Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

czarny145

czyszczenie przepustnic z18xe

Recommended Posts

Witam, naszukałem sie odnosnie czyszczenie przepustnicy w vectre c 1.8 z18xe 122, nie znalazlem żadnego poradnika odnosnie tego silnika, dużo pisza tylko o poprzednim silniku x18xe1

Prosze o porade jak to zrobic i czy wystarczy preparat np k2 do czyszczenia przepustnicy. U mnie wydaje sie ze własnie przepustnica jest brudna, bo silnik dość długo schodzi z obrotów a na dodatek przy zmianie biegu obroty lekka skacz do góry o okolo 200 obrotów.

Z góry dziekuje za porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobnie ja ty że przy zmienie biegu obroty chwilkę się jakby zawieszaja szczególnie przy mocniejszym depnieciu w pedał.U mine czyszczenie nic nie zmieniło choć ta mała dziurka była całkowicie zawalona.Co do czyszczenie jest podobie jak w tej poradzie odkrecasz rurke od filtra powietrza, zdejmujesz podcisnienia i przepustnica jest chyba na 4 srubach ,odkrecasz czyscisz i składasz, nie ma z tym zadnych problemów nawet dla amatora mechaniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozwiązełeś w końu dlaczego tak jest, powiedz mi prosze jakie masz wolne obroty po czyszeniu, u mnie jest około 600 wiec małoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

no troche za małe u mnie są prawidłowe ok 800-850

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za duże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> powinny być około 720 do 750

Share this post


Link to post
Share on other sites

to w takim razie jakie powinny byc?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z18xe i x18xe1 to praktycznie takie same siniki. W z18xe przepustnica jest elektroniczna .

Przepustnice wyglądają prawie identycznie . U mnie gdy jest zawalona to włączenie bądź wyłączenie kliny potrafi zgasić silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mi w Z20NET tez przy zmianie biegów obroty skacza dosć wysoko nawet do 3000 rpm rozwiązałeś ten problem kolego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakis tydzien temu wyczyscilem przepustnice w moim z18xe i... wtedy sie zaczelo.

Oczywiscie wszystkie pozytywne aspekty uzyskalem, tzn: obroty przestaly falowac, ma zdecydowanie wiecej mocy i swietna reakcje na pedal gazu ale...

kiedy schodzil na obroty jalowe (bodajze w okololicach 700rpm) silnikiem poprostu miotalo jak szatan, glosne warkotanie i caly samochod potrzesajacy sie zlowrogo. (tylko na obrotach jalowych. wystarczylo musnac pedal gazu i ustepowalo jak reka odjal, gdy tylko obroty spowrotem wracaly do pozycji wyjsciowej = znowu pralka a nie auto).

Ze wzgledu na ilosc milosci do mojej Viki oczywiscie odrazu w padlem w szal/panike.

Przewalilem troche internetow i nigdzie nikt nie mial takiego problemu.

Czym to bylo spowodowane?

Otoz w 100% do tej pory nie wiem, ale najprawdopodobniej wynikalo to z szoku dla komputera (diametralna zmiana pozycji zerowej przepustnicy itd itd)

Z racji ze dopiero sie ucze sztuki mechanicznej na wlasnym pojezdzie to nie potrafilem okreslic niczego konkretnego po odczytach komputera ani z doswiadczenia.

Po okolo 2 dniach i 110 przejechanych milach (ok 176km) po powrocie z pracy, podjechalem pod dom i... jak dotyk magicznej rozdzki - wszystko wrocilo do normy.

Jezeli ktokolwiek ma pojecie co moglobybyc tego 100% powodem, z checia sie dowiem z czystej ciekawosci.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A pisze o tym dlatego ze jak wyzej napisalem, po 1. nigdzie nic o tym nie bylo a po 2. moze ktos z was wie co moglo byc przyczyna.

Wiec jezeli ktokolwiek kiedykolwiek bedzie mial taka sytuacje, nie panikujcie (ja to odrazu mam czarne scenariusze ze pol silnika do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Please login or register to see this quote.

