Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szwejo88

nieszczelność klimy

Recommended Posts

witam wiem że podobny temat już był ale postanowiłem się jeszcze czegoś od was dowiedzieć.

Byłem u mechanika od klimy sprawdzić szczelność i okazało się że układ gubi ciśnienie, podłączył przewód z powietrzem i nasłuchiwaliśmy gdzie syczy, otóż po kilku sekundach zaczęło syczeć w okolicy dolnej części zderzaka mechanik mówi że to chłodniczka.

Zamierzam sam zająć się problemem ponieważ nie boję się roboty czynnika już nie ma w układzie pytanie do was czy chłodniczkę trzeba wymieniać z tym małym osuszaczem czy to element stały chłodnicy i czy jest możliwe zauważenie wycieku samego czynnika bez uv i czy istnieje inne prawdopodobieństwo że po uszczelnieniu tych elementów może rozszczelnić się w innym miejscu.

Posiadam Vectrę C 1,9 dci 120km 2008r

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej podpiąć do maszyny i wtedy po UV będzie widać najlepiej

u mnie tak było robione, ładują w układ duże ciśnienie i jak ma coś puścić to puszcza i widać gdzie co i jak, samemu szukać bez podpięcia to tak słabo moim zdaniem. Orobisz się a efekty mogą być marne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wymień skraplacz i osuszacz razem bo on zbiera wilgoć (w twoim wypadku już ma dość bo dziura jest jak w stodole skoro słyszysz szum powietrza na teście )

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak X piszę, razem z osuszaczem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie każdy olej do maszyny co podaje do układu gaz i olej jest z barwnikiem, są oleje z dodatkiem UV i bez

Edited by Crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

można samemu szukać ale jak się nie znajdzie? i pytanie ile bez uzupełnionej jeździł bo jak dłuższy czas to może się posypać więcej elementów

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie czy możliwe by przez okres zimowy czynnik ulotnił się przez te zaworki gdzie podpinane są węże do nabicia klimy?

ewentualnie gdzie najczęściej zdarzają się nie szczelności ( poza dziurawą chłodnicą )

Share this post


Link to post
Share on other sites

możliwe, zaworki zawsze warto wymienić od razu przed serwisem klimy, nie duży koszt, ja sobie zawsze sam wymieniam przed podłączeniem maszyny

wyciek moze byc w wielu miejscach po za chłodnicą, przewody, skraplacz/osuszacz/sprężarka itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

więc będzie reklamacja bo delikatne bańki się robią jak ten korek czarny odkręcę i świeci się pod UV w tym miejscu i tylko w tym miejscu. Pół sobotniego popołudnia zaglądałem w różne miejsca i nie było przebarwień wiec trzeba poważnie porozmawiać z fachowcem od klimy.

dzięki za informację

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak skopali to niech robią

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pierdziele ! podstawowa rzecz do sprawdzenia, i nie sprawdzili, omijaj ten zakład, ja jak zakładam nowe zaworki to nawet sprawdzam czy trzymają, nie chodzi o same zaworki a też o gwint w którym siedzą, może być uszkodzony i puszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a która to właściwa chłodniczka klimy bo jak zajżałem pod maskę są dwie wydaje mi się że to ta bliżej silnika widać naklejkę GM a ta od strony zderzaka to te żeberka są powgniatane

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłodnica klimy to ta od strony zderzaka, to ta gdzie masz powgniatane żeberka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja założyłem siatkę na zderzak jak są wloty i mi się nic nie gnie bo tez zaczynało i jak zaglądałem to aż mnie krew zalewała że tak się niszczy ta chłodnica od kamoli , pewno już dawno musiałbym wymienić jakby nie ta siatka

tylko mało kto nabija z olejem i bez barwnika bo sam bym chciał bez barwników ale nie było nigdzie w pobliżu niestety

jeden z tematów

Osuszacz lub zbiornik akumulacyjny

W zależności od budowy układu klimatyzacji, jest on wyposażony albo w osuszacz, albo w zbiornik akumulacyjny. Systemy z termicznym zaworem rozprężnym lub TXV posiadają osuszacz zamontowany za skraplaczem, a systemy wykorzystujące dysze dławiące posiadają zbiornik akumulacyjny zainstalowany za parownikiem. Ich funkcje są ogólnie takie same, z tym wyjątkiem, że osuszacz oddziela gaz, a zbiornik akumulacyjny – ciecz.

