Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

czarny145

czyszczenie przepustnic z18xe

Polecane posty

Witam, naszukałem sie odnosnie czyszczenie przepustnicy w vectre c 1.8 z18xe 122, nie znalazlem żadnego poradnika odnosnie tego silnika, dużo pisza tylko o poprzednim silniku x18xe1

Prosze o porade jak to zrobic i czy wystarczy preparat np k2 do czyszczenia przepustnicy. U mnie wydaje sie ze własnie przepustnica jest brudna, bo silnik dość długo schodzi z obrotów a na dodatek przy zmianie biegu obroty lekka skacz do góry o okolo 200 obrotów.

Z góry dziekuje za porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie ja ty że przy zmienie biegu obroty chwilkę się jakby zawieszaja szczególnie przy mocniejszym depnieciu w pedał.U mine czyszczenie nic nie zmieniło choć ta mała dziurka była całkowicie zawalona.Co do czyszczenie jest podobie jak w tej poradzie odkrecasz rurke od filtra powietrza, zdejmujesz podcisnienia i przepustnica jest chyba na 4 srubach ,odkrecasz czyscisz i składasz, nie ma z tym zadnych problemów nawet dla amatora mechaniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozwiązełeś w końu dlaczego tak jest, powiedz mi prosze jakie masz wolne obroty po czyszeniu, u mnie jest około 600 wiec małoooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no troche za małe u mnie są prawidłowe ok 800-850

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za duże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> powinny być około 720 do 750

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie jakie powinny byc?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z18xe i x18xe1 to praktycznie takie same siniki. W z18xe przepustnica jest elektroniczna .

Przepustnice wyglądają prawie identycznie . U mnie gdy jest zawalona to włączenie bądź wyłączenie kliny potrafi zgasić silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mi w Z20NET tez przy zmianie biegów obroty skacza dosć wysoko nawet do 3000 rpm rozwiązałeś ten problem kolego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakis tydzien temu wyczyscilem przepustnice w moim z18xe i... wtedy sie zaczelo.

Oczywiscie wszystkie pozytywne aspekty uzyskalem, tzn: obroty przestaly falowac, ma zdecydowanie wiecej mocy i swietna reakcje na pedal gazu ale...

kiedy schodzil na obroty jalowe (bodajze w okololicach 700rpm) silnikiem poprostu miotalo jak szatan, glosne warkotanie i caly samochod potrzesajacy sie zlowrogo. (tylko na obrotach jalowych. wystarczylo musnac pedal gazu i ustepowalo jak reka odjal, gdy tylko obroty spowrotem wracaly do pozycji wyjsciowej = znowu pralka a nie auto).

Ze wzgledu na ilosc milosci do mojej Viki oczywiscie odrazu w padlem w szal/panike.

Przewalilem troche internetow i nigdzie nikt nie mial takiego problemu.

Czym to bylo spowodowane?

Otoz w 100% do tej pory nie wiem, ale najprawdopodobniej wynikalo to z szoku dla komputera (diametralna zmiana pozycji zerowej przepustnicy itd itd)

Z racji ze dopiero sie ucze sztuki mechanicznej na wlasnym pojezdzie to nie potrafilem okreslic niczego konkretnego po odczytach komputera ani z doswiadczenia.

Po okolo 2 dniach i 110 przejechanych milach (ok 176km) po powrocie z pracy, podjechalem pod dom i... jak dotyk magicznej rozdzki - wszystko wrocilo do normy.

Jezeli ktokolwiek ma pojecie co moglobybyc tego 100% powodem, z checia sie dowiem z czystej ciekawosci.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A pisze o tym dlatego ze jak wyzej napisalem, po 1. nigdzie nic o tym nie bylo a po 2. moze ktos z was wie co moglo byc przyczyna.

Wiec jezeli ktokolwiek kiedykolwiek bedzie mial taka sytuacje, nie panikujcie (ja to odrazu mam czarne scenariusze ze pol silnika do wymiany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Same czysczenie i zdjecie jest proste. Wystarczy jakikolwiek preparat do czyszczenia przepustnic/gaznikow (w moim przypadku sadzac po zapachu to byla zwykla benzyna ekstrakcyja w puszce pod cisnieniem zeby lepiej czyscic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Krotki opis: (oczywiscie zaczynami od sciagniecia plastikowej oslony silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

1. Poluzowac obejmy na plastikowej rurze biegnacej od puchy filtra powietrza do przepustnicy

2. Sciagnac wszystkie wezyki (jezeli masz slaba pamiec zrob sobie zdjecie ktory gdzie szedl, ale kazdy jest ulozony w ten sposob ze raczej nie da sie ich pomylic. I uwaga na lewy gorny, bedzie z niego cieknac plyn chlodniczy. najlepiej czyms zatkac.)

3. 4 sruby torx na rogach przepustnicy i masz ja w rekach.

Warto tez wyposazyc sie w uszczelke i ja wymienic przy okazji nawet jesli jej stan nie wskazuje na taka potrzebe. (groszowe sprawy)

Czyszczenia chyba nie musze tlumaczyc, pamietaj jednak zeby zwrocic uwage na bardzo cieniutki kanal podcisnienia u dolu przepustnicy, ja walczylem z nim 40min zeby go odetkac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

W zasadzie wszystko przebiega jak przy x18xe tylko minimalnie inaczej chyba wezyki sa ulozone i nie ma linki gazu.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napewno komputer wgrał sobie nowe mapy biegu jałowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> doznał szoku jak mówisz z czysta przepustnicą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odświeżam.

przepustnica wyczyszczona- po odpaleniu auta - falowanie dalej było.

zauważyłem że przed dolotem powietrza do przepustnicy znajduje się czujnik ( na początku tej całej gumowej rury - tzw " Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym" nr 12 788 793 .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Do niego doprowadzony jest wężyk z podciśnieniem od zaworka przy przepusnicy nr 7.00326. ( ten zaworek posiadam nowy )

odpalałem samochód z podpiętym wężykiem na zimnym silniku obroty falowały czasami rosły do 1500 na jałowym biegu same z siebie,

z odpiętym węzykiem obroty trzymały idealnie.

powtórzylem to 3 razy aby przyjąć jakąś średnią.

i teraz pytanie do znawców tego modelu silnika Z20NET jest następujące.

Czy przez szwankujący czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym może tutaj dawać taki efekt (falowanie obrotów, zwiększanie się obrotów podczas zmiany biegu ? ) ? jeśli tak to czeka mnie jego wymiana

i czy mogę jeździć bez podpiętego wężyka do niego ?

proszę o szybką odpowiedź

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez yamakasi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×