płynu ubywać (przepalał byś go albo uciekał by na zewnątrz lub do oleju)

Edytowano przez Kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek możesz zatkać a i tak się odpowietrzy z tą różnicą że powietrze nie ujdzie do atmosfery tylko zostanie w zbiorniczku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj jadą na kompa by sprawdzili mi jak jest temperatura silnika na kompie a jaka na wskaźniku .

Bo ostatnio było na czerwonym a silnik pracował normalnie i woda sie nie gotowała .

Jak odkręciłem korek to nic się nie gotowało .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tu jest podejrzana sprawa. Przy temperaturze pow. 90 st. Powinno wywalić płyn po odkręceniu korka. Być może on nie trzyma ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie bardzo... Jakby miał wodę zamiast płynu to tak. Ale płyn ma wyższą temp. wrzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba tak i to niezależnie od tego czy woda czy płyn. Nie chodzi o to że miałoby się gotować. Spróbuj u siebie odkręcić korek na rozgrzanym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie znaczy że on się gotuje. Odkręcanie korka na rozgrzanym jest niebezpieczne bo w układzie panuje ciśnienie, do tego przez zbiorniczek ciecz przepływa - sumując to można się poparzyć bo pewna ilość płynu może zostać wyrzucona. Ale to nie gejzer. Bo przy 90st to się termo dopiero otwiera a ostatni bieg wentylatora włącza się powyżej chyba 105st

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, a z tego co wnioskuję tytus57 napisał że nic się nie dzieje, czyli jakby nie było ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej

Odkręciłem i nic .

Sprawdzałem dzisiaj jeszcze i połowa chłodnicy jest zimna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmień najpierw korek jeśli nie masz wcale ciśnienia

Możesz mieć przytkaną chłodnicę. Ja miałem podobnie, tylko kawałek chłodnicy było ciepłe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To trzeba będzie wyjąć chłodnice i ją sprawdzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×