Do ich pozostałych zadań należą akumulowanie czynnika, filtracja i jego osuszanie. Po pewnym czasie może się okazać, że część elementów układu należy wymienić. Jeśli układ klimatyzacji był pusty lub został otwarty, zawsze wymień osuszacz lub zbiornik akumulacyjny, nawet jeśli został on otwarty tylko po to, by wymienić uszczelkę o-ring. Jest to spowodowane tym, że materiał osuszający, który jest przeznaczony do jednokrotnego montażu, nasyci się wilgocią podczas kontaktu z powietrzem z zewnątrz.

Do sterowania układem klimatyzacji wykorzystywane są różne czujniki. Jeżeli pojazd jest wyposażony w klimatyzację automatyczną, za utrzymanie komfortowych warunków odpowiadają czujniki temperatury, wilgotności, zanieczyszczenia powietrza i promieniowania słonecznego.

Kluczem jest regularna konserwacja układu

Please login or register to see this link.

Aby zminimalizować ryzyko awarii układu klimatyzacji i jego kosztownych napraw, należy pamiętać o nim przez cały rok. Najczęstsze uszkodzenia klimatyzacji to:

  • Zbyt mała ilość czynnika chłodniczego. Powoduje obniżenie wydajności chłodzenia i zatarcie sprężarki na skutek złego smarowania. Główne przyczyny to niekorzystanie z klimatyzacji przez długi czas (np. jest używana tylko latem) i przeciekający skraplacz lub wąż/rura
  • Niewłaściwy olej lub barwnik UV powodują złe smarowanie sprężarki i/lub zatykanie zaworu rozprężnego lub dyszy dławiącej. Spowodowane jest mieszaniem niewłaściwych olejów
  • Niewystarczające oczyszczenie cyklu chłodniczego po zatarciu sprężarki. Awaria sprężarki oznacza, że wymagana jest wymiana większej ilości części, a inne potrzebują intensywnego płukania. Niezastosowanie się do tych porad zwiększa ryzyko powtarzających się awarii sprężarki do czasu podjęcia niezbędnych działań
  • Sprężanie cieczy, co skutkuje zatarciem się sprężarki lub hałasem. Zazwyczaj powodowane jest zbyt dużą ilością oleju w układzie oraz ładowaniem ciekłego czynnika do strony niskiego ciśnienia
  • Przeciągnięta w czasie konserwacja lub brak konserwacji stacji obsługi klimatyzacji. Powoduje zatarcie sprężarki i zablokowanie zaworu rozprężnego
  • Niewystarczająca wymiana ciepła w skraplaczu powoduje wysokie naprężenie termiczne sprężarki prowadzące do jej zatarcia. Przyczyną jest albo brak konserwacji oraz zanieczyszczenia zbierające się między skraplaczem a chłodnicą, albo uszkodzony wentylator skraplacza
  • Uszkodzenie koła DL sprzęgła „zrywnego” skutkujące brakiem pracy sprężarki. Prawie we wszystkich przypadkach powodem jest nadmierny obrót kątowy koła pasowego wieloklinowego. Inną przyczyną może być za mała ilość czynnika chłodniczego

Podczas konserwacji ważne jest, aby używać odpowiednich narzędzi i sprzętu oraz wiedzieć, jakie elementy układu należy sprawdzić. Co więcej, równie istotne jest, aby stacje obsługi klimatyzacji były poddawane regularnym przeglądom, co zapewni ich skuteczne i czyste działanie. Bez regularnego serwisowania niemożliwe jest sprawdzenie stanu czynnika chłodniczego wewnątrz, co zwiększa ryzyko ładowania zanieczyszczonego i niewłaściwego czynnika chłodniczego lub oleju – co z kolei będzie skutkowało skargami niezadowolonych kierowców, domagających się usunięcia awarii układu klimatyzacji.

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tych przyczyn dodał bym jeszcze:

Zbyt duża ilość czynnika tez może uszkodzić układ / sprezarke, na szczęście w VC jest sprężarka wyposażona w zawór bezpieczeństwa i wyrzuci na zewnątrz jak będzie za dużo ale często przy tym pada oring zaworu i puszcza gaz.