Same czysczenie i zdjecie jest proste. Wystarczy jakikolwiek preparat do czyszczenia przepustnic/gaznikow (w moim przypadku sadzac po zapachu to byla zwykla benzyna ekstrakcyja w puszce pod cisnieniem zeby lepiej czyscic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Krotki opis: (oczywiscie zaczynami od sciagniecia plastikowej oslony silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

1. Poluzowac obejmy na plastikowej rurze biegnacej od puchy filtra powietrza do przepustnicy

2. Sciagnac wszystkie wezyki (jezeli masz slaba pamiec zrob sobie zdjecie ktory gdzie szedl, ale kazdy jest ulozony w ten sposob ze raczej nie da sie ich pomylic. I uwaga na lewy gorny, bedzie z niego cieknac plyn chlodniczy. najlepiej czyms zatkac.)

3. 4 sruby torx na rogach przepustnicy i masz ja w rekach.

Warto tez wyposazyc sie w uszczelke i ja wymienic przy okazji nawet jesli jej stan nie wskazuje na taka potrzebe. (groszowe sprawy)

Czyszczenia chyba nie musze tlumaczyc, pamietaj jednak zeby zwrocic uwage na bardzo cieniutki kanal podcisnienia u dolu przepustnicy, ja walczylem z nim 40min zeby go odetkac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

W zasadzie wszystko przebiega jak przy x18xe tylko minimalnie inaczej chyba wezyki sa ulozone i nie ma linki gazu.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napewno komputer wgrał sobie nowe mapy biegu jałowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> doznał szoku jak mówisz z czysta przepustnicą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odświeżam.

przepustnica wyczyszczona- po odpaleniu auta - falowanie dalej było.

zauważyłem że przed dolotem powietrza do przepustnicy znajduje się czujnik ( na początku tej całej gumowej rury - tzw " Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym" nr 12 788 793 .

Please login or register to see this link.

.

Do niego doprowadzony jest wężyk z podciśnieniem od zaworka przy przepusnicy nr 7.00326. ( ten zaworek posiadam nowy )

odpalałem samochód z podpiętym wężykiem na zimnym silniku obroty falowały czasami rosły do 1500 na jałowym biegu same z siebie,

z odpiętym węzykiem obroty trzymały idealnie.

powtórzylem to 3 razy aby przyjąć jakąś średnią.

i teraz pytanie do znawców tego modelu silnika Z20NET jest następujące.

Czy przez szwankujący czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym może tutaj dawać taki efekt (falowanie obrotów, zwiększanie się obrotów podczas zmiany biegu ? ) ? jeśli tak to czeka mnie jego wymiana

i czy mogę jeździć bez podpiętego wężyka do niego ?

proszę o szybką odpowiedź

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by yamakasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpina się kostkę od przepustnicy? Wypiąłem takie szare zabezpieczenie z góry ale kostki odpiąć nadal nie mogę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Podepnę się pod ten temat aczkolwiek czyszczenie przepustnicy mam już za sobą. Robiłem to w celu uzyskania wyższych obrotów biegu jałowego i wyeliminowania falujących obrotów. Co do falujących obrotów jest widoczna poprawa choć do ideału jeszcze daleko, jeśli jednak chodzi o obroty biegu jałowego nie ma żadnej poprawy [nadal ok 600]. Moje pytanie dotyczy węża odmy który jest podpięty do przepustnicy, a przynajmniej wydaje mi się że powinien tam być. Otóż u mnie wąż ten jest śćiągnięty z kolektora i zaślepiony a na kolektor jest nałożony drugi i puszczony pod samochód. Zastanawia mnie w jakim celu i z jakiej przyczyny poprzedni właściciel to zrobił?[jestem posiadaczem od 2 miesięcy].   Proszę o wiadomość jeśli ktoś miał taki przypadek lub wie o co w tym chodzi.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie ma spore przedmuchy i wali olejem do dolotu więc poprzedni właściciel "puścił luzem" pod samochód żeby nie syfić pzepustnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...