Zbyt krótki cykl wytwarzania próżni również może prowadzić do awarii, może zostać wilgoć w układzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję wszystkim z szybką odp macie może jeszcze przewidywany koszt takiej chłodniczki valeo ok 300 zł a ten osuszacz on jest kompatybilny z chłodniczką czy trzeba dokupić osobno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osuszacz to druga sprawa nie jest z chlodnica okolo 150zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dziś załączyłem klime i z nawieiu usłyszałem taki syyk jak by powietrze uciekało. Nie leci zimne powietrze czyli na bank nieszczelnosc klimy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodnica Valeo razem z osuszaczem 300 pln. Do tego trzeba uszczelki nowe. Uszczelki przed zamontowaniem smarujemy olejem do sprężarki. Ja będę u siebie wymieniał chłodniczkę bo od kamieni dziura jak w durszlaku. Po wymianie chłodnicy najlepiej od razu zrobić próżnie aby wyeliminować powietrze i ewentualną wilgoć. Po długiej próżni ok 30 min napełnię układ Azotem i nie odpinając manometrów zostawię tak na min 48h na ciśnieniu ok 15Bar. Jak będzie trzymać dodam ok 40 ml oleju i wpuszczam gaz .U mnie 730gr. Tak powinna wyglądać fachowa wymiana chłodnicy i test szczelności. Jak pozwoli mi czas i oświetlenie garażowe to zrobię dla Wszystkich fotorelację z wymiany chłodnicy i prawidłową procedurę próżni, Test ciśnienia Azotu i uzupełnienie czynnika z olejem oczywiście waga elektroniczną do trzech "0" po przecinku. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


nie najlepiej, a jak najbardziej !
Każda procedura serwisowa klimatyzacji ma w swoim cyklu wykonanie próżni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Po za tym wszystko ok, zrobił byś jakąś foto relacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak flesz nie będzie prześwietlał zdjęć to wszystko zapodam na forum. Kolego tak się składa że próżnia jest absolutnie niezbędna rzeczą do prawidłowego działania klimatyzacji. Problem w tym że nie każdy wie jak i ma czym szukać nieszczelności a do tego najlepszy jest Azot i długa próba kilka dni minimum. Nie przedłużając tematu. Jak dam radę zrobię zdjęcia wymiany i sprzęt jaki do tego będę używał. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


problem w tym, że większość zakładów, sprawdza ciśnienie i dobija optymalnie na "chybił trafił" gazu, pomijając całą procedurę odzysk, olej próżnia itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Duży problem bym napisał. Próżnia która jest wykonywana maszyną i trwa ok 5 może 10 min to nie próżnia tylko nabijanie klienta w butelkę. Bo co z tego że maszyna stwierdza że próżnia wykonana brak wycieku skoro za pól roku czy na następny sezon i tak musimy uzupełniać czynnik. Jestem właśnie po kupnie auta dokładnie 3 tyg i sprzedawca stwierdził że klima nie działa bo trzeba nabić. Wymusiłem nabicie po jego stronie i pojechaliśmy do warsztatu który właśnie maszyna zrobił próżnię i czas trwania testu wynosił 5 min. Maszyna podała że brak wycieku. Więc zaczął nabijać gaz i po włączeniu klimy spod chłodnicy mikro syk i chmura dym. Chłodnica nieszczelna i gaz się ulatnia. Na szczęście sprężarka sprawna bo miałem podłączony termometr do kratki nawiewowej bo sprawdzałem spręż sprężarki. Ale reasumując. Maszyna podała próżnię skoro jej nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jest śmieszne i kuriozalne dlatego ja zawsze używam do testów po awarii tylko azotu. Teraz aby nie było że się mondraluję ale zawodowo od 16 lat zajmuję się klimatyzacją komfortu czyli układów domowych biurowych i przemysłowych a klima samochodowa to taka od skocznia dla mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko super

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale powiedz to w serwisie klimatyzacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bardzo mądrze piszesz, może nie tyle lat się zajmuje klima co ty ale też wiem dobrze z czym to się je

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...